نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار منوعة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور شعبان عبد الرحيم يعلي صوتة لكل لناس انا بكره اسرائيل

كعادته سارع الثنائى شعبان عبدالرحيم وإسلام خليل للتحرك لمواجهة أحداث الإرهاب التى شهدتها كنيسة القديسين فى الإسكندرية، وأكد الشاعر إسلام خليل أنه كتب كلمات الأغنية بعد متابعته للحادث الذى استهلت به 2011 أول أيامها.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وقال: «بدأت الكتابة ثم توقفت واستكملتها فى اليوم التالى، وتعمدت هذه المرة أن تكون الكلمات جادة، لأن الحدث لا يحتمل أى استخفاف أو هزار، واتفقت مع شبعان لأنه سريع الانتشار ولا يوجد مطرب مثله فى المنطقة، وبمجرد أن اقترحت عليه الفكرة وافق على الفور، وأعرب عن سعادته، لأنه شعر بأنه يقدم عملاً مفيداً لمصر».

إسلام أكد الانتهاء من تسجيل الأغنية أمس الأول، ويتم حالياً تصويرها فيديو كليب تمهيداً لعرضها على الفضائيات خلال ساعات، وتقول كلمات الأغنية:

(بغنى وأنا مش قادر.. والحزن فى قلبى زاد، على الاعتداء الغادر ليلة عيد الميلاد.. الناس جت فى الميعاد بيصلوا فرحانين.. الفرحة بقت حداد على راس الميتين.. عملية إرهابية اتنفذت على جنب والمسلم والمسيحى الاتنين ملهمش ذنب.. طول عمر مصر بيتنا مافيناش خاين أكيد.. لكن يا ناس الفتنة جايلنا من بعيد.. بلدنا يد واحدة فى الفرح والأحزان والمسلم والمسيحى مع بعض من زمان.. لنا فى مصر واحد من غير حسابات وحق.. فى عروقنا دم واحد نابع من قلب مصر.. عايزين نشوف القاتل ونجيب حق المقتول.. بلاش يا ناس الغضب يسيطر ع العقول.. الدين حرية خاصة والوطن للجميع.. إن مافهمناش القصة الكل راح يضيع.. فيه ناس عايزة تفرقنا.. عايزينها برق ورعد.. بلاش نسيب أعداءنا يخبطونا فى بعض.. مشاكلنا إحنا نحلها وإحنا اللى بيها نحس.. وشؤون مصر كلها تخص مصر وبس.. عايزين اللى يهدينا يا ناس يا خلق يا هووه.. يا معتز يا منى يا دينا يا برامج التوك شو.. دى حركة صهيونية بغل وبغباء.. لو مش مصدقنى أحلف لكم بالطلاق.. عارفين الحقيقة إيه وبرضه عايزين بديل.. أمال أنا قلت ليه أنا باكره إسرائيل).

المقال "بالصور شعبان عبد الرحيم يعلي صوتة لكل لناس انا بكره اسرائيل" نشر بواسطة: بتاريخ:
تهانينا
والله انت جميل يا شعبولا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد صورة ابن المطرب الشعبى شعبان عبد الرحيم وشاهد التشابه الشديد بين شعبان عبد الرحيم وابنه الصغير
بالصور: شعبان عبد الرحيم مازال بالعناية المركزة، وينفي ترشحه للرئاسة!
بالصور : شعبان عبد الرحيم يتعرض لأزمة صحية جديدة
شعبان عبد الرحيم واغنيته انا بكره الانفصال