نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الموبايل أخبار وعروض شبكات المحمول

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

التعديلات الجديدة علي خدمة "كلمنى شكرا" من فوادفون

دلوقتي العميل يقدر يبعت ( رسالة كلمنى شكرا) لاى رقم فودافون لاكثر من 5 مرات يوميا و يقدر كمان يبعث رسالة لموبيلات على شبكات أخرى ( موبينيل/أتصالات) من خلال USSD Code ‏جديد هو(*506* << ‏ رقم الموبيل <<‏ #) ب 19 قرش

هل التعديل اللى تم دة هيكون لية تكلفة ؟ و بكام ؟

أيوة خدمة (كلمنى شكرا) من خلال الUSSD Code ‏هو (*506* << ‏ رقم الموبيل <<‏ #) و تكلفتها 19 قرش لكل طلب

و إية اللى هيحصل بالنسبة لل5 رسائل المجانية لاى رقم فودافون لو تم أرسالهم عن طريق الكود المختصر(*505* << ‏ رقم الموبيل <<‏ #)؟

هتفضل زى ماهى و العميل يقدر يبعث 5 رسائل مجانية لاى رقم على شبكة فودافون عن طريق 505 و يقدر يبعث اى عدد من الرسائل لشبكات أخرى ( موبينيل/أتصالات) او لفودافون عن طريق 506بتكلفة 19 قرش لكل طلب

هل يقدر العميل يستخدم 505 علشان يبعث لموبيل على شبكة أخرى ( موبينيل/أتصالات)؟
لا، الحد الاقصى للرسائل المجانية عن طريق 505 هتفضل 5 رسائل (كلمنى شكرا) فى اليوم

هل العميل هيتحاسب لو أرسل رسالة (كلمنى شكرا) من 506 لاى رقم فودافون قبل بلوغ الحد الاقصى ( 5 رسائل /يوم ) ؟

أيوة ، العميل هستحاسب على اى رسالة( كلمنى شكرا) أرسلها من خلال 506 بغض النظر عن الخدمة المجانية الخاصة بأى رقم فودافون ( 505)

أزاى العميل هيعرف عن الخدمة الجديدة الخاصة بكلمنى شكرا ( 506) ؟

العميل هيستقبل رسالة لو حاول يستخدم خدمة 505 بعد بلوغ الحد المسموح ( 5 رسائل كلمنى شكرا) أو لو حاول إستخدامها لاى موبيل على شبكة أخرى غير فودافون (موبينيل/أتصالات) و الرسالة هتوضح للعميل الخدمة الجديدة و إمكانية إستخدام 506 بغض النظر عن 505 (المتاحة حاليا ) و ان تكلفتها هتكون 19 قرش لاى رقم على حسب رغبة العميل
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مين من العملاء هيكون مؤهل للتحديثات الى تمت على الخدمة ؟
كما سبق ، اى عميل على نظام الكارت مؤهل للخدمة الجديدة

المقال "التعديلات الجديدة علي خدمة "كلمنى شكرا" من فوادفون" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
شكرا ع الخبر
بس ما بدلا ما ادقع 19 قرش ما ابعت رسالة اقولة مثالا "وحياة الاخوة كلمني" اي حاجة على مزاجي بقى
هارى بوتر1988
موضوع جامد يا عسل
بس انا اتصالات مش فودافون
إنتهيت
شكرا ع الخبر
بس ما بدلا ما ادقع 19 قرش ما ابعت رسالة اقولة مثالا "وحياة الاخوة كلمني" اي حاجة على مزاجي بقى
اظن الخدمة متاح فيها الكلام ده بس عشان تبقى ب19 قرش لكن عايز تكتب اللى نفسك فية يبقى سعرها 30 قرش السعر العادى للرسالة

موضوع جامد يا عسل
بس انا اتصالات مش فودافون
ان بتهيلقى ان اتصالات دى احسن شبكة انت عارف بعد تجربة العيد ولما سفرت كل الموبيلات اللى كانت معاية كانوا تمام اما انا بما انى فودافوان الشبكة كانت وحشة جدااا فى العيد وبعدة وطول فترة سفرى هناك ممكن تقول العيب فى المكان ماشى طب وازاى الموبيلات التانية شبكتهم حلوة وبتاعتى اللى فى السكلنس و كنا بنقول فوادفون احلى من موبينل , اضافة الى عروض اتصالات والخدمات الهايلة اللى بتقدمها يبخدك بشبكتك ياعم
melege
أنا رأي ان احسن شبكة حاليا هي فودافون وبعدها اتصالات لكن موبينيل تعبانة خالص وواخد عنها فكرة وحشة انا مجرب ال3 شبكات
بس اتصالات هتبقى احسن شبكة قريب جدا بالنسبة للتحسن اللى بشوفة وانا غيرت من فودافون لاتصالات وشغالة تمام.
ولو انت مستخدم اتصالات ورحت مكان مفيش فيه تغطية للشبكة بيحولوك على فودافون او موبينيل بنفس رقمك وبنفس الخدمات واى موبايل مش شرط نوع معين
إنتهيت
أنا رأي ان احسن شبكة حاليا هي فودافون وبعدها اتصالات لكن موبينيل تعبانة خالص وواخد عنها فكرة وحشة انا مجرب ال3 شبكات
بس اتصالات هتبقى احسن شبكة قريب جدا بالنسبة للتحسن اللى بشوفة وانا غيرت من فودافون لاتصالات وشغالة تمام.
ولو انت مستخدم اتصالات ورحت مكان مفيش فيه تغطية للشبكة بيحولوك على فودافون او موبينيل بنفس رقمك وبنفس الخدمات واى موبايل مش شرط نوع معين
انا برده معاك ان اتصالات هتكون الشبكة 1 فى مصر

اما فودافون فى انا حاسة ان مستواه نزل اوى ومش بقت زى الاول من ناحية تغطية الشبكة

وميرسى لكومنت
shx
شكرا على المعلومات
إنتهيت
ميرسى ع الكومنت Shx
Muhammed
Thanxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
حوده تيموس
مشكوووووووووووور
LaMiiS M . L - SHeNaWii
MaSHKoOoOr 2asSL KoNT Me7TaGaHa 3aSHaaN 2aKaLeM Wa7eD YeGeii YeneKNii

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
خالد يوسف مخرج فيلم "كلمني شكرا" يواجه حملة هجوم عنيفة على الفيس بوك عنوانها "متخرجش شكرا"!!
ولد وبنت" ينافس إيحاءات "كلمني شكرا" و"أحاسيس"
فيلم ولد و بنت شبابي جديد ينافس "كلمني شكرا و "رسائل البحر"
شويكار سعيدة لعدم حذف "المشاهد الجريئة" بـ "كلمني شكرا
Mobile Phone2 أرسل رسالة "كلمني شكرا" أو "Please call me" من اى محمول