نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كلاكيت تاني مرة : مشكلة عدم ظهور الاعلانات على موقع نجوم مصرية بدون اعطاء اي سبب من جوجل

للمرة الثانية قامت جوجل بمنع ظهور اعلانات ادسنس على صفحات المنتدى لسبب غير معلوم حتى الان !
وقد تم اتخاذ الاجراءات اللازمة لطلب اعادة فتح الدومين...

يذكر ان هذا الموضوع قد حدث من قبل منذ عدة اشهر وتم فتح الدومين مرة اخرى والحمد لله ...
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كما قرات بعدها ان هذا الامر حدث مع عدد من المواقع الشهيرة بسبب الاساليب الكيدية من الحاقدين..

وان شاء الله تعود الاعلانات مرة اخرى قريبا...

ونعتذر عن هذه المشاكل التي ليس لنا دخل فيها...

ولا تنسونا من صالح دعائكم

والله ولي التوفيق

المقال "كلاكيت تاني مرة : مشكلة عدم ظهور الاعلانات على موقع نجوم مصرية بدون اعطاء اي سبب من جوجل" نشر بواسطة: بتاريخ:
lionhmada
ان شاء الله تتحل زي ما اتحلت المرة اللي فاتت
بس ان شاء الله متخدش وقت زي المرة اللي قبل دي
عاشق الشعر
لا حول و لا قوة الا بالله
حاجة تحزن و الله
كنت فاكر المواقع الكبيرة لا يتم حظرها
ربنا يكون فى عونك و عونا و عون كل الاعضاء
اعتقد بسبب مواضيع تحميل الافلام و مشاهدة المسلسلات و المباريات
و الله اعلم
موضوع حظر الدومين دة صعب يتشال بس ممكن راسلهم و لو فى مواضيع مخالفة احذفها
يا رب الامر يتحلى بسرعة لان الكثير من الاعضاء دخلهم الرئيسى من ادسنس من خلال نجوم مصرية
hema4ever
لاحول ولا قوه الابالله
ياريت تنحل المشكله بسرعه
master elman
يارب المشكلة تتحل بسرعة
abdobasha
لا حول و لا قوة الا بالله
حاجة تحزن و الله
كنت فاكر المواقع الكبيرة لا يتم حظرها
ربنا يكون فى عونك و عونا و عون كل الاعضاء
اعتقد بسبب مواضيع تحميل الافلام و مشاهدة المسلسلات و المباريات
و الله اعلم
موضوع حظر الدومين دة صعب يتشال بس ممكن راسلهم و لو فى مواضيع مخالفة احذفها
يا رب الامر يتحلى بسرعة لان الكثير من الاعضاء دخلهم الرئيسى من ادسنس من خلال نجوم مصرية
المشكلة م زي ما انت فاكر
الموضوع دا حصل بالظبط قبل كدا

وبدون اي سبب
وبدون ما يبعتوا اي ايميلات
بتلاقيهم وقفوا الدومين

وبعدين ببعت طلب ارسال السبب على البريد مبيبعتوش حاجة بس بيرجعوا الاعلانات تاني !!!

دا غير ان المشرفين هنا وانا واخدين بالنا كويس من روابط تحميل الافلام
واذا نزلت مواضيع بتتشال فورا وبتتعامل كانها سبام
عاشق الشعر
المشكلة م زي ما انت فاكر
الموضوع دا حصل بالظبط قبل كدا

وبدون اي سبب
وبدون ما يبعتوا اي ايميلات
بتلاقيهم وقفوا الدومين

وبعدين ببعت طلب ارسال السبب على البريد مبيبعتوش حاجة بس بيرجعوا الاعلانات تاني !!!
عالعموم
يا رب يتحل الموضوع بسرعة دة اهم حاجة
abdobasha
هو للاسف المرة اللي فاتت طول قعد بتاع اسبوعين !!

وعرفت بعد كدا انه حصل على منتديات ديجيتال بوينت الشهيرة 14 مرة !!!!!

وبيحصل لمواقع مشهورة كتير !!
ertuio
ان شاء الله ترجع تاني
try2fly
ان شاء الله المشكله تتحل بسرعه ..
وجوجل بالرغم من انها شركة ضخمه لكن ليها شويه نقط عجيبة ...
rabiemahamad
ربنا يسترها وترجع الاعلانات دى
والسوال ده خطر على حسابات الاعضاء نرجو الرد من عبده باشا
abdobasha
نصيحة لله احدف منتدي والغناء والأفلام واتق الله في مالك هذه المعصية قد تحرم الرزق بسببها
تم الرد وتوضيح وجهة نظر الادارة وسياسة المنتدى بخصوص هذا الشان في اكثر من موضوع :
http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=184554
zapata
ان شاء الله خير .
أخي الكريم اعتقدانه من الواجب التنبيه الى نقطة مهمة ، وهي اقسام الغاني والأفلام ، التي يجب الإستغناء عنها ، لأنني اعتقد ان ارباحها حرام ، هذا مجرد رأي شخصي .
abdobasha
والسوال ده خطر على حسابات الاعضاء نرجو الرد من عبده باشا
لا توجد اي خظورة على حسابات الاعضاء اطلاقا
ولا حتى حسابي ان شاء الله

لاني كما قلت لم يتم ارسال تحذير او سبب الحظر الذي لابد ان يرسل في اي حالة حظر

بتكون اسباب تانية مش عارفها حاليا
crazy kid
خير ان شاء الله + ربما تم الحظر بسبب بعض الاقسام (التي تشمل تحميل بعض مواد حقوق الملكية ) وبالتأكيد هنالك سبب معين : )
lionhmada
ان شاء الله خير .
أخي الكريم اعتقدانه من الواجب التنبيه الى نقطة مهمة ، وهي اقسام الغاني والأفلام ، التي يجب الإستغناء عنها ، لأنني اعتقد ان ارباحها حرام ، هذا مجرد رأي شخصي .
اوافقك الرأي اخي الكريم

لست ادعى انني اهل للفتوى
بس فعلا الافلام مليانه مشاهد اكيد كل اللي بيشوفها بياخد ذنوب ولو ضغطات من ادسنس ارباح فيها شبهه على الاقل
مثلا في بعض المواضيع اللي بتكون في العاجل بتبقى عن صور زي افراح نجوم او فترة يارا نعوم اللي كانت مكتسحه ولا يخفى عليكم كم الزوار الكبير لتلك الموضوعات يعني ذنوب جارية

طبعا انا بتكلم في حدود النقاش وابدأء وجهة النظر ومثل ما قلت في بداية كلامي لست مؤهلا للفتوى للحرام والحلال بس بقول كتذكير للي عايز يدور ممكن يسأل علماء

وربنا يبارك لنا في الحلال مهما كان قليل
abdobasha
أخي الكريم اعتقدانه من الواجب التنبيه الى نقطة مهمة ، وهي اقسام الغاني والأفلام ، التي يجب الإستغناء عنها ، لأنني اعتقد ان ارباحها حرام ، هذا مجرد رأي شخصي
يا جماعة برجاء الدخول على اللينك عشان انا رديت اكتر من مرة على الموضوع دا
http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=184554

واللي مكسل يدوس اللينك اهو الرد :
- بالنسبة للافلام : فيه بالفعل افلام وثائقية والقسم ليس خاص بتحميل الافلام ولكن تقارير ، نقد يعني او اراء حول افلام الموسم
2- حول الاغاني : هذه كلمات، وبرغم الخلاف حول انها حرام او حلال (ولدينا شيوخ في مصر افتو ان الموسيقى حلال والله اعلم) فنحن على المنتدى نضع كلمات فقط وليس تحميل البومات واغاني كالمنتديات الاخرى
3- حول الاناشيد : بالفعل هناك منتدى نغمات ديني واسلامسة للجوال يتم وضع الاناشيد فيه
4- بالنسبة لحفظ القران هناك قسم خاص بالقران الكريم تمت بالفعل فيه عدة مسابقات في حفظ القران الكريم

ويبقى القول انه يصعب جدا بل ومن المستحيل مراقبة كل موضوع يكتب في المنتدى حيث يكتب يوميا حوالي 600-800 موضوع وبالفعل اغلب المسؤولية تعود على صاحب الموضوع

اما الاقسام فلا ارى فيها شئ حرام

والله اعلم

ووفقنا الله الى ما فيه الخير
واسال الله الهدى لنا واياكم

والله الموفق،
وبالنسبة لحقوق الملكية اكيد انا متابع كويس ولو فيه حاجة مخالفة بحذفها
ومفيش اي قسم كدا
البرامج كلها مجانية
والافلام مفيش تحميل

وانا واخد بالي كويس من النقطة دي

ولو كدا زي ما بتقول كان لازم يتبعتلي تحذير اولا او يكون في بريد الكتروني على الاقل بسبب الحظر

لكن واضح ان دي حاجة زي هاك او اساليب كيدية
لان انا قريت حاجات زي دي كتير بتستهدف المواقع المشهورة
عاشق الشعر
بلاش تحويل الموضوع فى جهة اخرى
الحديث الان عن حظر الاعلانات
ترجع تانى و بعدين نبقى نتكلم فى الغانى و الافلام
تحياتى للجميع
Shaymaa Sayed
ان شاء الله المشكلة تتحل عن قريب

وتعدى على خير زى المره اللى فاتت بأذن الله تعالى
ارواح واشباح
المشكله ملهاش دعوه بقسم الافلام والبرامج خالص
والمشكله حصلت قبل كدا واتحلت ومن غير اى اسباب

واضح انها حاجات كيديه فعلا وفى مواقع بتبعت شكاوى فى بعض المواقع المشهوره اللى نجوم واحد منها
بس ان شاء الله خير وهترع تانى زى المره اللى فاتت
sally9
1- بالنسبة للافلام : فيه بالفعل افلام وثائقية والقسم ليس خاص بتحميل الافلام ولكن تقارير ، نقد يعني او اراء حول افلام الموسم
2- حول الاغاني : هذه كلمات، وبرغم الخلاف حول انها حرام او حلال (ولدينا شيوخ في مصر افتو ان الموسيقى حلال والله اعلم) فنحن على المنتدى نضع كلمات فقط وليس تحميل البومات واغاني كالمنتديات الاخرى
3- حول الاناشيد : بالفعل هناك منتدى نغمات ديني واسلامسة للجوال يتم وضع الاناشيد فيه
4- بالنسبة لحفظ القران هناك قسم خاص بالقران الكريم تمت بالفعل فيه عدة مسابقات في حفظ القران الكريم

ويبقى القول انه يصعب جدا بل ومن المستحيل مراقبة كل موضوع يكتب في المنتدى حيث يكتب يوميا حوالي 600-800 موضوع وبالفعل اغلب المسؤولية تعود على صاحب الموضوع

اما الاقسام فلا ارى فيها شئ حرام

والله اعلم

ووفقنا الله الى ما فيه الخير
واسال الله الهدى لنا واياكم

والله الموفق،
انت بتضحك على نفسك اخى عبدو

ادخل الاقسام اللى انت بتقولها ديه

هتلاقى فى تحميل اغانى وكليبات مش كلمات فقط
ولا انت ناسى مسابقة رمضان فى مسلسلات رمضان انت بتضحك على مين حد يعمل مسابقة زى ديه وكمان فى رمضان ..... ولا الافلام وغيرها من الكيبات وصور الفنانتن
انا عايز اسمع حجة مقنعة مش اللى فوق
وربنا يهدينا ويهديك
Dr.Fahmy
عبدو باشا انا شفت مواضيع لينكات داونلزد و بلغت عنها كذا مرة ممكن تكون السبب ارجو مراجعة كل مواضيع الافلام اللي في المنتدي نقوم بجهد اكبر و نشيل اللينكات من المواضيع و يا رب ما يكونش ده السبب لان لو ده هو ممكن الاعلانات ما ترجعش لا قدر الله
Nile Son
باذن الله محلولة
وفي وقت قريب جدا
theking55
إن شاء الله تتحل عبدو بااشا عم قريب
فقط لجميع يتحلى بالصبر وان شاء الله هتعود مادادم ما فيش اسباب وصلت من جوجل لحظر الدومين
mib2xx2
ان شاء الله خير
mr.sada1977
انا من راى اتخاذ الازم لعمل احطيطات لهذه المشكلة حتى لتتكرر تانى .

اولا" تم فصل الدومين وقطع الاعلانات لمدة تعد كبيرة وهى تقريبا" اسبوعين

ثانيا تم فصل مرة اخرى وقطع ايضا الاعلانات . من الممكن التكرار مرة تلوى الاخرى . فاكيد يجب ان يعرف السبب

واكيد فى سبب وليس فقط ان نتخيل او نخمن السبب اى نقول مثلا كذا وكذا ............

ممكن من السيد عبدو الذهاب الى فرع الشركة ومناقشة هذا الامر او الاتصال تليفونيا" يعنى يعرف السبب ويتم تحجيمه

او ممكن اكيد له ادارة شكوى يتم ارسال شكوى من هذا الامر بانه يتم الفصل دون انذار او ابداء اسباب

واتمنى ان الامر ينتهى فى اسرع وقت
zapata
في المرة السابقة تم حجب الإعلانات دون سابق انذار ، وهذه المرة ايضا ، اعتقد انه يوجد من بلغ عن المنتدى لدى جوجل ، وبعد التحقق في المرة الأولى من عدم مخالفة المنتدى لقوانين ادسنس اعيد ادراج الإعلانات بالمنتدى ، وهاته المرة ربما يكون نفس السبب ، لأن جوجل لا يحجب الإعلانات هكذا ثم يعيدها فجأة ، ولو كان فيه مخالفات من المنتدى جوجل كان يلغي حساب عبدو باشا لا قدر الله ، لكن الأستاذ عبدو أكد ان الحساب سليم ، مع تمنياتنا له بدوام الصحة والعافية ، وبقية الحسابات .

ان شاء الله خير ، وهو كم يوم وترجع الإعلانات ، ويكسب الجميع .

لا تنسونا بالدعاء .
Dr! Ahmed
ان شاء الله خير وترجع الاعلانات تانى بسلام

بس مااعتقدش ان عشان شكوى من واحد جوجل تقفل الاعلانات

ده اكيد فى مخالفة ... وربنا يستر
princess.moon
ربنا يستر والاعلانات ترجع بسرعه

godzela55
ان شاء الله الاعلانات ترجع مرة تانية زي المرة اللي فاتت

واحنا بنحب نجوم مصرية وهنفضل فيه حتي لو مفيهوش اعلانات لا قدر الله

وبقول لعبدو متزعلش ,, كلنا معاك يا دوك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مشكلة في ظهور الاعلانات على المنتدى
لدى مشكلة فى ظهور الاعلانات على متصفحات محدده
(مشكلة) انا ارباحى فى اليوم مش بتتعدى 20 سنت من موقع نجوم مصرية ... ممكن حد يساعدنى