نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد بالفيديو فضيحة بكل المقاييس "حقن الدجاج بالمياه من داخل أحد المجازر "

شاهد بالفيديو وقائع غش فى عدد من مجازر الدواجن بشبرا الخيمة بالقليوبية ويظهر فيها العمال أثناء حقنهم الدجاج بسرنجات مليئة بالمياه لتدخل المياه فى أنسجة الدجاجة المذبوحة فتزيد وزنها ليتم تجميدها قبل بيعها فى الأسواق بسعر أعلى للمستهلكين ويكشف الفيديو قيام العمال بتقطيع الدجاجة إلى أجزاء «أوراك وصدور» وبعد ذلك حقنها بالسرنجة الموصلة بصنبور المياه لنفخها مثل البالون ويتم بعد ذلك الاحتفاظ بهذه القطع فى أكوام ثم تعبئتها فى أكياس وتوريدها إلى المولات والمحال والمطاعم وتوجد معظم هذه المجازر فى مناطق «منطي وبهتيم وعزبة أنور ومزرعة البط» بشبرا الخيمة، وهى مجازر تعمل دون ترخيص بعيداً عن رقابة الدولة.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الفيديو

المقال "شاهد بالفيديو فضيحة بكل المقاييس "حقن الدجاج بالمياه من داخل أحد المجازر "" نشر بواسطة: بتاريخ:
غرام ندى
بدون تعليق حسبى الله ونعم الوكيل
غرام ندى
مفيش حاجة دلوقتى سليمه كل حاجة بقت مغشوشه
mido_elbrns
بدون تعليق حسبى الله ونعم الوكيل

والله والواحد مش عارف حيلاقيها منين ولا منين

البلد بقيت وحشة وناسها عايزة الحرق من البطل والفجر دة

وعايزين ربنا يقف مع المصريين

حسبنا الله ونعم الوكيل
غرام ندى
دى اختبار من ربنا لاننا بعدنا عنه لازم نراجع نفسنا ونشوف احنا وصلنا لفين ولازم نعمل ايه
غرام ندى
المفروض نسمع كلام ربنا ورسوله عليه الصلاة والسلام " من عمل منكم عملا فليتقنه """
mido_elbrns
المفروض نسمع كلام ربنا ورسوله عليه الصلاة والسلام " من عمل منكم عملا فليتقنه """
شكرا اولا على مرورك الكريم

وفعلاُ كل كلامك مظبوط وصحيح

لكن أحنا المصريين كدة نموت على سرعة الربح والمكسب حتى لو حرام

وفاكرين بإن كدة بيضحكوا على الناس وأنهم فهلوية وأذكياء

لكن مش عارفين الأية الكريمة بسم الله الرحمن الرحيم " وإن لربك بالمرصاد " صدق اللله العظيم

ويمهل ولا يهمل
غرام ندى
انا بصراحه بعذرهم فى حاجة واحده بس ان الدنيا كلها مطالب واكيد كل واحد عنده عيله وليها مطالب عايز يلبيها بس كل ده ميمنعش ان اللى بيعملوه حرام لو صبر لاتاه الفرج من عند ربنا بس احنا بقينا منقدرش نستحمل الصبر
mido_elbrns
انا بصراحه بعذرهم فى حاجة واحده بس ان الدنيا كلها مطالب واكيد كل واحد عنده عيله وليها مطالب عايز يلبيها بس كل ده ميمنعش ان اللى بيعملوه حرام لو صبر لاتاه الفرج من عند ربنا بس احنا بقينا منقدرش نستحمل الصبر

لا لا لا ثوانى لو حديهم عذر بأنهم كل واحد عنده أحتياجات

بكدة فتحت باب الأعذار لكل المحرمات وكمان أكتر من كدة

ولو جيت سألت ليه عملت كدة حيقولوا والله عندنا ظروف وأحتياجات مش عارفين نلابيها . بكدة يبقى

شكرا وبعد كدة محدش يقدر يوقف سيل الحجات الغلط اللى عندينا فى مصر !!

مفيش حاجة اسمها احتياجات فى الحجات دى . الفراخ دى بياكلها انا وانت لو فيها شيىء مؤذى تقبل

تأكلها ؟

والأكتر من كدة أنهم بيحطوا الفراخ دى فى أكياس مصانع موثوق منها وبتباع على إنها إنتاج مصانع

كبيرة موثوق فيها ودى مصيبة كبيرة ولو تلاحظ فى اخر الفيديو جاب منظر للأكياس اللى بيطحط فيها

الفراخ بس الأسم مش باين كويس .

وربنا يهديهم للطريق الصحيح
غرام ندى
انا لم اعترض على كونها حرام لو قرأت كلامى للاخر هتلاقينى كتبه ورغم كل الاعذار الا انه حرااااااااااام وانا ارفض ما يصنع بكل الطرق انا بس حبيب اوضح وجهة النظر من كل الاتجاهات حبيت الفت النظر الى السبب اللى بيخلى الواحد مهنم يعمل كده

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
لن تصدق ماقاله صفوت حجازي من داخل القفص "مفاجأه غير متوقعه بكل المقاييس"
بالفيديو والصور تغطية كاملة لغرق "محطة مصر" بالمياه وتعطل سير القطارات
فضيحة أنسانية بكل المقاييس أجراء عملية قلب مفتوح على ضوء موبايل بـمستشفى" أطفال مصر " بالصور