نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

معلومة عن موقع yousaytoo .. ياريت الكل يدخل يقول رأيه

كل سنة وانتوا طيبين يا جماعة

كتير منا بيشاركوا في موقع yousaytoo والناس انقسمت لقسمين القسم الاول بيقول انه موقع فااااااشل جدااااااااا والرأي التاني بيقول انه موقع جامد جدا وبيكسب فلوس بالهبل
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وانا بقالي فترة كدة بتابع الموقع واكتشفت ان الرأيين صح ,, محدش فيهم غلطان,, والسبب يا جماعة من وجهة نظري ان الموقع دة عامل زي مواقع التفضيلات الجماعية اللي هي زي digg و reddot والحاجات دي,, اللي بيكتب موضوع وبياخد rate كتير بيطلع الصفحة الرئيسية للموقع وساعتها بيجيله زوار كتير وضغطات كتير وبيكسب الارباح الخيالية اللي احنا سمعنا عنها دي,, اما اللي بيعمل موضوع عادي ومش بياخد rate كتير عليه بيجيله 8 او 9 زوار بالكتير وصعب ان تجيله ضغطة الا لو كان محظوظ اوووووووي يعني,, ودة رأيي اللي انا توصلت له في الموقع وعايز اعرف رأيكم

بس ياريت لو كلامي صح يبقي نعمل جدول لكل المشتركين في الموقع من الاعضاء يعني كل عضو يبقي عليه الدور ف يوم كل الاعضاء بلا استثناء تخش تعمله rate وبكدة موضوعه يطلع الصفحة الرئيسية ويبقي فيه فرصه له انه يكسب واعتقد ان دة مش مخالف لشروط ادسنس ولا شروط الموقع

عموما انا مستني اعرف رأيكم في الموضوع

المقال "معلومة عن موقع yousaytoo .. ياريت الكل يدخل يقول رأيه" نشر بواسطة: بتاريخ:
zapata
كلامك يا سيدي الفاضل قريب جدا من الحقيقة انت ذكرت شطر من الحقيقة وهي عملية رات للمواضيع وسوف اضيف الشطر الثاني وهو عدد المشتركين عن طريقك ، فكلما اشترك عن طريقك اشخاص كلما ارتفعت نسبة الأرباح وقد كتبت عن هذه النقطة في موضوع سابق لي كما ان فكرة عمل جدول للمشتركين بالموقع هي فكرة جيدة وغير مخالفة لقوانين أدسنس ، لكن المشكلة تكمن في أن الموقع يغلق بعض الحسابات أنا اقصد الأكونت وليس حساب أدسنس ، وقد كتبت موضوع عن طريقة اعادة فتح حساب جديد بموقع يوساي تو واستعمال نفس حساب أدسنس به .

على العموم ننتظر آراء الأعضاء ونرد مرة ثانية بناءا على اقتراحاتهم .

شكرا لك على المعلومات المفيدة
barca_n
أنا من الأشخاص الذين لا يربحون من موقع شيء ولا حتى زوار

أنا طبقت كل المواضيع في هذه المنتدى عن الموقع وكيفية كتابة المواضيع

لكن لا جدوى صار لي أسبوعين وأجالي 120 زائر فقط وضغطة واحدة بسنت

ياعني يا ريت الذين يربحون الكثير من الموقع يحكولنا ما هو سرهم
godzela55
كلامك يا سيدي الفاضل قريب جدا من الحقيقة انت ذكرت شطر من الحقيقة وهي عملية رات للمواضيع وسوف اضيف الشطر الثاني وهو عدد المشتركين عن طريقك ، فكلما اشترك عن طريقك اشخاص كلما ارتفعت نسبة الأرباح وقد كتبت عن هذه النقطة في موضوع سابق لي كما ان فكرة عمل جدول للمشتركين بالموقع هي فكرة جيدة وغير مخالفة لقوانين أدسنس ، لكن المشكلة تكمن في أن الموقع يغلق بعض الحسابات أنا اقصد الأكونت وليس حساب أدسنس ، وقد كتبت موضوع عن طريقة اعادة فتح حساب جديد بموقع يوساي تو واستعمال نفس حساب أدسنس به .

على العموم ننتظر آراء الأعضاء ونرد مرة ثانية بناءا على اقتراحاتهم .

شكرا لك على المعلومات المفيدة
فعلا يا باشا طريقة الربح عن طريق الرفيرال هي طريقة جيدة,, بس انتا عارف دلوقت صعوبة انك تدعو حد عن طريقك ,, انما موضوع الــ Rate دي بأيدنا واحنا محتاجين كل الاعضاء المشاركين في يو ساي تو يدخلوا ويقوم احد الاخوة بعمل جدول منظم لكل الاعضاء والي يجي عليه الدور الناس كلها تدخل تعمله rate وبكدة كلنا هنكسب ونساعد بعضنا والمحترفين هيساعدوا المبتدئين وينقذوهم من مستنقع الفشل بسبب البحث عن الربح السريع

ياريت كل الناس تدخل هنا وتسجل اسمها وياريت يا استاذ zapata حضرتك تساعدنا في الموضوع دة وكمان منتظرين المشرف casser يقولنا رأيه في الموضوع ويساعدنا وانا مستني حضراتكم تدخلوا تاني وننفذ الفكرة تنفيذ فعلي
godzela55
أنا من الأشخاص الذين لا يربحون من موقع شيء ولا حتى زوار

أنا طبقت كل المواضيع في هذه المنتدى عن الموقع وكيفية كتابة المواضيع

لكن لا جدوى صار لي أسبوعين وأجالي 120 زائر فقط وضغطة واحدة بسنت

ياعني يا ريت الذين يربحون الكثير من الموقع يحكولنا ما هو سرهم

مهو يا باشا عشان كلنا بنعاني من الموضوع دة ,, ف بنحاول نشوف للمشكلة دي حل

ادعوك لمتابعة الموضوع دة اول بأول
zapata
ان فكرة عمل رات rate لمواضيع الأعضاء جيدة ، لكنني اقترح عمل رات لعشرة أعضاء كل يوم لأن الموقع يعرض 10 مواضيع بصفحته الرئيسية .

وهذا رابط أحد مواضيعي بالموقع
http://www.yousaytoo.com/unusual-wed...s/391462?19912

كما أنني افضل وضع رابط الموضوع مع اليوزر الخاص بالعضو .

بانتظار اقتراحاتكم .
godzela55
ان فكرة عمل رات rate لمواضيع الأعضاء جيدة ، لكنني اقترح عمل رات لعشرة أعضاء كل يوم لأن الموقع يعرض 10 مواضيع بصفحته الرئيسية .

وهذا رابط أحد مواضيعي بالموقع
http://www.yousaytoo.com/unusual-wed...s/391462?19912

كما أنني افضل وضع رابط الموضوع مع اليوزر الخاص بالعضو .

بانتظار اقتراحاتكم .
انا مبسوط بمبادرتك يا باشا بس الاول عايز حضرتك تعمل موضوع تدعو فيه الاعضاء المشتركين في يو ساي توو

ولما عدد الاعضاء يكتمل 10 نبتدي الشغل.. ايه رأيك؟
zapata
انا مبسوط بمبادرتك يا باشا بس الاول عايز حضرتك تعمل موضوع تدعو فيه الاعضاء المشتركين في يو ساي توو

ولما عدد الاعضاء يكتمل 10 نبتدي الشغل.. ايه رأيك؟

شكرا لك أخي لكنني اترك لك شرف كتابة الموضوع وجزاك الله خيرا .
caser22
كل عام وانتم بخير

اختصارا للوقت والرد على استفسارات اعضاء كتير بالمنتدى

لكل الاعضاء المتحمسة لفكرة تبادل الرات لمواضيع بعض

الفكرة كويسة وممكن نبداها حالا واعتبرو العشرة اعضاء موجودين ان شاء الله

وهم من انشط اعضاء الموقع ومنهم ايضا اجانب تم التعرف عليهم من خلال الموقع

بس الاهم هى دى الطريقة الاكيدة لزيادة الارباح بالموقع اعتقد لا او على الاقل مش دى الحاجة الى هتجيب الارباح الى متخيلنها

والدليل انى فى فترة من الافترات كانت مواضيعى على الاقل من 3 الى 4 مواضيع فى الصفحة الرئيسية

ورغم كدة كانت الارباح كما هى يعنى الطبيعى الى بيجى من الموقع

المهم مش عايز اخلى حد يزهق من الموقع لانى بصراحة وجدة من افضل المواقع الاجنبية مشاركة للارباح

رغم النسبة بتاعتة 50%

ارجع للموضوع تانى فى اهم نقطة فية تبادل الرات

ارجو متابعة الموضوع التالى للبدء بتكوين المجموعة للراغبين بعمل هذة الفكرة

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=172804

وان شاء الله اى استفسار للاعضاء تحت امركم
godzela55
كل عام وانتم بخير

اختصارا للوقت والرد على استفسارات اعضاء كتير بالمنتدى

لكل الاعضاء المتحمسة لفكرة تبادل الرات لمواضيع بعض

الفكرة كويسة وممكن نبداها حالا واعتبرو العشرة اعضاء موجودين ان شاء الله

وهم من انشط اعضاء الموقع ومنهم ايضا اجانب تم التعرف عليهم من خلال الموقع

بس الاهم هى دى الطريقة الاكيدة لزيادة الارباح بالموقع اعتقد لا او على الاقل مش دى الحاجة الى هتجيب الارباح الى متخيلنها

والدليل انى فى فترة من الافترات كانت مواضيعى على الاقل من 3 الى 4 مواضيع فى الصفحة الرئيسية

ورغم كدة كانت الارباح كما هى يعنى الطبيعى الى بيجى من الموقع

المهم مش عايز اخلى حد يزهق من الموقع لانى بصراحة وجدة من افضل المواقع الاجنبية مشاركة للارباح

رغم النسبة بتاعتة 50%

ارجع للموضوع تانى فى اهم نقطة فية تبادل الرات

ارجو متابعة الموضوع التالى للبدء بتكوين المجموعة للراغبين بعمل هذة الفكرة

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=172804

وان شاء الله اى استفسار للاعضاء تحت امركم

بشكرك يا اخ قيصر علي مشاركتك
وفعلا كلامك كله صح بس بالنسبة لمواضيعك اللي كانت ف الصفحة الرئيسية
يعني بعتقد ان لو واحد عنده موضوع في الصفحة الرئيسية اهو هيكسب اي حاجة احسن ما ييأس من الموقع

بس الاستاذ zapata عمل موضوع مخصص للــ Rate ودة الرابط بتاعه

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=195066
اتمني انك ترد فيه

وعايزين نبدأ الخطوة دي عشان انا والله عندي افكار جماعية هتساعدنا جدا

وشكرا علي مشاركتك

zapata
بشكرك يا اخ قيصر علي مشاركتك
وفعلا كلامك كله صح بس بالنسبة لمواضيعك اللي كانت ف الصفحة الرئيسية
يعني بعتقد ان لو واحد عنده موضوع في الصفحة الرئيسية اهو هيكسب اي حاجة احسن ما ييأس من الموقع

بس الاستاذ zapata عمل موضوع مخصص للــ Rate ودة الرابط بتاعه

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=195066
اتمني انك ترد فيه

وعايزين نبدأ الخطوة دي عشان انا والله عندي افكار جماعية هتساعدنا جدا

وشكرا علي مشاركتك

العضو caser معه حق ، ان تحصيل أرباح جيدة من موقع you say too لا يتحقق من خلال عرض المواضيع بالصفحة الرئيسية ، ان عرض اي موضوع بالصفحة الرئيسية للموقع سينتج عنه عدد ظهور كثير بحساب أدسنس .

أما بالنسبة للأرباح فهي فهناك عوامل أخرى أذكر من بينها :

أرشفة المواضيع بموقع يوساي تو سريعة ومضمونة .

ظهور مواضيع موقع يوساي تو بنتائج البحث بمحرك ياهو ضمن النتائج الأولى .

لذلك وجب علينا البحث عن مواضيع ذات أهمية واسعة اي بمعنى آخر يكثر عنها البخث في الأنترنيت

ومن خلال تجربتي بالموقع لا حظت أن المواضيع التي كنت أجني منها ارباح جيدة هي بالترتيب :

web hosting

wedding

travel

health

Scholarships

sports

technology

ان المواضيع التي تتضمن أحد هذه المجالات تنتج ارباح مختلفة حسب اسعار الإعلانات ، وقد لاحظت أن الأرباح بالموقع تتغير من يوم لآخر ، فقد تجد اليوم ارباح ب 0.01 يورو وغدا 11 يورو أو أكثر .

ان أحسن ربح تحصلت عليه من موقع يوساي تو في يوم واحد هو 16.05 يورو ولم تنخفض ارباحي بالموقع عن 2 يورو في اليوم .

يجب على الأعضاء المشتركين بالموقع كتابة مواضيع حول تجربتهم مع هذا الموقع حتى تتضح لدينا .

اتمنى ان يشارك الجميع بآرائهم وأفكارهم .

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الكل يدخل يقول رأيه
انا والمحبين وهواك .... ياريت الكل يدخل