نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار الفن والفنانين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كارثة مسلسل نور التركي المدبلج

مسلسل نور التركي يسيطر على عقول المراهقات في الوطن العربي, هذا الخبر تناقلته بعض الإذاعات العربية,لكن ما سبب سيطرة مسلسل نور على بنات الوطن العربي؟….هل هو المسلسل حقاً ام بطل مسلسل نور؟

أصبحت هذه شائعة في الوطن العربي,فالبعض يعشق مهند بطل مسلسل نور والبعض الاخر من بنات الوطن العربي يعشقن يحيى بطل مسلسل سنوات الضياع….وما هو السبب يا ترى؟ لماذا تعشق النساء هذه الشخصيات الغرامية؟

لا يوجد الا تفسير واحد وجواب واحد لهذه الاسئلة…فالمرأة العربية محرومة من هذا الحب والحنان الذي يقدمه البطل لحبيبته في المسلسلات والافلام الدرامية… ويقدم لها قلبه على يد من دم!….اذا هو الحرمان من الحب الذي تعانيه معظم النساء العربيات في الشرق الاوسط…والظلم الذي يعيشه البعض الاخر…ومن هنا يصدق قول الشاعر العربي الذي غاب اسمه عن فكري بأن : الرجل الشرقي لا يعرف المرأة الا في الفراش…!

المقال "كارثة مسلسل نور التركي المدبلج" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
فالمرأة العربية محرومة من هذا الحب والحنان الذي يقدمه البطل لحبيبته في المسلسلات والافلام الدرامية… ويقدم لها قلبه على يد من دم!
المشكلة ليست عربيةانها عالمية وفي كل انحاء العالم الزوج لاتي عليه وقت يتوقف عن الكلام الجميل لزوجته
ويبحثون عن الدراما والافلام والممثلين نرى كيف يعشقون براد بيت وجورج كلوني في امريكا واراهن اذا كان هؤلاء الممثلين كلهم يقولون ربع هذا الكلام لزوجاتهم بما فيهم مهند
انهم يقبضون مقابل تلك الكلمات والمشاهدات تنسى ذلك او تتناساه
وقد تكون المشكلة متفاقمة عربيا نظرا لان الزواج عن طريق الاسر واجبار الاهل احيانا ويكاد ذلك يكون منعدما بالغرب
إنتهيت
انا فى الصراحة مش متابعين مسلسل نور ولا سنوات الضياع ولا اعرف شىء اكثر مما من العناوين التى اقراءة فى صفحات المجلات والجرائد وعلى الانترنت

بس اعتقد ان الشكل لمممثلين و القصة الرومانسية وطول المسلسل اللى سمعت انه مستمر من اكثر من 3 شهور

لكن ما استغربة ما سمعتة عن ان المسلسل لم ينجح فى تركيا مثلما نجح فى الوطن العربى ولانى لم اشاهدة لن اقدر احكم
hero_ma
شكرا على الموضوع

انا شايف ان المسلسل لعب على الوتر المفقود فى الدراما العربيه اللى هو العلاقه الانسانيه ككل مش الحب بس لان معظم الدراما بقت تدور فى فلك المشاكل والنكد والعيااااط
no 4 love
ع فكرا اللى شاف مسلسل نور هيلاقيه انه اجتماعى ورومانسي
مش رومانسي والحياه حب ف حب بس
بيقولك اد ايه الاسر مترابطه وقت الحب ووقت الشده

وع معتقد ان اللى حصل لان مفيس ولد بيعمل زى مهند ولا بنت زى نور
فكلو بقى شايف فارس او فارسه احلامهم ف نور ومهند
اما حالات الطلاق وكدا دى قله عقل ودين من الاشخاص نفسهم مش نور ومهند
bosecat
شكرا على الموضوع

وانا شايفة ان ابطال المسلسل ماغلطوش

وان الرجالة العرب المفروض بدل مايتخانقوا مع زوجاتهم انهم يتعلموا من المسلسل ويعملوا زى مهند
nonosh
والله الرجاله العرب فضيوا

ازاى راجل يطلق مراته عشان مسلسل

طب ميقلد البطل ويبقي رومنسي شويه مع مراته
bomsn
الثقافة اعتقد هدا هو غرض الغرب من مسلسلاتهم
m.medhat
أعتقد ان هموم الحياة تصب على عاتق الرجال أكثر من النساء فيجب على نساء العالم ان يكونوا أكثر رومنسية حتى يتنسا الرجال همومهم ...............
شكرا على الموضوع ،،،،،،،،،،،،،،،
نور القمر
موضوع جميل وفعلا سبب عشق البنات بالاخص للمسلسلات دي هو الحرمان من الحب الحقيقي

انا شخصيا متابعه مسلسل سنوات الضياع و بموت فيه مع ان يحيي مش قمر اوي بس راجل اوي و رومانسي اوي

ربنا يوعدنا
salwaa
ممكن يكون ان درجه الحب الى فى مسلسل نور مش موجوده فى الطبيعه عشان كده البنات الى هما احنا متاثرين بمهند بطل المسلسل وبيتهيالى احنا البنات مش هنلاقى الحب ده فى الحقيقه فسيبونا نتفرج عليه
ولاايه
على فكرة انا مش بسيب حلقه من مسلسل نور الا وباتفرج عليها وبجد المسلسل فوق الرائع
مرسى عالموضوع
eso2008
صح الكلام دة اية الكلام دة صحححححححححح
حوده تيموس
مشكووووووور

اكيد الكلام دا صح
نورين1
المرأة بطبيعتها بتحب تسمع الكلمة الحلوة من زوجها وتحب زوجها يدلعها ولكن لللأسف كتير من الأزواج بل المعظم بيستخصر فيها الكلمة الحلوة نازل نقد فيها والست كانها بتشحت منه الكلام ..... انا مش عرفة ليه كده ؟؟؟؟؟ الزوجة من حقها انها تسمع كلمة حلوة من جوزها الحلال بتاعها احسن ماتسمعها من راجل تانى ودا حرام وساعتها بقى تظهر غيرة الراجل مع ان الراجل هو السبب فى كده
eng_shimaa
انا بحب مسلسل نور جدددددا
موضوع جميل وفعلا سبب عشق البنات بالاخص للمسلسلات دي هو الحرمان من الحب الحقيقي

انا شخصيا متابعه المسلسل ده لانه بيعيش الواحد فى حاله رومانسيه خياليه لان مفيش حدمعندوش مشاكل للدرجة دى ويسيب شغله عشان يقعد جنب مراته

ربنا يوعدنا
ياسمين ياسمين
كل الكلام صح شكراااااااااااااا
بيبى
ع فكرة مسلسل نوووووووووووووووووووور ده ملهوش قصه ومهند ده ما يتبلعش من ظور لا نووووووور كمان
مش بحبهم خالص
راغب
انا عمري ماتفرجت علي خمس دقايق حتي من اي مسلسل تركي
حاسس انهم بييستهبلو اوي

ملحوظه صغيرة اوي

مهند اللي هو مش عارف اسمو ايه الحقيقي
كان ماشي في مظاهره مع الشواذ جنسيا !!!

طبعا البنت اللي بتحب واحد زي مهند ويكون شاذ اعتقد مافيش بنت تتقبل هذا الامر

تحياتي ليكي
بيبى
اه انا اعرف الملحوووووووووووووظه دى
وعرفه تاريخه الاسوووووووووووووود
دا كان بيشغل فى مجله اباحيه
%u0632%u0627%u0626%u0631
اناع نفسي بموت في مسلسلاتك كيفانج كلهاالي هومهندوبتبع كل المسلسلات التركية والمشكلة هى الحب لازم يكون فى حب مع الزوخ والزوجة المرئة تقلد نور والراجل يقلد مهند عاشن يكون فى حب
%u0632%u0627%u0626%u0631
مسلسل نور مسلسل تحفة واللي ما حليه اصلا هو مهند معقول الجمال ده البنات ماتحبوش

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور كريم بطل مسلسل فاطمة أكبر مجموعة صور الفنان التركي بطل المسلسل التركي فاطمة
قصة مسلسل طباخ السلطان التركى المدبلج
صور مهند اكبر مجموعة صور الفنان التركي مهند بطل المسلسل التركي نور مسلسل العشق الممنوع صور مهند ونور
وفاة الممثل التركي أونور بَيْرَقتار"غسان"أحد أبطال مسلسل الشهرة التركي
مسلسل عاصى التركى