نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات



تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل




اخر البنات المحترمين

 

وحشتينى ياريرىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى






المقال "اخر البنات المحترمين" نشر بواسطة: بتاريخ:
tata
على فكرة يا ريرى انا موجودة بس والله غصب عنى اصل انا فى الامتحانات
وكمان بمتحن تلاته ايام فى الاسبوع والوقت ضيق
والكليه صعبة انتى فاهمة يعنى ايه كليه طب
صعبة مووووووووووووووووووووووووت
mostafaelsayed
ميرسى يامصطفى على الكلام الجامد دا بجد انا ممكن كده اتغر بجد كلام حلو اوى وبعدين انا مقدرش ازعل منك لانى لو زعلت انت عارف انك هتتطرد من المنصوره
أنا بره المنصورة ونفسى أخرج يا جدعان القعدة فى البيت بجد خنقة
حد يساعدنى عايز أخرررررررررررررررررررج
ياريت يا سويتى تكونى سمعانى وحسه
العاشق الرومانسى
ايه الاخبار يا ريرى وحشانى بجد والله وكل المتابعين للقصه وحشينى والله
riri cat
وحشتينى ياريرىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
وانتى كمان ياسويتىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
tata
كل ده تاخيرررررررررررررررررررررررررررررررر
sweety girl
محصلش نصيب بشرى

محصلش نصيب بينا انا وانت نسيب بيتنا
لكن ترتيب منا نعيش عن بعض بعيد
كان بينا سنين عشرة دلوقتى بقت ذكرى
الناس لايمين دول مش فاهمين ده قدر ولازم يجرى

مش مهم دى فكرة مين احنا مش عايزين نخسر روحنا
نبقى كده متفاهمين ومسير الوقت يدوى جروحنا

كان لينا محاولة لكن قدرنا كان ليه تقدير تانى
جايز عجلنا او ازمة جيلنا ابدا مش عيب محصلش نصيب
كان بينا سنين عشرة دلوقتى بقت ذكرى
الناس لايمين دول مش فاهمين ده قدر ولازم يجرى
mostafaelsayed
ايه الأغانى الجامده دى يا سويتى
بجد انتى أغانى كلها حلوة
وأنا مستنى منك أغانى أكتر

آه نسيت أقولك إزيك الأول
riri cat
كل ده تاخيرررررررررررررررررررررررررررررررر
والله دخلت وكتبت عشانك
حاااضر ياتاتا
ادينى كتبت حلقتين جداد حالا
riri cat
ايه الأغانى الجامده دى يا ريرى
بجد انتى أغانى كلها حلوة
وأنا مستنى منك أغانى أكتر

آه نسيت أقولك إزيك الأول
ازيك انت يامصطفى
بس اكيد تقصد سويتى مش ريرى
سويتى هى اللى بتكتب الاغانى
ومون وتاتا بيقروا ويشجعوا
وانا احكى ياشهرزاد
هههههههه
riri cat
وجاااء موعد الحلقات الجديده
معلش اتاخرت عليكوا كتير
بس دلوقتى هتشوفوا حلقتين روعه ياجماعه
وهشوقكوا اكترررررررررررررر
وعاوزه سويتى تحط اغانى شديده المره دى
دموع القمر ????
انا مستنيه اهووو
riri cat
(الحقه التاسعه )



سارة: انا خايفة على منى اوي.
ميرنا: يابنتي بكرة ترجع تاني, واحسن من الاول كمان, بس سيبيها تاخد وقتها , هي بس عرفت قيمة وائل لما ضاع منها.
سارة: بس شكلها بتحبه.
ميرنا: ياستي, بيحصل اكتر من كده وبتعدي, يعني هتكون اول واحدة تسيب خطيبها.
سارة: لا يا ميرنا متستهونيش بالموضوع , بعد الشر لو حصلك دا ممكن تعملي ايه؟.
ميرنا: لأ ,فيه فرق ,انا بحب خالد, منى ملحقتش تحب وائل اوي, دول قربو على السنة بالعافية, ونصها الاولاني كانت لسه بتفكر في احمد والنص التاني كانت بتكلم فيه احمد, يعني حالة تانية خالص ,انتي اديكي اهو اتخطبتي لمؤمن وانتي متعرفيهوش, ممكن عمرك تعملي فيه حاجة زي كده؟.
سارة: لا طبعا, انتي عارفة يا ميرنا, ان انا بحب مؤمن.
ميرنا: ايوة طبعا.
سارة: لا انتي مش فاهمة, انتي عارفة انا بحبه من امتى؟, من ساعة مانتي خلتيني اخد بالي انه بيبصلي.
ميرنا: نعم؟؟.
سارة: اه والله, انا كنت الاول بقاوح, وتلاقيني كنت اتعصب عليكو كل ما تقولولي حاجة عنه, وفعلا مكنتش عايزاه يجي يتقدم, لاني كنت خايفة لاكون بيتهيألي, ودا هيخليني اوافق عليه من غير شروط, لاني لما خليتيني اخد بالي , اتشديتلو اوي, ومعرفتش اخليني ماحبوش ,والحمد لله دلوقتي انا مستريحة معاه اوي, وبحبه بجد.
ميرنا: ياسلام يا ست سارة, ومقلتليش ليه؟.
سارة: عشان مكنتيش هتفهميني, ازاي يعني هحب واحد ماشفتوش مرتين على بعض, ولا عمري قعدت معاه لوحدي, ولا اتكلمنا, انا نفسي مكنتش مصدقة نفسي, بس سبحان الله , زي الي ما يكون حط في قلبنا الحب الي بينا دا كله في لحظة.
ميرنا: وهو كمان بيحبك؟.
سارة: الحمد لله, انا حاسه حبه في كل لحظة, ربنا يخليه ليا.
ميرنا: طيب كنتي ليه مأخرة الخطوبة؟.
سارة: بصراحة, كنت خايفة اخسر منى, اديكي شايفة من ساعة ما اتخطبنا انا ومؤمن ووهي متغيرة معايا, بتخاف تقولي على حاجة, كأني هقول لمؤمن, بقت غريبة.
ميرنا: ربنا يهديها ويطلعها من الي هي فيه, ماهي الي مبتسمعش الكلام, ومبتبطلش تلبيخ.
*****************
مسحت منى دموعها وهي مستلقية على سريرها في صمت تحدق في الفراغ, لم تعد تشعر بالسعادة مثلما كانت فيما مضى, وكأن هناك ما ينقصها ويؤرقها, وبالاوقات تمر عليها طويلة, بدون هدف ولا جدوى, وشعرت بيء ينغز قلبها كلما تذكرت وائل وان لم تعد الذكرى طيبة مثلما كانت, بل لم تعد تذكر له سوى كيف تركها دون رأفة بها وبدموعها.
م* منى, اصحي التليفون بيرن
ايه دا بجد؟,.. دي نمرة احمد,اوووووووووووف, عايز مني ايه يا احمد؟
ردي
لأه, مينفعش
انتي خايفة من ايه؟, ما خلاص, الي كنتي خايفة على زعله راح, ومش راجعلك تاني , ردي بقى
لا , مش كفاية الي جه من تحت راسه
انتي مكنتش بتعملي حاجة غلط, الي زعل وائل منك, انك كنتي مخبية عليه بس, لكن انتي واحمد اصحاب عادي, ردي عليه يا بنتي
مش عايزة ارد عليه
خايفة من ايه؟, لحسن وائل يرجعلك ويزعل لو عرف انك رديتي على احمد؟, متخافيش يا ستي, وائل راح وقال عدولي, وولا عمره هيرجع ,ولو رجع مش لازم يعرف, ردي بقي
اهو قفل
بيتصل تاني, ردي عليه متكسفيهوش
هههف
منى: ايوة يا احمد.
احمد: ايوة يا منى, ازيك؟.
منى: الحمد لله,...
احمد: كويسة؟.
م*ماقلنا الحمد لله
منى: الحمد لله كويسة.
احمد: ..
منى:
احمد: واخبارك ايه؟.
منى: تمام.
م*فيه ايه؟, انطق, عايز ايه؟
احمد:
منى: خير يا احمد فيه حاجة؟.
احمد: انا, انا كنت عايز اكلمك من يوم ما شفتك بصراحة, بس مكنتش متأكد هتردي عليا ولا لأ, انتي كان شكلك تعبان اوي, بس..
منى: فيه ايه يا احمد مالك؟.
قال احمد بعد تردد فترة, بلهجة متهورة.
احمد: منى, اتجوزيني يا منى.
م* نااااعم يا اخويا
منى:.
احمد: انتي سمعتيني يا منى؟, تتجوزيني, انا عايز اتجوزك.
منى: احمد., انت اتجننت؟؟.
احمد: اجننت اني بقلك تتجوزيني, انا اخر مرة كنت اتجننت فيها اني مكنتش عايز اكلم اخوكي.
منى: احمد افهم, احنا الي بينا خلص من زمان.
احمد: انا مبقلكيش نرجعه, انا عايز حاجة تانية خالص, منى., انا عايزك, انا عايز اخطبك, وتكوني مراتي, احنا نعرف بعض بقالنا قد ايه, متفكريش في قلبك, فكري بعقلك, انا تعبت خلاص يامنى وعايز استقر.
منى: انا مش فاهمة,انت..., انت مش بتحب مريم؟؟.
احمد: مريم ربنا يكرمها هتتخطب قريب, موضوعنا منفعش, انا مبفكرش فيها, انا بفكر في اني عايز استقر,والبنت الي انا عايز اتجوزها, هيكون فيها ايه, وصفاتها ايه, المواصفات دي فيكي يا منى, واكتر من كده ان احنا اقرب لبعض , يعني, احنا جربنا الارتباط, وجربنا الصحوبية.
قاطعته قائلة بسخرية.
منى: نقوم نجرب الخطوبة.
احمد: انا مبتريأش يا منى, انا بتكلم جد, متفكريش كنا بنحب بعض ازاي او سبنا بعض ليه, فكري فينا دلوقتي, ارجعيلي يا منى, انا محتاج تكوني جمبي, انتي البني ادمة الوحيدة الي ممكن تفهمني.
منى: انت مجنون.
احمد: انا مش مجنون يا منى, مش عشان بكلمك بالعقل ابقى اتجننت, لو كنتي فاكرة ان السنة الي اتخطبتي فيها انا نسيتك فيها تبقي غلطانة, انا بس حبي ليكي هدي شوية, بس انا لسه على كلامي ليكي, احنا كنا صحيح مختلفين, بس دا ميمنعش اننا نفكر في بيت وجواز , حاجة مختلفة خالص عن الي كنا فيه.
منى: منا فاهمة يعني ايه جواز, انا بقلك انك مجنون, انا لسه سايبة خطيبي.
احمد: وايه يعني يا منى, هو احنا لسه هنتعرف, داحنا عشرة عمر, انا بقلك فكري وردي عليا, خدي وقتك يا حبيبتي وفكري براحتك.
هتفت به.
منى: متقوليش يا حبيبتي.
احمد: ماشي انا اسف, بس اوعديني , اوعديني تفكري يا منى, سيبي قلبك يدلك, ولا اقلك بلاش قلبك, فكري فيا بعقلك, انا خلاص الحمد لله هتخرج اهه, بس النتيجة تطلع, وهسافر ان شاء الله, واتغيرت يا منى, انا غير احمد الي عرفتيه من 3 سنين, وانتي اكيد حاسة بكدة, وبعدين مش خسارة الذكريات الي مابينا دي كلها تروح كدة,معلش معلش, انا برجعك لقلبك تاني, سيبك منه, فكري يا منى وابقي ردي عليا, انا مش هزن عليكي اكتر من كدة, ابقي فكري بجد.
منى: آآ...أحمد.
احمد: متقوليش حاجة, قبل ما تفكري, والله مانتي قايلة حاجة, منى, ربنا يهديكي وتوصلي لقرار, انا هقفل وهسيبك تفكري براحتك انا مش عايز الخبطلك دماغك, بس والله ما هتندمي, والله انا لسه بحبك.
صاحت به.
منى: احمد.
احمد: خلاص خلاص, مش هتكلم تاني, وكمان هقفل اهه, بس بصي, اهدي كده وانتي بتفكري, ومتفكريش في حاجة وحشة بينا, فكري في الخير, وان شاء الله هتوافقي.
منى:.
احمد: خلاص يا منى؟؟.
منى:...
احمد: انتي مبترديش عليا.
منى:هههف, خلاص يا احمد ان شاء الله.
احمد: ماشي يامنى, ماشي وانا هستنى, سلام يا موني, سلامو عليكو.
واغلق الخط في توتر
دموع القمر ????
جامده اووى يا ريرى
واحمد مش هيهمد ابدا

يلا الى بعده فين
riri cat
(الحلقه العاشره)





منى: هوافق.
صاحت بها ميرنا.
ميرنا: ايه, تبقي اتجننتي, لو عملتيها ولا هعرفك تاني اصلا, انتي هبلة؟؟, احمد تاني؟.
منى: بس متصرخيش, مؤمن في البيت.
خفتت ميرنا صوتها وهي تقول بنفس اللهجة المصدومة.
ميرنا: احمد ايه وزفت ايه تاني؟, انتي عايزة تشليني؟.
منى: مهو لو فضلتي تكلميني كده, هسكت ومش هحكيلك حاجة تاني.
ميرنا: امال عايزاني اكلمك ازاي وانتي بتقوليلي هوافق على احمد؟, انتي يا بت اتهبلتي ولا دماغك اتمسحت, انتي نسيتي احمد دا ايه وعمل ايه؟.
منى: انا مبفكرش في احمد القديم, ومبفكرش بقلبي, انا بفكر بعقلي زي ما قال.
ميرنا: عقلك دا يبقى جزمة قديمة لو كان قالك انك توافقي.
منى: قلتلك وطي صوتك,وبعدين يا ميرنا انا موقفي بقى صعب, يعني انا اتخطبت لوائل وانا معرفوش, يمكن مكنتش فاهماه , يمكن هو دا سبب المشاكل, يعني,... احمد , انا اعرفه من زمان, والي نعرفه احسن من الي منعرفوش.
ميرنا: انتي ازاي تفكري كده اصلا؟, وبعدين اتقي الله,سبب انك تسيبي وائل مكانش انك مش فاهماه, كان السبب انك لسه بتكلمي احمد امام يا منى , يا منى اعقلي, انتي لسه بتحبيه يا بت ولا ايه؟.
قامت منى تغلق باب غرفتها في قلق بعد ان علا صوت ميرنا للمرة الثالثة, وعادت اليها, فأردفت ميرنا.
ميرنا: ياريته يسمع ويجي يكسر دماغك دي.
منى: اخرسي بقى واسمعيني .
واعتدلت في جلستها.
منى: اولا انا كنت في اول ما سبت وائل زعلانة ليه؟, لانه ضاع منى, بعد ما كنت اتعودت عليه
مرنا: دلوقتي طلعتي كنتي متعودة عليه بس, امال كنتي بتحلفي بالله انك بتحبيه ليه؟.
منى: انا مش قلت اخرسي, اقفلي بقك دا بقى.
واخذت نفسا عميقا ثم قالت.
منى: بس كان سبب زعلى اكتر وقتها ان مش معايا وائل, ومش معايا احمد, لاني كنت عارفة انه بيحب مريم, يعني انا كنت زعلانة مرتين, ولما شفت احمد في الكافيه, محستش بحاجة جديدة يعني,كنت فاكراه لسه مع مريم, بس لما كلمني, وقالي فكري بعقلك, انا اتغيرت, لقيت فعلا, ليه لا؟, يعني هو بقى دلوقتي بيشتغل, وهيتخرج السنة دي ان شاء الله, وربنا يكرمه ويسافر, يعني كل ظروفه اتعدلت, وفي الاول والاخر كان بيحبني, وهو قالي انه لسه بيحبني...
ميرنا: اللهم طولك ياروح, احمد يا بنتي عمره ما هيتغير, هو كده وهيفضل كده, دا معملش حاجة اجابية واحدة في حياته الا لما انتي قلبتيه بجد, واحد بيمشي بالزق, انتي بتحبي تيجي للقرف وتربطي نفسك بيه ليه؟, دنا كنت مصدقت اختفى من حياتك.
منى: بصي بقى يا ميرنا, انا سمعت كلامكو مرة في وائل, ومحدش اتحمل نتايج الاختيار دا الا انا, دلوقتي سيبوني انا بقي اتحمل نتايج دا, على الاقل هيكون اختياري انا المرة دي.
شهقت ميرنا في دهشة.
ميرنا: يا سلام يا منى؟, وهو في وائل كان حد غصبك, داحنا قلنالك فكري مرة واتنين وتلاتة قبل ما تتسرعي,وانتي الي اتغابيتي ووافقتي عند في سي احمد بتاعك.
هتفت بها منى.
منى: بصي بقى يا ميرنا, انا مكنتش بسألك رأيك , انا بعرفك بس بقراري, انا ان شاء الله هوافق على احمد, وانا حرة, وبعدين لما اسيبه مش هجري على حد فيكو اعيطله,خلاص.
قالت ميرنا بغضب.
ميرنا: طيب اتفلقي مادام انتي غبية كده, وابقي قابليني لو اهلك وافقو.
*****************
مؤمن: ايــــه؟.
صاح مؤمن بمنى في عنف , بينما انكمشت هي امام رد فعله العنيف, لدى اخباره برغبتها في الارتباط بأحمد, لقد توقعت هذا , ولكن مواجهة الرد الذي توقعته اصعب من توقعه.
مؤمن: احمد مين يا منى؟, احمد الي انتي كنتي تعرفيه؟, عايز ايه ؟, عايز يخطبك؟.
قالت بصوت ضعيف مختنق.
منى: ايوة يا مؤمن وفيها ايه دي؟.
مؤمن: ودا مش عارف بقى انك لسه سايبة خطيبك؟.
منى: عارف.
قال مؤمن وكأنه تذكر شيئا.
مؤمن: اههه, انا كده فهمت, عشان كده سبتي وائل يا منى, ولا انا غلطان؟.
منى: لأ غلطان, وائل سابني عشان.., قصدي ان سبته عشان مش فاهمين بعض, واحمد مالوش دعوة بالموضوع دا بقى خالص.
مؤمن: امال ايه الي جايبه دلوقتي؟, ايه؟؟, نجح؟؟.
منى: ان شاء الله انتيجه هتطلع , ودي اخر سنة,وهو بيشتغل خلاص, وناوي يسافر,و...
قاطعها بغضب.
مؤمن: ودا كلمتيه فين دا عشان تعرفي كل دا؟, انتي رجعتي تكلميه تاني؟.
منى: ابدا يا مؤمن, دا هو بس عرف من بعيد اني سبت خطيبي, قام سأل وجاب نمرتي, واتصل يفاتحني في الموضوع, وانا مكنتش عارفة مين الي بيتصل, يامؤمن اهدا بس عشان خاطري, عشان نعرف نتكلم.
مؤمن: نتكلم في ايه يا هانم؟, واضح انك كنتي مظبطة كل حاجة, من قبل ما تسيبي وائل اصلا.
قالت منى بعصبية.
منى: لو سمحت يا مؤمن, متقولش كده, انا برضه اختك ومحترمة, عيب,انا بس حبيت اقلك عشان تعد معاه وتكلمه, قبل ما يجي البيت, انا مرضتش الغي وجودك , واقول لبابا على طول.
نظر اليها مؤمن في دهشة.
مؤمن: تلغي وجودي يا منى؟, طيب ايه رأيك بقى ان انا ماليش دعوة بالجوازة دي خالص, لاني من غير ما اكلمه مش موافق, وعندك بابا اهه, كلميه وخليه يجي يفاتحه, وانا ماليش دعوة بيكي خالص, لاني جبتلك واحد محترم طفشتيه, اتفضلي انتي بقى اشربي اختيارك دا.
منى: يعني ايه يا مؤمن؟, مش هتنزل تكلم احمد؟.
مؤمن: احمد بتاعك دا انا مش هكلمه, وخليه يجي البيت لو راجل, اصلك بتصدقي وبس اي حاجة,فاكراه هيجي بجد, ولما ييجي يبقى يتكلم مع بابا , انا ماليش دخل فيكي يامنى, لانك باين انك موافقة, مكملتيش شهرين وعايزة تتخطبي تاني, تبقى اكيد موافقة, وانا مش مستعد اركب الاريال ,واقلك مبروك, عندك بابا ربنا يخليه, عشان هو قاعد بيلومني انا اني خطبتك لوائل, خلاص اهي بنته عنده يجوزها هو, وانا ماليش دعوة بيكي خالص, ان شالله تتجوزي احمد دا بكرة,في ستين داهية انتي وهو.
********************
منى: لا تعقليني ولا اعقلك, خلاص يا سارة, احمد اخد معاد من بابا, وهيجي يوم الخميس ان شاء الله.
سارة: يعني انتي خلاص مش عايزة تسمعي نصيحة حد, بقيتي غبية اوي كده؟, انتي نسيتي احمد ولا ايه؟.
منى: بقولكو ايه, مش كل واحد يجي يقولي كلمتين, الي عنده كلمة يخليها لنفسه, وطمني مؤمن, مش هو الي مش عايز يتدخلي في حاجة, انا بقى كمان مش عايزاه يتدخلي.
سارة: شفتي, شفتي بتبقي عاملة ازاي اول ما احمد بيرجع في حياتك, بتخسري كل الدنيا عشانه , وياريته يستاهل.
منى: سارة, لو سمحتي, الي بتتكلمي عليه دا احتمال يبقى خطيبي, معلش خدي بالك من كلامك.
سارة: انا كأني مش عارفاكي, انتي بقيتي لاغية دماغك كدة ازاي؟, وبعدين, دا احمد يا منى, الي انتي بنفسك قلتي انك بطلتي تحبيه.
منى: انا مقلتش اني واخداه عشان بحبه يا سارة, انا دلوقتي بفكر بعقلي, انتو ليه مش قدرين تفهمو ان انا اتخطبت مرة, ودي حاجة مش سهلة, اني افكر اني ممكن ارتبط بواحد تاني واتعود عليه من تاني, ويا انجح يا افشل, على الاقل احمد انا عارفاه, عارفة ايه بيزعله وايه مبيزعلوش, ومخبيش عليكي انا فعلا لسه بحبه شوية.
سارة: ماهو لو انتي واخداه على اساس انك اتخطبتي مرة , وخلاص مش هتلاقي تاني عرسان, تبقي عبيطة, يا بنت الحلال الي نعرفه احسن من الي منعرفوش دي لو كان الي نعرفه حاجة كويسة, مش احمد, احمد يا منى, احمد, والله حرام عليكي.
منى: ســـارة, خلاص, انا مش عايزة حد يكلمني في الموضوع دا تاني, انا اخدت قراري خلاص.
سارة: دا انتي دماغك دي بتبقى جزمة لما بتقفلي, استغفر الله العظيم يا رب, طيب ورأي معتز ايه؟.
منى: هو قالي انتي حرة, بس حسيته موافق, عشان انا كده اديته امل انه ممكن في الاخر يخطب أية في يوم من الايام.
سارة: طب صليتي استخارة؟.
منى: الاستخارة دي لو كنت محتارة, انا مش محتارة, انا عايزة احمد.
سارة: مين حمار قالك كدة, الاستخارة دي في كل حاجة ولأي سبب, بس تكوني مسلمة الاختيار لربنا.
قالت منى بلهجة من تريد انهاء الحديث.
منى: ماشي حاضر, هبقى اصلي استخارة, حاجة تاني؟.
سارة: خلاص يا ستي, انا مالي, انتي حرة.
*****************
نظر والد منى اليها في تمعن, وهي جالسة محاولة عدم ابداء اي مشاعر على وجهها,وقال بصبر.
الاب: يعني انتي رأيك اية؟.
منى: حضرتك رأيك ايه؟.
الاب: حضرتي يهمه رأي حضرتك, لان حضرته الي متقدم, لسه كل حاجة عنده في علم الغيب, سواء التخرج ولا السفر ولا الشغل, كله كده توقعات لسه, مفيش حقيقة ملموسة, ولا شقة ولا حاجة, بس اكيد انتي عارفة ظروفه دي كلها لاني فهمت انه معاكي في الكلية, يبقى انا عايز اعرف رأيك.
تدخلت الام في الحديث,وقالت لمنى بلهجة لطيفة.
الام: يعني مثلا يا حبيبتي رأيك في ظروفه ايه؟, يعني انتي كنتي مخطوبة لواحد جاهز, عنده شقته وشغلته , وعربيته, وكل حاجة مترتبة, باباكي عايز بس يعرف, انتي ممكن توافقي على انهي وضع مع احمد دا مثلا.
ازدردت منى لعابها وقالت في توتر.
منى: انا, انا شايفة اني لسه في الكلية,وممكن يعني,...ممكن نعمل مثلا قراية فتحة لغاية اول الدراسة نبقى لسه نلبس دبل, يكون هو اتخرج وبيحضر للسفر مثلا, وبعدها مثلا بسنة لما او سنة ونص يكون ظبط نفسه هناك, يرجع , نتجوز واسافر معاه , ولا ايه؟.
الاب: انتي الي ايه؟, الكلام دا يناسبك انتي؟, ممكن تجازفي يامنى معاه؟, دا واحد مستقبله على كف عفريت.
منى: انا شايفة ان اي حد مستقبله على كف عفريت, مفيش حاجة مضمونة, الحاجات دي بتاعة ربنا, ولا ايه؟.
الام: يا بنتي لو كنتي بتوافقي عليه, على اساس انه عريس وخلاص, فكري تاني, يا حبيبتي مانتيش اول واحدة تسيب خطيبها وممكن يجيلك الي احسن منه والله.
ردت بعصبية مكتومة.
منى: ماما, لو سمحتي مش عايزة اسمع سيرة وائل في موضوعنا دا دلوقتي, وياريت متتكلموش عليه تاني خالص, موضوع وائل انتهى, واحنا بنفكر في حاجة تانية, وبعدين انتو عاملينلي محكمة ليه؟, مش عايزين اتخطب دلوقتي قولو, مش مستعدين تعملو خطوبة تاني دلوقتي قولو برضه, متقعدوش تحيروني, انتو مقعدتوش معايا كده ايام وائل, دانتو خدتو رأي مؤمن مش رأيي كمان ساعتها.
قالت الام بعطف.
الام: يا منمن احنا مبنحيركيش, احنا بس عايزين نتأكد انك عارفة انتي بتعملي ايه كويس.
منى: انا عارفة انا بعمل ايه؟.
قال الاب مؤكدا,وقد اكتفى من حديث زوجته وابنته.
الاب: يعني انتي موافقة على الكلام الي قلتيه من شوية دا؟, لان دا كان هو الي الولد قالهولي, بتاع خطوبة سنة ونص وبعدها ياخدك وتسافرو؟.
قالت منى بتصميم.
منى: اه.
صمت الاب ونظر اليها يتمعن انفعالاتها مليا, ثم هز رأسه في استسلام.

الاب: ماشي يا بنتي, على بركة الله
decientgirl
اخيرا ياريرى

الحمد لله

الحلقات حلوة اوووووووووووووووووووووى ياقمر
mostafaelsayed
جميلة جدا يا ريرى الحلقتين دول
وأنا آسف اتلخبطت فى الكلام علشان كنت متضايق شوية
على العموم ربنا يخليكى يا شهرزاد

ايه رأيك فى توقيعى الجديد
riri cat
اخيرا ياريرى

الحمد لله

الحلقات حلوة اوووووووووووووووووووووى ياقمر
ساسووووووووووووووووووووووووو
وحشانى ياقمرايه وميرسى
معلش بقى اتاخرت عليكوا كتير بس ايه رأيك فى الاسلوب والتشويق؟
riri cat
جميلة جدا يا ريرى الحلقتين دول
وأنا آسف اتلخبطت فى الكلام علشان كنت متضايق شوية
على العموم ربنا يخليكى يا شهرزاد

ايه رأيك فى توقيعى الجديد
ميرسى يامصطفى

وبعدين تعالى هنا بتتأسف ليه ياواد؟
مفيش اسف هنا نهائى

وتوقيعك الجديد تحفه بجد
رقيق جدا
بس مين حبيبتك دى بقى اللى انامعرفهاش؟
انت بتحب من ورايا؟
ولا اييييييييييييييييييييييييييييييه؟
عاوزه اعرف
mostafaelsayed
موضوع كده هبقى أقولك عليه

المهم راجعى كويس علشان امتحان بكره
هو ايه صحيح
همسة
وو
تغيييير جذرى فى القصة
تسلم ايديكى يا ريرى
وفى انتظار الجديد
وعلى فكرة مش شرط تدخلى تكتبى الاجزاء باستمرار
بس ابقى طمنينا عليكى من وقت للتانى
انتى اهم من القصة
فى رعاية الله حبيبتى
decientgirl
اسلوبك رائع ياريرررررررررررررررررررى

بس مش بحب تسبينى على نار كده

عايزة اعرف الباقى
sweety girl
بجد الحلقات جامده موووووووووووووووووو ت تسلم ايدك ياقمر


الاغنيه دى لساره ومؤمن

اول يوم لمصطفى قمر
من اول يوم عرفتك وانا عايز اعترفلك انك حبي الوحيد ولقيت في هواك هوايا احلام عمري وصبايا والشوق عمال يزيد خد قلبي روحي عمري كلي ليك خد شوقي حبي عيني بتناديك وكفيني بس نظره من عينيك ده انا قلبي والله والله بيناديك ااه ااه اه
اه اه قلبك وعنيك بقولو حاجات ع الشوق حلوه ع الشوق حلوه قلبي الي شريك بيقول
لعنيك اجمل غنوه اجمل غنوه خليك معايا ايدي بايديك صعبي اعيش من غيرك عينيك خد قلبي روحي عمري كلي ليك خد شوقي حبي عيني بتناديك وكفيني بس نظره من عينيك ده
انا قلبي والله والله بناديك ااه ااه ااه ااه ااااه
بحلم وياك ورسم احلام للسنين جايه لسنين جايه ويخدني هواك الاقيني معاك روحت لدنيا غير الدنيا خليك معايا ايدي بايديك صعبي اني اعيش من غير عنييك خد قلبي روحي عمري كلي ليك خد
شوقي حبي عيني بتناديك وكفيني بس نظره من عينيك ده انا قلبي والله والله بناديك
من اول يوم عرفتك وانا عايز اعترفلك انك حبي الوحييييد
mostafaelsayed
جامدة الأغنية يا سويتى
ياسلام بقى لو أغنية ليا
sweety girl
دى بقى لاحمد ومنى


ادينى راجع
عامر منيب


كان علي عيني غيابي عليك
كان غصب عني بفارق عنيك
انا يوم ايديه ماسابت ايدك
كان اخر يوم في الحياه
انا كنت حاسس كاني انتهيت
وبعدت عنك ولا يوم نسيت
من كتر شوقي وحنيني لقيت
ماليش في بعدك حياه

واديني راجع في حضنك اعيش
ومافيش في الدنيا دي قوه مافيش
تقدر حبيبي تاخدني طول ما قلبك في حضني
او تبعدني في يوم عن عينيك

كام يوم بليله خادوني بعيد
عن حلم عمري وحبي الوحيد
وانا ايه ف حياتي لقيته جديد
غير انه عايش في نار
انا كنت تايه في غربه وليل
وكان هوايه في قلبي دليل
قلبي اللي قالي مافيش مستحيل
بكره حيجي النهار

واديني راجع في حضنك اعيش
ومافيش في الدنيا دي قوه مافيش
تقدر حبيبي تاخدني طول ما قلبك في حضني
او تبعدني في يوم عن عينيك
sweety girl
ودى كمان هديه

احلى كلام
بشرى


رجعت عشان بحبك خفت لتضيع من ايديا
لاقلبى نسيك فى ليلة وماغبتش عن عنيا
سامحنى بعدت عنك غصب عنى كنت جرحك
وجتلك ياحبيبى وياريت تقدر تسامح
اه انا عايزة اقولك احلى كلام فى عنيا حب واحلى غرام
قرب تعالى حبيبى خلاص جمبك انا
فرحت عنيا فى وقت لقاك احساسى بس ان اننا وياك
لا مستحيل ياحبيبى يضيع حبيبى

جتلك مشتقالك ومعاك عشان تبقى ليا
ومفيش ياحبيبى دنيا غير وانت قصاد عنيا
لقيتك جوا قلبى ما انت اللى فى قلبى حبه
ده صعب حد يقدر يضيع حد حبه
اه انا عايزة اقولك احلى كلام فى عنيا حب واحلى غرام
قرب تعالى حبيبى خلاص جمبك انا
فرحت عنيا فى وقت لقاك احساسى بس ان اننا وياك
لا مستحيل ياحبيبى يضيع حبيبى
sweety girl
جامدة الأغنية يا سويتى
ياسلام بقى لو أغنية ليا


ميرسى يامصطفى حاضر من عنيا بس اشوف اغنيه تليق بيك زى الكلام الجميل اللى انت كنت كاتبه ليا
riri cat
موضوع كده هبقى أقولك عليه

المهم راجعى كويس علشان امتحان بكره
هو ايه صحيح
ان شاء الله
انا مزاكره كويس الحمدلله
عندى it
riri cat
وو
تغيييير جذرى فى القصة
تسلم ايديكى يا ريرى
وفى انتظار الجديد
وعلى فكرة مش شرط تدخلى تكتبى الاجزاء باستمرار
بس ابقى طمنينا عليكى من وقت للتانى
انتى اهم من القصة
فى رعاية الله حبيبتى
ربنا يخليكى ليا ياهموسه ياعثل يامسكره

وانتى كمان بتغيبى علينا كتيييييييييير
ابقى طمنينى بالله عليكى
العاشق الرومانسى
اخيرا رجعتى تانى حمدلله على السلامه والحلقات جميله جدا



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور : في اعتذار مكتوب من جوزيه للصحفيين المحترمين المقصود بالـDirty People الكاتب محمود معروف
بالصور: اخلاق جمهور الاهلى المحترمين جدا

Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © fmisr.com منتديات نجوم مصرية