نجوم مصرية
منتديات Nogoom Masrya منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة



بحبها وهي مش عارفه

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


انا كنت عايز افضفض لكم عن موضوع شغلني قوي

انا بحب وحده باعشقها مش اقدر اتصور اني اعيش من غيرها اجمل يوم في حياتي لما اسمع صوتها

وضحكتها الجميلة بس صارحتها بحبي ليها وسالتها عن مشاعرها نحيتي فقالت اسال قلبك ساعتها

انا افتكرت انها بتحبني وده خلي حبي ليها يزيد اكتر يوم بعد يوم وفي اخر مرة كلمتها اصريت اني اعرف

مشاعرها بالظبط ايه نحيتي فقالت انها مش بتحبني بس هي مقدره مشاعري بيها وهي ما تقدرش تحب

تحب حد انا اتصدمت من الاجابة دي جدا و كمان طلبت مني اني ما اكلمهاش تاني وانها حتبعد عن حياتي






ولو في نصيب لما اخطبها اني اشوفها واكلمها تاني

بجد انا محتار قوي لاني ما اقدرش اسيبها لاني باحبها قوي وفي نفس الوقت ما اقدرش استحمل انها

تبعد عني لاني بجد باتعذب في بعادها

ياريت تحسي بيا حبيبتي









المقال "بحبها وهي مش عارفه" نشر بواسطة: بتاريخ:
The dark bird
محدش رد علي الموضوع اوك

decientgirl
انا هارد على موضوعك ويسعدنى انى اكون اول واحدة ترد عليه
احب اقولك انها اخدت خطوة صح هاتفرق بعدين
وفى نفس الوقت حاول تركز فى حاجة تشغلك شوية مش عشان تنساها لكن عشان متتعذبش كتير
لكن انا اعتقد ان الحاجة اللى هتخليها كانها معاك وزى الاول انك تفتكر كل كلمة قالتهالك وتفكر فيها
بكده هاتحس انها معاك طول الوقت حتى ولو انك مش بتتكلم معاها ولا سامع صوتها
واكيد حبيبتك حاسة بيك وجدااااااااااا كمان لان مفيش اتنين بيحبوا بعض وظروفهم صعبة الا لما اكيد هايكونوا حاسين نفس الاحساس .
ده رايى وتقبل مرورى ورايى ويارب اكون افدتك
The dark bird
أمسكني أنت






يحكى انه كانت هناك بنت صغيره مع والدها العجوز يعبران جسرا

وكان الأب يخاف على ابنته لذلك

قال لها :

حبيبتي تمسكي بيدي جيدا حتى لا تقعي في النهر



ردت البنت :

لا يا أبى تمسك أنت بيدي

فرد الأب باستغراب :

وهل هناك فرق ؟



قالت الفتاه :

فرق كبير



لو أنا أمسكت يدك وحدث شيء لي فمن الممكن أن تنفلت يدي



لكن لو أنت أمسكت بيدي فأنت لن تدعها تنفلت منك



امسك بيد من تحب قبل أن

تتوقع أنهم سيمسكون بيديك
The dark bird
ذات مرة وقع طائر في غرام وردة بيضاء . وقرر أن يصارحها بحبه ، ولكنها رفضت . وقالت أنا لا أحبك . فظل يصارحها بحبه بشكل يومي . وأخيراً قالت الوردة البيضاء : عندما يصبح لوني أحمر سوف أحبك . وفي أحد الأيام أتى الطائر وقطع جناحيه ونشر دمه على الوردة البيضاء فتحول لونها إلى الأحمر . فأدركت الوردة كم أحبها الطائر ، لكن الوقت كان قد فات لأن الطائر كان قد مات .

لذلك عليك محبة واحترام مشاعر الشخص
جوليت
مدام انت لسة بتحبها حاول تقعد معاها وتتكلم بكل صدق وتعرف ليه هى مش عايزة تحب
زى ماقلتلك ولو اقتنعت بالسبب ده لازم تتحترمه وتحترم رأيها لو هى مش حاسة بيك
او مفيش من نحيتها حب ليك عشان مش هينفع تغصبها ع حب هى مش عايوها
وحاول انت تشوف حياتك وتنسى وتشوف حب جديد يقدر مشاعرك ويبادلك حبك
القلب الطيب
انا رايي زي رائ جولييت بالظبط
The dark bird
بس هي صممت رائيها اننا لازم نبعد لانه لو جه حد اتقدم لها واهلها وافقوا مش حتقدر ترفض
ومش عايزه تعلق نفسها علي حلم ممكن ما يتحقق
القلب الطيب
خلاص يا صاحبي انسسسسسسسساها
Mero_h1989
زى ما قال القلب الطيب انساها .. ومقدر انه صعب عليك تنساها بس حاول بكل الطرق بشغلك بانك تخرج مع اصحابك حاول متقعدش لوحدك كتير اشغل نفسك بأى حاجه واكيد ربنا هيبعتلك البنت الى تحبك..
The dark bird
ما اصعب ان تعيش على حقيقه وتبني لها وبالاخير تكتشف انها وهم ....





أن يعطيك شخص كل معاني الحب من قلبه وتعجز عن أعطائه معنى واحد من قلب
ياسمين جيسى
انا من رايى انها بنت محترمه جدا واى بنت محترمه لازم تعمل كده وطالما بتحبها اوى كده اعمل حاجه عشانها وحاول توصلها بسرعه اشتغل وحاول تكون نفسك وتعمل شىءوتروح تتقدم لها رسمى وتتجوزها عشان تكون معاك فى النور وطول العمر كده انت حتبقى بتحبها فعلا وربنا اكيد حيكرمك طالما نيتك خير .
ده رايى ويارب اكون فيدتك
The dark bird
ما اصعب ان تمنحني السعاده للحظات ثم تقتلني لتاخذها
war6a
اعذرها لانها مش ملك نفسها
واكيد ليها اسبابها

لو حرد على حضرتك زى ما بأرد على اى موضوع هنا
حقول لحضرتك لو بتحبها لسه زى ما بتقول
وبتحبها بجد
يبقى لازم تثبت لها انك راجل بجد
خد بالك من دراستك وشغلك وسيب التفاهات الى ملت حياتك وابتدى تعيش حياتك زى الرجالة الى بجد

لكن علشان انا اعرف جوانب الموضوع وتفاصيله
انا حقول لحضرتك سيبها فى حالها وكفاية الى حصل ليها لان حضرتك ما تعرف هى حصلها ايه
والى تعرفه قليل اوى
لان الى حصل لها كتير بس هى بتخبى عليك
حضرتك ما تعرف حالها دلوقتى
لو تشوفها بجد تصعب عليك

هى امرها لله وراضية بالى قسمه ربنا ليها

ارجو اكون افدت حضرتك بشئ
استحاله احب تانى
انا راىء زى جوليت والقلب الطيب
وربنا معاك ياقمر
sniper
انتى المفرو تا منها رد فاصل عشان ماتعش متعلق بوهم يعنى اذا كانت بتحبك تقوللك وتقولك اسبابها
بس ارجع واقولك ربنا معاك انا مريت بنفس الظروف بس حسمت كل حاجه عشان ماعش فى وهم مش كل وحده قالت لواحد كلمه حلوه تبقا بتحبه
tamatem
انا مضطرة انى أقولك انك مش هتشحت حبها ليك أنا عارفة ان الموضوع مش سهل لان أخويا فى نفس موقفك وللاسف الوضوع ده مأثر على مذاكرته وياريت تنساها وهى لو من نصيبك يبقى مش هتكون لحد غييييرك وارمى حمولك على ربنا والمثل بيقول " اللى من نصيبك هيصيبك "
sniper
انتى المفرو ض تا حدمنها رد فاصل عشان ماتعش متعلق بوهم يعنى اذا كانت بتحبك تقوللك وتقولك اسبابها
بس ارجع واقولك ربنا معاك انا مريت بنفس الظروف بس حسمت كل حاجه عشان ماعش فى وهم مش كل وحده قالت لواحد كلمه حلوه تبقا بتحبه
uRhErOo
اذا كنت قد تحدثت معها وقد صارحتك بأنها لا تحبكـ
وقررت ان تبعد فهذا افضل قرار هى اخذته لتعرف هى انها تحبكـ ام لآ لعل
انها تحبكـوك ولكنها تنكر وتحاول ان تقنع نفسها بانها لا تحب احد وليس هذا وقت الحب
يمكن لما تبعد تعرف حقيقه شعورها بالظبط.
ولو اصرت على قرارها الافضل لك ان تنساها وابدأ بحب جديد واكيد راح تتعلك من اللى فات
ومش دايمن بيكون الحب الاول هو الافضل احيانآ كتير بيكون الحب الثانى افضل بكثير من الاول لانك اتعلمت واستفدت من اول تجربه لكـ
ولكن كل ما انت محتاجه هو ان تشغل نفسك بأى شئ اخر وتذكر لا تدخل فى اى علاقه حب إلا لما فعلآ تكون قدرت تنساها او على الاقل تكون مش بتفكر فيها زى الاول...عشان ما تظلم احد معاك
ارجو ان اكون قد افدتك وشكرآ
طايشه بس عايشه
بجد المفروض انك تحترمها ولازم تتقدملها عمرك ما هتلاقى وحده محترمه زيها وهى معاها حق فى كلامها المكتوب على الجبين لازم تشوفه العين وربنا يوفقكم الى ما فيه الخير.
معاك للابد
مساء الورد على القلوب المعزبة
الحب امانة مش غدر وخيانة
انا ردى ان تبادل الاحساس بيتوقف على الصدق فلابد ان تكون واثق كلام وصادق دة اهم شىء
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا احب فتاة محترمه واخشى ان اقول له احبك فا سمع مالا يرضينى ولا استطيع العيش بدونها عندما اسير ليلا اراها فى كل مكان ولا اعرف ماذا افعل م .ا
بحبها
انا احب فتاه مهذبه جدا ولااستطيع ان اقول لها ذلك لكى لا اسمع مالا يرضينى وعندما تنظر الى اتمنى ان انظر اليه ولكن لا استطيع فمن شدة حبى لها ارها فى كل مكان ولا استطيع فعل اى شئ اتمنى ان يساعدنىاحد ويكتب لى الحل م.ا
رد زائرس
وما بعد الصدفة دة موضوعى ..
كنت ماشى عادى فى الشارع لقيت بنت بتضحك مع صحبتها .. وشها كان برئ جدا اعجبت بيها وقتها وكانت مجرد صدفة .
بعد اسبوعين بدات فى كورس انجليزى وبالصدفة ايضا كانت معيا فى المجموعة ..معقول ؟!
فرحت جدا وقتها وكنت مبسوط وفى غاية السعادة
عدا يوم واثنين وثلاثة ..بدات اتكلم معاها ولكن فقط كلام اصدقاء فى كورس .. وكنت بعجب بيها اكتر بى كلامها وتفكرها .
وكان مشعرى كل يوم بتزيد من نحيتها الخ الخ ..
وحبتها من قلبى جدا وبدات اهتم بيها ..ولكن مكنش عندها شعور من نحيتى .. وكنت بس ان المسافة البينى وبنها طويلة جدا ..
بدات ادعى ربنا غى كل سجدة انها تكون من نصيبى .
ولكن فى نفس الوقت كنت بقول لو مليش نصيب فيها متشغلنيش بيها يا رب ..ولكن كنت احلم بيها كل ليلة وماذا يسمى هذا .. ؟!
لكن حتى الان خايف اصرحها بى حبى ليها عشان مخصرهاش خالص ومعرفش ارفع وشى فى وشها تانى ..
ماذا يجب ان افعل ... ؟!



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بحبها قوى قوى ومش قادر اقولها انى بحبها اعمل ايه؟
**انا عارفه**
مش عارفه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عارفه


Powered by vBulletin Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd
جميع الحقوق محفوظة © nmisr.com نجوم مصرية