نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى السيارات - صور سيارات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

" هبوط أسعار السيارات في مصر "

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

" هبوط أسعار السيارات في مصر "

سمعنا احنا كتير اوي الكلمة ديه ، انا عن نفسي بسمعها بقالي اكتر من 3 سنين و لكن العكس دايماً هو اللي بيحصل أسعار السيارات بيزيد و بيزيد بشكل غريب ؛ و حتى لما حصلت الأزمة العالمية في الفترة الأخيرة في هبوط أسعار السيارات محصلش حاجه خالص هنا في مصر و فضل برضه أسعار السيارت بتزيد و ملهاش دعوه بأزمة و لا غير أزمة .
بصراحة انا مش عارف سبب الزيادة ايه بالظبط هل الاقتصاد ضعيف ولا ايه معرفش بس يا ريت كل واحد يدخل يقول رأيه ؟؟
بس الغريب انه في الفترة الأخيرة الكلام كتر اوي على الموضوع ده و ان اسعار السيارات هينزل من بعد شهر 6 !!!! انا مش عارف اذا كان الكلام ده صحيح و لا لأ ، يا ريت اي حد عنده معلومات عن الموضوع ده يقولنا !!!!

المقال "" هبوط أسعار السيارات في مصر "" نشر بواسطة: بتاريخ:
hamadause
انا كنت بقول زيك كدا

مش فية نزول ولا حاجة لا بعد شهر6

انا سمعت زيك كدا بس يارب تنزل عن كدااااا
abdobasha
انا سمعت انها من بداية 2010 بشكل 10 % على الجمارك فقط لكي تصبح مفيش جمارج عام 2019
engdodo
مش عارفه بس الاسعار العاليه للسيارات يلي فيها اوبشن والجديده دايما و هو دا المعتاد مش شايفه ولا حاسه تغير في الحاجه دي بصراحه يعني
princengineer
انا كنت بقول زيك كدا

مش فية نزول ولا حاجة لا بعد شهر6

انا سمعت زيك كدا بس يارب تنزل عن كدااااا
يا رب يكون الخبر ده أكييد بس انا بحاول ادور على مصدر أكييد بس لسه ملقيتش لغاية دلوقت !!!
شكرا لردك
princengineer
انا سمعت انها من بداية 2010 بشكل 10 % على الجمارك فقط لكي تصبح مفيش جمارج عام 2019
هل الخبر ده أكييد ؟؟ و لا ده مجرد كلام سمعته ؟؟
princengineer
مش عارفه بس الاسعار العاليه للسيارات يلي فيها اوبشن والجديده دايما و هو دا المعتاد مش شايفه ولا حاسه تغير في الحاجه دي بصراحه يعني
شكراً لردك!!
sona_aky
بصراحة مفيش زى البلد دى الأسعار ما بتنزلش أبداً وان فكروا ينزلوها يبقى التخفيض يكون طفيف جداً يكاد ينعدم
الواحد احتار هو احنا بلد من دول العالم الغنية وانا مش عارف ويمكن يكون الكلام ده صحيح ما عنديش فكره
وبصراحة من كثرة السيارات الجديدة فى شوارع مصر أقول فعلاً مصر بلد غنية جداً
يارب زدنا كمان وكمان
nader1117
نزلت 10% للسيارات الاوربية فقط لان يوجد لتفاقية بنزول كل سنة 10% للسياراة الاوربية فقط لنها داخل الاتفاقية الاورواوسطية
ويجعلوا عامر
nader1117
نزلت 10% للسيارات الاوربية فقط لان يوجد لتفاقية بنزول كل سنة 10% للسياراة الاوربية فقط لنها داخل الاتفاقية الاورواوسطية
ويجعلوا عامر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
أسعار جمارك السيارات فى مصر 2014 "متجدد ومحدث دائمآ بأذن الله تعالى"
أسعار الذهب والفضة فى مصر اليوم الخميس 18 أبريل 2013 " هبوط جديد فى أسعار الذهب "
أسعار الذهب والفضة فى مصر اليوم الثلاثاء 16 أبريل 2013 " هبوط حاد فى أسعار الذهب "
أسعار سيارات بيجو 2012 " أسعار خرافية لهذه السيارات "
عاجل هبوط كبير فى أسعار السيارات الأمريكية والأوربية وهبوط محدود فى أسعار اليابانية