نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

خـنـــــــاقة قلب مع عقل ؟

1. اولا ازيكوا وعاملين ايه يارب تكونوا بخير ..

العنوان بتاع الموضوع يمكن كلامه غريب لكن مضمونه اقوى وأغرب ..
تعالوا كل واحد مننا يسأل نفسه... انت عايز ايه بالظبط؟
كل واحد اكيد هتختلف اجابته باختلاف طموحه وشخصيته وحياته ودينه ... لكن الغريب فى الموضوع كله ان دايما الواحد جواه خناقه وصراع فى الى بيحصل دايما بنعمل حاجات وعارفين انها غلط بس برده بنعملها عارفين الصح ايه بس برده مصممين على الغلط... مثلا الحب عارفين انه مينفعش ان الواحد يحب واحده الا لما يكون مرتبط بيها ارتباط رسمى بس بنفس الوقت الواحد بيجى عليه فتره بيحس بالوحده بيكون عطشااان وهيموت ويشرب من الحب برغم ان الواحد مننا له اصحابه وقرايبه وشغله وكل وسائل الحياه بس برده لازم يحب .. وبرغم اننا برده عارفين جوانا ان الحب دا ممكن فى اى لحظه يروح وبالتالى حياتك بتقف لوقت معين وبعد كدا بترجع حياتك الطبيعيه تانى ... صراعات جوه الواحد بين الصح والغلط وبين الحياه والدين انا واحد من الناس الى حبيت واتعذبت وانجرحت وبرده عارف انه مينفعش اصلا حكاية الحب دا بحكم انه احنا شعب مسلم بس الواحد بجد بيبص حواليه بيلاقى الحياه كدا ... انا حبيت اقول حاجه جوايا وأن انها جوه معظم الشباب سواء بنات او ولاد بس بجد مش عارف الواحد امته هيستقر باله؟؟

وأخر حاجه هقولها ان راحة البال بجد فى القرب لله أحسن من اى حاجه فى الدنيا
دا رأيى ومنتظر ردكو

[email protected]

المقال "خـنـــــــاقة قلب مع عقل ؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
Mero_h1989
يلااااااااا يا جمااعه مستنى ردكوووووا
الولهانة13
رايك منطقي
بس احنا هيك...لي يتعبنا بنروحل..و لي يريحنا بنبعد عنه..........
..و اكيد يا ميرو ان راحة البال في القرب من الله..
و مشكور على الموضوع
Mero_h1989
شكرا ليكى يا سهيله على المشاركه كتيييير
ياسمين فيرجينيا
عندك حق ميرو فعلا راحة البال في القرب من ربنا من اردا الدنيا فعليه بالقران ومن اراد الاخرة فعليه بالقران ومن ارادهما معا فعليه بالقران

نايس توبيك
Mero_h1989
شكرا ليكى ياسمين على مشاركتك
roro mix
نايس توبيك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم