نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى طلبة كلية علوم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اعرف نفسك !

هههههههههههه طبعا محدش يقدر يزعل من القمر يا قمر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بس انتى مش بتكلمينى على الاميل ليه
على العموم المفروض ان اى حد يسال تانى او يقول رايه فى المواضيع اللى تم طرحها
مستنياكواااااااااااااااااااااااااااااا

المقال "اعرف نفسك !" نشر بواسطة: بتاريخ:
القلب الطيب
اهلا سااااااااره
qween of love
اهلا بيك يا محمد وياريت تبدى رايك فى اللى قولناه امبارح
انت ماكنتش معانا
القلب الطيب
كلام حلوووووووو وجميل
qween of love
والله ايه الاجابه الطويله دى فعلا واضح ان المواضيع عجباك
المهم ايه رايك فى المقوله اللى بتقول قوة الحب افضل من حب القوة
القلب الطيب
هايل وانا مع معاكي

قوة الحب قوية جداااااااا
qween of love
طب المقوله اللى بتقول
لا تظهر التواضع فانك لست عظيما لهذه الدرجه
وياريت نسمع مقوله من عندك او اى سؤال
qween of love
فينكم يا جماعه محدش بيرد ليه
فين بسمه و الاما ومحمد ومحمد وعمرو وصاصا وغيرهم روحتوا فين
lionking121
ازيكوا جميعا

يارب تكونوا جميعا فى احسن صحة وافضل حال

وبجد الصحبة هنا فى الجروب جميلة جدا

بمسى على محمد وسارة و بسمة والاما وصاصا وكل اللى معانا هنا

بس بقول ان انا مش مع مقولة "لا تظهر التواضع فانك لست عظيما لهذه الدرجه"

لأن احنا مهما ان كان لازم نتواضع مهما كانت امكانياتنا البسيطة ودة اللى ربنا امرنا بيه سبحانه وتعالى
{ولا تصعر خدك للناس ولا تمش في الأرض مرحًا إن الله لا يحب كل مختال فخور**
وفيه كمان ايه برده ربنا عز وجل بيتوعد فيها للمتكبرين فى الأرض
{سأصرف عن آياتي الذين يتكبرون في الأرض بغير حق**
وكمان الاية دى اعتقد انها اتكررت كذة مرة فى القرآن{إن الله لا يحب المستكبرين**
وغير كده احنا لما نتواضع للشخص اللى قدامنا اول حاجة احنا هنشعر فى رضا وسعادة كبيرة جدا على تواضعنا ده
ده غير الانطباع الكويس اللى هياخدة الشخص اللى قدامنا عننا وهوه هيكون مقدر ان ده تواضع مننا وعمره مايحاول يقلل مكانتنا
بالعكس ده هوه هيعظمنا اكتر لو لقى مننا التواضع

اسف بجد على الاطالة وحابب اسمع رايكوا كلكوا برده
qween of love
ازيك يا محمد
لا اطاله ولا حاجه انا فعلا معاك رغم ان انا اللى كاتبه المقوله بس اصلى قريتها فى الكليه عندى وحبيت اعرف رايكوا
لو انت عندك اى اسئله اتفضل.................
انا منتظره
lionking121
بدام الموضوع بقى قلب حكم وامثال
انا كمان فى بالى كده مقولة على طول بتقول
"لا يحزنك إنك فشلت مادمت تحاول الوقوف على قدميك من جديد"

فى بالى المقولة دى اوى لو حد وقع فى مادة فى الكلية بالذات

انه ميزعلش انه سقط .... اكيد المرة الجاية هيكون عرف يذاكر المادة ازاى عشان ينجح فيها

احب اسمع رايك
qween of love
حلوة اوى والله
بس دى مش للى بيسقطوا فى المواد اللى فى الكليه وبس دى لاى حد بيفشل فى اى حاجه فى حياته
سواؤ كانت مشروع او عمل او زواج او حب او صداقه او اى حاجه تانيه من هذا القبيل
ماهو الواحد بكده بياخد خبره فى حياته وهى دى التجارب اللى بيقولوا عليها لازم نخوضها فى حياتنا ومفيش حد ناجح على طول لان لكل جواد كبوة ولا ايه

السؤال\ لو ليك صديقك فى ازمه وانت عارف ان ملوش غيرك بس هو مش عايز يحكى ايه الازمه دى او يفضفض بالكلام معاك
تسيبه عشان ما تضغطش عليه ولا تتنيك وراه لغايه ما يتكلم على اساس ان الصداقه اساسها فى وقت الضيق
بس هو مش عايز يتكلم ال ايه عشان ما يضايقكش معاه
ايه الحللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل لللللللللللللللللللللللللللللللللللللل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
lionking121
بدام انتى واثقة انك غالية و عزيزة عليه ويهمك امرة اوى
وشايفة انه فى مشكلة جامدة ومحتاجلك

اؤكد لكى ان هوه هيموووووت ويقولك بس مش عارف يبتدى ازاى او عاوز يهرب من الموقف ويحاول يبعد عن المشكلة دى

انتى متجبرهوش على انه يتكلم .... بذكائك انتى ممكن تخلية يتكلم ومتبينلوش انك عاوزة تعرفى الموضوع كلة

يعنى ممكن تتكلمى كلمة او كلمتين غير مباشرة عن الموضوع ده وهوه ان شاء الله هيحاول يتكلم

بس المهم متضغطيش عليه انه يتكلم وحسسية انك مهتمة جدا لموضوعة وعاوزة تساعدية ويسيبة من حجة انه مش عاوز يدايقك
qween of love
على فكره يعنى يا محمد هى بنت انا كنت بوجه لك الكلام على انه صديقك انما الحقيقه هى صديقتى
المهم \ايه رايك فى الصداقه ومين اجمد اصدقائك ومن امتى انتوا اصحاب وايه اكتر حاجه بتعجبك فيه ومش بتعجبك فيه من الاخر يعنى كلمنا عنه
songool
بصي يا سارة بالنسبة لموضوع صحبتك انا عندي راي بس عيزاكي تعرفي اني مش متحاملة عليها
اولا لما حد يكون متضايق او مخنوق ميقدرش يستنى وهو كاتم في نفسه وبيدور على اقرب الناس ليه ويتكلم او حتى يلمح انه عايز يتكلم
وده بالنسبة لاي مشكلة اجتماعية مع الاصحاب عاطفية وغيره
وده مفيد جدا اولا الواحد هيفضفض ويفك شويه ويرتاح
ثانيا الي بيتحكيله الموضوع هيحس انك بتحبيه وواثقة فيه عشان كده هو هيساعد بكل الظرق
هيقوي العلاقة مبينكم
ثالثا ممكن تتعلمي من المشكلة
الشخص المخنوق هيحس انه مش لووحدهه في الدنيا وان في ناس بتحبه وده هيقوي معنوياته ويريحه كتير
اما الشخص الي بيكتم وميرضاش يتكلم
اما مش واثق فيكي
اما بعيد عنك والعلاقة بينكم مش اوي لدرجة انه مش مؤتمنك على اسراره
لاما هو متعود على كده من ضغره انه كتوم وميطلع ش الي جواه لاي حد
فعشان كده يريت متضغطيش على حد انه يتكلم
انا عن نفسي مش بخبي على اختي (لان كلمة صدقتي شويه عليها) ولو حتى اتفه الاشياء
وده لاني بثق فيها جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اا
بحبها موووووووووووووووووووووووووووووووووووووت
عارفة انها ممكن تساعدني وتقولي انا مش شيفاه
حتى لو محلتليش حاجة
كفايه انها بتسمعني وتحس بيا
ربنا يخليها ليا هيا واخواتيوامي وبابي عشان هما دول اقرب ناس ليا
انا عارفة اني طولت بس عندي كلمة اخيرة
انتوا عارفين ان القلب 4 اجزاء وانا لكل واحد منهم جزء
1- بابا وماما
2-صحبتي
3-اخواتي
4-.....................
qween of love
شكرا جزيلا يا نووووووووووووور يا منوره
انا مش عارفه اشكرك ازاى وانا عارفه وحاسه وياريت احساسى ما يخيبش ان انا الصديقه اللى انتى بتقولى عليها صح اصلى كل المواصفات فيا بدون اى غرور بس انا عارفاكى وفاهماكى مفيش حد فاهمك ادى ولا حد فاهمنى ادك(اتمنى ذلك)
واذا كان قلبك تقسيمته زى مانت بتقولى انا بقى قلبى متقسم على ماما ونور (انتى)و............................
بس اموت واعرف مين القسم الرابع عندك؟؟؟؟؟؟؟؟؟.................
هه ياريت توضحى لكل المشاهدين
ههههههههههههههههههههههههههههه
tata
ممكن حد يسالنى فى كرسى الاعتراف
songool
اكيد طبعا يا سارة هو في حد غيرك
والجزء الرابع عندي فاضي لكل الناس او اي انسان/ة كويسة
lionking121
ازيك يا سارة و ازيك يا نوووووور

يلا فين الاسئلة

هوه انا لقيت سؤال لسارة كده اهوة مستخبى فى النص هجاوب علية

الصداقة طبعا هيه اساس التعامل مع الناس يعنى لازم كل واحد يبقى ليه اصدقاء من الخاصة ليه او على الاقل صديق
يكون الواحد يلاقى صديقة ده مراية ليه بشوف فيه نفسة فى الصح والغلط
انا عن نفسى اصدقائى الخاصة دلوقتى كتير فى الكلية

لكن فيه واحد هوه فى اداب دلوقتى اسمه سامح

انا اتعرفت على سامح ده من اولى اعدادى

ولحد دلوقتى هوه صديقى اللى انا اعتز بيه وهافضل اعتز بيه طول عمرى

هوه طيب جدا بجد ودى اكتر حاجة عجبتنى فيه انه بيتكلم بصراحة شديدة جدا وكان بيشيل اى فرق بينا

لما حسيت بجد انه اخوية بقيت اقولة اى حاجة

والصراحة معتقدش انى لقيت فيه اى صفة وحشة اقدر اقولهالكوا

وبعدين ده فرح اخوة اهوه كمان كام يوم بقى وهانروح وهتبقى ليلة ان شاء الله

وانتوا بقى اى تجربتكوا مع اصحابكوا
qween of love
الحمد لله انا رجعت بالسلامه
معلش يا جماعه لو كنتوا استعوقتونى على الغيبه اللى مش طويله دى بس كان فى شويه مشاكل فى التسجيل والحمد لله تخطيطها
بالنسبه لسؤال محمد انت لو رجعت بالكلام لورا هتلاقينى اتكلمت على صديقتين واحد منهم نووووووووووووووووور
ودى مش صديقه ولا تمت للصداقه بصله و ما تنفعش تبقى صديقه اصلا ويبقى مش فاهم حاجه اللى يقول عليها صحبتى

ودة لانها اختى اختى اختى كمان مرة اختى احنا نعرف بعض من تانيه ابتدائى تخيل من تانيه ابتدائى يعنىبمعنى اصح عفنت معايا عتقنا مع بعض
والعلاقه اللى بينا دى عامله زى البرفان بالضبط يعنى كل ما تقدم كل ما ريحتها تبقى احلى واحلى واحلى
وعلى فكرة احنا بيتنا فى نفس الشارع قصاد بعض يعنى لو انا عطست هتلاقينى هى عندهم فى المطبخ بحضر العشاء
ودة ياريت يكون تعبير يوضح شكل علاقتنا ببعض لو عارف اغنيه اعز اصحاب بتاعه سومه اسمعها وتبقى كمان ظلمت الاخوة اللى بينا
وطبعا لو اتكلمت من هنا لبكرة بعد الضهر مش هوفيها حقها ولان مفيش انسان من غير عيوب عيوب نور انا اتعودت عليها لدرجه انى ما بقيتش احس انها عيوب وبجد لا كليه ولا مكان ولا انسان يقدر يفرق بين صدافتنا والدليل على كده اننا كل يوم بعد الكليه بنتقابل اونتكلم فى التليفون عشان نقول لبعض تفسير مفصل لكل اللى حصل لينا طول اليوم

وكفايه كلام كده بقى لانى طووووووووووووووووووووولت اوى عليكوا وزمانكوا زهقتوا
اما صديقتى التانيه انا بحبها جدا جدا جدا جدا وده من ناحيتى اما من ناحيتها فالموقف ده خوفنى وحسسنى انها مش على نفس القدر اللى انا بحبها بيه ادعولى اننا نرجع زى الاول لانها ليها موال تانى برده
اعتقد ان بعد الكلام ده المفروض ما تكلمش لمده 3 ايام
lionking121
باين من كلامك فعلا انك بتحبى نور اوى اوى

يلا ياست نور ابسطى . سارة مدلعاكى اخر دلع اهوة

وفعلا الصديق ساعات بيبقى اقرب للواحد من اعز الناس عليه

اما عن صاحبتك التانية فالواحد بيزعل اوى اما يحب حد جامد وهوه ميقدرش الحب ده او ميبادلوش نفس درجة الحب العالية اوى دى

ربنا يصلح الحال بينكوا ويرجعكوا اصدقاء حميمين لبعض تانى
القلب الطيب
انا جييييييييييييت

وحشتوني اووووووووووووووي

متاسف لغيابي عن موضوعك يا ساره
qween of love
شكرا يا محمد على اهتمامك بالموضوع وبجد انا فرحانه ان الكل دلوقتى عرف انى بحب البت نور دى اد ايه وربنا يخلينا لبعض احنا التلاته انا ونور وصاحبتى التالته

اما لمحمد (القلب الطيب) ايه يا عم الغيبه الطويله اوىىىىىىىىىى دى ان شاء الله ما تكونشى حاجه وحشه
ياريت تطمنا يعنى

وياريت تسال عن اى حاجه او تجاوب عن اسئله الصداقه دى او تدعيلى انا ونور او اى حاجه يعنى
حسسنا بوجودك اى منظر يعنى من الاخر

يلا مستنيه الردود اللى هتنزل ترف عليا ومش هلحق ارد عليها
القلب الطيب
ربنا يخليكوا لبعض ياساره انتي ونور

بجد وحشتوني اوووووووي

انا بخير وكويس
qween of love
ما تشوفشى وحش والله
بس احنا طالبين من حضره سعاده سيادتك انك تسال سؤال او تجاوب عن اى سؤال من اللى فات
القلب الطيب
اوك

سؤالي\ ليه في خيانة في الحب

عايز مناقشة حلووووة
qween of love
واضح يا محمد انك مجروح جدا من تجربتك دى والدليل ان اسئلتك كلها عن الخيانه والفراق وانك نفسك تنسى اللى فات وتبدا من جديد
لكن انا معرفش السبب بالضبطكل اللى ممكن اقوله ان دى سنه الحياه زى ما فيها الحلو فيها الوحش زى ما فيها الطيب اللى زيك فيها القاسى والغدار اللى زى امثله كتير بدون زكر
وبالضبط كده زى الملح والسكر لولا انك دوقت الملح وحسيت بطعمه الحادق ما كنتش هتحس بحلاوه طعم السكر ابدا
مين عارف يا محمد مش يمكن ربنا فرق بينك وبينها لان كان ممكن يحصل بينكوا اى حاجه وحشه لا قدر الله فى المستقبل افظع من خيانه الاحبه لبعض او يمكن كان هيحصل اى حاجه تانيه محدش يعرفها غير ربنا وده لان ربنا مش بيعمل حاجه وحشه لاى حد والله عمرى ما حصلتلى مصيبه الا ولقيت انها ارحم بملايين المرات من حاجه تانيه كانت هتحصل لو المصيبه اللى حصلت دى ماكنتش حصلت
ده كون كون كبيييييييير ربنا بس هو اللى يعلم خفاياه واسراره سبحان الله ما تحولش تعرف ايه الحكمه فى الخيانه دى لانك اكيد هتعرف مع الزمن
لما انشاء الله تلاقى اللى بتحبك بجد وتوهبك حياتها وتجيبلنا عيال تتنطط معانا فى المنتدى وساعتها ولادك هيقولوا طنط ساره قالت وهتفتكر ساعتها التجربه دى وغيرها لو كان فى غيرها يعنى وتضحك وتقول (كانت ايااااااام)
بس ابقى افتكرنى ساعتها وقول الله يمسيكى بالخير يا ساره
اكيد اكيد اكيد انشاء الله يا محمد ربنا مخليلك الاحسن وده طبعا لو انت راضى عن علاقتك بربنا ومتقرب منه وهتلاقى واحده ولا كنت تحلم بيها زى ما بيقولوا ست ستها
انا بجد بتمنى ان كلامى ده يكون دخل دماغك ولو بنسبه واحد فى الميه لان نفسى بجد احس انى ريحت حد اتجرح فبل كدهياريت تقتنع بالكلام ده يا محمد
بس لما ربنا يهديلك بنت الحلا اللى مقدرهالك ابقى افتكرنا فى الفرح او حتى ابعت كحكتين فى رساله
القلب الطيب
بصراحة يا سارة ردك جميل اووووووووووووي واسعدني جدا

وطبعا مش هنساكي في الفرح

هو الفرح هيبقي فرح من غيرك

وميرسسسسسسسسسسي اوووووووووووووي
qween of love
الله يسترها معاك دنيا واخره وينولك اللى فى بالك قادر ياكريم اسمع منى يارب لمحمد ابن ام محمد
احم احم هو الجو ماله قلب على شحاته كده ليه والله انا فرحانه فرحااااااااااااااااااااانه اولا لانك استريحت شويه وتانيا لانى قدرت اساعدك على حد قولك يعنى ولو عايز تثبت انك بجد على الاقل دلوقتى بس مش زعلان يلا اشترك بسؤال ولا على البال ولا على الخاطر
انا مستنيه
القلب الطيب
اوك

ممكن اعرف رايك في الحب من ع الانترنت

وهل بينجح ام بيفشل

وهل جربتي حالحب من ع النت قبل كده ولا لا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موقع ثقف نفسك وصفحة ثقف نفسك على الفيس بوك