نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر منتدى القصص والروايات

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نزار و شات الفيس بوك...................... متجددة

الجزء الاول

اصدقائى الاعزاء دى اول مرة اكتب قصة فكرت كتيير اكتب ايه لقيت ان القصة اللى حصلتلى فى الشات اللى كان موجود فى الفيس يوك حكاية مهمة انها تتحكى لان فيها عبر كتير لكل واحد حيقراءة القصة دى و اتمنى من كل واحد بيقراءة القصة يحط نفسه مكان نزار الشاب اللى حنكيى حكايته .... فى البداية فى شوية نقاط لازم نتفق عليها اولها انى الاسماء مش حذكرها لسبيبن اولهم ان فى ناس لا يستحقوا ان الواحد يذكر اسماءهم لا بالخير و لا بالشر و ثانيا ان الافضل عشان اقدر احكى من غير احراج .... دى نقطة

النقطة التانية ان القصة اللى ححكيها دى حقيقية جدا و من واقع احداث حصلت فى فترة من الزمن حتى وان كان فيها مواقف لا تصدق الا انها واقعية جدا

نبدا القصة ......

االشاب اسمه نزار شاب عنده حالة خاصة هو انه معوق من يوم ما اتولدو عاش طول حياته الحياة اللى يعيشها اى شاب بس اضافة انه دايما عايش فى العلاج والدكاترة والادوية عاش حياتة طبيعية لحدما اتخرج من الجامعة زيه زى اى شاب بس ما اتخرج لقى نفسه مش قادر بشتغل ولا يعيش حياة طبيعية لحد ما لقى ان النجاة بتعته كانت فى النت و فعلا اشترك فى النت و قعد اطول وقت ممكن على النت لحد ما فى يوم اشترك فى الفيس بوك وبعد فترة لقى الشات وكان بالصدفة وكانت الصدفة ....
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اول يوم اشترك فيه نزار فى الشات لقى عالم مختلفة تماما عن العالم الحقيقية اللى موجودة بره لقى ناس بتتكلم فى حاجات كتيير اوى فى كل المجالات وناس كتيير بتتعرف على بعض وكل واحد يقول كلمة او يستخف دمه عشان فى بنات طبعا و بالتالى يتكلم معاهم و بالتالى هم يتكلموا معاهم ونزار دخل فى اللعبة وحاول انه يتعرف و يتكلم زى كل الناس و قال كلمة ورا التانية عشان الناس تاخد بالها منه سواء بقى ولاد او بنات ويوم وراه يوم ابتدت الناس تتعرف عليه خصوصا انه بيقعد وقت طويل قى الشات وهو زيه زى اى حد نفسه يتعرف على ولاد و بنات وحصل انه بقى معروف خصوصا انه كان بيتكلم باحترام وادب مع كل الناس وانه بيكلم كل الناس مش بس بيخصص كلامه مع البنات و يستخف دمه كتيير بس عشان البنات تاخد بالها منه و فعلا معظم البنات كان من كتر التفاهة كانت بتتكام خصوصا ان الشات كانت بالصور و كان كل واحد يبحط اجمل صورة ليه عشان يبان ولد جميل كل ده وكان نزار ما بيحط صورة ليه لانه كان معتقد ان المفروض ان الواحد يتعرف على التانى عشان شخصيته مش عشان شكله بس للاسف العكس هو اللى حصل عشان كده نزار اتاخر اوى انه يتعرف على الناس خصوصا انه ما حاول يقول كلام ملوش لازمة ولا انه يفرض نفسه على البنات بالذات المهم هو ما استعجل لانه عارف انه اكيد حيجى يوم و كل الناس حتعرفوا و كل الناس حتسال عليه و تكلموا وياخد مكانته فى الشات
المهم بعد كام يوم من وجوده حصلوا اول موقف دايئه من الناس و من واحد ولا يعرفوا الموقف انه جيه فى يوم وناس كانوا بيتكلموا عن الخروج و كده فا فى واحد كان بيكلم التانى وقالوا انت روحت فين امبارح قالوا انا روحت النادى والتانى قالوا انا روحت مع اصحابى و جيه الدور على نزار قالهم انا ما روحت اى مكان قاللوا ليه قالهم اصل انا مش بنزل عشان انا معوق فالولد قال تعليق غريب و يزعل قام قالوا يعنى ايه معوق خلاص ازحف على بطنك طبعا كلمة زى دى معناها انه بيتريق على حالته و انه غير محترم ليه فا كل اللى عملوا نزار انه خرج من الروم اللى هم موجدين فيه راح روم تناى و بعد دقايق لقى الشباب اللى كانوا معاه جم عشان يصالحوا نزار وهو فعلا سمع كلامهم و رجع و الشاب اللى قال الكلام ده اعتذر و قبل نزار الاعتذار غير كده كمان بقم اصدقاء كمان وده كان اول موقف نجح فيه نزار فى كسب ناس جديدة وكانت الخطوة التانية انه ازاى يتعرف على بنات ودى كانت تانى صدمة قداموا لما راح كلم بنت مرة و طلب منها.............................

المرة الجاية نعرف بقى حصلوا ايه (نلتقى فى الجزء الثانى ان شاء الله)

المقال "نزار و شات الفيس بوك...................... متجددة" نشر بواسطة: بتاريخ:
prinsnezar
ايه رايكم فى القصة
%u0632%u0627%u0626%u0631
سلا م عليكم حلو القصة وبندا نسمع المزيد وبنتشرف لو تزرنا علي شات فن كلوب اكتب في جو جل شا ت فن كلوب وختر اول خيار

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ما أروعك يا نزار ، أجمل كلمات العشق من أشعار نزار قبانى
كوميكس 2013 متجددة يوميا من اجمل صور وبوستات الفيس بوك على الاطلاق
الفيس بوك المصري .. واحد بلدياتنا عاوز يعمل موقع زي الفيس بوك ( الصفحة الرئيسية لموقعه الفيس بوء )