نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة رابطة مشجعي نادي الزمالك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الحلقه الاولى من برنامج الزمالك اون لاين

اعزائى المشاهدين السلام عليكم ورحمه الله وبركاته وحلقه الافتتاح من برنامج الزمالك اون لاين شعارنا هو الوضوح وعدم الغموض هدفنا الارتقاء بنادى الزمالك الى ابعد الحدود كل حلقه سوف نطرح عده قضايا تخص نادى الزمالك ولكن المفاجاه يوجد فقرات من البرامج تتحدث عن الدورى المصرى والعالمى ونسعى الى اسعاد المشاهدين سواء كان زملكاوى او غيره .

وحلقتنا اليوم خاصه جدا بمناسبه لقاء القمه بين الاهلى والزمالك تلك البطوله الخاصه الذى اعتاد عليها جماهير الكره المصريه لذلك اعذر مشاهدينا لو تنازلنا عن بعض الفقرات من اجل عيون القمه ويسعدنى ان يلتقى معى الان محلل البرنامج الكابتن احمد عبده ولكن بعد الفاصل .

المقال "الحلقه الاولى من برنامج الزمالك اون لاين" نشر بواسطة: بتاريخ:
اجتماعى اخر حاجه
اهلا بكم مره اخرى والان يسعدنى ويشرفنى ان اكون مع المحلل الجميل احمد عبده احد محبى نادى الزمالك ولكن كابتن احمد اعذرنى قبل ان نتحدث فى اى شى نعلن عن تصويت هذه الحلقه وان شاء الله فى بدايه كل حلقه بنعمل تصويت احنا لسه بنعرف مشاهدينا على فقرات برنامجنا

تصويت هذه الحلقه من سيفوز بلقاء القمه الجمعه يمكنك التصويت هنا http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=109706 .

والان نبدا معاك يا كابتن احمد ونسئلك فى البدايه ما رايك فى الدورى المصرى عامه هذا الموسم من الناحيه الفنيه ؟
Ahmed Abdo
بسم الله الرحمن الرحيم
فى البدايه احب اشكرك على المجهود الاكثر من رائع
وبالنسبه للدورى المصرى العام هذا الموسم
انه اكثر من خيالى ورائع يأتى من تعاقب الاحداث
واجمله ظهور بعض الفرق بمستوى عالى جدا
كما ان سمير زاهر اكد ان الدورى المصرى اصبح من اقوى الدوريات افريقيا
ولكن الحلو مكملش بسب سوء التحكيم المصرى
اجتماعى اخر حاجه
جميل جدا يا كابتن احمد انك فتحت موضوع التحكيم المصرى وهذه هى الكارثه ان يكون حكم لقاء الاهلى والزمالك اجنبى ولكن ده شى اعتادنا عليه ولكن الكارثه لما نلاقى غزل المحله والجونه الصاعد الجديد حكم اجنبى كابتن من وجهه نظرك ما مشكله التحكيم الحقيقه فى مصر ؟ وانا عندى راى فى هذا الامر ساطرحه بعد رايك اولا
Ahmed Abdo
انا والله مش عارف المشكله فين
الاول التحكيم كان بيظلم فريق بعينه وطبعااا الكل فهم قصدى
لكن الدور التانى من عمر الدورى العام الموسم ده
فى مشاكل كتير فى الكل اللقاءات
انا مع بعض الناس اللى بتقول ان الحكم بشر وعادى انه يخطأ
اوك طيب هو الانسان بيخطأ فى كل الاحيان لا طب لما الانسان بيخطأ مش بيحسن من حاله
ده اكيد لكن الحكام فى خطأ مستمر مافيش تجديد
اجتماعى اخر حاجه
كلامك سليم يا كابتن احمد وفعلا التحكيم الاجنبى يخطا نفس الاخطاء ولكن وجهه نظرى فى مصر تختلف لعده اسباب

1- قله الماديه وعدم اهتمام اتحاد الكره بالحكام كل يوم بنشوف كابتن محمد حسام يشتكى من عدم دفع اجور الحكام

2- بالتالى عدم دفع الاجور الحكم مضطر يعمل فى اعمال اخرى وينشغل عن التدريب التحكيمى سواء قوانين جديده تدريبات بدنيه معينه وهكذا

3- لا نمتلك كرياضيين فى مصر ثقافه تقبل الاخطاء

4- من الممكن حكم يتعاطف مع فريق على حساب فريق ولكن ممكن يحدث ذلك بسبب ضغط جماهيرى وبلغتنا احنا بنقول ده لو حكم بالعدل فى تلك المباراه مش هيخرج من الملعب

والان يا كابتن احمد هل لديك اى تعقيب على وجهه نظرى فى التحكيم المصرى ؟
Ahmed Abdo
لا يا كابتن احمد تسلم ايدك
انت صبت الهدف وهو انشغال الحكام بسبب
عدم دفع اجورهم كامله وعدم الاهتمام بهم
اجتماعى اخر حاجه
ممتاز والان ونحن نتواصل مع التحكيم ولكن حدثينا عن حكم مباراه القمه السويسرى ماسيمو بوساكا وهو حكم ممتاز حكم فى كاس العالم 2006 وبطوله اوربا ودورى ابطال اوربا ونهائى الخليج بين الاهلى والنصر والاهم والذى احذر لاعبينا منه ان الحكم يتحدث بالغه العربيه فى رايك يا كابتن احمد هل شخصيه ماسيمو تستطيع ان تحكم مجريات الامور ؟
Ahmed Abdo
على مع اعتقد انه حكم ناجح عالميا وانه حكم لقاءات عديده هامه
وفى تقرير الجبلايه ان طاقم التحكيم المختار على أعلى مستو وسيكون حكم الساحة من أفضل حكام العالم في الوقت الحالي.
برضو زى ما انت قولت انه يتحدث العربيه دى برضو ميزه كويسه جداا
اجتماعى اخر حاجه
فعلا هو حكم ممتاز عايزين ننتقل الى نقطه اخرى وهى ان باعتراف الجميل ان الزمالك هو افضل فريق فى الدورى الثانى ما رايك فى ذلك الكلام ؟ وهل تعتقد ان كابتن حسام وحده هو السبب ام يوجد اسباب اخرى
Ahmed Abdo
فعلا نادى الزمالك من افضل الانديه فى الدور التانى
والفضل يرجع لله سبحانه وتعالى ولمجلس الاداره
وفى المجتهد حسام حسن وباقى الجهاز الفنى
وفى طبعا اللاعيبه فيما فعلوه من مجهود عالى جدا فى الدور التانى
ولكن الحظ والتوفيق لم يقف بجوارهم فى القليل من اللقاءات
ولكن انا بشكر اللعيبه والكابتن حسام حسن والجهاز الفنى
لانهم بجد استطاعو الخروج بنادى الزمالك من القاع
والمنافسه على المركز الاول
اجتماعى اخر حاجه
فعلا يا كابتن الزمالك جاء من بعيد الى القمه ونتمنى التوفيق للزمالك والان نريد ان نتحدث عن احوال الفريقين والاستعداد قبل لقاء القمه نبدا بمعسكر الزمالك واختيار العين السخنه والبعد عن اجواء القاهره هل ترى يا كابتن هذا اختيار موفق من نادى الزمالك بالرغم من ان نادى الاهلى معسكره فى مصر الجديده ؟
Ahmed Abdo
فعلا انا اختيار العين السخنه جااااااااااااء فى موقعه
لا الكثير من الناس يريدون ان يخرجو لاعبى الزمالك من التركيذ فى التدريب
مثلا انا قناق الاهلى اخرجت الكئير من الاقاويل وخيرا تطلب بالكشف على جميع لاعبى الزمالك
من المنشطات
Ahmed Abdo
ولهذا مافعله حســـــــــــام حســـــــن هو عين العقل
اجتماعى اخر حاجه
وانا معك لازم التركيز لان موقفنا اصعب من الاهلى بمليون مره كابتن نرجع للقاء مباراه حرس الحدود ما هو سبب هزيمه نادى الزمالك ؟
Ahmed Abdo
انا هتكلم بكل صراحه
سبب هزيمة نادى الزمالك
هو حسام حسن
الكل هيتعجب ويقول ليه
انا هوضح المفروض حسام يكبر للاعيبه
ويكون اكبر من كدا
والسبب هو ان فى مشكله بين حسام وهانى سعيد
الكل بيأكد ان هلنى مش غلطان هو ساب التدريب عشان
كان حصل مشكله بينه وبين حسام اثناء التدريب فهانى خرج عشان يلم الموضوع والمشكله متكبرش
فاللى حصل ان اصابة محمود فتح الله اثرت فى الفريق فالبديل الحقيقى لمحمود هو هانى
لانه يجيد الدفاع اكثر من احمد مجدى والمعروف ان احمد مجدى بطيئ فالو كان هانى موجود ...... اكيد كان هيأثر
تانى حاجه كان فى تخاذل من العديد من اللاعيبه وسوء توفيق من الزمالك
اجتماعى اخر حاجه
كنت يا كابتن هاخد فاصل ولكنى كلامك ذكرنى باشاعه يطرحها الكثيرون واتمنى ان تريد عليها حالا وهى ان حسام حسن لا يحب هانى سعيد ومستعد لبيعه الموسم المقبل ؟
Ahmed Abdo
انا عرفت الكلام ده
طب ليه بما ان الزمالك فى حاجه الى مجهودات هانى سعيد
انا مش عارف
انا بقى هوجه ليك سؤال ياكابتن
ليه عدم حب حسام ل هانى .........؟!
اجتماعى اخر حاجه
هجاوب على السوال ده ولكن بعد الفاصل
اجتماعى اخر حاجه
اهلا بكم والان هرد على سوالك يا كابتن احمد لو تلاحظ انى قلت اشاعه وهى فعلا اشاعه وهكذا اكد حسام حسن لا نيه لى للتفريط فى هانى سعيد وقال هانى سعيد تركى للزمالك اشاعه ولكن احنا عارفيين ثبات التشكيله ساعات بتيجى على حساب ناس مفيش مشكله والان يسعدنى ان استضيف نجم اخر من نجوم التحليل ونعرفه جيدا كان معنا فى تحليل كاس الامم الافريقيه 2010 كابتن محمود الشرقاوى اهلا بيك يا كابتن وبنسئلك فى البدايه ما رايك فى مستوى نادى الزمالك الحالى بعد موقعه الحرس فى الاسكندريه ؟
mahmoud elsharkawy
بسم الله الرحمن الرحيم

اولا انا بحيكم على الحلقة الجميلة دى وبحى الكابتن احمد عبدو على التحليل الرائع

وان شاء الله من تقدم لتقدم

انا عايز اقول حاجة صغيرة ان الزمالك بداء بداية غير متوقعة من نادى عيرق زى نادى الزمالك

وقعدنا نقول شوية بسبب الاعيبة ونغير الاعيبة كلها وشوفنا بعدها الاعيبة فى احسن حالتهم دلوقتى فى الدورى

وشوية نقول المدرب ونغير المدربين غيرنا فى موسوم واحد تلات مدربين دة شيئ غير طبيعى فى اى نادى فى العالم

لحد ما ربنا كرمنا بمدرب عظيم هو حسام حسن وكان قرار موفق من ادارة نادى الزمالك

انا بقول كل دة لية علاشان اقول ان مفيش نادى فى العالم يقدر يستحمل كدة ويكون لحد دلوقتى بينافس على الدرع الدورى

فخسارة نادى الزمالك من نادى الحرس فى الاسكندرية دة كان متوقع بانسبة لية ودى حقيقة ومش بس الحرس لا دة من متش الشرطة بسبب الارهاق الذائد وسوء توفيق الاعيبة فى احراز الاهداف وابرزهم احمد جعفر
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل يا كابتن محمود الزمالك فى وجهه نظرى فعل المستحيل ولكن الان احب ان يعلق كابتن احمد ومحمود على هذا الخبر المشرف لنادى الزمالك مرتضى منصور يتصل بممدوح عباس فى المستشفى ويقدم له باقه ورد بالرغم من مشاكلهم الكثيره ولكن مرتضى منصور كان رده لا شماته فى المرض اريد تعليقكم على هذا الموقف الرائع ونشكر بالفعل رئيس الاهلى حسن حمدى على زيارده ممدوح عباس فى المستشفى .
Ahmed Abdo
مافعله مرتضى
ده فعل جميل جداا
يبين فيه حبه الشديد لنادى الزمالك
وربنا يهدى الحميع ان شاء الله
mahmoud elsharkawy
هو بصراحة لو المستشار مرتضى منصور لو فعل كدة فعلا يبقى شئ جميل منه وانا بحية على الروح الجميل المبادرة الرائعة

والسيد رئيس نادى الاهلى حسن حمدى هو ليس بجديد وهذة هى الروح الرياضية والانسانية لدى انسان جميل
اجتماعى اخر حاجه
فعلا شعور جميل وخبر عاجل نحب ان نطرحه لولا انه ليس له علاقه بموضعنا ولكن احب اطمن الجميع ان لاعبى الجيش لا يعانوا من انفلونزا الخنازير وهذا ما اكده عبد الستار صبرى وهذا الكلام على مسئوليه برنامج الزمالك اون لاين ونتحدى الجميع والان يا كابتن احمد ما رايك فى تصريح احمد حسن ان مباراه القمه مباراه عاديه يهم فيها الثلاث نقاط والدورى تم حسمه هل تجد من هذا التصريح غرور من احمد حسن ام واقع ام استهتار بمستوى الزمالك ؟
Ahmed Abdo
والله هو كل واحد حر فى رأيه
وكل واحد ليه زجهة نظره فأنا مش عارف ايه وجهت نظر احمد حسن
بس اكيد مش استهتار من الزمالك لان كل لاعبى الاهلى
على علم جيد من خطورة الزمالك فى الوقت الراهن
واحمد حسن لاعب ممتاز والمفروض انه بيطمن جماهير الاهلى
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل يا كابتن احمد حسن حبيب مصر كلها وبالفعل ممكن يكون هذا التصريح لاطمئنان جماهير الاهلى ولكن قبل ما نلقى السوال على كابتن محمود نحب نذكر مشاهدينا اننا محتاجين عده وظائف فى برنامجنا مثل مخرج للبرنامج ومتخصص فوتوشوب ومتابع لاخبار الدورى والكره العالميه واتمنى اى حد مستعد يخبرنى فى رسائل خاصه لى والان يا كابتن محمود سوال عن اصابه بركات هل تتوقع ممكن يلحق القمه وهل تاثيره سيكون قوى على النادى الاهلى وتتوقع مين يبقى بديل بركات ؟
mahmoud elsharkawy
هو اكيد غياب بركات هيكون موثر جدا

ولاكن هل هى مناورة أم حقيقة..

يوجد تصريحات من قبل نادى الاهلى باان بركات تعرض لإصابة بجزع في كاحل القدم خلال مران الأربعاء وبعدها خرج على الفور من المران لتلقي العلاج

وهو من المقرر ان يخضع اللاعب لاختبار طبي غداً الخميس للوقوف على مدى جاهزيته للمباراة

وانا شاكك بوجد مناورة لان من المفترض ان يكون عفروتو هو البديل فى المركز بعد اصابة احمد فتحى فى مبارة الاتحاد السكندرى وبركات اليوم وعفرتو اصاب ايضا لإصابة بالتواء في أنكل القدم هو الاخر خلال مران

ع العموم كلها غدا ونعرف الحقيقة
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل يا كابتن محمود تعودنا كثيرا على المناوره وخاصه بركات هو القلب الذى ينبض به الاهلى والان يا كابتن احمد كل الزملكاويه قلقانه من مركز راس الحربه فى نادى الزمالك بكل صراحه هل ترى احمد جعفر مستعد لقياده الزمالك امام الاهلى ام شريف اشرف هو الاقرب ؟
Ahmed Abdo
انا كمان
بس بالنسبه لاحمد حعفر وشريف اشرف
هما الاتنين جامدين وممتازين بس
من رأى احمد جعفر افضل من شريف اشرف
بما لاديه من خبره ومحهودات احسن من شريف اشرف
وان شاء الله احمد جعفر يقود الفريق الى بر الأمان ويسجل فى اللقاء

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة: