نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى طلبة كلية علوم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تيجوا نلعب سوى...... الدعوا عامه

هاسـأل ممكن يكون شخصى شويه بس اتمنى انك تجاوبى عليه او تلمحى لو مش عاوزة تجاوبى
الشؤال\ ليه دايما تعليقاتك اللى فى التوقيع تحت الصور معظمها بتكون حزينه
اكيد ده بسبب خزن فى شخصيتك نفسها
ممكن تقولى السبب؟؟؟؟؟؟
اوعدك انى هكون صريحه

اة فعلا توقيعاتى غالبا بتكون حزينة بس مش علشان انا مجروحه من حاجة او فشلت فقصة حب خالص والله

بس كل الحكاية ان لما صورة بتعجبنى بحطها فى التوقيع وبشوف الكلام اللى يليق عليها وبكتبة معاها وكمان علشان انا بحب الاغانى الحزينة شوية
بس

المقال "تيجوا نلعب سوى...... الدعوا عامه" نشر بواسطة: بتاريخ:
DIAA 99
ممكت العب معاكم
ellama
اكيد ياضياء
سجده
ممكن العب معاكم
فكره جميله جدا
qween of love
شكرا على الاجابه الصريحه يا الاما
اى حد يسأل بقى عشان انا بحضر سؤال سخن
qween of love
واضح ان محدش معبر خااااالص
اسأل انا طيب\عمرك تخيلتى لو انتى بعد اشر عليكى يعنى موتى ايه هتبقى رده فعل الناس حواليكى
ياريت تتخيلى وتوصفيلى مين اكتر حد هيزعل وهيعمل ايه ومين اللى مش هيهتم ومين اللى نفسك تشوفيه قبل ما ترحلى عن عالمنا (انا مش بفول عليكى والله ) بس عايزة اعرف مدى ثقتك فى الناس حوليكى
وياترى الحزن بتاعهم ده هيدوم كام سنه؟؟؟؟؟؟
سجده
ممكن ارد انا يا كوين
طبعا تخيلت كدا مره اكيد اكتر حد هيزعل هيكون ماما وبعدين اخواتي واصحابي وهيعملوا ايه ممكن يرفضوا الخروج والاكل ويفضلوا يبكوا شويه لحد اما ينسواومين اللي مش هيهتم ناس كتير طبعا اكيد اللي ميعرفونيش وممكن اقاربي
واللي نفسي اشوفه قبل ما ارحل هيكون ماما
اما بقى الحزن دا هيدوم ممكن ايام او اكتر حاجه شهور مش هيكمل سنه
يا بنتي الزمن دا مفيش حد بقي يفتكر حد كل واحد بقى همه نفسه وبس
sasa1610
في الاول احب ارحب بكل المنضمين معانا جداد
واتمنى اننا نكون عند حسن ظنكم
sasa1610
لو حد دخل يسرق بيتك (بعد الشر يعني)

ومكنش حد في البيت الا انتي هتعملي ايه
سجده
هحاول استخبه عشان ميشوفنيش واسيبه يعمل كل اللي نفسه فيه
اكيد يعني معزور ومحتاج قرشين
سجده
لو حد قالك انت انت مرشح تكون رئيس جمهوريه هتعمل ايه؟؟؟
وهتوافق ولا هترفض؟
qween of love
دى رنه للبوليس او على الاقل ابعتله بليز كول مى
qween of love
ممكن ارد انا
انا بقى هرفض رفض تااااااام
لان الناس لما بتتطاول على الحكومه والرؤساء بيكون كام وبس ومحدش يعرف هم بيتعبوا اد ايه عشانا
ولو اللى بيتكم ويقلس ده اتحط فى الموقف ده هيكون اول اللى هيخدوا ديلهم فى سنانهم ويجروا
اما عنى انا مقدره اللى بيعمله عشانا الريس حتى لو حالتنا زى الزفت برده
هى دى امكانيات بلدنا فى ظل المراض والمشاكل الاقتصاديه اللى عماله ترف علينا واسالوا مصطفى حتى هو اكتر واحد بيهتم بالمواضيع دى
منور يا صاصا
m_sobhy
انا اختلف معاكي لان دي مش امكانيات بلادنا بلادنا فيها خير كتير بس لاسف السرقة اكتر كمان اجابة السؤال مش كدة تكون كالاتي
هل في امل في التغير؟
ellama
واضح ان محدش معبر خااااالص
اسأل انا طيب\عمرك تخيلتى لو انتى بعد اشر عليكى يعنى موتى ايه هتبقى رده فعل الناس حواليكى
ياريت تتخيلى وتوصفيلى مين اكتر حد هيزعل وهيعمل ايه ومين اللى مش هيهتم ومين اللى نفسك تشوفيه قبل ما ترحلى عن عالمنا (انا مش بفول عليكى والله ) بس عايزة اعرف مدى ثقتك فى الناس حوليكى
وياترى الحزن بتاعهم ده هيدوم كام سنه؟؟؟؟؟؟
اكيد طبعا اهلى اكتر ناس هيزعلو عليا

بس انا ليا صديقة انا متاكده انها هتتاثر بوفاتى جدا جدا لانها بتحبنى جدا جدا وضحت علشانى كتير لدرجه انها مارحتش امتحان علشانى ومواقف كتيييييييير ليا حلوة معاها ربنا يخلهالى انا مصحباها من اولى ثانوى بس هى مش معايا فى الكلية

ليا صحاب تانين هم بيحبونى جدا برده بس مش انا صديقتهم الاساسية علشان كده ممكن مايتاثروش بوفاتى اووى

واكتر حد هبقى نفسي اشوفة هما ناس كتير
بس اكيد هفرح اوووى لما اشوف لهفتهم عليا اكيد هيبقي احساس جميل بس اهم حاجه ربنا يحسن خاتمتنا
ellama
لو حد قالك انت انت مرشح تكون رئيس جمهوريه هتعمل ايه؟؟؟
وهتوافق ولا هترفض؟
ههههه هى حاجه مستحيلة شوية

بس لو اترشحت اكيد هرفض لانى ماظنش انى هكون قد المسئولية وهخاف اظلم ناس من غير قصد

اما من ناحية هعمل اية فاكيييد فى حاجات عايزة تتغير فى البلد دى بس اكتر حاجه هحرص على انى اغير منها انى هعزل يسرى الجمل فورا اااااااااا
وهغير من نظام الثانوية العامة مش هخيلها سنة مصيرية زى دلوقتى لا انا هخليها سنة عادية زيها زى اى سنة تعليمية ودخول الكليه مش هيكون بالتنسيق خاااالص
هحط امتحان قدرات بيقيس ذكاء الطالب فى الكليه دى لو نجح فية يدخلها مانجحش يشوف اية الكليه اللى متقبلها بعد الكلية دى وبرده يمتحن امتحان قدرات وهكذا
ellama
على فكرة يمكن اكون ركزت على التغيير من التعليم ونظامة بس لان ى اتظلمت جداااااااااا ومحدش بيدفع الثمن غيري علشان كده هغير منة علشان ماحدش يتظلم بعدى
ab00da_2010
واللة كلنا انظلمنا في الثانوية لما تفرق معاكي الكلية الي نفسك فيها وحاسة انك هتبدعي فيها تلات درجات او اربعة او حتي عشرة ..
بس الحمد للة علي كل حاجة ومحدش عارف الخير فين يا ellama

اما عن حكاية رئيس الجمهورية دا بجد حلمي من زمااااااان بس الي هعملة هصلح الوضع السياسي وهحط قوانين تحجم الرئيس مش هيبقي هو المتحكم الوحيد يعني لازم بموافقة الشعب

وبعدين اتنحي ههههههههههه حلوا اتنحي دي

بجد نفسي في لقب رئيس سابق عربي
kaber
فكره الموضوع حلوه جدا
ellama
ياريت الكليه اللى نفسي فيهاا فرقت معايا على 4 درجات

دى فرقه معايا على نص درجة بس

الحمد لله

يالا كملو اسئلة
ab00da_2010
ياستي الحمد للة ولا يهمك مش ممكن تكوني دخلتي الكلية الي انت عايزاها وماتعرفيش تمشي فيها

مش علشان صعوبتها لا ممكن يقابلك مثلا دكتور يسقطك كل سنة بجد حاجات كتير ممكن تحصل واهم حاجة انك تشكري ربنا

انا بجد في التانوية العامة كنت بدعي يارب وفقني ادخل الكلية الي فيها مصلحتي مش الي عايزنها اهلي

والحمد للة

بالنسبة للسؤال

هل ممكن حد يوصف نفسة (الي هو شايفة مش الي الناس شايفاة ) بس بصدق من غير مايكون في حاجات هو مش متاكد منها هي في شخصيتة ولا لا ؟؟؟

لو كان ممكن ...............اوصفيلنا نفسك شخصيتك,شايفة الناس ازاي ,سهل انك تكرهي حد من موقف واحد تشوفية ,................الخ
ellama
ياستي الحمد للة ولا يهمك مش ممكن تكوني دخلتي الكلية الي انت عايزاها وماتعرفيش تمشي فيها

مش علشان صعوبتها لا ممكن يقابلك مثلا دكتور يسقطك كل سنة بجد حاجات كتير ممكن تحصل واهم حاجة انك تشكري ربنا

انا بجد في التانوية العامة كنت بدعي يارب وفقني ادخل الكلية الي فيها مصلحتي مش الي عايزنها اهلي

والحمد للة

بالنسبة للسؤال

هل ممكن حد يوصف نفسة (الي هو شايفة مش الي الناس شايفاة ) بس بصدق من غير مايكون في حاجات هو مش متاكد منها هي في شخصيتة ولا لا ؟؟؟

لو كان ممكن ...............اوصفيلنا نفسك شخصيتك,شايفة الناس ازاي ,سهل انك تكرهي حد من موقف واحد تشوفية ,................الخ
مش عارفه
بس انا لما باجى اوصف نفسي بقارن اللى الناس بتقولة عنى بشخصيتي الحقيقية واشوف هل اللى بيتقال عليا ده صح او غلط وسعات بسال الناس القريبين منى اوى مش اى حد

وبالنسبة لانى اوصف نفسي فانا مش هعرف ممكن حد تانى يوصفنى وبعدين انا اقول اذا كان كلامة مضبوط ولا لا
اما بالنسبة للناس
فانا بشوف الناس بعين طيبة جدا ودايما بعزرهم فغلطهم وبشوفهم بعين طيبة جدا ويمكن دة يكون عيب بس الحقيقة انا مش عارفه اغيرة

وبالنسبة لسؤالك الاخير
فانا مش بحكم على اللى قداكى من موقف واحد اتعمل قدامى خصوصا لو كنت انا عارفه شخصيتة
ab00da_2010
علي فكرة دا معناة انك طيبة والطيبة دي طبيعة الانسان الاساسية قبل مايدخل عليها الخداع وحب الامتلاك

وعلي فكرة الطيبة لايمكن تكون عيب الا في حالة واحدة لو انتي ممكن تفرطي في حقك بسهولة هو دا العيب

انا علي فكرة تقريبا زيك وهقول برضة اني ببقي عارف او فاهم الي قدامي فلما بسيب حقي ببقي حاسس اني سايبو بمزاجي وبحسسو بدة فمبيحولش يعمل معايا اي حاجة تانية
ab00da_2010
راي الناس بيمثل مشكلة كبيرة عند كل الناس ومش هضحك عليكي واقولك انا لا

لازم ياثر راي الناس علي فعالك

بس السؤال تاثير الناس علي افعالك بيبقي سلبي ولا ايجابي؟؟
بمعني لو سلبي بتبقي تعملي الحاجة دي وانتي مش راضية عن نفسك ومضايقة او مش مقتنعة
ايجابي بقي يعني خلاكي ماشية في الطريق الصح

السؤال التاني لو درجة التاثر بكلام الناس من 10 انتي كام من 10 ؟؟
سجده
انا مثلا راي الناس يهمني جدا يعني حوالي 8من عشره بس برده راي مهم انا كمان
يعني اخد راي الناس في موضوع ولوعجبني وكان مناسب بعمله وانا راضيه عنه
ولو كان سلبي ومش مناسب مش بعمله
سجده
اسال بقي انا

لو رجع الماضي بيك نفسك تغير فيه ايه مش عجبك
غاده احمد
محدش عايز يشترك بس انا هشترك معاكم يلا عشان مطحبطوش
ellama
راي الناس بيمثل مشكلة كبيرة عند كل الناس ومش هضحك عليكي واقولك انا لا

لازم ياثر راي الناس علي فعالك

بس السؤال تاثير الناس علي افعالك بيبقي سلبي ولا ايجابي؟؟
بمعني لو سلبي بتبقي تعملي الحاجة دي وانتي مش راضية عن نفسك ومضايقة او مش مقتنعة
ايجابي بقي يعني خلاكي ماشية في الطريق الصح

السؤال التاني لو درجة التاثر بكلام الناس من 10 انتي كام من 10 ؟؟

طالما انا واثقه وحابه اللى بعملة ومقتنعه انة صح بعملة ولا اى انسان يقدر يهزنى
لكن لو انا متردده فى الحاجه اللى بعملها طبيعي بسال الناس واشوف الصح من الغلط بس بسال ناس متير واشوف الراى المشترك وهو دة اللى بنفذة

وعلى فكرة فى مرات بكون واثقه من اللى بعملة بس والدى ووالدتى بيمنعونى ويقولولى لا اعملى كذا وكذا فبضطر انى اسمع كلامهم غصب عنى بس لما افكر بقول دول اهلى ويهمهم مصلحتى اكتر منى فاكيد مش هيرشدونى لحاجه غلط
بس ماكدبش عليك فى الاخر بندم انى سمعت كلامهم بس هعمل اية دول اهلى ولازم اطيعهم ولازم اكون متاكده انهم عمرهم ماهيخلونى اعمل حاجه غلط

بالنسبة لكام من عشرة

دى نسبة متارجحه شوية زى ماقلتلك مش فكل الاحوال بياثرو عليا سعات صفر وسعات عشرة وسعات خمسة
ellama
اسال بقي انا

لو رجع الماضي بيك نفسك تغير فيه ايه مش عجبك
حجات كتييييييييير بس مش هقدر اقولها

بس اكتر حاجة ان امتحان الفزيا ماكنش يجي صعب وكنت دخلت الكليه اللى بتمناها وكان زمان اهلى فرحانين وفاخورين بيا
ab00da_2010
كان نفسي ارجع سنة 1798

ههههههههه هقولكم لية دي السنة الي دخل فيها نابليون مصر

نفسي ارجع وافهم المصرين الاغبيا الي كانو ساعتها انة بيضحك علهم لما قالهم انة بقي مسلم زيهم وانة جاي يخلصهم من الفقر

اصلكو ماتعرفوش نابليون دة كان فاكر نفسة مفيش زية

ههههههههه وبعدين لو كان مدخلش مصر كان زمان مناخير ابوالهول لسة في مكانها والاثار مكنتش هتتسرق

بس في حاجة واحدة حلوة في الحملة بتاعتة هى اكتشاف حجر رشيد وفك رموزة ومعرفة اللغة الهيغروليفية

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ما تيجوا نفكر فى مصر بجد .......
مــــــــــــ تيجوا نلعب ـــــــــــــــــــــــا