كلمات اغنية اسمعنى لحمزة نمرة من الالبوم الجديد ” اسمعنى ” لعام 2015

ظهرت في الفترة الأخيرة العديد من المواهب الشابة، والتي تغنت في مصر بطريقة أو بآخرى، ومن النجوم الشابة الفنان حمزة نمرة، والذي اشتهر بغناؤه لمصر في الأونة الخيرة، خاصة مع الاحداث السياسية الأخيرة.

البوم حمزة نمرة اسمعنى

و قد قام حمزة نمرة بطرح البومه الجديد ” اسمعنى ” في الاسواق وأيضا بعض القنوات الفضائية وموقع يوتيوب، في حين رفضت إدارة الأذاعة والتلفزيون المصرية إذاعة أغانى ألبوم حمزة نمرة عبر شاشاتها مرة آخرى، فيما علق الفنان على هذا الرفض، بأن التلفزيون المصري له حرية القرار في عرض ما يشاء.

البوم حمزة نمرة اسمعنى

أما الآن نعرض لكم كلمات أغنية اسمعنى والتي لاقت اعجاب كبير من معجبى حمزة نمرة :-

حياتي عمرها ما كانت باختياري غصب عني لقيتك بتاخد قراري بتعاملني كأني مجرد خيال وإ ن جيلنا ده كله شوية عيال لا …. احنا ملّينا السكوت لا …. خلاص بقولها بأعلى صوت اسمعني …. انت اللي بتضيعني …. للماضي بترجعني وعايز تحبسني فيه أحلامي …. انت اللي قضيت عليها …. لما اتحكمت فيها طب فاضل ليا إيه احنا جيل اللي شايب وهو شباب كل حلم بألم كل خطوة بعذاب شيلنا هم الحياة دوقنا مرّ السنين لا…. وعايزينّا برضه نعيش مذلولين لا.

كلمة واحدة هقولها ليك لا …. مش هبقى نسخة من ماضيك اسمعني …. انت اللي بتضيعني …. للماضي بترجعني وعايز تحبسني فيه أحلامي …. انت اللي قضيت عليها …. لما اتحكمت فيها طب فاضل ليا إيه ليه أبقى زيك تمام …. أهو عايش والسلام وتتوّهني الحياة لا …. أنا هختار الطريق …. وهعاند كل شيء ودي أيامي أنا.


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

4 تعليقات
  1. مجهول يقول

    الاغنية حلوة جدا جدا

  2. مُخْتَار بن مُحَمَّد يقول

    مش هايسيبونا في حالنا واللهِ ولا هانعرف نعيش .. دا جيل خد زمانه و عايز ياخد زمن غيره حسبنا الله ونعم الوكيل

    1. غير معروف يقول

      معاك حق فعلا

  3. AYA Orabi يقول

    الاغنية دى بصراحة جميلة جدا وكلمتها حلوة والالبوام احلى