بالصور |سما المصري تفتح النار على شيرين عبد الوهاب وتهاجمها وتنشر صورة لها قبل الشهرة لتعايرها بها

سما المصري، تهاجم شيرين بشدة بعد التصريح الذي صدر منها في أخر حفل لها وقامت فيها بالإستهزاء من نهر النيل وقالت أنه يصيب بالبلهارسيا بعد أن طلبت معجبة لبنانية بغناء أغنية “مشربتش من نيلها”، فردت الفنانة المصرية مازحة: “هيجيلك بلهارسيا..  اشربي مياه أفيان أحسن”، وهي أحد شركات المياه المعدنية الشهيرة، قامت سما المصري برد قوي على شيرين على حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي ” الانستجرام “.

سما المصري تفتح النار على شيرين

وعلقت عليها بقولها: “دي صوره الاخت الفنانة شيرين ايام ما كان عندها بلهارسيا ايام ما كانت بتشرب من ميه النيل قبل ما تتعلم انجليزي وتعرف تقول اسم الميه المعدنية بالانجليزي.. اللهم يرحم كنتي زمان فاكره الليبتون دا رئيس امريكا وكنتي فاكره الكريسماس دي ايس كريم انتي اللي قلتيلي كده فاكره؟”.

وبدأت تهاجمها بكلام صادم حتى ترجع شيرين لأصلها، وتتذكر أن مصر هى من صنعت منها فنانة مشهورة في الوطن العربي،  وأضافت: “بصي انا مش هقولك مصر اللي عملتك ولا مصر اللي نضفتك ذي ناس كتير ماهتقولك كده لا سمح الله لا انا هقولك ميه البلهارسيا دي بتاعت مصر…عارفه يعني ايه مصر ولا مش عارفه؟ هي الميه دي اللي خلتك شيرين والعيب مش عليكي العيب ع اللي لسه بيقول عليكي فنانه ونجمه وانتي طايحه في خلق الله مره عمرو دياب ومره شريف مدكور وصوتي لعساف ضد أحمد جمال ابن بلدك”.

وأخذت سما المصري تسخر منها وتذكرها بماضيها وبدايتها، عندما كانت فتاة فقيرة سمراء اللون وذكرتها بأن نصر محروس هو الذي انتشلها، وقالت عن ذلك” فاكره مطعم الهابي دولفين في المنيل اللي نصر محروس اخدك منه وانتي بتغني هناك بالشبشب أبو ورده؟.

وطلبت من شيرين في أخر كلامها أن ترحل عن بلد البلهارسيا التي لا تليق بها، وتذهب للبنان وتكمل حياتها بها، وأخر تعليق لها ” ملعون أبو الشهره ياشيخه اللي نستك اصلك واهلك وبلدك.. مصر بتمسي عليكي بصورتك القديمه دي وبتقولك اوعي تنسي نفسك.. طبعا الحبيبه هيقولوا لي بصي للبسك الاول.. ايوه بالبس كل حاجه وحشه في نظركم بس لا اهين بلدي واللي يهين بلدي اقطع له لسانه حتى لو اه ياليل.. اخس ع الفلوس اللي بتغير النفوس”.

لمشاهدة الفيديو


قد يهمك:

عن الكاتب:
اترك رد

تعليق 1
  1. A7mad يقول

    شيرين حاجة من اتنين يا إما ناكرة للجميل و إن مصر هى اللي عملتها أو جاهلة و غبية و مش عارفة بتقول إيه و في الحالتين لا يصح أن تمثل مصر