نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

استفسار من خبراء المنتدى بخصوص حساب ادسنس و الكود

بسم الله الرحمن الرحيم

انا مبتدىء فى عالم جوجل ادسنس و عندى بعض الاستفسارات المهمة أرجو من الاعضاء الكرام ان يساعدونى:
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

1.انا اعرف انه عندما يصل رصيدك الى $10 يتم ارسال PIN code اليك ..هل يتم ارساله بالبريد العادى على عنوانى المكتوب لديهم؟ و انا وصلت ل 10 دولار و لم يرسلوا لى شىء ؟ كم المدة المفروض ان انتظرها؟؟
و ماذا افعل لتسريع ارسال الكود؟
2.بالنسبة لسحب الارباح من جوجل يقولون فى الموقع انه يتم فى نهاية الشهر التالى لاكمالك $100 هل يتم ارسال $100 دولار فقط كل شهر أم يتم ارسال كل الارباح الموجودة وقت الارسال(أى بعد شهر من الوصول ل $100)
3.ماذا يمكن ان تكون اسباب عدم ارسال الكود؟؟؟

شكرا مقدما لكل اعضاء المنتدى

المقال "استفسار من خبراء المنتدى بخصوص حساب ادسنس و الكود" نشر بواسطة: بتاريخ:
سامح يسرى مطاوع
بسم الله الرحمن الرحيم

انا مبتدىء فى عالم جوجل ادسنس و عندى بعض الاستفسارات المهمة أرجو من الاعضاء الكرام ان يساعدونى:
1.انا اعرف انه عندما يصل رصيدك الى $10 يتم ارسال pin code اليك ..هل يتم ارساله بالبريد العادى على عنوانى المكتوب لديهم؟ و انا وصلت ل 10 دولار و لم يرسلوا لى شىء ؟ كم المدة المفروض ان انتظرها؟؟

لا ياخى يتم ارساله بالبريد السريع ونعم يتم ارساله على نفس العنوان المكتوب من قبلك لديهم عند التسجيل والمده المنتظره بين كل طلب واخر 21 يوم ولك تلات مرات لطلبه وبعدها يتم التفعيل بصوره البطاقه
و ماذا افعل لتسريع ارسال الكود؟
لا تفعل شئ سيبه ياخد راحته لانه بيجيلك بالطائره من امريكا وخلى بالك الطائره بتنزل وتطلع جوابات من بلدان كتير غير مصر يعنى جوابك بيلف قبل مايجيلك وده بيتوقف على مدى كتابه الرمز البريدى والعنوان صح هايجيلك بسرعه اما لو فيه حاجه ناقصه فالافضل انك تغيرها قبل ماتطلب للمره الثانيه
2.بالنسبة لسحب الارباح من جوجل يقولون فى الموقع انه يتم فى نهاية الشهر التالى لاكمالك $100 هل يتم ارسال $100 دولار فقط كل شهر أم يتم ارسال كل الارباح الموجودة وقت الارسال(أى بعد شهر من الوصول ل $100)
نعم يتم ارسال المبلغ حينما يتم اقفال اخر الشهر عليه وانت وراحتك لو عاوز تاجل الدفع للشهر اللى وراه بحريتك
3.ماذا يمكن ان تكون اسباب عدم ارسال الكود؟؟؟
والله من خبرتى البسيطه وعن تجربه شخصيه
ممكن الجواب يجى مصر وكل حاجه لكن كتابه العنوان الخطا هو الازمه فالبوسطجى يقعد يلف بيه فتره ولما مايلقيش له صاحب بيرجعه تانى
فانت من الافضل انك تذهب لمكتب البريد التابع لك وتسالهم عن رمز البريد وعن عنوانك وتقولهم هاتكتب ايه
وتاخد نمره البوسطجى الخاص بمنتطقتك وتفهمه ان فيه جواب جايلك من امريكا وتقوله اسمك
وكل يومين اتصل بيه
كده كده حتى لو تاه فى العنوان خلاص عرفك ولو جه هايقولك فى التليفون اه جه

شكرا مقدما لكل اعضاء المنتدى

اتمنى انى اكون افدتك على حسب معلوماتى البسيطه ومستنين راى باقى الاخوه الاكثر خبره
تامرمبارك
اتمنى انى اكون افدتك على حسب معلوماتى البسيطه ومستنين راى باقى الاخوه الاكثر خبره

الف الف شكر على اهتمامك يا ا.سامح لكنك تقول اطلب الكود هو المفروض لما اوصل $10 انا اطلب الكود ام يرسلوه تلقائيا؟؟؟ وكيف الطلب اذا كان انا الذى سأطلب؟؟
اسف للاطالة و جزاكم الله خيرا.
سامح يسرى مطاوع

الف الف شكر على اهتمامك يا ا.سامح لكنك تقول اطلب الكود هو المفروض لما اوصل $10 انا اطلب الكود ام يرسلوه تلقائيا؟؟؟ وكيف الطلب اذا كان انا الذى سأطلب؟؟
اسف للاطالة و جزاكم الله خيرا.
بتكتب باللون الاحمر ليه يعنى اكتب انا بالازرق هههههههههههههههههههههههه طيب ياعمى
بص لما بتوصل 10 دولار اوتو ماتيك هو بيتبعت لوحده
هاتلاقى جنب الارباح المقدره شريط احمر مكتوب فيه
تم تعليق دفعاتك حاليًا. يجب اتخاذ إجراء من جانبك لتحرير الدفعات. مزيد من التفاصيل
على مزيد من التفاصيل
بعدين هايدخلك على صفحه تانيه
فى الاجراء المطلوب اختار تانى واحده اللى هى
يرجى إدخال رقم pin
هايقولك البين اتبعت امتى وهاينتهى فترته صلاحيته امتى
وهايقولك اطلب طلب جديد الان
تامرمبارك
بتكتب باللون الاحمر ليه يعنى اكتب انا بالازرق هههههههههههههههههههههههه طيب ياعمى
بص لما بتوصل 10 دولار اوتو ماتيك هو بيتبعت لوحده
هاتلاقى جنب الارباح المقدره شريط احمر مكتوب فيه
تم تعليق دفعاتك حاليًا. يجب اتخاذ إجراء من جانبك لتحرير الدفعات. مزيد من التفاصيل
على مزيد من التفاصيل
بعدين هايدخلك على صفحه تانيه
فى الاجراء المطلوب اختار تانى واحده اللى هى
يرجى إدخال رقم pin
هايقولك البين اتبعت امتى وهاينتهى فترته صلاحيته امتى
وهايقولك اطلب طلب جديد الان
مشكوووووووووووووووووووووور و جارى التجربة.
تامرمبارك
مشكوووووووووووووووووووووور و جارى التجربة.

لم أجد ما تقول و أصلا حسابى باللغة الانجليزية و لم أجد ما يقارب ما تقول و بحثت فى كل الروابط الموجودة لم أجد شيئا و رصيدى مكتوب امامى اكثر من $10 الحمد لله لكن لا تظهر الجملة التى اشرت اليها ...انا عارف انى طولت عليكم و انا اسف لكنى مبتدىء و فى حاجة للمساعدة.
تامرمبارك
شكرا جزيلا و جزاك الله خيرا كثيرا ...ظهرت العلامة اليوم.
سامح يسرى مطاوع
ابعتلى اميلك على الخاص لو فيه اى مشكله

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
استفسار بخصوص ادسنس ووضع الاعلانات في المنتدي
تم بحد الله تفعيل حساب ادسنس بدون الكود
استفسار: هل ينفع نظام مشاركة ارباح ادسنس مع حساب مستضاف ام لابد يكون حساب عادى؟