نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل الحب حرام وما هو الحب الحلال؟؟؟؟تجارب شخصيه

يا ترى الحب حرام...لالالالالالا الحب هو اجمل شعور يمكن للانسان الاحساس بيه ولكن الحب الصافى بدون اى معصيه لله عز وجل عندما تحب حبآ حقيقيآ تشعر وكأنك ملكت العالم لكن الحب الذى يكون فى الظلام يجعل صاحبه ذليلآ خائفأ لا يستمتع بيه وهذه بعض التجارب لناس حصلت لعدم وجود حب حقيقى بين الطرفين:-
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انا كنت مخطوبة و كانت بتحصل مشاكل بين و بين خطيبى و لما كونا نزعل كان بيباس رجلى قدام اهلى و حالف على كتاب ربنا انه عمرى ما هيتجوز غيرى و حالف على كتاب ربنا انه عمره ما هيسبنى حصلت مشكلة بينا سبنا فيها
و خطب كمان بعد فراقنا 10 ايام مع انه حاااالف على كتاب ربنا حاجة هتجنينى بجد

مشكلتى بإختصار أنا مخطوبة من 9 شهور وقد تحدد موعد الزفاف قريبا فى خلال 6 شهور وخطيبى هذا أحتسبه على خلق وكان لطيف المعاملة جدا طول تلك المدة وكنت اشعر بحبه الشديد لدي لكن فجأءة بدون أى أسباب تغير تماما بدون مشدة أو خصام فجاءة بدوووون أى أسباب ! انه لم يكن يترك لى فرصة للخصام بمعاملته الحسنة وكانت علاقتنا جميلة جدا وهو الآن اخبرنى أنه لا يستطيع أن يستمر فى الخطبة حتى انه لا يريد أى من مستحقاته من الشبكة وغير ذلك لأنه يقول انها من حقى شرعا إلا إذا تكرمنا نحن بردها وقد أخبرنى بذلك وانه مصمم لأسباب الجميع يجهلها ماذا أفعل وقد تعلقت به كثيرا ولا أدرى ما الذى يحدث
وأسالكم الدعاء بصلاح الحال

مشكلتى بإختصار أنا مخطوبة من 9 شهور وقد تحدد موعد الزفاف قريبا فى خلال 6 شهور وخطيبى هذا أحتسبه على خلق وكان لطيف المعاملة جدا طول تلك المدة وكنت اشعر بحبه الشديد لدي لكن فجأءة بدون أى أسباب تغير تماما بدون مشدة أو خصام فجاءة بدوووون أى أسباب ! انه لم يكن يترك لى فرصة للخصام بمعاملته الحسنة وكانت علاقتنا جميلة جدا وهو الآن اخبرنى أنه لا يستطيع أن يستمر فى الخطبة حتى انه لا يريد أى من مستحقاته من الشبكة وغير ذلك لأنه يقول انها من حقى شرعا إلا إذا تكرمنا نحن بردها وقد أخبرنى بذلك وانه مصمم لأسباب الجميع يجهلها ماذا أفعل وقد تعلقت به كثيرا ولا أدرى ما الذى يحدث
وأسالكم الدعاء بصلاح الحال

انا مبحبش اعمل حاجة تغضب ربنا منى ونفسى ربنا بجد يرضى عنى بس انا مش قادرة بجد اتحكم فى مشاعرى ناحية انسان معين وكل محاول ابعد بتعب اكتر قولولى حل علشان انا مش عاوزة من ربنا غير الحب الحلال ونفسى بجد الانسان دا يكون هو نصيبى مع العلم انى بصلى كل فرض وفى كل سجدة بدعى انة يكون هو حلالى وربنا يجعلة زوج صالح ليا بس انا بضعف قوى لما اشوفة وبروح اكلمة فى مواضيع عادية يعنى فى الحياة مش اكتر بس فى كل مرة بشعر انى عاملة زنب كبير مش عارفة لية خايفة قوى من عقاب ربنا ليا لو استمريت على كدة وفى نفس الوقت مش عارفة ازاى مكلمهوش حتى لو مجرد سلام

المقال "هل الحب حرام وما هو الحب الحلال؟؟؟؟تجارب شخصيه" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رسائل عيد الحب 2014 جميله اووووى - احلى وارق مسجات الفلانتين 2014 - رسائل عيد الحب فى منتهى الجمال
صور أحتفال بعيد الحب صور عيد الحب 2014 موعد عيد الحب
الحب ما هو..جماله..روعته..الحب كنز رائع..الحب شعور لا يوصف
أحدث بوستات الفيس بوك عن عيد الحب - أجمل رسائل عيد الحب -ألش فيس بوك عن عيد الحب