نجوم مصرية
الرئيسيةمنتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية
 • تسجيل الدخول
 • تسجيل عضوية جديدة

فيس بوك  جوجل بلس  تويتر  يوتيوب 



تفاصيل قرار تطبيق الحد الادني للاجور 1200 جنيه للموظفين فى مصر

 
ننقل لكم تفاصيل قرار رئيس الوزراء حازم الببلاوي بتطبيق الحد الادني للاجور 1200 جنيه على الموظفين فى الحكومة واكد انه سيتم تطبيقه بدءا من شهر يناير 2014 على ان يصدر قانون ينظم ذلك وقال رئيس الوزراء انه كلف وزير التنمية المحلية بتقديم تفاصيل كاملة حول المكافأت التى تقدم الى المستشارين الخاصيين بالوزراء من اجل ترشيد الانفاق تمهيدا الى تطبيق الحد الاقصي للاجور فى الفترة المقبلة

ويبدو ان قرار رئيس الوزراء قد اصاب العاملين فى القطاع الحكومي بفرحة كبيرة نظرا لان اجورهم متدنية وهناك مرتبات لاتزيد عن مائة جنيه لبعض الموظفين المؤقتين , ويخشي المصريين ان تزيد الاسعار بعد تطبيق الحد الادني للاجور نظرا لشجع بعض التجار واستغلال ذلك مطالبين الحكومة بمزيد من الرقابة على الاسعار وان تعلن الحكومة على اجراءتها الكاملة لتنفيذ ذلك














إقرأ ايضاً - طلب حذف عضوية
- استفسار بخصوص ادسنس ووضع الاعلانات في المنتدي
- الشيخ مسعد انور يتحدث عن حازم ابو اسماعيل فانظروا ماذا قال
- ماذا لو لم يفز حازم صلاح ابو اسماعيل برئاسة مصر
- مشكلة النشر الجانبي وصعوبة قراءة المواضيع

المقال "تفاصيل قرار تطبيق الحد الادني للاجور 1200 جنيه للموظفين فى مصر" من كتابة: Google Plus   بتاريخ : بتوقيت القاهرة
عاجل
مميز
 ›  منحوتات مذهلة من حبات الفول السوداني
 ›  مسابقة "30 الف معلم" واعداد المقبولين فى تناقص
 ›  أعراض عدم شرب ما يكفي من الماء
 ›  مسرحية تحت الصفر لطارق العلي
 ›  صورة شهادة الثانوية العامة لجمال عبد الناصر
 ›  مواصفات وسعر ايباد اير 2 -2 iPad Air

أخبار مصر    |   اخبار الفن    |   اخبار الرياضة    |   صور    |   بنات    |   الحب والرومانسية    |   العاب    |   طب وصحة

   |   غرائب    |   عروض    |   اسعار العملات والذهب    |   موبايل    |   فيس بوك    |   تعليم

mogedaanwer
اهي المشكله بالفعل في ارتفاع الاسعار وجشع التجار يعني لو مكنتش الحكومه توضع حد
لهؤلاء التجار يبقي كأن الحكومه معملتش حاجه
heemhamoo
انا عندي نزود الانتاج وخلق فرص جديدة للإنتاج احسن ما نعد نزود في المرتبات وفي الاخر يحصل تخضم :\
hamedahmed
انا عندي نزود الانتاج وخلق فرص جديدة للإنتاج احسن ما نعد نزود في المرتبات وفي الاخر يحصل تخضم :\
معاك حق المشكلة مافيش انتاج اصلا والاسعار هتزيد لغياب الرقابة يعني برضه زيادة من هنا هتلاقي الى ياكلها من هنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
لازم يتم تطبيق الحد الاقصى للاجور قبل تطبيق الحد الادنى من اجل تطبيق العدالة الاجتماعية واذا لم يتم تطبيق ذلك يبقى خسارة يا مصر-------والف الف خسارة على دم الشهداء ال سالت على الارض فى ثورة يناير -------واكيد لازم تحصل ثورة تانى لاننا كلنا مصريين ومعتقدش ان الموظف او الشخص ال بيقبض مرتب بعشرات الالاف او الملايين بيقدم مجهود ومصلحة للشعب او البلد اكثر من مجهود اقل موظف فيها ---------كفاية حرااااااااااااااااااااااااااااااااااام
%u0632%u0627%u0626%u0631
كله كلام في كلا الببلاوي ماشي بالمثل اللي بيقول لما ييجي يناير يبقي يحلها الف حلال يمكن الشعب يتلهيلو في مصيبة تانية وكمان بيثبتنا ويدينا حقنة تهدي اعصابنا ومين عارف يمكن السماااااااا تمطر ذهب علي حكومته
wanne
اسهل حاجة ببلاش كده طبع الفلوس
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا رب بس يكون كلام صادق مش وعود وخلاص علشان سمعنا الكلام ده كتير وياريت يتنفذ
رد زائرمحمد جمال
يارب يكون كلام الحكومة صادق فى الحد الادنى للاجور عندنا فى الصعيد اذا لم يتم تنفيذ الحد الادنى للاجور فى يناير 2014 محدش نازل للدستور



اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:


رابط دائم
مواضيع مشابهة:
بعد تطبيق الحد الادنى للاجور في يناير 2014 وزيادة المعاشات بنسبة 10% تعرف على مرتبك الجديد ومن يستحق الحد الادنى للاجور
تفاصيل اجور المعلمين الجديدة بعد تطبيق الحد الادنى للاجور ابتداءا من يناير 2014
بعد الموافقة على تطبيق الحد الادنى والاقصي للاجور الان تعرف على مرتبك بعد تطبيق الحد الادنى للاجور 2013
مجلس الشورى يطرح تطبيق الحد الادنى للاجور بـ 1200 جنيه
القضاء الاداري يقضى برفع الحد الادنى للاجور مع بدايه الشهر القادم ل 1200 جنيه

الكلمات الدليلية
2013, 2014, الادنى, الاجور, الببلاوى, الجى, الوزراء, تطبيق, حازم, رئيس, قرار

احدث مواضيع المنتدى
جميع الحقوق محفوظة © nmisr.com نجوم مصرية