نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مخطط حرب النكسه كان قبل يوم 5 يونياااااا بكتير وفيها دول اسلاميه

تعرف ان حرب 56 الى خسرت فيها مصر مكنتش حرب من تفكير واحد او تخطيط للحرب دى من اسرائيل بس ومش المقصود انى اضم امريكا معاها بس للاسف كان فيه دوله اسلاميه هيه تركياااا
فيه ملفات بتاعت الرؤساء والمحادسات التلفونيه بينهم بتبقى تتسجل فى ارشيف بالكلام وتخطيط الدول بس الملفات دى بتبقى سريه وبيجى وقت يفتحو بعض الملفات السريه الى بين الدول لناس وبعدين بيقفلوها تانى وبوصل للمده بين الفتح القفل مده تقريبا 50 سنه عشان متعملش مشاكلبين الدول
نيجى لموضوعنا انا عرفت من برنامج ان كان فيه ملفا اتفتح لناس تشوفه وكان فيه حرب 56 وكان فيه الملف ده ان تركياا كانت هيه المخطط للحرب دى ازاى من الاول
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

كانت تركيا فى حلف النيتوووو وحست ان جمال عبد الناصر هياخد الاضواء والزعامه اتفقت فى حلف النيتو على ان مصر تدخل فى حرب عن طريق اسرائيل بس مش مجرد حرب يبقى ليها ترتيبات ازاى كان فى المخطط ان مصر لازم تدخل فى حرب اليمن يعنى دخولنا فى حرب اليمن كان مخطط وان يقابل مصر مشاكل فى اليمن متقدرش عليها لغيت اما مصر لاتسطيع مجارات الحرب فى اليمن وبعدها اسرائيل تدخل هيه الى تضرب مصر
وانا باكد الى كانت الملفات دى قبل حتى الحرب يعنى هما الى خططو وخلونا نمشى فى طريق النكسه
انا معلش تقلت عليكم شويه بس ده بمناسبه وجود تركيا على الساحه الايام دى وانا عاوز ردود بعد ازنكم

المقال "مخطط حرب النكسه كان قبل يوم 5 يونياااااا بكتير وفيها دول اسلاميه" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رسائل اسلاميه - مسجات اسلاميه
هل يصدق أم يكذب الشعب الليبى على نفسه كما فعل المصريين فى النكسه !
علب العيد راقية جدا وفيها 10 أصناف ما بين العاب وحلويات