نجوم مصرية
 • تسجيل الدخول
 • تسجيل عضوية جديدة

فيس بوك  جوجل بلس  تويتر  يوتيوب 

صور ساخرة علي هروب الرئيس محمد مرسي من قصر الاتحادية بعد محاصرته

انتشرت انباء عن خروج الرئيس المصري محمد مرسي من قصر الاتحادية بعدما تم محاصرة القصر عصر اليوم وحتي الان للمطالبه بألغاء الدستور الذي قرر الرئيس محمد مرسي ان يطرحه للشعب المصري للاستفتاء عليه فى يوم الخامس عشر من شهر ديسمبر الحالي والغاء الاعلان الدستوري الذي أصدرة الرئيس محمد مرسي مؤخرا يحصن فيه قراراته ويحصن فيه مجلس الشوري والمحكمة الدستورية وجمعه بين السلطتين التنفيذية والتشريعية وتقليص السلطه القضائية
وعقب انتشار خبر خروج الرئيس محمد مرسي من قصر الاتحادية " قصر الرئاسة " انتشرت الصور التي تسخر من موقف الرئيس الذي قال فى احدى لقاءاته التلفزيونية أثناء حملته الانتخابيه انه سوف يخضع لأرادة الشعب المصري اذا خرج للتظاهر ضدة
يذكر ان اليوم الثلاثاء 4 ديسمبر 2012 خرجت العديد من المظاهرات فى جميع ميادين مصر للمطالبه بألغاء الدستور والا سوف يعتبرون الرئيس محمد مرسي خرج عن الشرعيه وسوف يطالبون بأسقاط نظامه
وفي نفس الوقت بتظاهر الاف من مؤيدى الرئيس محمد مرسي ويؤيدون قرارته وموافقون على الاعلان الدستوري وطرح الدستور المعترض عليه العديد من قوة السياسية فى مصر للاستفتاء عليه يوم 15 ديسمبر 2012 بالرغم من رفض القضاء الاشراف الاستفتاء بعد موقف الرئيس محمد مرسي من السلطه القضائية

وكانت تلك هي بعض الصور التى سخرت على هروب الرئيس محمد مرسي من قصر الاتحادية والتي انتشرت علي مواقع التواصل الاجتماعي " الفيس بوك و تويتر "

من مواضيعي - مصاريف الاكاديمية البحرية 2015 aastmt
- مصاريف الجامعة الروسية الخاصة فى مصر 2015
- مصروفات جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا 2015
- مصروفات المعاهد الخاصة 2015
- مصروفات الجامعة العمالية 2015

المقال "صور ساخرة علي هروب الرئيس محمد مرسي من قصر الاتحادية بعد محاصرته" من كتابة: Google Plus   بتاريخ : بتوقيت القاهرة
عاجل
مميز
 ›  كيف تتغلب على كونك تشعر بالإهانة بسهولة
 ›  كيف تتجسس عليك المواقع الإجتماعية
 ›  كيفية خفض الكوليسترول بماء جوز الهند
 ›  افكار طريقة لتصوير الاطفال مع اشقائهم
 ›  بعد عشر سنوات من الزواج اكتشف أنه امرأة
 ›  فيديو رائع للشمس صباح امس الجمعه وسط توقعات بانها ليلة القدر

أخبار مصر    |   اخبار الفن    |   اخبار الرياضة    |   صور    |   بنات    |   الحب والرومانسية    |   العاب    |   طب وصحة

|   غرائب    |   عروض    |   اسعار العملات والذهب    |   موبايل    |   فيس بوك    |   تعليم

REBEL
هههههههههههههههههههه

يا ترى انت فين يا مرسى ؟؟؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا ترى احنا لو فى عصر المخلوع كنتم هتقدروا تعملو كده وتقولو الكلام ده عليه ماكنتم بتاخدوا بالجزم وكنتم ساكتين
haroon
سخاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااف ة .. اى حد مكانة كان هيتصرف كدة وادامة جيش من الهمج والبلطجية .. نفس يوم موقعه الجمل .. نفس الاعداد ونفس المنظر ونفس الهمجية
محمدالتراس
انت فين يا مرسي أمك بتدور عليك
%u0628%u0648%u0633%u0649
ربنا ينصرك يا دكتور مرسى ع اعداء هذا الوطن وهم البرادعى العميل لامريكا وعمرو موسى بتاع اسرائيل وحمدين صباحى الفاشل كلهم اعداء الله و الدين
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللهم إنتقم من مرسى قاتل أبناء الوطن وندمت على إنى أعطيته صوتى
nervana500
سفاله وانحطاط من ناس اتربت علي ايد فاسد مثل المخلوع فلابد ان يكون رد فعلهم بهذا الشكل. الزباله
شوية منتفعين عايزين البلد تبقي خربانه عشان يقدروا ينهبوا كويس .. ان شاء الله منصور يا مرسي
nervana500
يا لصوص البلد ان شاءالله مرسي هو الغالب والحق سينتصر علي اصحاب النفوس الضعيفه
nervana500
اللهم انتقم من لصوص البلد اللي عايزنها ولعه وبمشيئة ربنا سينصلح حال البلد وليست بمشيئة
الغوغائيين
محب الصادق
مبارك وأعوانه وزبانيته المعروفين قهروا وكمموا أفواه الناس في زمانهم، وهؤلاء يستحقون الآن أن يلجمهم الشعب الشريف المتحرر ، وأن يملأ أفواههم بالتراب .
%u0639%u0644%u0649
انتم ولاد ستين .. وانت شعب مش عايز غير ينام على الار ض وتمشى عليه دبابات وتغور فى ألفين خراره
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللهم انصر عبدك واذل من اراد ذله اما انتم ايها الساخرون فصبر جميل فلن ينسي الله عبده
بحبك_ يامصر
انا اساسا لا انتخبت مرسى ولا انتخبت شفيق بس عاوز اقول حاجة بجد ودى الخلاصة إن الله لايغير مابقوم حتى يغيروا مابانفسهم وبصراحة دة مش كلام يكون من ناس متعلمة ولا شعب هيكون فى يوم متحضر شعب اتعود على قلة الادب والسفالة لدرجة انة يتطاول على رئيس دولة حتى لو رئيس الدولة دة دكتاتورى او ظالم مش هقول أخطأ انتوا هتفضلوا تشتموا فى بعض وتموتوا بعض وكلة دة باسم الحرية هيا فين الحرية هتيجى منين اذا كنتوا اساسا مش عارفين انتوا عاوزين اية بس فى النهاية امريكا واسرائيل مش هما يهود بس على الاقل عارفين هما عاوزين اية واحنا كلنا سواء مسلمين او مسيحيين مش عارفين عاوزين اية والله لو رحل مرسى وجة غيرة بردوا هنقول يرحل فلان وفلان وفلان لسبب بسيط اتربينا على حد الاحترام لبعضنا احترموا نفسكوا الاول وبعدين ابقوا قولوا عاوزين حرية وعدالة اجتماعية
محمدالتراس
دائما في وقت الازمات يخرج الشعب المصري بالنكت والكاريكاتيرات من ايام السادات ومبارك وليس فقط في عهد مرسي هذه طبيعة في الشعب المصري ومش ح يبطلها سواء لمرسي او غيره
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام على من اتبع الهدى ودين الحق واسمعوا تعوا كل الدلائل تؤكد ان اصحاب البنوك الدولية الان بدؤا ينفذوا كيف يظل الدولار مفروض بالسيطرة على الدول الاوبيك والاوابك ولو بحرب اذا لم تلتزم كل الدول شراء دولا مقابل ذهب او مقابل ما تحتاجه امريكا بالسعر الامريكي وللان خربت العراق لا صدام كان ينوى تصدير البترول للدول التى تريد بترول بعملة غير الدولار وخربت ليبيا لنفس السبب وسوربا بتخرب لنفس السبب وبيقولوا الدور على ايران لنفس السبب يعنى من 1945 بفرض من بريطانيا احتكار التعامل البترولى بالدولار فقط وحتى الان امريكا واصحاب بنوكها لو يقتلوا شعوب الارض مقابل ذلك ويدمروا كل قوى العالم بيعتبرواها ثمن بسيط فى مقابل هيمنة عملة الدولار
%u0632%u0627%u0626%u0631
عاشت مصر حرة
الله يوفق الرئيس مرسي
وارفض عنوان الموضوع
%u0634%u0647%u062F
هما مين دول اللى كانوا ياخدوا بالجزم يا ابن ال......... طول عمرها مصر عايشه وهى مرفوعه الراس عشان كده شالت رئيس وحطت رئيس . ولو معجبناش هنشيلوه تانى . احنا عايزين رئيس اساسى مش رئيس استبن . كل شويه يقول ( الحقنى يا بديع اصل انا بضيع ) الامضاء محمد مرسى اللى كان عايز الكرسى .
%u0632%u0627%u0626%u0631
محمد مرسى رئيس مصر رغم انف الحاقدين
%u0632%u0627%u0626%u0631
انتواعمالين تشتموا فى الشعب هوة الشعب مالة هوة عالشان نازل يطالب بحقة تقولوا علية بلطجية الشعب اللى كان عايز يحقق مطالبة تشتموا فية وعلى فكرة اللى بقولوا كدة تبع الاخوان اللى عايزين كل حاجة ليهم وانا مش بحب مرسى علشان مالوش كلمة هوة مش فاكر اللى قالة قبل الانتخابات و لا غير راية ولا يمكن راح سال المرشد
%u0632%u0627%u0626%u0631
مفيش حال بيدوم ولو كانت دمت لغيرك مكنتش وصلت لك الغريب ان مرسى افندى حقق اعلى واسرع فشل وخد بالك ان مبارك كان الريس وانت كنت فى السجن ودلوقتى انت الريس وهو فى السجن وان شاء اللة بكرة قريب السجن مكانك انت واهلك وعشيرتك بس المرة دية للابد
محمد ابراهيم واصل
عاشت مصر مرفوعة الراس
يارب انصر ابناءها
شهد مصطفى
نقسى مصر ترجع وحشتنى اوى النزول فى الشارع فى امان الفسح الرحالات وحشنى اوى اقول عايزه اعيش فى مصر عشان دلوقتى انا بتمنى اطلع بارا مصر
%u0632%u0627%u0626%u0631
د/مرسى هذا فى ميزان حسناتك
%u0632%u0627%u0626%u0631
هشهش ياديك البلد دى مش ليك
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا معاك يا مرسي
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بحب مصر اووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو ى
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا يخد يا مرسى ياخد اللى حواليك وربنا بذن الله تعالى هينصورا عليك إن شاء الله وعيب احنا مش لعبة فى أديك يامرسى إن شاء الله هينصرا عيلكم ياخونه والشرطة والشعب أيد واحده مصر كله فى قلوبنا
%u0645%u062D%u0645%u062F
مفيش حال بيدوم ولو كانت دمت لغيرك مكنتش وصلت لك الغريب ان مرسى افندى حقق اعلى واسرع فشل وخد بالك ان مبارك كان الريس وانت كنت فى السجن ودلوقتى انت الريس وهو فى السجن وان شاء اللة بكرة قريب السجن مكانك انت واهلك وعشيرتك بس المرة دية للابد
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبى الله ونعمه الوكيل فى كل من يخرب بلادنا ويضيع دم شهداءنا المقصود هو انت يا مرسى انا نفسى بس اعرف حاجه بيقولوا عليك دكتور انته دكتور ايه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم
مواضيع مشابهة:
عاجل وخطير انباء عاجلة عن هروب الرئيس مرسي من الاتحادية بعد محاصرة المتظاهرين له
بالفيديو : لحظة خروج الرئيس مرسى من قصر الاتحادية بعد محاصرته والهتاف الجبان اهه ارحل ارحل
عاجل.. هروب محمد مرسى من قصر الرئاسة.....وقطع الاتصالات في محيط الاتحادية
اليكم الان كلمة الرئيس محمد مرسي من امام قصر الاتحادية - خطاب الرئيس اليوم الجمعة 23-11-2012
لا تنسى تسجيل اعجابك

احدث مواضيع المنتدى
جميع الحقوق محفوظة © nmisr.com نجوم مصرية