نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رئيس قناه الحكمه: الاسلام السياسى فقد شعبيته وابو اسماعيل استهتر بارواح الشباب

قال وسام عبد الوارث رئيس قناه الحكمه المستقيل ان الشيخ حازم استهتر بارواح الشباب فى حديثه على القناه الفضائيه الحياه2 حيث قال فى مداخله هاتفيه مساء الاثنين، إن الشيخ حازم كان يتوجب عليه الذهاب لمؤيديه بميدان العباسية ومطالبتهم بالعودة فورًا، أو البقاء معهم، لكنه «استهتر» بدماء الشباب وتركهم دون أن يقف بجوارهم. وطالب وسام المشايخ والدعاه بان يكونوا على قدر المستوى المطلوب للفتره الحاليه من اجل مصر وأوضح أن تيار الإسلام السياسي فقد كثيرًا من شعبيته بعد ما قبل أن «يرتمي» في أحضان السلطة واعتزر وسام عن مطالبته للشعب المصرى بقول نعم للتعديلات الدستوريه قائلا «بعتذر للشعب علشان قولتله اختار نعم، والمفروض كنت أقوله اختار لا».

المقال "رئيس قناه الحكمه: الاسلام السياسى فقد شعبيته وابو اسماعيل استهتر بارواح الشباب" نشر بواسطة: بتاريخ:
حمادة السندباد
دلوقتى بيعترفوا انه غلط مصدقتوش ليه لما طلع قرار بمنع ترشحه بسب جنسية والداته لازم تعملوا تخريب وقلق فى البلد عامة والعباسية خاصة ليه يعنى علشان شخص حسبى الله ونعمة الوكيل فيكم واللى كانوا مايدينه وفى تصريح للمستبعد قال ان المجلس العسكرى هو اللى دبر احداث العباسية

هم اللى كانوا واقفين هناك تباع مين تباع العسكرى ولا تباعك حسبى الله ونعمة الوكيل فيك والمطلوب محاكمته بتهمة التحريض على وزارة الدفاع هو والجاهدين والظواهرى بتفس التهمة ايضا هم دول اللى عايزين يخربوا مصر قال وعايز يعمل حزب ويكون مقره سيناء وعايز يكون له جناح سياسى طب ليه ومتقولش بحجة حفظ الامن فى مصر فقط يارب ميتوفقلوش على هذا الحزب من لجنة شئون الاحزاب
ISLAMAZ
دلوقتى بيعترفوا انه غلط مصدقتوش ليه لما طلع قرار بمنع ترشحه بسب جنسية والداته لازم تعملوا تخريب وقلق فى البلد عامة والعباسية خاصة ليه يعنى علشان شخص حسبى الله ونعمة الوكيل فيكم واللى كانوا مايدينه وفى تصريح للمستبعد قال ان المجلس العسكرى هو اللى دبر احداث العباسية

هم اللى كانوا واقفين هناك تباع مين تباع العسكرى ولا تباعك حسبى الله ونعمة الوكيل فيك والمطلوب محاكمته بتهمة التحريض على وزارة الدفاع هو والجاهدين والظواهرى بتفس التهمة ايضا هم دول اللى عايزين يخربوا مصر قال وعايز يعمل حزب ويكون مقره سيناء وعايز يكون له جناح سياسى طب ليه ومتقولش بحجة حفظ الامن فى مصر فقط يارب ميتوفقلوش على هذا الحزب من لجنة شئون الاحزاب

هى المشكلة فى الناس اللى كانوا واقفين هناك
و لا المشكلة فى (اللى بيضربوا و يقتلوا) الناس اللى كانوا واقفين هناك
ابويوسف الهندى
الا ان نصــــــــــــــــــــــــــــــــــــر الله قريب
زهير ابراهيم
هو هذا ما كنت اقوله الاسلام السياسي اساء الى دين الاسلام العظيم
وهذا انسان مخلص لدينه يكرر هذا الكلام
د.عصام
هى المشكلة فى الناس اللى كانوا واقفين هناك
و لا المشكلة فى (اللى بيضربوا و يقتلوا) الناس اللى كانوا واقفين هناك
ازيك اسلام . وعايز اقولك لو كان الجيش اخطا فى ضرب المعتصمين امام وزاره الدفاع فذالك كان رد على خطا المعتصمين حول الوزاره وقولى يعنى عايز الجيش يرد ازاى لما ناس تحاصر وزاره الدفاع وهيا الوزاره الوحيده فى البلد اللى لسه متماسكه وفيها اسرار البلد العسكريه ويحدث هرج ومرج حواليها فى نظرك كان يعمل ايه ؟ يا عم اسلام انا قبل ما احكم على موقف احط نفسى فيه وافكر كنت هعمل ايه وعليه اقدر احكم على الموقف . وياريت يا اسلام حط نفسك مكان الجيش فى موقف زى ده وقولى هتتصرف ازاى
عبد الرحمن 2011
ازيك اسلام . وعايز اقولك لو كان الجيش اخطا فى ضرب المعتصمين امام وزاره الدفاع فذالك كان رد على خطا المعتصمين حول الوزاره وقولى يعنى عايز الجيش يرد ازاى لما ناس تحاصر وزاره الدفاع وهيا الوزاره الوحيده فى البلد اللى لسه متماسكه وفيها اسرار البلد العسكريه ويحدث هرج ومرج حواليها فى نظرك كان يعمل ايه ؟ يا عم اسلام انا قبل ما احكم على موقف احط نفسى فيه وافكر كنت هعمل ايه وعليه اقدر احكم على الموقف . وياريت يا اسلام حط نفسك مكان الجيش فى موقف زى ده وقولى هتتصرف ازاى

كلامك مظبوط يا دكتور عصام واي واحد يقترب من وزارة الدفاع او حتى من اي منشائة عامه يبقى انسان مخرب ويستاهل الحرق . والمسخره اللي حصلت دي ما فيش انسان عاقل او خايف على البلد يرضى بها .
لكن اعتقد الاخ اسلام مش بيتكلم عن الناس اللي كانت بتهاجم الوزاره هو بيتكلم عن البلطجيه اللي هاجمو وقتلو المتظاهرين السلميين لمده ثلاثه ايام بدون اي تدخل من المجلس العسكري لوقف هذه الدماء

ISLAMAZ

ازيك يا دكتور عصام
طبعا أؤكد على كلام أخى عبدالرحمن
البلطجية اللى هاجموا وزارة الدفاع دول يستهلوا الحرق زى اللى هاجموا قبل كده وزارة الداخلية و رئاسة الوزراء و المجمع العلمى

و لكنى أردت أن أوضح لأخى حمادة أن المشكلة ليست فى الاعتصام بحد ذاته ولكن المشكلة فى البلطجة سواء من قبل بعض المعتصمين أو من الجيش (وهم المتحملين الجزء الاعظم مما حدث)
د.عصام

كلامك مظبوط يا دكتور عصام واي واحد يقترب من وزارة الدفاع او حتى من اي منشائة عامه يبقى انسان مخرب ويستاهل الحرق . والمسخره اللي حصلت دي ما فيش انسان عاقل او خايف على البلد يرضى بها .
لكن اعتقد الاخ اسلام مش بيتكلم عن الناس اللي كانت بتهاجم الوزاره هو بيتكلم عن البلطجيه اللي هاجمو وقتلو المتظاهرين السلميين لمده ثلاثه ايام بدون اي تدخل من المجلس العسكري لوقف هذه الدماء

بص يا اخويا عبد الرحمن انت واخويا اسلام . اى تجمع حول وزاره الدفاع او وزاره الداخليه لازم يعطى فرصه للبلطجيه واصحاب الاغراض والجواسيس للدخول واى هرج ومرج مع اى فرصه هيعملوا اى حاجه يسرقوا حاجه يدمروا حاجه يستولوا على وثائق . وانا معاك ان المعتصميين السلميين معملوش حاجه بس اعطوا او كانوا هيعملوا جو مناسب للبلطجيه والجواسيس يعملوا حاجات كتير وعليه ارى ان اى اعتصام يكون بعيد عن هذه المناطق التى تحتوى على اسرار البلد وهيبه البلد وقوه البلد
ISLAMAZ
بص يا اخويا عبد الرحمن انت واخويا اسلام . اى تجمع حول وزاره الدفاع او وزاره الداخليه لازم يعطى فرصه للبلطجيه واصحاب الاغراض والجواسيس للدخول واى هرج ومرج مع اى فرصه هيعملوا اى حاجه يسرقوا حاجه يدمروا حاجه يستولوا على وثائق . وانا معاك ان المعتصميين السلميين معملوش حاجه بس اعطوا او كانوا هيعملوا جو مناسب للبلطجيه والجواسيس يعملوا حاجات كتير وعليه ارى ان اى اعتصام يكون بعيد عن هذه المناطق التى تحتوى على اسرار البلد وهيبه البلد وقوه البلد

صح يا دكتور
و أؤيدك تماما فى ذلك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تردد قناه نور الحكمه على النايل سات
اراء الجنزورى واديب وابو الفتوح وابو اسماعيل والازهر والبابا والسياسين والمصريين فى اضراب 11 فبراير