نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مستشاره قانونيه فى الامور العاطفيه

انا بشكرك علي ردك عليا واهتمامك لمشكلتي بجد كلامك ريحني متشكرة قوي

المقال "مستشاره قانونيه فى الامور العاطفيه" نشر بواسطة: بتاريخ:
dony2003
انا حاسة ان الدنيا مقفلة فوشي اوي ياسارة من ساعة ما عمرو بعد عني وحاسة اني ممكن اظلم الشخص الجديد دة كلامك صح بس انا مش عارفة اتحكم فقلبي بحبة قوي ياسارة وشفت معاة ايام اسعد ايام فحياتي تفتكري بسهولة كدة انساة صعب عليا قوي
dony2003
انتي فين يا سارة
lolo girl
هوانا هقولك على مشكاة واحده صحبتى كتير بتسالنى وانا مش عارفه اقولها ايه ولازم اقولها كلام صح اكيد

دلوقتى هى حبت واحد من النت وهو حبها وهو اللى اعترف لها الاول كمان دلوقتى هما بقالهم سنه الا شويه

هى مش عارفه تشوفه علشان اهلها وهو اكيد عاوز يشوفها ويعض يتكلم معاها

تعمل ايه ياريت تجوبينى بسرعه
dony2003
سارة صباح الخير وحشتيني ياجمل صديقة
love_story2010
ميرسي ليكي يادكتورة علي ردك ده هو فعلا اعترف لي بكل مشاكله وقالي انه مش بيحب يخلف في اي ميعاد و انه هيحاول يظبط نفسه علي ميعاد تاني علشان ميخلفش تاني معايا وظرفه لانه دكتور ومشغول وبشكرك مرة تانية واتشرف لو تعتبريني اخت لحضرتك وان شاء الله لو فيه تطورات هقول لحضرتك
dony2003
سارة كنت عاوزة احكيلك علي مشكلة تانية بس مش ليا هيا لواحدة صحبتي بصي هيا عندها ظروف وحشة قوي فالبيت وباباها متوفي وعايشة مع اخوالها ومامتها وعرفت واحد وحبتة وهو حبها وهو معاها فالجامعة بس هيا دلوقتي فسنة تانية وهو لسة فسنة اولي لانة سقط سنة بس المشكلة ان اهلها مش موافقين وهيا مش عارفة تعمل اية تستمر معاة ولا تنهي االموضوع مع العلم انة بيحبها وهيا بتحبة اوي وهيا بتقول انها مش بتلاقي معاة الامان اللي مش لاقياة فالبيت وكمان ياسارة اهلها بيعاملوها معاملة وحشة قوي تعمل اية
dony2003
هاي سارة مش قولتيلي ردك لية علي المشكلة اللي قلتلك عليها
ساره الراجحى
هوانا هقولك على مشكاة واحده صحبتى كتير بتسالنى وانا مش عارفه اقولها ايه ولازم اقولها كلام صح اكيد

دلوقتى هى حبت واحد من النت وهو حبها وهو اللى اعترف لها الاول كمان دلوقتى هما بقالهم سنه الا شويه

هى مش عارفه تشوفه علشان اهلها وهو اكيد عاوز يشوفها ويعض يتكلم معاها

تعمل ايه ياريت تجوبينى بسرعه

لا طبعا متشوفوش

لان اساسا الموضوع غلط
مفيش حب عن طريق النت خالص
ليه؟
لانو لزم يشوفه وتشوفو دا اساسا الحب

طب هى حبتو على اساسا ايه

انو بيقول كلام مسعول
وخلص لا قولى ليه تفكريك غلط
ساره الراجحى
ميرسي ليكي يادكتورة علي ردك ده هو فعلا اعترف لي بكل مشاكله وقالي انه مش بيحب يخلف في اي ميعاد و انه هيحاول يظبط نفسه علي ميعاد تاني علشان ميخلفش تاني معايا وظرفه لانه دكتور ومشغول وبشكرك مرة تانية واتشرف لو تعتبريني اخت لحضرتك وان شاء الله لو فيه تطورات هقول لحضرتك

طبعا اتشرف ب القمر
ربنا يخليك يارب
ويتمم ليكى على خيررررررر
ساره الراجحى
سارة كنت عاوزة احكيلك علي مشكلة تانية بس مش ليا هيا لواحدة صحبتي بصي هيا عندها ظروف وحشة قوي فالبيت وباباها متوفي وعايشة مع اخوالها ومامتها وعرفت واحد وحبتة وهو حبها وهو معاها فالجامعة بس هيا دلوقتي فسنة تانية وهو لسة فسنة اولي لانة سقط سنة بس المشكلة ان اهلها مش موافقين وهيا مش عارفة تعمل اية تستمر معاة ولا تنهي االموضوع مع العلم انة بيحبها وهيا بتحبة اوي وهيا بتقول انها مش بتلاقي معاة الامان اللي مش لاقياة فالبيت وكمان ياسارة اهلها بيعاملوها معاملة وحشة قوي تعمل اية

اول حاجه مفيش فى الحب سن
تانى حاجه الوحد بيجى ليه الحب الحقيقى فالعمر مره واحده بس
ياما ياخده
ياما تضيع منه
هى تصبر وتستمر معه
وتحول تقنع مامتها
وهى تفهم الانسان دا
لو هو شارى وبيحبه بجد
بعد ان شاء الله ميخلص يروح يتقدم ليه
وهى لزم تتمسك بيه
هو ملوش ذنب فى اللى حصل
دى مساله اسمه ونصيب
ساره الراجحى
واسفه لانى بتاخر فى الرد
بس انا كنت مسافره
وخلص رجعت
dony2003
انتي فينك يا سارة
dony2003
مرسي ياسارة علي ردك الجميل دة
ساره الراجحى
ميرسيى ليكى انتى يا سكره
وابقى طمنينى عليكى
love_story2010
دكتورة هو فيه حب عن طريق النت حتي لو هو بدأ واعطي لها الايميل ورقم التليفون واتفقوا علي الارتباط والمقابــــــــــــــــلة مش ممكن يكون بيتكلم معاها بجد وبيحبها لانها شدت معاه في الاول فاعجب بيها او بيختبر اخلاقها..................ايه رأي حضرتك في الموضوع ده
ساره الراجحى
دكتورة هو فيه حب عن طريق النت حتي لو هو بدأ واعطي لها الايميل ورقم التليفون واتفقوا علي الارتباط والمقابــــــــــــــــلة مش ممكن يكون بيتكلم معاها بجد وبيحبها لانها شدت معاه في الاول فاعجب بيها او بيختبر اخلاقها..................ايه رأي حضرتك في الموضوع ده

يا حبيبتى لزم تقتنى انو الحب مش بالصوت

ولا بالشكل
الحب دا تقابل ارواح
وطبعا الروح بتتقابل مع الروح لما يكون فيس تو فيس

ودا مش بيتحقق الا
لما يكون تقابلو قبل كد
وممكن يكون معجب بشخصيه
لو فتحوا كاميرا
وميك والنظم دا

ممكن تحكى الموضوع اكتر

karem_3m
بجد يا جماعه انا عايز اسمع ارائكم
انا بحب واحد بقالي 6 سنين واتكلمنا فتره وبعدين يسبب ظروف اهلها ورفضهم اننا نتكلم دلوقتي اتفقنا اننا نتكلم كل فتره نطمن على بعض وخلاص , ويمكن ده كان سبب اننا منتعرفش على بعض اوي بملا فيه الكفايه
بس في الفتر الاخيره دي اتكلمنا ولاقيتها يتقولي اننا محترم اوي زياده عن اللزوم واننا خجول جدا وان لازم مبقاش كده بصوره مبالغه فيهاز
مع اني شخصيتي انا عاديه جدا يمكن الانطباع الاول للناس عني دايما بيبقى كده عشان انا انسان مبتسم دايما ملتزم الحمد لله وبصلي علطول وبتعامل كويس مع اي حد
بس اللي حسيته منها انها خايفه اكون ضعيف الشخصيه او خجول زياده عن اللزوم يعني حسيت انها مفتقده خشونة وقوة الرجل اللي هيا تتمنتاه في شخصيته وكل ده بسبب صوره وهميه لشخصيتي رسمتها هي لي في خيالها
وفي نفس الوقت انا مش عايز احس اننا في موقف دفاع عن شخصيتي ومتضاق اوي اني حاسس انها متردده لسه في موضوعنا بالرغم من انها هي اللي دايما تكلمني وتتصل بيا عشان تتطمن علين وتحاول دايما تشوفني
انا بجد مخنوق مش عارف اعمل ايه
احنا خلاص المفروض اننا على وشك اني اتقدملها ومش عارف بعد المكالمه دي حسين ان في مشكله قدامنا
ياريت تقولولي رأيكم ايه...
heart
احب شخص لدرجة الجنون وهو يبادلنى نفس المشاعر
هناك تكافؤ مادى وثقافى بيننا
لكنة يصغرنى ب عامين وانا مطلقة وليس لدى ابناء
اخشى من رفض المجتمع لهذة العلاقة
فماذا افعل بالله عليك؟
mido_vip
احب شخص لدرجة الجنون وهو يبادلنى نفس المشاعر
هناك تكافؤ مادى وثقافى بيننا
لكنة يصغرنى ب عامين وانا مطلقة وليس لدى ابناء
اخشى من رفض المجتمع لهذة العلاقة
فماذا افعل بالله عليك؟
مشكلتك ليها وجهتين نظر

الاولى هيا من وجهة نظر اهل حبيبك وهيا الرفض التام على هذه العلاقة
الثانية من وجهة نظر المجتمع اعتقد ان مجتمعنا اصبح يقبل اى شىء ما دام ليس مخالفا للشرع

انا معرفش تفاصيل العلاقة بينكم ولكن فى هذه الحالات يكون الحب ناتج من الفراغ العاطفى والصدمة التى عاشتها المطلقة
وبالنسبة للشاب يكون ناشىء من افتقاده للحب والحنان

صدقينى الشاب لما بيجى يتجوز لأول مرة بيخب يكون اول واحد يلمس مراته

اعتقد انه لو وجد بنت تعوضه عنك فانه سيتركك

انها مسألة تعود لا اكتر وستنسيها لكم الايام
heart
hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
سمسم 2
اريد حل المشكله ضرورى
احب شخص وهو ايضا وانا عارفه انه بيحبنى وهناك صله قرابه بيناوبدايه اجمل قصه حب كانت منذ ثلاث سنوات وعلى فكره انا وهو فى سن بعض ولكن عندما حدث مشاكل بين العالتين من ناحيته هناك اعتراض ولكن امه موافقه وعلى فكره انا سبته فى التعليم واحنا فى مرحله الجامعه وممكن يكون السبب الثانى اننا نسيب بعض واكيد سبنا بعض حوالى شهرين وعلى الرغم كان يحاول يتصل بيا وكمان اتصل بيا يوم عيد ميلادى على الرغم هذا البعدوبعد كده لم اعرف اه اى حدث رجعنا تانى بس كل واحد علشان مش يجرح التانى اكتر من كده اتفقنا اننا نكوناقارب وبس على فكره خرجنا من قريب ونفس اللى كنا نعمله والكلام هو هووالمشاعر فينا لم تتغير وعلى العكس بيزيد الحب ده..............نفس اعرف كيف التصرف فى كده؟
ساره الراجحى
حاضر هجاوب ع كل المشاكل
بس انا فى مشاكل عندى ف البيت
اسفه ع التاخير
emad kamel
اولا اشكرك يا سارة جدا على أرئك الجميلة التى جعلتنى أقرأ الموضوع كله والردود كلها من أولها
حقيقى تستحقى اكتر من كلمة شكر على مساعدتك للاعضاء

انا عندى مشكلة جدااااااااااامدة جداااااااااا

بس انا عرفت حلها وهو البعد ولازم أستحمله مهما كانت مرارة هذا البعد

والله المستعان

استفسار صغنون هو انتى فى الثانويه بجد ولا انا فهمت غلط
سمسم 2
عايزه حل المشكله
من فضلك
من موقع سمسم2
وشكرا اوى على الردود الجميله
ساره الراجحى
ماشى يا جميل ميرسيى
انا اه فى الثانويه الازهريه
ساره الراجحى
بجد يا جماعه انا عايز اسمع ارائكم
انا بحب واحد بقالي 6 سنين واتكلمنا فتره وبعدين يسبب ظروف اهلها ورفضهم اننا نتكلم دلوقتي اتفقنا اننا نتكلم كل فتره نطمن على بعض وخلاص , ويمكن ده كان سبب اننا منتعرفش على بعض اوي بملا فيه الكفايه
بس في الفتر الاخيره دي اتكلمنا ولاقيتها يتقولي اننا محترم اوي زياده عن اللزوم واننا خجول جدا وان لازم مبقاش كده بصوره مبالغه فيهاز
مع اني شخصيتي انا عاديه جدا يمكن الانطباع الاول للناس عني دايما بيبقى كده عشان انا انسان مبتسم دايما ملتزم الحمد لله وبصلي علطول وبتعامل كويس مع اي حد
بس اللي حسيته منها انها خايفه اكون ضعيف الشخصيه او خجول زياده عن اللزوم يعني حسيت انها مفتقده خشونة وقوة الرجل اللي هيا تتمنتاه في شخصيته وكل ده بسبب صوره وهميه لشخصيتي رسمتها هي لي في خيالها
وفي نفس الوقت انا مش عايز احس اننا في موقف دفاع عن شخصيتي ومتضاق اوي اني حاسس انها متردده لسه في موضوعنا بالرغم من انها هي اللي دايما تكلمني وتتصل بيا عشان تتطمن علين وتحاول دايما تشوفني
انا بجد مخنوق مش عارف اعمل ايه
احنا خلاص المفروض اننا على وشك اني اتقدملها ومش عارف بعد المكالمه دي حسين ان في مشكله قدامنا
ياريت تقولولي رأيكم ايه...

اولا السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اسفه ع التاخير
المهم انت مش عندك اى مشكله الحمد لله
انت كد تمام
بتصلى ومحترم
وهى عايزه ايه اكتر من كد
المشكله انها فاهمه انك ضعيف الشخصيه
الرجوله دى مواقف
مش بالكلام
اثبت ليها انك شجاع بطريقه غير مباشره
ازاى
انك تتماسك بيها ولو والدها قلك على حاجه
انت قادر عليها اعملها
وبعدين بالعشره والمعرفه
هتعرف انك انسان مش تتعوض
والله ولى التوفيق
ساره الراجحى
[QUOTE=mido_vip;509483]مشكلتك ليها وجهتين نظر

الاولى هيا من وجهة نظر اهل حبيبك وهيا الرفض التام على هذه العلاقة
الثانية من وجهة نظر المجتمع اعتقد ان مجتمعنا اصبح يقبل اى شىء ما دام ليس مخالفا للشرع

انا معرفش تفاصيل العلاقة بينكم ولكن فى هذه الحالات يكون الحب ناتج من الفراغ العاطفى والصدمة التى عاشتها المطلقة
وبالنسبة للشاب يكون ناشىء من افتقاده للحب والحنان

صدقينى الشاب لما بيجى يتجوز لأول مرة بيخب يكون اول واحد يلمس مراته

اعتقد انه لو وجد بنت تعوضه عنك فانه سيتركك

انها مسألة تعود لا اكتر وستنسيها لكم الايام

ممكن يكون فى الموضوع دا خير
والحب والجواز مش ليهم سن معين
ووممكن يكون معك حق فى رايك وممكن يكون غلط
بس جربى يااختى فى حدود ما احلها الله
والله المستعان
منى@
ا[COLOR="DarkOrchid"] اهلين سارة كيفك ساااااااااااارة محتاجه لي احد يفهمني بحب شخص احنا الاتنين كنا نحب بعض بس هو اتغير علي وابتعد عني وقال نكون اصحاب واخوان وماصار يرد علي الجوال ولي اسبوعين ما اتصلت ولا حتى سال عني مع ان انا بحس انو بحبني مش الحب شعور متبادل يعني اكيد زي ما انا بحبو هو بحبني لان هو بدا هذا الحب مش انا بس دحين م[/COLORمش عارفه اكيد بيحبني صح كلكم بنات وشباب بي يحبني او لا مش الحب شعور متبادل
منى@
السلام عليكم سارة ليش مارديتي على موضوعي اسفة شكلي ازعجتك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عصام شرف يقيل احمد السمان مستشاره الاعلامى بسبب التجاوزات
حياتك العاطفيه من اول حرف في اسمك
مستشاره قانونيه فى الامور الدينيه
تعالو نحل المشكل العاطفيه مع بعض