نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الموقع الرسمي للتلفزيون المصري يؤكد ارتفاع نسبة تاييد المشير كرئيس لمصر

اكد التلفزيون المصري عبر موقعة علي شبكة الانترنت علي الزيادة الملاحظة في نسبة قبول وتاييد المشير محمد حسين طنطاوي القائد الاعلي للفقوات المسلحة ومن الملاحظ انة بالامس تم الصاق العديد من البوسترات في الاسكندرية واعلنت حملة " مصر فوق الجميع " علي لصق البوسترات المؤيدة للمشير رئيسا لمصر واكدت الحملة علي انطلاق العديد منم الدعوةات والحملات في جميع انحاء الجمهورية وتدشين حملة المليون توقيع لاقناع المشير طنطاوي بالترشح لرئاسة جمهورية مصر العربية فيما انتقد البعض هذة الفعلة ان التلفزيون المصري بتاكيدة لخبر تزايد الاعداد المؤيدة للمشير فهو يتحالف مع المجلس العسكري واكد التلفزيون بذلك يشجع المشاهدين المصريين علي حكم المشير وينشر الدعايا لة لتسهيل عملية الرئاسة

المقال "الموقع الرسمي للتلفزيون المصري يؤكد ارتفاع نسبة تاييد المشير كرئيس لمصر" نشر بواسطة: بتاريخ:
الحكيم ايبور
بتوع اسفين يا معلم لما فقدو الامل فى المعلم قالو نلعب اللعبة مع معلم جديد
مجده
مع احترامي لتعليقك كلامك غير صحيح لان شعبية المشير مش لسه هتبدأ هي بدأت من زمان وعلي فكره الانسان لا يعرف الا في وقت الازمات وانا مش هختاره عشان لم يطلق رصاصه انا هخناره لانه انسان عنده مباديء وانسان محنرم
حتي لو كان من العهد القديم لكنه لم يتغير طيلة فترة عمله في الجيش وهذا الرأي يجمع عليه اناس كثيره
%u0632%u0627%u0626%u0631
بالطبع لازم التليفزيون المصرى بتاع النظام يقول ان شعبية المشير تزايدت ماهو نفسه التليفزيون اللى كان بيطبل لمبارك و لجمال و للحزب الوثنى لان المبدأ اللى يتجوز امى اقول له يا عمى. و العجيب انه قبل هذا الموضوع بيومين المجلس العسكرى اكد انه لن يرشح أحدا للرئاسة و ملتزم بتسليم السلطة للمدنين !! لكن يظهر كلام الليل مدهون بالسمنة
%u0632%u0627%u0626%u0631
نحن استأنا بالغ الأسى من مبارك وعصابتة اللهم ارح البلاد والعباد منهم واجعل حكمنا في من يخافك ويتقيك ,ثم ألم يكفي التلفيزون المصري نفاق وتزوير وكذب وخيانة أيام الثروة حتى يعيد الكذب مرة أخرى "إذا لم تستحي فاصنع ما شئت "وهكذا يقول التليفيزون حتى يوهم الشعب أن لطنطاوي شعبية وينحي الإسلاميين جانبا فحسبنا الله ونعم الوكيل
MasryAraby

يا خسارة الثورة
وكأن كل مؤسسات الدولة كانت مليئة بالفساد وقامت من أجلها الثورة
وأن القوات المسلحة هى المؤسسة الوحيدة النظيفة ، النزيهة ، التى لا تشوبها شائبة؟؟؟

القوات المسلحة كانت من ضمن أهداف الثورة لإسقاط كل نظام فاسد
ولكننا تغافلنا عن هذا لنعبر عن طريقهم إلى بر الأمان.

ودلوقتى عايزين يقنعونا إن المشير حبيب الملايين
المشير هو من أحد أكبر الأنظمة الفاسدة فى عهد حسنى مبارك

وكمان نرشحة نعمل بيه إيه؟!!!!!!
ما البلد فى إيده بقالها 8 شهور كان عمل إيه؟!!!!!!!!
إنفلات وعدم أمن وتباطؤ فى المحاكمات وفتن وإقتصاد ضعيف
أين القائمين على المقابر الجماعية فى أمن الدولة والمعروفين بالأسم ،لماذا لم يقبضوا عليهم؟!!!
أين القناصة الذين تم ضبطهم والقبض عليهم من قبل الثوار
أين الشرطة ودورها بعد الثورة ؟!!!!!!!!!!! دا لو لو كان عايز ينظف البلد
ما هى القرارات التى أصدرها لتقدم ورفع مستوى البلد؟!!!!

الإعلام القذر بدأ يرجع تانى بعد ما كان بدأ ينظف
الصحافة الملوثة بدأت ترجع تانى
كمائن التفتيش وقذارتها بدأت ترجع تانى
البلد بترجع تانى زى الأول
إحنا مش عايزين منه حاجة غير ينقل السلطة للشعب بنزاهة وشافية
ويبقى كده جميلة فوق رسنا من فوق

البلد فى إيد العسكر بقالها 60 سنة
كفاية بقى

وبالعقل والمنطق
الراجل ده لو كان كويس لما سكت عليه حسنى ولما سكتت عليه أمريكا (زى ما شالت أو غزالة).
paradiseman3
علي فكرة يا جماعة المشير يعلن جهلة بحملة المليون توقيع وجهلة بالحملة التي تدعوة لحكم مصر
eng_alasakik
عادى ياجماعه بالونه اختبار علشان يشوفوا الناس رأيها ايه ؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
سؤال واحد نفسى حد يجاوبنى عليه؟لما هو المجلسالعسكرى فاسد والمشير فاسد ليه مبارك مهربش بعد التنحى وكلنا شفناه فى القفص ذليل مكسور هو واولاده عارفين ليه؟عشان احنا عندنا جيش محترم ومجلس عسكرى رفض انه يفرط فى حق الشعب المصرى
زهير ابراهيم

يا خسارة الثورة
وكأن كل مؤسسات الدولة كانت مليئة بالفساد وقامت من أجلها الثورة
وأن القوات المسلحة هى المؤسسة الوحيدة النظيفة ، النزيهة ، التى لا تشوبها شائبة؟؟؟

القوات المسلحة كانت من ضمن أهداف الثورة لإسقاط كل نظام فاسد
ولكننا تغافلنا عن هذا لنعبر عن طريقهم إلى بر الأمان.

ودلوقتى عايزين يقنعونا إن المشير حبيب الملايين
المشير هو من أحد أكبر الأنظمة الفاسدة فى عهد حسنى مبارك

وكمان نرشحة نعمل بيه إيه؟!!!!!!
ما البلد فى إيده بقالها 8 شهور كان عمل إيه؟!!!!!!!!
إنفلات وعدم أمن وتباطؤ فى المحاكمات وفتن وإقتصاد ضعيف
أين القائمين على المقابر الجماعية فى أمن الدولة والمعروفين بالأسم ،لماذا لم يقبضوا عليهم؟!!!
أين القناصة الذين تم ضبطهم والقبض عليهم من قبل الثوار
أين الشرطة ودورها بعد الثورة ؟!!!!!!!!!!! دا لو لو كان عايز ينظف البلد
ما هى القرارات التى أصدرها لتقدم ورفع مستوى البلد؟!!!!

الإعلام القذر بدأ يرجع تانى بعد ما كان بدأ ينظف
الصحافة الملوثة بدأت ترجع تانى
كمائن التفتيش وقذارتها بدأت ترجع تانى
البلد بترجع تانى زى الأول
إحنا مش عايزين منه حاجة غير ينقل السلطة للشعب بنزاهة وشافية
ويبقى كده جميلة فوق رسنا من فوق

البلد فى إيد العسكر بقالها 60 سنة
كفاية بقى

وبالعقل والمنطق
الراجل ده لو كان كويس لما سكت عليه حسنى ولما سكتت عليه أمريكا (زى ما شالت أو غزالة).
لافض فوك يا اخي جبتها من اولها لاخرها
زهير ابراهيم

الحق ولو على رقبتى
وجعتوا لنا دماغنا بالمشير والغفير والراجل قال لكم قبل كدة أنه مش مرشح نفسه للرئاسة هى عافية ولا أيه؟ الراجل عنده فوق الثمانين سنة وعايز يستريح من وجع الدماغ أللى هو فيه فياريت تسيبوه فى حاله وتسيبونا أحنا فى حالنا ومصلحتنا. هو كل واحد يطلع يقول نرشح فلان يبقى خلاص جاب الديب من ديله أيه الأرف ده هانلقيها من مين ولا مين. يا عم ولا تزعل نفسك ولا حاجة أنا كمان بافكر أجمع مليون توقيع للزفت مبارك ونجيبه تانى رئيس ونعمل له كمان حملة دعائية إذا لزم الأمر مادام كل واحد من حقه يجمع للتانى مليون توقيع بدون أخذ رأيه الشخصى يبقى خلاص أتحلت من بكرة على سبيل المثال مليون توقيع لأحمد عز وطبعا ممكن تجميعهم فى غضون أسبوع وأسرع من المشير أو مليون توقيع لجمال وسيجمعوا أيضا أسرع من المشير ولو عايزين مليون توقيع للبرادعى وأيضا رغما عنه كما فى حالة المشير سيجمعونهم فى أقل من عشرة أيام أى أقل من المشير ثم مليون توقيع لعم محمد البقال غصبا عنه ثم مليون توقيع لعبده البواب وطبعا غصبا عنه وضد أرادته ثم يقوم أحد الأفراد بتأسيس جماعة توفيق عكاشة رئيس ويقوم بتجميع مليون صوت وهكذا وهكذا وهكذا. لماذا لا نترك كل من يريد أن يحكمنا أن يبدى برأيه الشخصى الخاص ليكون رئيسنا وبالتالى نقوم نحن بتقييمه وأنتخاب من هو الأصلح لنا. يا ترى ما هو شعور المرشح الذى يفوض للرئاسة عن طريق سماسرة الأنتخابات وبالأختيار الأجبارى؟ يالها من فضيحة وياله من عار. حاجة تقرف وتزهق ياريت أللى عايز يبقى رئيس يطلع بكل ثقة وثبات ويقول أنا عايز أرشح نفسى للرئاسة وبدون وسيط.
مطلوب رئيس محترم ذكى مثقف نشيط متكلم خبير سياسى فذ ونظيف اليد والوسطاء يمتنعون.
eng_alasakik
الكذب حصرى على التلفزيون المصرى
كامل شرف
الحالة الوحيدة التى يكن ان يحكم بها المشير مصر كرئيس
هى بتزوير الانتخابات
المشير لم يقدم مبارك الى المحاكمة الا بخروج الملايين فى التحرير للمرة الثانية بعد الثورة بشهرين
المشير لم يغير احمد شفيق الذى سيدان قريبا بالمخالفات التى ارتكبها الا بعد خروج الناس
فى مليونية اخرى
وتم تعيين المسكين عصام شرف وتم فرض علية مجموعة من الوزراء يقبعون الان فى السجون
مثل وزير البترول
ولم تغير الوزارة الا بخروج الناس فى مليوني اخرى فى التحرير
وتم تشكيل حكومة جديدة على راسها كمال الجنزورى واعطائة كافة الصلاحيات
وفى اول اختبار للحكومة سحب المشير كل الصلاحيات من الجنزورى واصبح الجنزورى
الان فى موقف لا يحسد علية بسبب مصداقيتة بين الناس
بعد كل هذا ياتى من يقول ان المشير شريف وسيكون حاكما لمصر
كامل شرف
مع احترامي لتعليقك كلامك غير صحيح لان شعبية المشير مش لسه هتبدأ هي بدأت من زمان وعلي فكره الانسان لا يعرف الا في وقت الازمات وانا مش هختاره عشان لم يطلق رصاصه انا هخناره لانه انسان عنده مباديء وانسان محنرم
حتي لو كان من العهد القديم لكنه لم يتغير طيلة فترة عمله في الجيش وهذا الرأي يجمع عليه اناس كثيره
من قال ان للمشير اى شعبية سواء الان او من زمان
المشير ليس من مقاتلين حرب اكتوبر
المشير كان قائد سلاح الحرس الجمهورى ولم يكن ضمن التشكيلات القتالية داخل الجيش
ويجب ان تعلمى شيا واحدا ان ولاء الحرس الجمهورى الاول والاخير هو لرئيس الجمهورية
ويجب ان تتاكدى انة لو ذهب مصرى واحد الى المقر السابق للرئيس المخلوع فى شرم الشيخ
او فى القاهرة الان
بعد الثورة كان سيطلق علية النار
وحتى عندما ارسل استدعائات النائب العام لمحاكمتة بعد الثورة لم ينفذ الحرس الجمهورى
ولم يتم تسلم الاستدعاء وكانت ستحدث مشكلة لولا ان امر المجلس العسكرى مباشر باستدعاء مبارك
المشير لم تكن لة حسنات ولا سيئات مع الشعب المصرى والدليل
انة منذ عدة شهور خرج الى الناس بزى مدنى واكن الناس يحترمونة
ولاكن بعد ما حدث فى الايام السابقة فلن يستطيع الان الخروج لوحدة ومواجهة الناس
فكيف يرشح نفسة رئيس للجمهورية
وقد مات فى فترة تولية مقاليد وزمام الامور العشرات من المصريين
فكيف يثق بة بعد الان الشعب
hidihoda
أنا أول مرة أعرف إن المشير رشح نفسه أساسا التلفزيون المصرى بيطلع إشاعات غريبة حصل إمتى دا الراجل دا قال أنا مش هرشح نفسى ماشاءالله فى ناس عايزة ترشحه غصب عنه
sameh_gpc
دا خبر قديـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــم يجماعة.
%u0632%u0627%u0626%u0631
اسفي على دماء شهداء الثوره
لقد اثبتم انكم غير كفؤ لهذا الثمن
وكما قالت ماري منيب( جاتكم نيله)

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد بالفديو ضربه قاضيه للتلفزيون المصري وشهاده المتحدث الرسمي لوزاره الصحة ويعترف بقتل المتظاهرين من قبل الشرطه والمزيع
المتحدث الرسمى بإسم وزارة الصحة المصرية للتلفزيون المصرى يقر ويعترف بأن الهجوم جاء بأيدى الجيش وقطع الإتصال عنه
الموقع الرسمي لجيش إسرائيلIsrael defense : نستعد لمصر جواً و بحراً
الموقع الرسمى للتليفزيون المصرى 2012