نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اخير حل مشكلة غلق حسبات ادسنس للعرب

بسم الله الرحم الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله

الاخوة العرب والاخوة المسئولين عن المنتدى هنا ادخل فى الموضع مباشرتا من غير مقدمات ولا كلام كثير ر وخير الكلام ما قل ودل

دلوقتى ادسنس شانة حملات على العرب سواء مظلوم او مش مظلوم وعلى دول الشنات دية كل فترة سعات بتجى بالجملة وسعات قطاعى وفى الغالب الخطاء بيبقى شى لا يذكر يروح فية تعبك فى فتح حساب وانتظار تفعيلة وجمع الفلوس من موقعك اللى تعبت فية سياسية شد وارخى نشغلك حساب نستفاد منك عند الدفع نقفلة عشان ترجع من الاول وجديد زى اللى بيلف فى دايرة ملهاش مخرج دة نظرتى عشان تبقى شغل فى حساب غير مفعل والفلوس تتراكم ويتقفل ظلم

دلوقتى نريد خطوات لوقف تلك السياسة او الحد منها انا عارف ان الاخوة العرب اللى شغلين هناك فى دعم ادسنس عارفين اننا مش بنفهم فى التكنلوجيا ولا اى شى وعادى يضحك علينا وناخد بالجذمة ويتقفلنا الحساب من غير ما يكون لينا اى اعتبار

بس لازم نوقف عند كدة ونحدد مطالب ولتنفيذها لازم تعاون

اولا الكل يمتنع عن عرض اعلانت ادسنس لمدة اسبوع واحد مش هتخسرو حاجة بدل ما تجو فى اخر الشهر متلقوش اى سنت وتاخد بالجذمة وحسابك يتقفل وتخبد دماغك يا ناشر يا عربى فى اى حيطة

ثانيا ارجو من مشرف المنتدى هنا يتواصل صاحب المنتدى ويرسل رسئل بتلك المقطعة على كل اميلات المنتدى جامد بالمقطاعة

ثالثا بعد المقاطعة نحدد مطالب

المطالب

1- اذا وجد حساب مخالف يرجى ارسل تحذير لصاحب الحساب على اميلة او على واجة حسابة فى ادسنس بانة مخالف واذا لم يقلع عن الخطاء يكتفون بوقف الاعلانت عن موقعة المخالف وخصم الارباح حتى لو خصم كلى والاكتفاء بالخصم فقط اعتقد كانهم قفو الحساب بس بشكل ارحم والهدف من المطلب الحفاظ على حساب مفعل وعناء الاشتراك مرة اخرى وعناء التفعيل وفى نفس الوقت هيحفظو على المعلنين مش هتبقى مشكلة لو واقفو الاعلانت او بندو الموقع واكتفو بكدة وخلاص

2- تغير دعم ادسنس العربى وتبديلة بفريق نشط يكون عندهم سعة صدر لمشاكل الناشرين التى غلبا تنشاء منهم ومع العرب بالذات وكمان يبقى تحليل للفلوس اللى بيقبضوها لان الدعم الحالى خامل جدا وليس لة وظيف غير غلق الحسبات ويبقى عمل اللى علية وادى وظيفتة
ومحددش الخطاءفين ولا انذرك بالخطاء يا جماعة كل حاجة فى الدنيا فيها انذار بعد كدة وقف حتى فى الكورة واللعب فى كارت اصفر بعدها احمر يبقى هما شغلين وقف وعلى اسباب لا تذكر يعنى يبقى واحد فى حسابة 2000 دولار يروحو كلهم عشان مجرد كام نقرة غير شرعية او موضع لية حقوق يريت حتى يقبضكون 100 دولار منهم لا كلة يروح طبعا نصب وسرقة وافترءا ومش عارف اقول اية تانى ولا هية عشان المعلمة على النت يبقى سهل السرقة

كم من الموضع التى تكررت فيها انسى حسابك يرجع رسلتهم ومفيش رد سواء للعرب او الاجنبى مفيش اى اهتمام بينا خالص

ويريت اللى شاف الموضع دة ميقلوش وانا مالى حسابى شغال هيجى يقوم يا حبيبى ويتقفل ولو متقفلش يبقى انت خارج الدول العربية فى ادسنس العرب حسابك على كف عفريت

وبعد عمل المقاطعة اذا لم تتغير الساسية والنظام يبقى فعلا العرب ملهمش لازمة وليهم حق فى اللى بيعملو فينا

وارجو يكون فى تعاون فى الموضع ومحدش يدخل يقولى هات رابط موقعك موقعى انا ماشى بية زى الساعة ومش مخالف ورغم كدة يتقفل الحساب هناك مواقع مثال اهوة عينة بسيطة فى دليل مواقع بث مباريت كثير مركبة ادسنس لاصحباها من الغرب انا حسابى اتقفل على قناة واحدة فى وسط موقع فية اكثر من 400 موضع مش مخالف وحصرى لاخبار حصريةة من كتابتى

MyStreams.info
Sports Online - Vspor.com
http://www.firefoots.com/ch2.html
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

يريت يكون المقاطعة من بداية الشهرالقادم فى اول اسبوع

وكل اللى حسابة شغال هيجى يوم يتقفل حافظ واضمن حسابك من خلال تلك الخطوة اللى اتمنى تجيب نتيجة ايجابية

وارجو يبقى فية تعاون ونقل الموضغ فى قسم جوجل التانى كى يشاهدة اكبر عدد من الناشرين لتنفيذ المطلوب

والسلام عليكم

المقال "اخير حل مشكلة غلق حسبات ادسنس للعرب" نشر بواسطة: بتاريخ:
zapata
سيدي الفاضل اذا كنت تعتقد بان الحل هو مقاطعة اعلانات ادسنس اي ( نعمل حظر على اعلانات ادسنس)
فانت مخطئ حتى ولو قاطع كل الناشرين والمعلنين العرب ادسنس وادووردز فلن تخسر جوجل اي شيئ كما تتصور انت ، جوجل تهتم بالزائر الأجنبي ، اما الزوار العرب فهم من بين آخر اهتماماتها .
الأجانب يا سيدي يتعاملون حاليا بالأنترنيت ويعيشون في قلب التطور التكنولوجي اما نحن فبعيدون كل البعد عن ذلك ، اننا نعيش عصر الثورات على حكامنا .
drspiderman
سيدي الفاضل اذا كنت تعتقد بان الحل هو مقاطعة اعلانات ادسنس اي ( نعمل حظر على اعلانات ادسنس)
فانت مخطئ حتى ولو قاطع كل الناشرين والمعلنين العرب ادسنس وادووردز فلن تخسر جوجل اي شيئ كما تتصور انت ، جوجل تهتم بالزائر الأجنبي ، اما الزوار العرب فهم من بين آخر اهتماماتها .
الأجانب يا سيدي يتعاملون حاليا بالأنترنيت ويعيشون في قلب التطور التكنولوجي اما نحن فبعيدون كل البعد عن ذلك ، اننا نعيش عصر الثورات على حكامنا .
متفق معاك جدا جدا جدا ..................
ali_bob2
متفق معاك جدا جدا جدا ..................

لية نظر ة التاشئم ولية مقللين من شائننا مع جوجل هية مش جوجل معينة فريق دعم عربى للدول العربية يبقى وفية معلنين ليها وناشرين بيروجو للمعلنين بتوعها وجوجل اكبر ناس شغلين علية العرب لية الواحد ميحولش يرجع جزء من حقة اللى بيروح فى لارض
لما تبقى مستنى تقبض كل شهر وفجاء تلاقى حسابك اتبند فجاء وبدون اى مقدمات ومبلغ كبيرة وموقعك ماشى سليم عشان نقرات واى تلكيكة لية كل دة الناس كلها بتخاف تصحى تلاقى حسابهم اتقفل لية ما نحاول نعالج الشبح بتاع الباند دة باى خططوة واللى يكسب شرف المحاولة افضل من الاستسلام للسرقة والنصب

انا عموما كنت حاسس وانا ناشر الموضع فى ترانديت ومعظم المواقع وهناك من استجاب وهناك من يقول كلام ضدى
جوجل مع الاجانب هناك فى احترام على عكس هنا واللى يعترف بعدم وجود تفرقة بين العرب وبعضهم مع بعض يبقى مجربش ادسنس وجاى يتكلم بدون تجارب واللى متقفلش حسابة وجاىيتكلم هيجى يوم يتقفلك الحساب وتعرف وقتها ان كان ليا حق فى كلامى ولا لا
بالمناسبة حسابى راح وفية 2700 دولار بدون اى سبب عشان موضع واحد لية حقوق ملكية تروح كل شقاى وتعبى فى الشهر بدون خصم جزء من المبلغ او تحذير او اى شئ
malfooh
جوجل لا تظلم العرب ... دايما المشاكل من المستخدم و ليس من جوجل .. نظام الغلق في جوجل محوسب بناء على برنامج فائق الذكاء و ليس أشخاص .. إنما فريق الدعم يكون في حالة وجود مشكلة أو استفسار ..
subzero000
نجرب ياجماعه مش هنخسر حاجه

خليك أيجابى خليك عربى
ali_bob2
جوجل لا تظلم العرب ... دايما المشاكل من المستخدم و ليس من جوجل .. نظام الغلق في جوجل محوسب بناء على برنامج فائق الذكاء و ليس أشخاص .. إنما فريق الدعم يكون في حالة وجود مشكلة أو استفسار ..

هقولك على حاجة اللى بيدافع عن جوجل دلوقتى حاجة من اثنين ياما مش بيربح عشان كدة حسابة شغال ياما لسة جديد بس عموما هيجلك يوم ويتقفل بس وتعرف ان الله حق

وانا عملت اللى عليا وبحاول اخلى نظام ادسنس يتغيرمش اكثر ويبقى فية بديل للباند فى اكثر من طريقة ممكن ووقفو اعلانت او يخصمولك الرصيد بدل القفل هما الهدف من القفل يطيرو التفعيل مش اكثر عشان ترجع من نقطة الصفر عشان تقد 3 شهور تانى على ما يبقى ليك حساب سليم ومتفعل ويتقفل تانى بردو وهكذا انا عن نفسى معنديش مشكلة الجواب بيوصلى بعد اسبوعين من ال10 دولار بس فى ناس مش بيجلها وتعد شهور على ما يتفعل وانا كل مرة هسجل بعنوانى واتحفظ وفى الاخر يقفلوة زى البقرة فى الساقية انا عملت اللى عليا ونشرت الموضع فى ترانديات والدفدى ومطور وسوالف وفية من تجاوب وفية بيدافع بردو بس موكد هيتقفل حسباتهم فى يوم وانا الناس مش عايزة تفهمنى انا عايز يبقى بديل للغباء سياسة غبية بدل قفل الحساب يبقى فية منع اعلانت خصم هيبقى ارحم اية الفكرة من قفلة وهما عارفين انك هترجع تسجل تانى عشان كدة بيقفلوة لو عارفين انك مش هترجع تسجل عمرهم ما هيقفلوة لانهنم عارفين انهم اكبر شركة ومفيش منافس فا يعملو اللى هما عايزينة يريت الناس تحس وتفهم عشان حقك يرجع لازم يبقى فية تعاون بالنسبة لجوجل وحقوق الملكية

جوجل بتعلن لمواقع ليها حقوق ملكية مواقع برامج والعاب وافلام وصور مواقع اسلاحة مواقع خمور اى موقع عايز يعلن عادى لو بتخاف على مصلحتها وسمعتها من ان حد يبلغ عن مواقع بيعلن عندهم لية حقوق ملكية يبقى هنقول عادى انها تقفل حسبتنا وبنكون على سبب تافة جدا كمان لية جوجل بتارشف مواقع ليها حقوق ملكية ومواقع اباحية بدام هما محافظين كدة الهدف هوة المصلحة
hassan347
انا متفق معاك انا فعلا اتقفلى حساب وكان بعد ما بقى فيه مبلغ

ورجعت وعملت حساب تانى

على العموم انا منضم معاك فى الفكره دى لعلها تكون خير ويتحط نظام انذار فى حاله المخالفه

وان شاء الله هلغى عرض اعلانات جوجل اول اسبوع من شهر 11

وربنا يسهل

شكرا وبالتوفيق
ali_bob2
انا متفق معاك انا فعلا اتقفلى حساب وكان بعد ما بقى فيه مبلغ

ورجعت وعملت حساب تانى

على العموم انا منضم معاك فى الفكره دى لعلها تكون خير ويتحط نظام انذار فى حاله المخالفه

وان شاء الله هلغى عرض اعلانات جوجل اول اسبوع من شهر 11

وربنا يسهل

شكرا وبالتوفيق

للاسف الناس فى حالة من التنبلة وكل بيقولى نفسى نفسى وانا بربح خليهم بكرة لما يتقفل حسباهم هيعرفو وكل واحد يجى يعملة موضع لوحدة طب ولية ما الفرصة اهية نتحد ونقطع اعلانتهم ولماا نشوف مطلبنا هتتنفذذ ولا لا اصل جوجل زى الادمان كدة صعب الناس تتمنع حتى لو فى مصلحتهم يلا فى داهية نا غلطان انى عملت الموضع ونشرتة فى كل المنتديات كمان
الخطير جدا
ماتعبش نفسك

محدش هيهتم

ناس بتقبض كل شهر

وكل ماتكمل واحد

يقلك انت اكيد عملت مخالفه
انت اكيد غلطان

جوجل مش بتظلم حد
%u0632%u0627%u0626%u0631
جوجل بتغلق غلق تعسفي بدون الاستناد الى اسباب صريحة وانا وبعض الزملاء مديرين المواقع بنعاني من هذا

مثال بسيط لموقعين زوارهم فوق 40 الف زائر والصفحات فوق 90 الف صفحة ف اليوم منتديات الانتيم ومنتديات عرب فور داي تم اغلاق حساباتهم غلق تعسفي
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اخي الفاضل انا معيا مدونه وانوقفت من ادسنس بسبب واحد عملي شكوه وطلع انه وقف علي تحميل اغنيه ومفيش مشكله دي اغنيه عوز اعمل تظلم ازاي ارجوك سعدني ده الياهو ومستني منك رد [email protected]
شكرا وارجو الرد السريع...............
BR@VE HE@RT
جوجل شركة منظمة جدا ودقيقة جدا وناجحة لدرجة لا نتخيلها ... هذا أولا
لكن احتمال الخطأ وارد وبالفعل يوجد حسابات أغلقت اصحابها كانوا منضبطين جدا
ما اود ان اقوله ان امتناعنا عن عرض الاعلانات كمال قال الاخ zapata لن يؤثر مع جوجل في شئ
جوجل ليست أدسنس كما يظن البعض ادسنس مجرد فرع صغير في شجرة ضخمة اسمها جوجل
ففكرة العند مع جوجل لن يجدي بشئ في رايي اتباع مثل امش عدل يحتار عدوك فيك هو الحل الافضل في هذه الفترة
إلى أن يظهر بديل قوي لادسنس

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيف تربح 70 دولار يومياً من ادسنس وفيديوهات اليوتيوب للعرب
مشكلة فى ادسنس 16 نقرة ب 3 سنت