نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

جندى مصرى يفخر بقتل متظاهر أمام ماسبيرو بالنار فى صدرة _ بالفيديو

بالتأكيد الأعتداء على الجيش المصرى كان أمر غير مقبول و أيضا الرد بالأعتداء على أشخاص غير مسلحين و ليس لهم علاقة بمن أعتدوا على الجيش أمر أيضا غير مقبول و تحريض الأعلام المصرى على قتل الأقباط المتواجدين أمام ماسبيرو أمر غير مقبول , و لكن بعد وصول المئات من الأشخاص الذين تم تغييبهم بسبب الأعلام المصرى و بعد أرسال قوات تعزيز فى أتوبيسات جهاز النقل العام للقوات المسلحه و نقل الجنود الذين كانوا يتواجدون أمام ماسبيرو إلى قواعدهم مرة اخرى قال أحدى الجنود أنه قام بأطلاق رصاصة فى صدر المتظاهر المتواجد أمام مبنى ماسبيرو و قال له الأخرين "راجل والله العظيم أنت راجل , و أهم أهم أهم الجيش المصرى أهم"
فمن نحاسب فى هذه الظروف !!!؟
هل نعرف من قام بالتعدى وأشعال الكارثة و نحاسبه !؟
هل نحاسب الجيش المصرى الذى قتل أبرياء بدون سلاح !؟
هل نحاسب الأعلام المصرى الذى حرض الشعب على الفتنه !؟
هل نحاسب المجلس الأعلى لسكوتة و قيامة بدور المتفرج !؟
هل نحاسب أنفسنا على الأستعجال فى فرحتنا بعد تنحى مبارك !؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الفيديو

[/COLOR]

المقال "جندى مصرى يفخر بقتل متظاهر أمام ماسبيرو بالنار فى صدرة _ بالفيديو" نشر بواسطة: بتاريخ:
karam fox
بالطبع هذا فرد واحد اخرق وهو حالة فردية, اما الجيش المصري له كل التحية والتقدير واجناده خير اجناد الارض
Mano Crazy
بالطبع هذا فرد واحد اخرق وهو حالة فردية, اما الجيش المصري له كل التحية والتقدير واجناده خير اجناد الارض
عندك حق يا كرم والله و انا مقتنعه جدا بالكلام دة و شكرا على ردك الهادى و التنوية عشان برضة محدش يدخل يخلينى كأنى بقول كلام تانى
بس أنا كاتبة فى عنوان الموضوع جندى مش جنود مصرييين عشان برضة محدش يدخل يكتبلى كومنت و يهزقنى فيه
بنت المنوفية

انا مسمعتش الجندى ده بيقول ايه وكررتها كام مره ولا سمعت حاجة

مسمعتش غير اللى بيقول والله العظيم انت راجل والهتافات

حتى لو قال كده ازاى هيضرب نار والجيش غير مسلح ؟؟

ومين الناس دى كلها اللى كانت واقفه ؟

لو عمل كده يبقى غبى ومتخلف ومش بيمثل جيشنا ابدا

بس ياريتك مكنتش نزلت الفيديو ده عشان منفتكرش اليوم الاسود ده او تحدث ضغينه فى قلب اى مسيحى تجاه اخوه بس لابد طبعا من الاعلام عن كل شىء وتشكر على اعلامنا بالجديد

شكرا ع الخبر
زهير ابراهيم
لقد دخلت على الموضوع لاشاهد الفديو الذي قال به الجندي بانه قتل متظاهر
لقيت الفديو عن اتوبيس نقل عساكر
ممكن المصدر الحبر اللي هو عنوان الموضوع "جندى مصرى يفخر بقتل متظاهر أمام ماسبيرو بالنار فى صدرة"
لو ممكن ...؟
جدة مصرية
ازيك مانو ويارب تكونى بخير

شوفى مانو وهذه وجهة نظرى

لا يمكن حا اصدق فى يوم من الايام ان الجيش يقتل الشعب
او فرد من الجيش يفكر انه يقتل فرد من الشعب

حتى لو اختلفتى معى بوجهة نظرى وبالطبع اقصد مصدر الأخبار ولا اقصدك انتى بالذات

شكرا مانو على الخبر والفيديو
Mano Crazy

انا مسمعتش الجندى ده بيقول ايه وكررتها كام مره ولا سمعت حاجة

مسمعتش غير اللى بيقول والله العظيم انت راجل والهتافات

حتى لو قال كده ازاى هيضرب نار والجيش غير مسلح ؟؟

ومين الناس دى كلها اللى كانت واقفه ؟

لو عمل كده يبقى غبى ومتخلف ومش بيمثل جيشنا ابدا

بس ياريتك مكنتش نزلت الفيديو ده عشان منفتكرش اليوم الاسود ده او تحدث ضغينه فى قلب اى مسيحى تجاه اخوه بس لابد طبعا من الاعلام عن كل شىء وتشكر على اعلامنا بالجديد

شكرا ع الخبر
ميرسى على الكومنت يا بنت المنوفية لكن أنا والله محطيتش الفيديو دة عشان أرجع ضغينه ولا حاجة أنا عشان يمكن حاجة جديدة كانت أول مرة نشوفها و متابعة لبقية الأحداث
بالنسبه للصوت و ركزى بالنص كدة العسكرى قالها بس كان صوته رايح
من أول الثانيه 22 للثانيه إلى 24 قال خد طلقة فى صدره راح واحد قاله أيــة الثانيه 25 قال خد فى صدرة
و من أول الثانيه 28 لحد الثانيه 29 قال خد طلقة فى صدره

بس على فكرة أنتى لفتى نظرى لحاجة مهمه جدا يا بنت المنوفية وميرسى جدا عليها أنا عارفة بجد أن عشان صوتة رايح أنتى مكنتيش مركزة فى الكلمة , بس بالنسبه للردود إلى جايه ممكن واحد يسمع و يقولى دا مقالش حاجة
عشان كدة يا جماعة أنا حبيت كمان أوضح جدا الكلمة بالثوانى إلى أتكلم فيها عشان إلى معرفش يسمع زيك يركز و إلى سمع و بيكدب نفسه يصدق و ميعيش فى الوهم كتير

لقد دخلت على الموضوع لاشاهد الفديو الذي قال به الجندي بانه قتل متظاهر
لقيت الفديو عن اتوبيس نقل عساكر
ممكن المصدر الحبر اللي هو عنوان الموضوع "جندى مصرى يفخر بقتل متظاهر أمام ماسبيرو بالنار فى صدرة"
لو ممكن ...؟
أولا عشان تتفرج على فيديو يا زهير لازم تكون معلى السماعات و مركز فى الفيديو و شايف إلى طالع من الأتوبيس و بيكلم الناس
ثانيا هوا الفيديو مش مصدر كافى لما يقول خد طلقة فى صدرة و الناس بتقولة والله أنت راجل و راح مسلم عليهم كدة دا مش مصدر !؟ أنت شاكك فى أية بالظبط !؟
السندباد العربى
تصدق بايه ؟؟؟ ولا بلاش !!!!
عشان بعد ما انزل الفيديو واعرضه بمختلف برامج العرض , الكلام يفضل مش واضح ويتفسر على كيف اى واحد !!
وبعد ما قريت العنوان الغبى والكتابة للخبر اللى اقل ما يكون عنها بتحرض على الفتنه .
اكتشف كمان ان الخبر من غير مصدر ولا دليل والفيديو ملهوش علاقة بالموضوع !!!

ايه هى الحكاية نقصه , كفايا الى احنا فيه !!!
Mano Crazy
ازيك مانو ويارب تكونى بخير

شوفى مانو وهذه وجهة نظرى

لا يمكن حا اصدق فى يوم من الايام ان الجيش يقتل الشعب
او فرد من الجيش يفكر انه يقتل فرد من الشعب

حتى لو اختلفتى معى بوجهة نظرى وبالطبع اقصد مصدر الأخبار ولا اقصدك انتى بالذات

شكرا مانو على الخبر والفيديو
فينك يا جدتنا والله منورانا كلنا
بصى أنا برضة مقتنعة تماما أن فى كل مكان فيه الحلو وفيه الوحش يعنى فيه خير و فيه شر , الأمن المركزى ناس زمان كانت بتقول عليهم دول مصريين زينا و عمرهم مايعملوا فى الناس كدة , و أية إلى حصل ؟ الجيش برضة الناس قعدت تقول دا من الشعب و عمره مايضربنا و أية إلى حصل يوم 8 و 9 أبريل و يوم السفارة و غيرها من أيام كتيرة ؟ أنا طبعا عارفة ان الخير هيفضل فى الشعب المصرى و بالتالى هيفضل فى جيشها , بس برضة مننكرش أن فيه ناس من الشعب مش كويسة
زهير ابراهيم
جايز سمعي تقيل
بس باتمنى من سمع الفديو يؤكد
انا مش بنفي لمجرد النفي
ولكن انفي لعدم منطقيه الكلام
اولا الجماهير اللي حوالين الاتوبيس ممكن تتكون .....؟
هل من الاقباط يوم التظاهر ام بمكان اخر ولو انه يبدو امام مبنى الاذاعة والتلفزيون
فاذا كان امام المبنى اعتقد بذلك الوقت لايوجد غير الاقباط
الشئ الثاني هل تعتقدين بان المجلس الاعلى سيترك جندي يصرح بهذا الكلام ويسكت عليه
انا بتكلم من باب المنطق وليس تشكيك جزافي
Yasser Hamad
بصراحة لا أحبز نشر هذه الأشياء خصوصا ً و ان فتيل الفتنة بدأ في هدوءه
جدة مصرية
فينك يا جدتنا والله منورانا كلنا
بصى أنا برضة مقتنعة تماما أن فى كل مكان فيه الحلو وفيه الوحش يعنى فيه خير و فيه شر , الأمن المركزى ناس زمان كانت بتقول عليهم دول مصريين زينا و عمرهم مايعملوا فى الناس كدة , و أية إلى حصل ؟ الجيش برضة الناس قعدت تقول دا من الشعب و عمره مايضربنا و أية إلى حصل يوم 8 و 9 أبريل و يوم السفارة و غيرها من أيام كتيرة ؟ أنا طبعا عارفة ان الخير هيفضل فى الشعب المصرى و بالتالى هيفضل فى جيشها , بس برضة مننكرش أن فيه ناس من الشعب مش كويسة
انا بادخل نجوم من اجل معرفة الأخبار مانو وعلشان انا با اشتغل
با شتغل فى الوقت الضائع وعلشان الحق اعلم اكبر كم من المحتاجات للعمل الشريف
وربنا يتقبل ابنتى وشكرا للتواصل
Mano Crazy
طيب محدش مصدق أن اليوم دة كان فيه عسكرى معاه سلاح صح !!؟
حد يقدر يقولى أية دة !؟ و على فكرة دا مش تركيب و مكنتش برضة عايزة أنشر الفيديو دة عشان الموضوع ميولعش لكن أدينا بنتناقش عشان نوصل لحل برضة
دى مدرعة بتجرى على الناس و فيها أتنين عساكر واحد أدام و التانى ورا , إلى ورا واضح أوى أن فى أيده ماسك حاجة و ظبطها كدة و مرة واحدة فيه نار طلعت منها , أهوه يتهئ لى بعد مانشوف كمان هنفهم أكتر

جايز سمعي تقيل
بس باتمنى من سمع الفديو يؤكد
انا مش بنفي لمجرد النفي
ولكن انفي لعدم منطقيه الكلام
اولا الجماهير اللي حوالين الاتوبيس ممكن تتكون .....؟
هل من الاقباط يوم التظاهر ام بمكان اخر ولو انه يبدو امام مبنى الاذاعة والتلفزيون
فاذا كان امام المبنى اعتقد بذلك الوقت لايوجد غير الاقباط
الشئ الثاني هل تعتقدين بان المجلس الاعلى سيترك جندي يصرح بهذا الكلام ويسكت عليه
انا بتكلم من باب المنطق وليس تشكيك جزافي
ميرسى على متابعتك على زهير والله
و ننظر واحد ودانه سالكة شوية يأكدلك الكلام دة أو أنت على السماعات و جيب ناس تسمع عندك
الجماهير إلى حوالين الأتوبيس دى كانت ناس عاديه لما سمعت التليفزيون المصرى من بداية الموضوع طلعت تجرى على ماسبيرو تشوف أية إلى بيحصل لأن زى مانت عارف أن التليفزيون المصرى كان ماشى بمبدأ ولعها ولعها شعللها شعللها و مبقاش حد عارف فيه أية

بالنسبه لأنه يصرح أو مش يصرح دا على فكرة مش تصريح أو بيان دا واحد عادى جدا بيحكى حاجة فاكر نفسه بطل فيها مش أكتر و أكيد هيسيبوة ماهما سابوا بتوع بورسعيد و غيرهم و غيرهم من إلى عذبوا الناس حتى لو كانوا مسجلين خطر فيه حاجة أسمها قضاء طلاما أحنا دولة قضاء , ولو احنا بنسمح بالتعذيب ليه ميحصلش كدة مع مبارك !!؟
الناس الوحيدة إلى أتحقق معاهم فعلا إلى كانوا جوة القسم و مش عشان ضربم ناس ولاحاجة دا عشان أتجابت سيرة المشير طنطاوى و وزير الداخليه لو تركز فى الفيديو كان بيقولة سيادة المشير و وزير الداخليه باعتلك الناس الحلوة دى عشان تعرف الحقيقة منكم و لو مكانش قال الجملة دى مكانش أتحقق معاهم

بصراحة لا أحبز نشر هذه الأشياء خصوصا ً و ان فتيل الفتنة بدأ في هدوءه
معاك يا ياسر بس الموضوع من أصلة مفيهوش فتنه خالص لأن إلى كانوا محتجين أدام ماسبيرو كان بسبب جامع ولا بسبب حاجة للدين الإسلامى كان هيحصل معاهم نفس إلى حصل دة و كان هييجى ناس برضة غريبة تضرب نار على الجيش و الجيش يرد برضة
و إلى حصل مابين الأقباط و الجيش دة المسلمين مالهمش علاقة بيه نهـــــائيا
إلى قال كلمة فتنه دى التليفزيون المصرى و من ساعتها الناس علقت فى دماغها الكلمة
لكن أنا بعرضلكم الحقيقة برضة مش عشان نهيج الرأى العام أحنا بس بنعرف الحقيقة فين عشان يبقى لينا نظرة شاملة للأحداث إلى بتحصل و نبقى ولا متحيزين لحد على حساب حد ولا بنظلم حد عشان حد
و يا رب يا ياسر تكون فهمت وجهة نظرى و ميرسى أوى على الكومنت و إن شاء الله ربنا يستر على مصر

انا بادخل نجوم من اجل معرفة الأخبار مانو وعلشان انا با اشتغل
با شتغل فى الوقت الضائع وعلشان الحق اعلم اكبر كم من المحتاجات للعمل الشريف
وربنا يتقبل ابنتى وشكرا للتواصل
ربنا يوفقك إن شاء الله يا جدتنا و بجد والله أحنا فخورين أن فيه واحدة زى حضرتك معانا فى المنتدى
زهير ابراهيم
"الجماهير إلى حوالين الأتوبيس دى كانت ناس عاديه لما سمعت التليفزيون المصرى من بداية الموضوع طلعت تجرى على ماسبيرو تشوف أية إلى بيحصل لأن زى مانت عارف أن التليفزيون المصرى كان ماشى بمبدأ ولعها ولعها شعللها شعللها و مبقاش حد عارف فيه أية"
ياسيدتي لو كنتي فاكره ان الاحداث استمرت لغايه الفجر تقريبا والتصوير كان بالليل
يعني لسه متظاهرين الاقباط هما المتواجدين قدام ماسبيرو
"بالنسبه لأنه يصرح أو مش يصرح دا على فكرة مش تصريح أو بيان دا واحد عادى جدا بيحكى حاجة فاكر نفسه بطل فيها مش أكتر و أكيد هيسيبوة ماهما سابوا بتوع بورسعيد و غيرهم و غيرهم من إلى عذبوا الناس حتى لو كانوا مسجلين خطر فيه حاجة أسمها قضاء طلاما أحنا دولة قضاء , ولو احنا بنسمح بالتعذيب ليه ميحصلش كدة مع مبارك !!؟"
هو كم اتوبيس نقل كان موجود واكيد عارفين كل العساكر الموجوده بالاتوبيس
سيدتي انا والله العظيم مش بجادل ولااحب الجدال اصلا
لكن برد على ردودك
واسف ان كنت سببت اي ضيق ليكي
لاننا بكل الاحوال عايزين الحقيقه عشان الاحداث ماتتكررش لكن برضو نمطق الخبر
ومرة تانيه اسف لو حسيتي باي سبب خلق لكي اي ضيق
على فكره اكيد انتي كنتي بتابعي احسن مني لاني اصلا بتابع وانا بر مصر
Mano Crazy
ياسيدتي لو كنتي فاكره ان الاحداث استمرت لغايه الفجر تقريبا والتصوير كان بالليل
يعني لسه متظاهرين الاقباط هما المتواجدين قدام ماسبيرو

هو كم اتوبيس نقل كان موجود واكيد عارفين كل العساكر الموجوده بالاتوبيس
سيدتي انا والله العظيم مش بجادل ولااحب الجدال اصلا
لكن برد على ردودك
واسف ان كنت سببت اي ضيق ليكي
لاننا بكل الاحوال عايزين الحقيقه عشان الاحداث ماتتكررش لكن برضو نمطق الخبر
ومرة تانيه اسف لو حسيتي باي سبب خلق لكي اي ضيق
على فكره اكيد انتي كنتي بتابعي احسن مني لاني اصلا بتابع وانا بر مصر
على فكرة والله العظيم بالعكس أنا عارفة أنك بتتكلم بشفافيه جدا و دا إلى عاجبنى فى النقاش مابينا لكن معلش عشان الموضوع جد شوية تلاقينى ضاربة الوش الخشب شوية ههههههههههههههه

بالنسبه لموضوع الفجر , أنا لقيت فيديو بيدين الكتير من المخربين أو إلى بيردوا على ضرب النار إلى حصل من الطرفين بهمجيه غير طبيعيه طبعا كان فيه عساكر هنا كبش فدا كتير و كان فيه عنف غير طبيعى على العساكر و الجنود و مننكرش برضة أن فعلا أغلب الجنود كانت غير مسلحه
بس ركز بقى من الدقيقة 2 الثانيه 45 و فيه جندى مضروب و ماشيين بيه جمب المبنى بتاع الأذاعة و التليفزيون لحد الدقيقة 3 و الثانيه 26
شايف أد أية لابس مدنى !!؟ مع العلم أن دا كان لسه فى بدايه الأحداث

أدى الفيديو

بالنسبه لموضوع كام أتوبيس هما أصلا مش بيشغلوا دماغهم بحاجة إلا لو حسوا أن سيرة طنطاوى فى النص أتحشرت و إلا كانوا شغلوا دماغهم بالتعذيب إلى حصل لمجرمين فى بورسعيد

بس أكتشفت من الفيديو برضة أن المجلس العسكرى كذب للمرة المليون على التوالى فى أول الفيديو هتلاقى شريط تحت مكتوب فيه , المجلس العسكرى : عناصر الشرطة العسكرية لم تطلق النار على المتظاهرين , طيب الفيديو إلى أنا جايباه فى ردى إلى فات دة أيـــــــــــة !؟؟
زهير ابراهيم
كلامك صح وانا فهمت غلط...........
اسف
Mano Crazy
كلامك صح وانا فهمت غلط...........
اسف
مفيش داعى والله للأسف ولا حاجة دا بالعكس والله العظيم يا زهير أنا بجد مبسوطة بالكلام مع حضرتك جدا و يمكن برضة أكون أنا غلطانه فى حاجة مكونش عارفاها و حد يدخل يقنعنى بحاجة بأدلة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو منتقبة تقبل جندي أثناء الاستفتاء
بالفيديو : وقفة أمام ماسبيرو اعتراضًا على غلق القنوات التعليمية
مفاجأة فى مجزرة ماسبيرو : سيدة تقتل زوجها وتضع جثته بين ضحايا ماسبيرو
بالفيديو: جندي مصري يرفض ضرب المتظاهرين