نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام المنتدى الإسلامي والنقاشات الدينية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لبسك وحجابك امانه في رقبتك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ازيكم يا بنات المنتدي يارب تكونوا بخير وب اتم الصحه والعافيه
حبيت ااقدم ليكو موضوع ممكن هو جديد عليا في المنتدى اول مره اعمله ممكن يكون علشان انا اكبر او من اكبر البنات في المنتدى اتجوزت بسرعه جدا بس حبيت انصح البنات الي في المنتدى او بره المنتدى من خلال نصيحه صغيره ان نتقي ربنا في كل حاجه ولازم تعرفي انك امانه في ايد ربنا لازم تحافظي على هذه الامانه انا بجد بقول الكلام ده من الي انا شايفاه في الشارع شايفاه على الكورنيش البت بتكون عايشه حياتها بس بتغضب ربنا في كتير من الاحيان احنا بنكون مشين كويس في رمضان و البنات بتروح الجوامع وتحافظ على الصلاه وبعد كده كل ده يرح فين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انا مش هطول عليكو بس انا بحب تكون النصيحه تكون مش شابه الى شابه زيها او شاب اى شاب زيه علشان بيفهموا بعض كويس اما لما تكون النصيحه من اكبر منه مش بتكون نصيحه بتكون امر
وانا بحب جدا اسمع الداعيه/مصطفى حسني وجبتلكم موضوع جميل جدا عنه هو فديو عن الحجاب ولبس البنات ممكن يكون الكتير منكم سمعهوه بس الي مش سمع الفديو يا ريت تفهموا الكلام مش تعدوا الكلام وخلاص
http://www.youtube.com/v/1cEKuYn_3bQ
شكرا ليكو

المقال "لبسك وحجابك امانه في رقبتك" نشر بواسطة: بتاريخ:
كيوت وخدودى توت
ميرسى يا فيرى
كيوت وخدودى توت
تقبلى مرورى ياجميل
بنت المنوفية

الله عليكى يا فريده موضوعك جميل قوى

والله الحال بجد يحزن انا هتكلم فى جزئين الاول عن اللبس والتانى عن تصرفات البنات

بخصوص اللبس والله يا فريده زهقت وتعبت نفسى يكون فيه لبس محجبات محترم وفنفس الوقت شيك دلوقتى كل الموجود بديهات وفيزون وملابس ضيقة جدا واللى يجننك انك مش لاقيه استايل اللبس اللى يعجبك وخطيبى من الناس الحامية اللى مبتحبش الضيق نهائى فعشان اجهز بقيت اطلب من المحلات تجيب ملابس واسعه تنفع ليا هعمل ايه نفسى الاقى المحلات مليانه باللبس الواسع بس بيقولك ده اللى ماشى

تانى حاجة بخصوص تصرفات البنات بقيت حاسة ان الحياء انقرض من مصر بقى البنت اللى بينضرب بيها المثل فى الاخلاق والاحترام والتدين مبقتش موجوده انتى عارفه لو كل بنت تصون نفسها للى هيبقى نصيبها ولا تعرف حد ولا تمشى مع حد ولا تقابل حد ربنا هيكرمها قوى ويكفى انها قدام نفسها محترمة ومعملتش غلط ولا تعدت عل عاداتنا وتقاليدنا ولا ضحكت على اهلها وفقدت الثقة اللى اعطوها ليها

واللى يضايقك اكتر ان الولد نفسه بيحتقر البنت دى بيتسلى وتشوفى وهو بيتكلم عنها على الالفاظ اللى بيقولها عليها الولد بيعشق البنت المحترمة اللى يجرى وراها ودى اللى هيرتبط بيها وهتكون ام ولاده مش اول ما شاورلها او غمزلها تجرى عليه بس معرفش ليه البنات بتجرى ورا الكلام الحلو وبينسوا نفسهم

ربنا يهدينا والله انا حزينه على اللى وصلنا ليه كل بلد ليها عاداتها ولازم نحافظ عليها ولان سمعة البنت لا تقدر بثمن فلازم كل بنت تحافظ على نفسها قوووووووووووووى

شكرا على موضوعك يا فيرى ومعلش انا رغيت كتير بس حبيت اشارك برأيى
فريده
تقبلى مرورى ياجميل

وده اسمه كلام ده انتي تشرفي في اي وقت
فريده
الله عليكى يا فريده موضوعك جميل قوى

والله الحال بجد يحزن انا هتكلم فى جزئين الاول عن اللبس والتانى عن تصرفات البنات

بخصوص اللبس والله يا فريده زهقت وتعبت نفسى يكون فيه لبس محجبات محترم وفنفس الوقت شيك دلوقتى كل الموجود بديهات وفيزون وملابس ضيقة جدا واللى يجننك انك مش لاقيه استايل اللبس اللى يعجبك وخطيبى من الناس الحامية اللى مبتحبش الضيق نهائى فعشان اجهز بقيت اطلب من المحلات تجيب ملابس واسعه تنفع ليا هعمل ايه نفسى الاقى المحلات مليانه باللبس الواسع بس بيقولك ده اللى ماشى

تانى حاجة بخصوص تصرفات البنات بقيت حاسة ان الحياء انقرض من مصر بقى البنت اللى بينضرب بيها المثل فى الاخلاق والاحترام والتدين مبقتش موجوده انتى عارفه لو كل بنت تصون نفسها للى هيبقى نصيبها ولا تعرف حد ولا تمشى مع حد ولا تقابل حد ربنا هيكرمها قوى ويكفى انها قدام نفسها محترمة ومعملتش غلط ولا تعدت عل عاداتنا وتقاليدنا ولا ضحكت على اهلها وفقدت الثقة اللى اعطوها ليها

واللى يضايقك اكتر ان الولد نفسه بيحتقر البنت دى بيتسلى وتشوفى وهو بيتكلم عنها على الالفاظ اللى بيقولها عليها الولد بيعشق البنت المحترمة اللى يجرى وراها ودى اللى هيرتبط بيها وهتكون ام ولاده مش اول ما شاورلها او غمزلها تجرى عليه بس معرفش ليه البنات بتجرى ورا الكلام الحلو وبينسوا نفسهم

ربنا يهدينا والله انا حزينه على اللى وصلنا ليه كل بلد ليها عاداتها ولازم نحافظ عليها ولان سمعة البنت لا تقدر بثمن فلازم كل بنت تحافظ على نفسها قوووووووووووووى

شكرا على موضوعك يا فيرى ومعلش انا رغيت كتير بس حبيت اشارك برأيى

والله ده الحال اليومين دول اه البس مش حول اليومين دول بس البس الواسع احلى واشيك اكيد
شكرا يا عسل نورتي الموضوع
موعدنا الجنه
موضوعك جميل يا فرى

وبنت المنوفيه عندها حق والله الموضوع دلوقتى اللبس الضيق ومبقاش فيه لبس للمحجبات

وكمان دلوقتى الموضه الجديده الحجاب تلاقى البنت لابسه الحجاب ومطلعه قصه ياختى عسل

ولا لابسه البضى والبنطلون الجينس مش عارفه بيدخلو فيها ازاى وماشيه والشباب وراها

ياختى ده انا ف الكليه كنت بشوف بلاوى زرقه

ربنا يسترها علينا وعليكم وعلى بنات المسلمين جميعا
شيماء س
موضوع جميل اوووى
تقبلى مرورى يا قمر
magic emy
جميل جدا يا فيرى ميرسى يا قمر تحياتى ليكى يا عسل
فريده
موضوع جميل اوووى
تقبلى مرورى يا قمر

انتي الاجمل يا روحي
تسلمي..............
فريده
موضوعك جميل يا فرى

وبنت المنوفيه عندها حق والله الموضوع دلوقتى اللبس الضيق ومبقاش فيه لبس للمحجبات

وكمان دلوقتى الموضه الجديده الحجاب تلاقى البنت لابسه الحجاب ومطلعه قصه ياختى عسل

ولا لابسه البضى والبنطلون الجينس مش عارفه بيدخلو فيها ازاى وماشيه والشباب وراها

ياختى ده انا ف الكليه كنت بشوف بلاوى زرقه

ربنا يسترها علينا وعليكم وعلى بنات المسلمين جميعا
والله يا ساره الحال يقرف ومش عارفه البس عامل كده ليه تسالي الواحده علشان تنصحيها تقولك هي دي الموضه نفسي اعرف مين الي بيطلع الموضه دي هما فاكرين كده انهم هيصطادو عريس
بل بالعكس ده الولاد بيتريقوا عليهم
يالا ربنا يهدى المسلمات
موعدنا الجنه
والله يا ساره الحال يقرف ومش عارفه البس عامل كده ليه تسالي الواحده علشان تنصحيها تقولك هي دي الموضه نفسي اعرف مين الي بيطلع الموضه دي هما فاكرين كده انهم هيصطادو عريس
بل بالعكس ده الولاد بيتريقوا عليهم
يالا ربنا يهدى المسلمات

الحال من بعضه تعالى شوفى بابا بيعمل ايه لما بنزل اجيب لبس
يفضل يقول لماما لبس ضيق لا لو مفيش متجبوش حاجه وانزلو يوم تانى دورو

مبقوش يعملو حساب للمحجبات خالص عايزين يطفشونا من البلد

الموضه دى بيخدوها من بلاد الغرب يا حبيبتى اصل احنا بلد بتحب تقلد وكل ما نشوق حاجه ف التليفزيون او ف اعلان نجرى بسرعه ونقلدهم

امال هما بيعملو كده ليه عشان عارفين اننا هنقلدهم ف كل حاجه

والمشكله ان ف ناس كتير عارفين ان بلبسهم ده بيغضبو ربنا بس تقولى لمين ولا لمين

كان معايا واحده صحبتى كانت بتقعد تكرهنى ف اللبس الى بلبسه وتقولى انتى ازاى بتلبسى كده ما تجربى البناطيل الجينس وخليكى عادى
قولتلها وهو عشان اعجب حد اغضب ربنا
بقت هى دلوقتى تلبس لبس واسع وفين وفين لما تلقيها لابسه بنطلون جينس

ربنا يرحمنا برحمته

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
معلومات لكي تساعدك على طريقة لبسك أن كنت قصيرة القامة
طريقة لبسك في المنزل تعبر عنك
شوفي ازاي حتقيسي لبسك وتشتريها في المستقبل