نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالارقام البورصة تعلن خسائر موبينيل بسبب حملة المقاطعة ضد ساويرس

يبدو ان شركة موبينيل تعانى الان من ازمة شديده بسبب الحملة القوية ضد ساويرس و شركاته بسبب نشر ساويرس لصور مسيئه للمسلمين على موقع تويتر و قد اعلنت إدارة البورصة ان شركة موبينيل اظهرت صافي خسارة بلغ 85.7 مليون جنيه مقابل صافى ربح بلغ 737.4 مليون جنيه عن النصف الأول من العام الماضى و ذلك من خلال القوائم المالية المجمعة للشركة بينما اظهرت القوائم المالية غير المجمعة للشركة صافي خسارة وصل الى 43.8 مليون جنيه مقابل صافى ربح 736 مليونا فى الربع الاول من العام الماضى يمتلك نجيب ساويرس حوالى 10 % من شركة موبينيل و ذلك من خلال شركة اورسكوم تليكوم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالارقام البورصة تعلن خسائر موبينيل بسبب حملة المقاطعة ضد ساويرس" نشر بواسطة: بتاريخ:
عبد الرحمن 2011

الواحد صايم وخايف يتورط في تعليق ربنا يستر
بصراحه يا جماعه انا شايف انه كفايا كده على ساويرس
هو سوايرس غلط واعتذر الف مره والمفروض خلاص مش تلكيكه هي الحكايه
وبعدين العفو عند المقدره واحنا عكسنا الحكايه واصبحت القسوه والجبروت عند المقدره .
الدنمارك اهانة سيد الخلق صلى الله عليه وسلم ومع ذلك الناس لما حست ان المقاطعه مش ماثره في الدنمارك رجعت تاني تاكل جبنه دنماركي وعملنا مقاطعه امريكيه ولما حسينا ان المقاطعه مش ماثره في امريكا رجعنا تاني نشرب بيبسي وكوكا كولا .
يعني خلاص ساويرس علشان بداء يتاثر ويتعب نقوم نضغط على انفاسه لما نفطسه امه .
ويعدين ساويرس لا غلط في الله عز وجل مثل يحي الجمل ولا غلط في الرسول صلى الله عليه وسلم زي الدنمارك .
هو كل الحكايه اهان اللحيه والراجل قال انا مش قصدي اسئ للاسلام .
والقسيس ملتحي والحاخام ملتحي وكثير من شيوخ الاسلام اللي ما لهمش لازمه زي الشيخ اللي بيحرم محاكمة مبارك برضو ملتحي .
وساويرس ممكن يكون قاصد شريحه معينه من الناس وما يقصدش الاسلام .
ولما نحسبها بالعقل شويه هو ساويرس غبي وساذج الي هذا الحد انه يهين الاسلام في مصر . اكيد عارف رد الفعل شكله ايه وعلشان كده ممكن يكون مايقصدش اللي احنا فهمناه .
واعتذر ستين الف مره يعمل ايه تاني .
طبعا دي مش فتوى او دعوه لاي حاجه هو فقط مجرد راي لاني كنت ممن هاجمو ساويرس في البدايه بس شوفت ان الموضوع يعني ذاد عن حده شويه بعد كثرة الاعتذارات بتاعت الراجل ومحاولت تبريره وانه عن غير عمد . وكل انسان حر يعمل اللي يشوفه صح لاني ممك اكون غلطان .

والله انا شايف ان مقاطعة افلام الساقطات امثال غاده عبد الرازق وسميه الخشاب والوسط الفني والقضاء على هذا العفن الذي دمر شباب مصر واهان صورة االمصريه في كل بلدان العالم اولى الف مره من مقاطعة ساويرس .
على الاقل ساويرس بيفيد ويستفيد وعنده مسلمين ومسيحيين شغالين في شركته وبيوت مفتوحه بالحلال انما الفنان المشخصاتي بيحط ايده في جيبك ويسحب منك ثمن الكاسيت او ثمن تذكرة السينما ويقدم لك مقابل مالك وفلوسك انحلال ومعصيه لله . يعني المصيبه مصيبتان .
واخيرا كل انسان حر في وجهة نظره وممكن اكون انا مخطاء في قولي وتفكيري

mrhesham

الواحد صايم وخايف يتورط في تعليق ربنا يستر
بصراحه يا جماعه انا شايف انه كفايا كده على ساويرس
هو سوايرس غلط واعتذر الف مره والمفروض خلاص مش تلكيكه هي الحكايه
وبعدين العفو عند المقدره واحنا عسكنا الحكايه واصبحت القسوه والجبروت عند المقدره .
الدنمارك اهانة سيد الخلق صلى الله عليه وسلم ومع ذلك الناس لما حست ان المقاطعه مش ماثره في الدنمارك رجعت تاني تاكل جبنه دنماركي وعملنا مقاطعه امريكيه ولما حسينا ان المقاطعه مش ماثره في امريكا رجعنا تاني نشرب بيبسي وكوكا كولا .
يعني خلاص ساويرس علشان بداء يتاثر ويتعب نقوم نضغط على انفاسه لما نفطسه امه .
ويعدين ساويرس لا غلط في الله عز وجل مثل يحي الجمل ولا غلط في الرسول صلى الله عليه وسلم زي الدنمارك .
هو كل الحكايه اهان اللحيه والراجل قال انا مش قصدي اسئ للاسلام .
والقسيس ملتحي والحاخام ملتحي وكثير من شيوخ الاسلام اللي ما لهمش لازمه زي الشيخ اللي بيحرم محاكمة مبارك برضو ملتحي .
وساويرس ممكن يكون قاصد شريحه معينه من الناس وما يقصدش الاسلام .
ولما نحسبها بالعقل شويه هو ساويرس غبي وساذج الي هذا الحد انه يهين الاسلام في مصر . اكيد عارف رد الفعل شكله ايه وعلشان كده ممكن يكون مايقصدش اللي احنا فهمناه .
واعتذر ستين الف مره يعمل ايه تاني .
طبعا دي مش فتوى او دعوه لاي حاجه هو فقط مجرد راي لاني كنت ممن هاجمو ساويرس في البدايه بس شوفت ان الموضوع يعني ذاد عن حده شويه بعد كثرة الاعتذارات بتاعت الراجل ومحاولت تبريره وانه عن غير عمد . وكل انسان حر يعمل اللي يشوفه صح لاني ممك اكون غلطان .

والله انا شايف ان مقاطعة افلام الساقطات امثال غاده عبد الرازق وسميه الخشاب والوسط الفني والقضاء على هذا العفن الذي دمر شباب مصر واهان صورة االمصريه في كل بلدان العالم اولى الف مره من مقاطعة ساويرس .
على الاقل ساويرس بيفيد ويستفيد وعنده مسلمين ومسيحيين شغالين في شركته وبيوت مفتوحه بالحلال انما الفنان المشخصاتي بيحط ايده في جيبك ويسحب منك ثمن الكاسيت او ثمن تذكرة السينما ويقدم لك مقابل مالك وفلوسك انحلال ومعصيه لله . يعني المصيبه مصيبتان .
واخيرا كل انسان حر في وجهة نظره وممكن اكون انا مخطاء في قولي وتفكيري

بص يا عبد الرحمن انا مش برد على تعليقات كتير لكن تعليقك ده تعليق رائع تستحق تصفيق عالى جداااا عليه لانه عاقل جدااااااااااا و بالاخص الجزء الاخير بتاع مقاطعة الساقطات
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكلك شغاااااااااااااااااااااااااااااااااال عند ساويرس
%u0632%u0627%u0626%u0631
هو الموقع دة بتاع ساويرس والا اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عبد الرحمن 2011
شكلك شغاااااااااااااااااااااااااااااااااال عند ساويرس
هو الموقع دة بتاع ساويرس والا اية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لالالالا مش شغال عند ساويرس ومقاطع ساويرس من سنة 2007 كمان علشان كلمه قالها والله على ما اقول شهيد .
لكن انا هنا بتكلم عن الموقف الاخير اللي حصل يعني موضوع محدد
لكن انت بقى ممكن تدخل بأسمك الحقيقي علشان نعرف بعض وبلاش شغل زائر وحاوريني يا مش عارف مين هههههه
حبيبي انا كنت اول من هاجم ساويرس في الموضوع الاخير دا والمشاركات موجوده لكن بعد كثرة اعتذاراته عن هذا الموضوع وهذا الخطاء الذي اقسم الرجل على انه غير متعمد او غير مقصود به اهانه الاسلام . انا قولت اللي عندي وكمان قلت كل انسان حر يعمل اللي يشوفه صح . يبقى ليه الهجوم وتلقيح الكلام بقى ولا هو ما فيش ديمقراطيه ههههههههههههه.
انت بقى اسالك بالله هل قاطعت البيبسي والكوكا كولا ولا لسا بتشرب انا عارف انك راجع للموضوع تاني بس ما تنساش اني انا سالتك بالله ومنتظر الاجابه . اوع تكون مش عارف امريكا او الدنمارك عملت ايه في الاسلام وعليها مقاطعه من زمان
soso2toto2010
والله العظيم سنظل نقاطع هذا الرجل لحد ما اموت

لا اعتذار والاعتذار غير مقبول يعتذر لكل المسلمين في العالم

والله لو عمل المكالمات ببلاش

في ايه يا جماعه انتوا مش عرفين ده عمل ايه ده عمل مصيبه

ده استهزء بالدين بفعله ده
%u0632%u0627%u0626%u0631
و الله مقاطعيين البيبسي و الكوكا كولا و كل منتجات المقاطعه حتي الان ولا فارقه معانا و عايشين مافيش اي فرق
عبد الرحمن 2011
و الله مقاطعيين البيبسي و الكوكا كولا و كل منتجات المقاطعه حتي الان ولا فارقه معانا و عايشين مافيش اي فرق

من حلف له بالله فليرضى . جزاك الله خير وكتر الله من امثالك

%u0632%u0627%u0626%u0631
يا عم تلاقى الراجل الاولاانى دة مسيحى ولااابهائى ةلاا واحد من الزمرة دى وداخلك من مدخل اسلامى وكدة يعنى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
صور حملة مقاطعة موبينيل ونجيب ساويرس تصل الى مترو الانفاق
الحكم بحبس ساويرس سنتين بسبب التلاعب بالاسهم فى البورصة
بالصور والفيديو تفاصيل حملة مقاطعة موبينيل بعد اساءة ساويرس للأسلام وكيفية تحويل خطك +أجمل التعليقات
بالارقام: مجلس الوزراء يرصد خسائر الاقتصاد المصرى
غلق البنوك و البورصة المصرية تسبب خسائر لشركات السمسرة