نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر 2012/2011

مينفعش حد يشتم شيخ الازهر لان الراجل ده زي ابونا وفي الاخر كله توفيق ربنا

المقال "نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر 2012/2011" نشر بواسطة: بتاريخ:
زائر جديد
انا يا جماعة رأيى انكم ظلمتم شيخ الازهر وانا بدافع عن الحق اللى عايز يشتم او يتحسبن فأكيد لازم يتحسبن فى المصححين لانهم معندهمش ضمير واكيد شيخ الازهر مش هيروح يقرأ كل ورقة ويشوفها واخدة حقها ولا لأ......
khames aly
متى تظهر نتيجه التنسيق
زائر قديم
واللة العظيم انا لما بشوف حد فى عايز يخش الازهر ببقة نفسى اقولو ان ازهر حاجة لوة بس للأسف بقولو طلعو من الازهر عشان لو كبر هيدعى عليك اولا بسبب المواد الكتير مش حرام لما الثانوية العامة تاخد 5 مواد واحنا 16 مادة ثانيا التعليم اللة واكبر حاجة تكسف وربنا انا جايب السنة الى فاتت 98 والسنة دية 91 وانا متأكد انى لو عملت تظلم وربنا هلاقى 9% ضعين ومش هعرف اخدهم تانى واللة ربنا عل الظالم مش حرام طيب بالتنسيق المعفن الى عندنا الى هما بيرشحو ان التنسيق هيزيد عن السنة الى فاتت ونسبة النجاح 55 0% والنبى دة مش حرام ثالثا ان الازهر بقة سمعتو فى التراب وانا لو قبلت حد صغير فى ازهر هقولو اطلع من الازهر احسن عشان ميندمش زينا عشان الازهر لازما يبقى رقم واحد لكن طول ماهو المرحلة التناية يبقى يلا السلامة وربنا انا لما بشوف فى الثانوية العامة جايبين الناس بعد الامتحان ويقولو الامتحان سهل او صعب انا عمرى مشوفت سيرة الازهر جت فى الجرنان ولا حتى صورة للطلبة بع الامتحان مع انى الامتحانات كانت زى الزفت السنة دية دة حتى الملاحق فى الثانوية العامة جيبنها فى الجرنان خلاص اللة يرحم الازهر وحسبى اللة ونعم الوكيل ولو انا غلطان فى اللى انا قولتو حد يرد عليا ويقولى دلوقتى الازهر حلو فى اية !!!!!!!!!!!!!!!!
%u0632%u0627%u0626%u0631
بسم الله الرحمن الرحيم
الأزهر اكيد احلى وافضل من التربية والتعليم و الطالب الأزهري اكيييد ازكى من طالب التربية والتعليم بكتييييييييييييييييييييييييييير ليه بقى؟؟؟
عشان احنا في الازهر بناخد نفس المواد العلمية والثقافية اللي التربية والتعليم باخدوها وزيادة مش كده وبس لو بصينا للقسم العلمي في في الازهر هنلاقيه بياخد منهج قسمي العلمي في التربية والتعليم (علمي علوم وعلمي رياضة) يعني الراجل اللي حط المنهج اصلا مش عامل في حسابه ان في طالب هيذاكر القسمين معا(علمي علوم وعلمي رياضة) والا الطالب هيموت عشان كده ثقل في الكتب سواء فزيا او كميا او احياء او رياضة بفروعها الستة
وطبعا ده ظلم ان احنا ندرس القسمين العلميين (علوم ورياضة) عشان كده الطالب الازهري بيفرقع على اخر السنة
ومش كده وبس (مش بنجمع بين القسمين العلميين وبس) لأ ده احنا كمان بناخد مواد شريعة وعربية اصعب من كل ده كله بكتيييييييييييييييييييييييير
النحو مثلا (الفية ابن مالك) والصرف وغيره وغيره من بقية المواد
للمعرفة
المكسب اللى بيخدوة من ظلم فى التصحيح هو اننا نراجع المواد وياخدوا فلوس المراجعة يكلوها

بس مفيش حد مسامحهم وياريت الدرجات ترجع انما لا ازاى ترجع علشان يرجعوا فلوسنا انا عرفت شيخ الازهر

بيقبض فلوسة منين وبياكل منين ؟

اكيد بياكل من جيوب اولياء الامور
اسامة محمد ابراهيم
امته تنسيق يظهر بقا انا نفسى اوف التنسيق
احمد مبروك صابر
انا عاوز اعرف النتيجة هتبان امتى انا رقم جلوسى 23374
هنـــــــــــــا
لا متشكرة مش عيزة اقول حاجة في الرد عيزة اقوللك بس شكرا . فيها ايه لو حد قال تعليق وذكر الناس بربنا وبالعبادة والطاعة دي حاجة كويسة مش وحشة وبعدين انت هتؤجر علي كده يعني هتاخد ثواب ؟ انا زعلت بس ان انت مسلم وتعمل كده هل انت مسيحي مثلا؟انا هاجي دايما المنتدي بس مش هرد او اقول حاجة .وشكرا للمرة التانية
امين مرعي
انا طالب بالثانويه الازهريه لعام 2011وانا من الناس الي اتظلموا في التصحيح وانا من الناس الي رافضين الشيخ المحترم احمد الطيب ان يكون شيخا للازهر ولكن هل يجب علينا ان نقول هذه الالفاظ علي الرجل الاول للمسلمين في هذا الوقت فنحن نعلم ان الازهر لايوجد غيره في العالم وهذا الرجل هوشيخ الازهر ان شئنا او ابينا ونحن تعلمنا في الازهر حسن المعامله وتهذيب السلوك وان كان ذلك مع غير المسلمين فكيف نقول هذا للعوام ونتكلم بتلك الالفاظ مع شيخ الازهر الذي يمثل الاب بالنسبه لكل طالب ازهري ومن منا لاتوجد طباع يئه في ابيه وما ذنب شيخ الازهر في التصحيح هل هوي من كان في يده قلم التصحيح والمراجعه وكتابة الدرجات انا لا ادفع عنه ولكن انا اقف موقف العدل والصراحه وللجميع طلاب الازهر مني السلام والازهر كيان لن يوجد مثله وانا اقول لو لم اكن ازهريا لودت ان اكون ازهريا والسلام عليكم ورحمة الله
walaa sallama
انا بقى ظول عمرى بطلع الاولى والمدرسين كلهم كانوا يقولولى احنا مشتنيين نشوف اسمك ف الاوائل اخر السنة والله العظيم واحدة صحبتى قاتلى انا كنت بسمع الاوائل عشان اسمع اسمك معاهم تقدروا بئى يا ال بتقولوا علينا فشلة وان احنا بنلعب طول السنة رأيكم للاسف انا مش بعلق المحاميع الوحشة ع ان الامتحانات صعبة ع فكرة الامتحانات كانت ف مستوى الطالب العادى بس الغش ف الازهر هو ال بيضيع طلبة الازهر انا كنت بنام 4ساعات ف اليوم ومنهم لله مسؤلى الازهر لان مفيش رقيب ع الامتحانات ف الازهر فالغشاش هو ال بيفلح مش شطارة منه ولا حاجة زى الناس ما تتخدع ف اخر السنة ويقولوا فلان كان وكان بس ارحمو الناس ال جاية بعدنا وامنعو الغش والله حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااام والطلبة بتضيع ف الاخر
ayatelhoda21
ده رقم جلوسى79140..بس كنت عايزة اقول حاجة مهمة للى بيتطاولوا على د/احمد الطيب وبيقولوا انهم اتظلموا..لو انتم شافيين فعلا انكم اتظلمتم فياريت قبل ما تنسبوا الظلم ده لاى حد كده وخلاص ياريت تدوروا كويس الاول لانه جايز جدا انه يكون الظلم ده جاى منكم بمعنى انك ممكن ماتكونش عملت اللى عليك وما ذاكرتش كويس ..وفى الحالة دى بقى يبقى الظلم جاى منك فعلا وبعدين انا مؤمنة جدا بقوله تعالى ''وان الله لا يضيع اجر من احسن عملا''..يعنى لو كنت عملت اللى بجد فاطمن لان ربنا هيوفيك اجرك لحد عندك وسعتها لا احمد الطيب ولا عشرة زيه هيظلموك فى حاجه..ويا ريت يا جماعة بلاش تطاول لان ده مهما كان شيخ الازهر واللى يمسه يمسنا..ياريت تتقبلوا رآى وانا على فكرة مش بدافع عن حدانابس بقول كلمة حق...
سعد محمد سيد عبده
الازهر بري من امثالكم وانتم لو ذاكرتم من الاول ماكانش حصل كده
ولا يشرف الازهر الطالب الفاشل واللي عمله الشيخ ده منتهي العقل علشان ياخد كل واحد حقه انا بشوف بنفسي الطلاب طوال العام الدراسي مافيش في دماغهم الا الفشل ولو استمر الحال علي كده سنتين بس مش حنلقي الا الطالب اللي يستاهل لقب ازهري في المعاهد واللي يشرف نفسه ويخدم بلده صح في الداخل والخارج وساعتها يعرف قيمة اللي بيعمله شيخ الازهر ده والله نسال ان يطيل في عمر هذا الرجل لخدمة الاسلام والمسلمين
وربنا يخرب بيت اللي يتطاول علي الشيخ باي لفظ يا فشله وروحو ذاكروا بدل ماتلوموا نفسكم وتستحقون لقب طالب ازهري
والازهر لاينجب الا اماما
أزهريه
كلامى لكل واحد فاشل وفاكر نفسه عبقرينو ولما الامتحانات صعبه كدة اللى جابوا مجموع عالى عرفوا يحلوها ازاى وبعدين والامتحانات كانت سهله احنا هأنضحك على بعض ما احنا عارفين الحكايه واللى فيها الازهر عباره عن بؤرة للغش وما تبقوش غاشين و عايزين تجيبوا مجاميع عاليه ما هم اللى اختشو ماتو وعلى فكره انا معاكم هو شيخ الازهر كان غلطان كان واجب عليه يجى على بيت كل واحد من حضارتكم ويديه نسخه من الامتحان لا ويديه نموزج اجابه كمان وبعدين انتو ازهرين وعارفين قول الله تعالى [قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا}

إرحمونا بقا وبطلوا اسأه للناس انتوا ناقصين سيأت
طالبه ازهريه
والله حرام اللى بيحصل دا انا تعبت بجد من انتظار التنسيق الناس كلهم عرفو هيروحو فين الا احنا هم ليه بيعاقبونا لاننا نجحنا ف الدور الاول ذنبنا ايه ان احنا نجحنا وتعبنا السنه كلها انا جبت 95.5 وبرضو متظلمه عملت تظلم ف الاحياه وشوفت نقاط مش متعلمه اصلا وبرضو ما اخدتش ولا درجه يا ريت ياشيخ الازهر تنتبه للتعليم شويه .
زائرززززززززززز
20839966 رقم الجلوس..........................................
محمود عبد الفتاح احمد
رقم الجلوس:104671 علمى
هذا رقم جلوس ابن عمى
من فضلكم ارجو الرد السريع
وشكرا
محمود عبد الفتاح احمد
رقم الجلوس:104671 علمى

هذا رقم جلوس ابن عمى
ارجو الرد السريع وشكرا
mostafa ale
ما تحترم نفسك يابني انت وهو وبطل قلة ادب سواء بنت او ولد حرام كدا

انا بقول فعلا فيه ظلم انا كثير من زمائي من معاهد اخري مستواهم كان واطي وانا وبعض اصحابي كنت احسن منهم كتير

وفجأه نجدهم حصلوا علي 98% والثاني 97 % وكل شيء نصيب وربنا مش هيوفقهم لأنهم اخدوا مجهود غيرهم

وبصراحه ليا كلمتين كل اللي حصل ده لعله خير لينا ممكن ربنا يوفقنا احسن منهم وشكرا
ضحية من ضحايا الازهر
شيخ الازهر الدكتور احمد الطيب لا يمثلنا
اولا مفروض شيخ الازهر يتم اختياره بالانتخاب
ثانيا مفروض يكون قريب من مشاكل الطلاب
ثالثا الجماعة اللى بيقولوا على معظم الازهرية فشلة عندهم حق لاننا لم نجد من يجعلنا محترمين و لم نجد تعليما بل كنت اذهب الى المعهد فلم اجد الا احتقار المدرسين لنا وتطاولهم علينا و ياسلام لو اخذت عند درس تبقى ولى نعمته ولو ما اخدتش تبقى ابن كلب على اساس انه عارف حاجة ده معظم مدرسين الازهر شغالين بالفلوس ومش عارفين الالف من كوز الدرة يبقى مش احنا المسئولين يبقى احنا ضحايا من ضحايا الازهر
زائرعلاء
009871هزا رقم جلوسي ارجو الا جابه سريعا
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا عاوز حديرد عليا ويقولى امتى حتظر نتيجة التنسيق عشان انا مبقتش عارف حاااااااااااااااااااااااااااااااااااجة محمود القرنشاوى 0182788724
مصطفى ابو جبل
13111مصطفى محمود عبد الجواد جبل
[email protected] اريد نتيجة التنسيق بتاعى لو سمحتوا ....ارجوكو الافادة السريعة
زائراحمد كولي
رقم جلوسي 82688 تنسق الازهر ادبي بنات
دعني وجرحي
للاسف وضع الازهر بقى يعر ويكسف ......بجد احنا اتظلمنا في التصحيح و في الامتحانات .....و اقسم بالله كنت بذاكر بالنهار وباليل وتعبت جدا ا ا ا ا انا وكل زمايلي .... و في الاخر اتساوى مع اللي بيلعب طول السنه ..... حسبي الله ونعم الوكيل
كمال الاسيوطى
اريد معرفة الكلية المرشح لها وهذا رقم جلوسى 24603
كمال الاسيوطى
ده رقم جلوسى ياريت اعرف نتيجة التنسيق24603
ازهريه فخوره
انا كنت فى الثانويه الازهريه زيكو والحمد لله جبت 99% والامتحانات كانت سهله الفيزياء و الميكانيكا بس هما اللى فرقوا بين اللى ذاكر واللى.................. ووالله لو حد ذاكر ومجبش المجموع اللى هو كان عايزه لازم يكون واثق ان الخير فيما اختاره الله
فاطمة سند
ياجماعة هو مش وحش للدرجة دى
وعلى العموم فى ناس بتحبه وبتحترم اراءه واحناكمان لازم نحترمه ده كبيرناياجماعة
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مش عارفه اقول ايه بجد انا بحترم فضيلة الشيخ احمد الطنطاوى لكن هو فعلا ظالم حدا طلاب الثانوية السنة دى انا دايما فى السنين اللى فاتت بيبقى مجموعى فوق 95 فحرام اوى لما اجيب 85 السنة دى انا عارفه ان كتير هيقول اللى ذاكر اخد نصيبه وبردوا اللى مذكرشى اخد نصيبه فعلا انا مع اللى هيقول كده لكن لما توصل نسبة النجاح فى العلمى 56 مش يبقى حرام لان ذلك دليل على ان الامتحانات صعبه او التصحيح اى كلام وفعلا ده السبب الاصح لان كتير من زملائى اعادو تصحيح اوراقهم فوجدوا ان بعض اومعظم الورق فيه اسئلة متصححتش نهائى ودليل على ذلك ان فترة التصحيح كانت قليلة جدا فانا بحمد ربنا على كل شئ بس كان ليا امل انهم ينزلوا التنسيق شويا لكن اللى ظاهر العكس عن السنين اللى فاتت والله العظيم حرام المهم بعد كل ده وعشان ادخل كلية تجارة بالقاهرة ورضيت باللى مكتوبلى يقولوى مينفعشى انتى تقبلى بتفهنا الاشراف بسبب الموقع الجغرافى مش يبقى حرررررررررررررررام والله العظيم حرام حسبى الله ونعم الوكيل وفى اخر رسالتى احب اقول للبيفكر يدخل ابنه او ابنته الازهر هقوله حرام عليك لانك كده بتظلمهم مش انهم هيخدوااااااااا مواد كتير بعكس العام ولكن هدخله فى دائرة من الظلمه واحب اقول للبيدفعوا عن الشيخ احمد الطيب مش كونك مهندس اودكتور فخلاص بقى غيرك ينحرق فحرااااااااااام عليكم انتم كمان خالى اللى يكتب يكتب ويعبر عن شعوره هوالشيخ احمدالطيب اعطاكم توكيل للرد عنه بالنيابه اختكم فى الاسلام

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الازهر علمي بنين 2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة العلمية بنين 2011
نتيجة تنسيق الازهر ادبي بنين 2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة الادبية بنين 2011
نتيجة تنسيق الازهر 2011 - 2012 - نتيجة تنسيق جامعة الازهر
نتيجة تنسيق الازهر علمي بنات2011 / تنسيق جامعة الازهر المجموعة العلمية بنات 2011