نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

إزاى أنسى اللى جرحنى وخانى وباعنى مشكله موجوده

بكل الحب هنتكلم عن الحب وبكل الحب هناقش كل قضايا الحب

النسيان صعب اوى على ناس وسهل اوى على ناس
ده حتى ربنا ادانا نعمه النسيان

>>>>> أريد أن أنسى كل ما عشقته وجرحته وجرحنى لكى أجد الحب الحقيقي <<<<<
إزاى أنسى حد جرحنى حتى لو كنت بحبه اوى وبموت فيه

أولا:- ركزو معايا بقى
وتعالو نحسبها بالعقل انا معاكم للنهايه لحد ما تنسوا وتقتنعوا انشاء الله

خليكو معايا خطوة خطوة

1 - حياتنا على الأرض دى عبارة عن رحلة قصيرة سؤاء كانت 10 سنين أو 70 سنة بردة قصيرة
2 - ربنا أدانا كل حاجه حلوة روح وعقل وجسم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وفى لحظه من اللحظات حياتنا بتنتهى

مش معنى كده اننا نبكى ونتجرح ونفضل فاكرين الماضى
عارفين
لما نقول معرفتش أبعد ومش قادرة أبعد يبقى انت للاسف >>>> ضعيف أو ضعيفة وحطو تحتها 100 خط

قبل ما تفكرو تحبو تانى
لازم تحسوا بقيمه نفسكو ولازم تحبو نفسكو

لازم تخرجو للدنيا وتشوفوا ناس وتعرفوا ناس جديده
لازم تغيرو كل حاجه فى حياتكم
بصوت غيرو تسريحه شعركم ولبسكم
بصو للحياة بنظرة تانيه لما تعرفوا ناس جديده حياتكم هتتغير
3 - دى مش نهاية العالم

>>>>> علمتنى الحياة أن أحترم عقول البشر وألا أثق بها بسهوله <<<<<
لكن بالنسبه للكره اللى بتتكلموا عنه فمفيش حد بيحب بيكره مهما حصل
متخلوش الحب يتحول فى قلبكم لكره عشان حياتكم متدمرش

منتظر ردودكم زى ما عودناكم

مصطفى

المقال "إزاى أنسى اللى جرحنى وخانى وباعنى مشكله موجوده" نشر بواسطة: بتاريخ:
عصفورة الشمس
كلام جميل جدا بس عايز ناس تفكر بعقلها مش بقلبها
عندى اقتراح عشان محدش يتجرح من اللى خانه انه ميحبش من الاساس وخلاص
مش ضرورى يعيشوا قصة حب قبل الزواج وماله الحب بعد الزواج احلى حب واصدق حب ....
مرسى ع التوبيك الرائع .
دموع تبتسم
كلام جميل جدا بس عايز ناس تفكر بعقلها مش بقلبها
عندى اقتراح عشان محدش يتجرح من اللى خانه انه ميحبش من الاساس وخلاص
مش ضرورى يعيشوا قصة حب قبل الزواج وماله الحب بعد الزواج احلى حب واصدق حب ....
مرسى ع التوبيك الرائع .

تسلمى يا قمر
بس للعلم مفيش حاجه اسمها مش نحب
الحب مش بإيدينا الحب شعور لما بيدخل قلب الانسان صعب يخرج
مينفعش نقفل على قلبنا ونقول مش هنحب
الحب بيجي لوحده احنا مش بندور عليه
سواء جيه قبل الزواج او بعد الزواج

ميرسى على مرورك
سهم--
أنا شايف ان الحكاية متستاهلش العقد النفسية دي.

اللي خلقه خلق غيره، ومحدش بيموت لما حبيبه يتخلى عنه.

الواجب يكون الاختيار مراعي للدين والأخلاق، والصداقة اللي بين الشاب والشابة في الجامعة ومكان العمل محرمة، ومفيش داعي نعتبرها أساس للاختيار.
دموع الحرمان
رائع يا مصطفى وموضوعك في وقتو والله ماشاء الله عليك بجد .بس انا مابقيت أومن بالحب قبل الزواج الحب الخقيقي بيجي بعد وزي مايقولو اللي بيحبو بعض زواجهم بينتهي بالزواج يعني حبهم بينهي بعد الزواج فبجد مافيش احلى من الحب اللي بيجي بعد الزواج اما قبل لالالا تسلم ايدك على الموضوع الفظيع ده
النسيم الهادئ
اخي العزيز لقد انعم علينا الله سبحانه وتعالي بنعمه النسيان لكن عندما يحب الانسان لم يفكر مامصير حبه بعدين لكن بيعيش مشاعر حب صادقه اي كان خيانه او جرح الحبيب لكن من رأي ان النسيان ف الحاله دي احيان كتير بيكون صعب لان حب اصبح مسيطر ع القلب تماما فبتالي بيعيش فتره كبير حتي يستطيع النسيان وربمايترك اثرا عند بعض الاشخاص
فعلا اخي ماروع اسلوبك ف سرد هذا الموضوع
دموع تبتسم
أنا شايف ان الحكاية متستاهلش العقد النفسية دي.

اللي خلقه خلق غيره، ومحدش بيموت لما حبيبه يتخلى عنه.

الواجب يكون الاختيار مراعي للدين والأخلاق، والصداقة اللي بين الشاب والشابة في الجامعة ومكان العمل محرمة، ومفيش داعي نعتبرها أساس للاختيار.

تسلم على المرور الرائع
دموع تبتسم
رائع يا مصطفى وموضوعك في وقتو والله ماشاء الله عليك بجد .بس انا مابقيت أومن بالحب قبل الزواج الحب الخقيقي بيجي بعد وزي مايقولو اللي بيحبو بعض زواجهم بينتهي بالزواج يعني حبهم بينهي بعد الزواج فبجد مافيش احلى من الحب اللي بيجي بعد الزواج اما قبل لالالا تسلم ايدك على الموضوع الفظيع ده
بجد اسعدنى مرورك وردك واكيد عملت الموضوع ده عشان خاطر عيونك
نفسى اخرجك من الجرح اللى انتى فيه
دموع تبتسم
اخي العزيز لقد انعم علينا الله سبحانه وتعالي بنعمه النسيان لكن عندما يحب الانسان لم يفكر مامصير حبه بعدين لكن بيعيش مشاعر حب صادقه اي كان خيانه او جرح الحبيب لكن من رأي ان النسيان ف الحاله دي احيان كتير بيكون صعب لان حب اصبح مسيطر ع القلب تماما فبتالي بيعيش فتره كبير حتي يستطيع النسيان وربمايترك اثرا عند بعض الاشخاص
فعلا اخي ماروع اسلوبك ف سرد هذا الموضوع
وما أروع أسلوبك ولباقة كلامك فى سرد هذا الرد على موضوعى المتواضع
سلمت يداك
ارجو ان لا تحرمنا من الرد بقلمك المتواضع
hadeer mohamed
كلامك جميل اكيد جدا اكيد بس فى مثل بيتقال اللى ايده فى الميه مش زى اللى ايده فى النار
يعنى ممكن الكلام اللى اتقال ده يبقى صعب جدا على اى حد انو ينفزو وخصوصا لما يكون حب بجد وبصدق واتجرح بعديها دى اكتر حاجه صعبه على الشخص
بس احنا بنقول انهم يحاولو ومش يفقدو الامل ويصبرو ان الله مع الصابرين
وان شاء الله ربنا يعوض حرحهم وصبرهم على خير
دموع تبتسم
كلامك جميل اكيد جدا اكيد بس فى مثل بيتقال اللى ايده فى الميه مش زى اللى ايده فى النار
يعنى ممكن الكلام اللى اتقال ده يبقى صعب جدا على اى حد انو ينفزو وخصوصا لما يكون حب بجد وبصدق واتجرح بعديها دى اكتر حاجه صعبه على الشخص
بس احنا بنقول انهم يحاولو ومش يفقدو الامل ويصبرو ان الله مع الصابرين
وان شاء الله ربنا يعوض حرحهم وصبرهم على خير
انتى اللى ردك جميل جداً
بس اللى انجرح مهما كان حبه حقيقي
لازم يرضى بنصيبة ويحاول ينسى ويحاول يعيش ويدوس على قلبه وميندمش على انسان جرحه وميستاهلش دمعه واحده تنزل من عنيه

دموع المجروح أغلى من إنها تنزل علشان جارح
فلسطينية
الانسان اللى بيخون وبيجرح لا يستحق انه نضيع دقيقة من وقتنا للتفكير فيه
بالارادة ممكن تنساه لكن فى بعض الناس بيحبوا يجتروا الذكريات ويعيشوا نفسهم بالم الذكريات
وانا بعتبرهم ضعفاء استسلموا للياس والاحزان ..

هناك فى الحياة ماهو اكبر من انه نعيش على الم وجرح انسان خائن ..
يسلمو ايديك ع الموضوع الرائع .
دموع تبتسم
فليسطينة ردك أعجبنى يسلمووووووووووووووووو
%u0632%u0627%u0626%u0631
الخيانة دى صعبة جدا والنسيان اصعب خصوصا لما يكون حب حقيقى اتبنى على سنين مش ايام ولا شهور بس انا اصلا فى المشكلة دى انا حبيت واحد سنتين واستحملت كتييييييييييييييييييييير علشانة وهو عارف كدة وبعد كل ده خانى ولا حتى حاول يبرر موقفة بعد عنى مجرد ما قولتلة مش عايزاك فى الحالة دى ممكن اعمل اية انسى بسرغة بردة
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبى الله ونعم الوكيل
tota_m2alb
انا كلمت شباب كتير وكانو هما اللى بيتعلقوبيا وانا مكنتش حبيت حد فيهم ولا عمرى حبيت حد بس كلمت واحد زميلى بجد معرفتش معنى الحب اللى معاها انا داخله تالته ثانوى عام وهو فهمنى سنه ونص انه بيحبنى وكنا بنكلم بعض رسايل علطول متكلمناش ف الفتره دى غير حولى 10 مرات ف الفون والباقى كله كان مسجات وكلم ماما وقلها انه بيحبنى بس فجأه اتغير من ناحيتى وكلم واحد تانيه واحنا سبنا بعض من واحد اربعه وبجد اتاتعبانه ونفسى انساه
قمره
انا مش قادره والله انساه علشان هو جارنا وبشوفه علطول انا بجد بتعذب نفسى
اكلمو تانى هو عايز يرجعلى بس انا مش راضيه علشان مكررش غلطتى تانى ياريت حد يقولى اعمل ايه
%u0642%u0645%u0631%u0647
للأسف يا جماعه انا كررت غلطت تانى بس انا كده مبسوطه اوى معاه وهو وعدنى انه مش هيكرر غلطتو تانى ويسبنى
انا دلوقتى صح ولا لأ يا ريت حد ينصحنى
انا نفس البنت اللى كتبت الرساله اللى قبليها انا سبته من اكتر من سنه ورجعتيلو بس بعد ما كتبت الرساله دى هو قرأ الرساله وصارحنى بحبه
رد زائر
هي سهلة اكتيرررررر هو لندن
رد زائر
انابحب واحد بعني وانا بعشقة وبموت فية واناحااحكي الموضوع من اولة هو اولا جارنا واتعرفنا علي بعض اناجالي عريس وموفاتش علشانه واعدنا سنه وبعدين اعد ميكليمنيش لمدة تلت شهور وانا معرفش ليه جيت اكلمة الي ان شبكتة بعد 25 يوم انا مش عارفة اعمل اية واحنا كنا زي السمنة على العسل وكمان كان وعدنى بلجواز ولغايت دلواءتي انامعرفش اية الي حصل عشان يسبني بليز ردو بسرعة
رد زائر
بصراحة ولو انها مش الصراحة دة موقف صعب جدا واسالنى انا لانى جربت بس لما تحب قوي وتخلص من قلبك وتكون النتيجة خيانة انت هتقنع نفسك في يوم من الايام انك نسيت ولو انك عمرك ما هتنسى ابدا و حصوصا لو كان الشحص دة معاك باستمرار واحدة واحدة هتفقد الثقة فى كل اللى حواليك وهتركز فى حاجة تانية تنسيك اللى فات ومع ذالك برضة مش هتنسى دة في يوم من الايام فاحسن حل انك تكبر دماغك
رد زائر مليش حبايب
علي فكره كلام صح بس مش اي حد يقدر يعمله انا نفسي اعمل كل اللي انتي قولتيه بس المشكله ان اي واحد دلوقتي بيجرح حبيبته بكل سهوله اناحبيت حبيبي اوي وخطبني وربنا عالم انا قد ايه احترامته وحبيته من قلبي بس عارفه ايه كانت النهايه انه قالي نسيب بعض ولما سالت ليه قالي انو مفيش حد ذي وان الحب وهم كبير وهمتك بيه لاذم نتعمل الكره عشان نعرف نعيش مع البشر لا مش بشر قصدي الديابه شكرا علي كلام انتي طيبه اوي ومبقاش في حد زيك دلوقتي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فديو/ إزاي تاخد برنت لصفحة النت اللي انتا فاتحها "بس الصفحة كلها مش الجزء اللي ظاهر"
إزاي أعرف أسماء الإعلانات اللي ظهرت في مدونتي
اللى عنده مشكله فى الكمبيوتر يخش بسرعه
أحب إنسان مرتبط مشكله موجوده فى زمنا ده