نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة تنسيق المرحلة الثانية لتنسيق الكليات 2009 , الأن

نتيجة تنسيق المرحلة الثالثة الان
ضع رقم جلوسك من خلال هذا الموضوع

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=35717

سنخصص هذا الموضوع باذن الله لاعلان نتيجة تنسيق المرحلة الثانية من تنسيق الكليات لعام 2009 حيث من المؤكد اعلان نتيجة المرحلة الثانية يوم الثلاثاء 4/8/2009
وبالتالى سنخصص موضو عنا هنا لاعلان نتيجة تنسيق المرحلة الثانية من التنسيق , ونتمنى ان يحقق الجميع حلمه بدخول الكلية التى يريدها

يمكنكم متابعة نتيجة ترشيحك من خلال موقع التنسيق الاتى

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
انتظر قليلا لتتحمل نتيجة المرحلة الثانية

نتائج المرحلة الثانية:

بيان بالحدود الدنيا للكليات العلمية فى المرحلة الثانية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بيان بالحدود الدنيا للكليات الادبية فى المرحلة الثانية

المقال "نتيجة تنسيق المرحلة الثانية لتنسيق الكليات 2009 , الأن" نشر بواسطة: بتاريخ:
hamedahmed
أماكن لثالثة تنسيق بالحقوق والتربية والزراعة والخدمة الاجتماعية
الثلاثاء.. نتيجة المرحلة الثانية.. و10 أغسطس الشهادات المعادلة
الخميس.. بدء التحويلات بين الكليات

كتب مجدي طنطاوي:

ينهي غدا طلاب المرحلة الثانية للتنسيق بحد أدني 290 درجة للعلمي و275 درجة للأدبي تسجيل رغباتهم عبر شبكة الإنترنت.. أعلن عبدالحميد سلامة وكيل أول وزارة التعليم العالي والمشرف العام علي مكتب التنسيق أنه يحق لجميع الطلاب تسجيل وتعديل رغباتهم حتي الساعة السابعة من مساء غد. مشيرا إلي أنه حتي أمس قام 100 ألف طالب وطالبة بتسجيل رغباتهم. من بينهم 25 ألف طالب أجروا عمليات التعديل علي الرغبات أكثر من مرة.
أضاف الوكيل الأول أن نتيجة المرحلة الثانية تعلن صباح الثلاثاء القادم ويتم إرسال رسالة s.m.s بالكلية أو المعهد التي تم ترشيحه إليها.
تؤكد المؤشرات المبدئية وجود أماكن شاغرة أمام طلاب المرحلة الثالثة والأخيرة بحد أدني 50% فأكثر. وأمام طلاب الدور الثاني للناجحين بالثانوية العامة في كليات الحقوق والتربية "تعليم أساسي" والخدمة الاجتماعية والزراعة وعدد كبير من المعاهد العليا الخاصة والمتوسطة.
أوضح المشرف العام علي مكتب التنسيق أنه من المنتظر فتح باب التحويل بين الكليات المتناظرة وغير المتناظرة لطلاب المرحلتين الأولي والثانية ابتداء من الخميس القادم ولمدة 10 أيام يقوم الطالب خلالها بتسجيل رغباته في التحويل من كلية إلي كلية أخري بهدف تقليل الاغتراب.
ومن المنتظر أن يبدأ مكتب التنسيق الرئيسي بجامعة القاهرة وفرعاه بأسيوط والإسكندرية في صرف واستلام أوراق طلاب الشهادات المعادلة الحاصلين عليها من الدول العربية والأجنبية 10 أغسطس الجاري.

الجمهورية 1/8/2009
hamedahmed
يعتبر غداً الأحد آخر فرصة لطلاب المرحلة الثانية لتنسيق القبول بالجامعات وأكد عبدالحميد سلامة وكيل أول وزارة التعليم العالي والمشرف العام علي مكتب التنسيق أن نتيجة هذه المرحلة سوف تكون يوم الاربعاء القادم.

يعنى كده نتيجة المرحلة الثانية يوم الاربعاء ان شاء الله تابعونا
ahmedmido
عاوز اكتب رغباتى
hamedahmed
عاوز اكتب رغباتى
لو مرحلة تانية ياغالى اخر موعد بكرة لملئ الرغبات
ياريت تبعتلى ايميلك على الخاص ولو لسه ماملتش رغباتك ممكن اساعدك مافيش مشاكل
ربنا يوفقك يارب
mado91
نتمتى لكم التوفيق والقبول بالكليات
hamedahmed
يتوقف في السابعة مساء اليوم الأحد ـ موقع التنسيق الإلكتروني عن قبول رغبات طلاب المرحلة الثانية من الحاصلين علي الثانوية العامة بحد أدني «290 درجة» فأكثر «علمي» و«275 درجة» فأكثر أدبي

فياريت أى حد من طلاب المرحلة الثانية لسه ماسجلش رغباته يلحق يسجل رغباته
hamedahmed
انتظرونا وتغطية لحظة بلحظة لنتيجة تنسيق المرحلة الثانية وذلك صباح يوم الثلاثاء 4/8/2009 باذن الله تعالى
officer flyer
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ده أول موضوع ليا والحقيقة حبيت اشكرك على المجهود اللي حضرتك بتبذلة
بس كان عندي سؤال عن الشهادات المعادلة
أنا واخد الثانوية من السعودية ودخله معانا امتحان القدرات وبيقولو هياخدوا 70% من الثانوية (ثاني وثالث) و30% من القدرات
طبعا القدرات الناس بلا استثناء لخبطت فيها
ما علينا
طيب هما يحسبوا الثانوي (2&3) المواد العلمية بس ولا هياخدوا المواد الدينية معاهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والتنسيق بتاعنا (الشهادات المعادلة ) هيبأه يوم كام بالضبط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولو عندك فكرة عن هندسة أو طب اسنان هيبدأه من مجموع كام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لئن السنة دي أنا اتوقع ان طب للي جي من السعودية هتاخد من 96% أو أقل !!!!!!!!!!!!!!!! طبعا بسبب القدرات
ياريت حضرتك لو عندك فكرة ترد عليا
ومعلش طولنا عليك شوية
hamedahmed
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ده أول موضوع ليا والحقيقة حبيت اشكرك على المجهود اللي حضرتك بتبذلة
بس كان عندي سؤال عن الشهادات المعادلة
أنا واخد الثانوية من السعودية ودخله معانا امتحان القدرات وبيقولو هياخدوا 70% من الثانوية (ثاني وثالث) و30% من القدرات
طبعا القدرات الناس بلا استثناء لخبطت فيها
ما علينا
طيب هما يحسبوا الثانوي (2&3) المواد العلمية بس ولا هياخدوا المواد الدينية معاهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والتنسيق بتاعنا (الشهادات المعادلة ) هيبأه يوم كام بالضبط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولو عندك فكرة عن هندسة أو طب اسنان هيبدأه من مجموع كام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لئن السنة دي أنا اتوقع ان طب للي جي من السعودية هتاخد من 96% أو أقل !!!!!!!!!!!!!!!! طبعا بسبب القدرات
ياريت حضرتك لو عندك فكرة ترد عليا
ومعلش طولنا عليك شوية
تحديد مواعيد اختبارات القدرات لطلاب المعادلات

أعلن الدكتور هاني هلال وزير التعليم العالي والبحث العلمي..البدء في عقد اختبار القدرات للطلاب المصريين الحاصلين علي الشهادات المعادلة "العربية والأجنبية" لعام 2009 والراغبين في الالتحاق بالكليات التي يشترط القبول بها اجتياز القدرات المؤهلة لهذه الكليات
hamedahmed
موعد ظهور نتيجة المرحلة الثانية للتنسيق باذن الله صباح الثلاثاء 4/8/2009
تابعونا فى تغطية متميزة للحدود الدنيا للكليات العلمية والادبية فى المرحلة الثانية بمشيئة الله
officer flyer
تحديد مواعيد اختبارات القدرات لطلاب المعادلات

أعلن الدكتور هاني هلال وزير التعليم العالي والبحث العلمي..البدء في عقد اختبار القدرات للطلاب المصريين الحاصلين علي الشهادات المعادلة "العربية والأجنبية" لعام 2009 والراغبين في الالتحاق بالكليات التي يشترط القبول بها اجتياز القدرات المؤهلة لهذه الكليات
احنا امتحنا قدرات وخلصنا منها من زماااان طبعا في السعودية
بس عايز اعرف هيحبوا المواد كلها ولا العلمية بس؟
وهيبدأ التنسيق أمتا؟
معلش هنتعبك معانا شوية
hamedahmed
ساعات قليلة ويتم اعلان نتيجة المرحلة الثانية , وسنزودكم اولا باول بنتيجة المرحلة الثانية ان شاء الله فور ظهورها مباشرة
تابعونا ,,,,,,
نور اليكس
يارب ربنا يخليك طمنى هتظهر الساعة كام بالظبط

ولول ف اية مواقع جرايد او مواقع تانية ظهرت قولى ادخل اشوفها لانى مش عرافة انام غير اما اطمن دخلت كلية اية
سمسم نجرو
شكررررررررررا
يلا احنا مستنين
hamedahmed
المتابعة حاليا مستمرة للانفراد بنتيجة المرحلة الثانية فور ظهورها باذن الله
تابعونا لحظة بلحظة
نور اليكس
lesa elnatiga wala ei7?
misho mos
يا جماعه دعاويكم اليوم الثلاثاء كما قلتوا و النتيجه لم تظهر هى اتأخرت كدا ليه
hamedahmed
يا جماعه دعاويكم اليوم الثلاثاء كما قلتوا و النتيجه لم تظهر هى اتأخرت كدا ليه
هتظهر النهاردة باذن الله وفيه فريق عمل مشكل من المنتدى لمتابعة ورصد نتيجة المرحلة الثانية فور صدورها لكن حتى الان لم تظهر , ونتابع باستمرار , ربنا يطمن الجميع
misho mos
معلش هتعبك معايا هو ملهاش وقت معين اصل الواحد قلقان جدا
nonosh
يا جماعه انا هموت من القلق النتيجه هتظهر الساعه كام يا حامد
hamedahmed
معلش هتعبك معايا هو ملهاش وقت معين اصل الواحد قلقان جدا
احتمال تظهر فى اى وقت ياغالى , خليك متابعنا واحنا ان شاء الله ربنا يكرم ونضيفها مباشرة فور نزولها
سمسم نجرو
انا خلاص اعصابي باظت قلقانه جداااا
بالتوفيه لكل الناس
dr_said
نتيجة التنسيق ظهرت بس محتكرة ياريت حد يعرف يجيبها
misho mos
يعنى ايه محتكره ما موقع الوزاره مش فيه اى حاجه
*oskar2010*
ياجماعه النتيجة الان على الاهرام الى عاوزها يكلمنى على الايميل دا [email protected]
lionhmada
اتفضلوا

بيان الحد الأدنى بالقبول بكليات المرحلة الثانية للشعبة الأدبية
lionhmada
lionhmada
lionhmada

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الكليات 2012 المرحلة الثانية
بالصور : نتيجة تنسيق الكليات , المرحلة الثانية الان 2012 جميع الكليات
نتيجة تنسيق الثانوية العامة 2013 تعرف على الحد الادنى لكل كليات المرحلة الثانية من تنسيق الكليات
نتيجة تنسيق الكليات 2012 المرحلة الاولي الآن
تعليمات المرحلة الثانية لتنسيق الكليات 2009