نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ازاى توصل ل100 عدة فى تمرين

السلام عليكم
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طبعا اللى بيقرا الموضوع نفسوا يوصل للرقم دة فى عرفو يوصلو بعد سنين وكده وطبعا ده رقم ماشاء الله ربنا يوعدنا بيه :d لاقيت طريقه باذن الله هتجيب نتيجه قولت اجبها وهجربها انا كمان يعنى مش لوحديكم
نخش فى الموضوع علطول

عشان تبدأ تحقق الرقم ده العالمي من تمرينات الضغط، يُفضل أن تمارس التجاربه ديه أسبوعين متتالين وبعدين تاخد راحة لمدة يومين ووتبدا في ممارسة التجارب مرة تانيه

التجربة الأولى :

الاثنين والأربعاء والجمعة (عشوائي)

قم بلعب 4 مرات في كل يوم من الايام ديه وفي كل مرة العب واوصل لأكبر رقم من عدادات حسب قدرتك وقوتك لكن خلى فى حد أدنى لعدد

التجربة الثانية:

السبت والثلاثاء والخميس (منظم)

اضبط نفسك للعب 5 مرات على مدار اليوم مثلاً كل 3-4 ساعات في كل مرة العب وحاول تحقق أكبر رقم من العدادات ولازم أن توصل لأول مرة أكبر رقم من العدادات بعد كده خدلك راحة 45 ثانية وبعديها ابتدى في المرة الثانية، في محاولة برضو توصل إلى أكبر كم من عدادات وبعديها استرح أقل مده ممكنه وابدأ مرة ثالثة وهكذا
وبكده بعد دمج التجربة العشوائية مع التجربة المنظمه باذن الله هتقدر في كل مرة تلعب فيها أن تحقق 100 عدة بحد أدنى وقولو يارب

المقال "ازاى توصل ل100 عدة فى تمرين " نشر بواسطة: بتاريخ:
emad kamel
أنا أخرى 35 مرة ااو 30

ألف شكر على التجربة
KAKO
طب كويس 35 فى غيرك بيجيب العشرين وبيصلى ركعتين شكر لله بعدها مرسى على مرورك
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بجيب من 60 الى 70 ضغط وبعمل ضغط ايد واحدة بس بصراحة مش كتير بس الاهم عندى انى اقف على ايدى انا بقف بس مش لمده طويلة وزهقت فى حد عنده نصائح ؟
mizo012
انا بجيب بالعافية 3 الى 4 مرات وبموت مع انى بلعب لياقة كل يوم فى استاد بنها

%u0632%u0627%u0626%u0631
انا كنت بجيب 16 بس انا وزنى تقيل وعندى 12 سنة وزنى 40 كيلو و كنت بعمل 16 ضغط بقى اخرى 7 او 5 قولوللا اعمل ايه عشان اخس والعب ضغط والنبى حد ينصحنى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
طريقة استخدام قدر بالصور،صورلاشكال لقدر الكاتم
لو عاوز توصل للقمه ادخل واعرف ازاى
ريجيم شيرين عبد الوهاب .. شوف ازاي قدرت تنزل وزنها بسرعه كده !!
بالفيديو : فوائد تمرين و البطن و طرق التمرين فى المنزل