نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية لعام 2012 , الان . ضع رقم جلوسك

صرف أوراق الدبلومات التجارية والزراعية بحد أدني‏60%‏ من السبت المقبل

أعلن عبدالحميد سلامة الوكيل الأول بوزارة التعليم العالي والمشرف العام علي مكتب التنسيق أن مكتب التنسيق الورقي سوف يبدأ من السبت المقبل صرف أوراق الطلاب الحاصلين علي الشهادات الفنية التجارية نظام السنوات الثلاث بحد أدني‏60%‏ ونظائرها ويستمر حتي الثلاثاء‏18‏ أغسطس الحالي‏,‏ وذلك للطلاب الحاصلين علي الثانوية التجارية الشعبة العامة وشعبة تأمينات تجارية وشئون فندقية مطعم ومطبخ وإشراف داخلي‏330‏ درجة من‏550‏ شعبة معاملات تجارية‏324‏ درجة من‏540‏ درجة وشئون قانونية‏300‏ درجة من‏500‏ درجة ومشتريات مخازن‏276‏ من‏460‏ درجة ومبارك كول مساعد إداري‏396‏ درجة من‏660‏ درجة‏,‏ ومبارك كول نقل دولي‏540‏ من‏900‏ درجة‏,‏ ومبارك كول فنادق‏474‏ درجة من‏790‏ درجة‏,‏ والثانوية الفندقية إعداد مهني‏258‏ درجة من‏430‏ درجة‏,‏ وسكرتارية طبية‏420‏ درجة من‏700‏ درجة‏.‏

وأضاف أن المكتب سيبدأ في الموعد نفسه صرف الأوراق للحاصلين علي الثانوية الفنية الزراعية بحد أدني‏60%‏ من الدرجة العظمي الشعبة الزراعية‏408‏ درجات من‏680‏ درجة‏,‏ وأمناء المعامل‏288‏ درجة من‏480‏ درجة‏,‏ وإعداد مهني‏318‏ درجة من‏530‏ درجة‏,‏ علي أن يبدأ من الأحد المقبل ولمدة‏3‏ أيام قبول الأوراق من طلاب الثانوية التجارية والزراعية بحد أدني‏67%‏ والاثنين المقبل‏64%‏ والثلاثاء بحد أدني‏60%‏ وذلك بالمكتب الرئيسي بالقاهرة وفروعه بالإسكندرية والمنصورة وطنطا وأسيوط والإسماعيلية وجنوب الوادي‏,‏ ويتقدم الطالب بالاستمارة البيضاء الدالة علي النجاح الأصلية وشهادة الميلاد و‏6‏ صور شخصية ونموذج‏2‏ جند للذكور وشهادة التفوق الرياضي للحاصلين علي بطولات رياضية‏.‏

وصرح محمد طه وكيل وزارة التعليم العالي والمشرف علي مكتب التنسيق بأن طلاب الثانوية الفنية الصناعية سوف ينتهون من صرف وقبول أوراقهم بحد أدني‏60%‏ بعد غد الجمعة وهي المرحلة الثانية والأخيرة‏.‏

وأضاف أن المكتب صرف الأوراق للطلاب المصريين الحاصلين علي الشهادات المعادلة من الدول العربية والأجنبية من الاثنين المقبل حيث تقدم حتي أمس‏6‏ آلاف و‏500‏ طالب وطالبة‏,‏ ويستمر المكتب حتي‏21‏ أغسطس الحالي بينما يستطيع هؤلاء الطلاب تسجيل رغباتهم بالتنسيق الإلكتروني وتقديم الأوراق للتنسيق الورقي من الأحد المقبل لمدة‏6‏ أيام‏.‏

وأوضح أن قبول الطلاب الحاصلين علي الشهادات المعادلة يتم علي أساس عدد المتقدمين في كل شهادة علي حدة حيث يتم ترشيحهم إلي الكليات المختلفة بالأماكن المحددة من المجلس الأعلي للجامعات‏
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المصدر : الاهرام

المقال "نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية لعام 2012 , الان . ضع رقم جلوسك" نشر بواسطة: بتاريخ:
ahmedfoda
بالنسبه لظهور النتيجه فهي تظهر علي النت كما ظهرت السنه اللي فاتت وتظهر علي موقع التنسيق الالكتروني
انا سالت واحد كان عرفها من النت وهو الان في معهد بنها للتكنولوجيا وقال انها تظهر في حدود شهر بالكتير من موعد التقديم
hostes
طيب يا جماعه ان دبلوم فنى خمس سنوات انا جايب 86 فى الميه ممكن اعرف انا ممكن ادخل ايه

وهل مجموع العملى بيتشال ولا لا

ارجو الرد فى اقرب فرصه
kiko2000
طيب يا جماعه ان دبلوم فنى خمس سنوات انا جايب 86 فى الميه ممكن اعرف انا ممكن ادخل ايه

وهل مجموع العملى بيتشال ولا لا

ارجو الرد فى اقرب فرصه
يابنى تنسيق كان فى المرحلة اللى فاتت الثالثة

مش عارفة المفروض تروح تسأل مكتب التنسيق عن وضعك وتعمل اية
ahmedfoda
بالنسبه لمجموع العملي فهو يضاف الي المجموعام بالنسبه للنتيجه فمكتب التنسيق هيقفل يوم 21 / 8/ 2009 والنيجه بعدها باسبوع زي ما الاخ الكريم تفضل وقال انها هتظهر 1 / 9 / 2009 وان شاء الله خير
اخوكم احمد ابوعامر
رضا البنهاوى
انا خريج معهد فنى صناعى بمجموع 89.88

وياريت حد يقولى نتيجة التنسيق هاتبان امته

وارجوا الرد فى اقرب فرصه

وجزاكم الله خيرا
hamedahmed
ترقبوا نتيجة امتحانات الدبلومات الفنية الدور الثانى

http://natega.moe.gov.eg/2009/diplom/

تابعونا
الشقراء
السلام عليكم

أنا بصراحة اللي خلاني أشارك في المنتدي دة هو بجد هذا الموضوع الرائع

بس أنا هموت وخيفة من التنسيق
أنا مجموعي
87.9
وأنا في معهد فني صناعي قسم عمارة
بصراحة انا مش عرفة لي متأكدة اني هيجيلي أستنزاف رغبات
لأني أتفجأت ان معظم الطلبه بسم الله ما شاء الله مجمعهم رائعة بجد في التسعينات
خصوصا في معهدنا قسم مدني
وليهم زي الكليات بتعتنا
علي العموم انا طولت معاكم
بس بجد أنا قدمت كان يوم 5/8
تقريبا
ومستنيه التنسيق
ولو حد عرف أن النتيجة ظهرت ياريب يعرفني او حتي يعمل موضوع بالموقع اللي ظهرت فيه النتيجة
أنا كتبت كل كليات هندسة حتي اللي في الاقصر وربنا يسهل ميجليش أستنزاف رغبات
لأن السنادي التنسيق عالي جدا جدا
ومش بيقبلوا اي حد بسهولة
يلا بدعوتكم
وتحياتي
لكـــــــــــــل الاعضاء والمشرفين
في رعايه الله
hamedahmed
منورة المنتدى وربنا يطمنك ان شاء الله ولو فيه اى معلومة جديدة هقولك عليها ان شاء الله
تابعينا دايما

السلام عليكم

أنا بصراحة اللي خلاني أشارك في المنتدي دة هو بجد هذا الموضوع الرائع

بس أنا هموت وخيفة من التنسيق
أنا مجموعي
87.9
وأنا في معهد فني صناعي قسم عمارة
بصراحة انا مش عرفة لي متأكدة اني هيجيلي أستنزاف رغبات
لأني أتفجأت ان معظم الطلبه بسم الله ما شاء الله مجمعهم رائعة بجد في التسعينات
خصوصا في معهدنا قسم مدني
وليهم زي الكليات بتعتنا
علي العموم انا طولت معاكم
بس بجد أنا قدمت كان يوم 5/8
تقريبا
ومستنيه التنسيق
ولو حد عرف أن النتيجة ظهرت ياريب يعرفني او حتي يعمل موضوع بالموقع اللي ظهرت فيه النتيجة
أنا كتبت كل كليات هندسة حتي اللي في الاقصر وربنا يسهل ميجليش أستنزاف رغبات
لأن السنادي التنسيق عالي جدا جدا
ومش بيقبلوا اي حد بسهولة
يلا بدعوتكم
وتحياتي
لكـــــــــــــل الاعضاء والمشرفين
في رعايه الله
رضا البنهاوى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ايه ياشباب مفيش اخبار جديده ولا ايه
p.u.m.p
يا جماعه بالله عليكم انا فى ورطة كبيرهـ
محتاج مساعدة من اى حد منكم بالله عليكم
انا طالب فى دبلوم فنى صناعى 3 سنين و كنت معايا مادة الرياضة دور تانى و نجحت فيها الحمد لله
و جبت النتيجة يوم التلات و لما سالتهم فى المدرسة امتة اجيب المستند و اقدمة فى مكتب التنسيق
قالولى يوم السبت اللى هو كان امبارح و قالولى ادامك لغاية شهر 9 و انا صدقت على كلامهم و قلت امين
جيت النهاردة الاحد 23/8/2009 اروح مكتب التنسيق عندى فى المنصورة لقيتهم بيقولولى لازم تروح القاهره

قلت طيب اروح القاهره
بس لازم المستند اجيبة من المدرسة
فروحت المدرسة لقيتهم بيقولوا الموظف روح تعالى بكرة تاخد المستند بتاعك

انا مجموعى 237 من 313 و زود على كدا نص درجة مادة الرياضة اللى انا امتحنتها و نجحت فيها

ارجووووووو سرعه الرد وحياة صيامكم يا جدعان انا محتاس و مش عارف راسى من رجليا و بستغيث بيكم

و قاعد متنح ادام الصفحة هقضيها ريفريشااات عشان اشوف اخر الردود من الناس المحترمة اللى بتحب تساعد و جدعان

سلام عليكم
مصراوى22

الاخ الفاضل / موضوعك بسيط جدا

انت تروج المدرسه وتحضر شهاده الدبلوم + شهاده الميلاد+ 6 صور شخصيه

+ نموذج 2 جند + 40 جنيه + قلم ازرق + ورق ابيض + شهادات تفوق رياضى لو عندك

مكتب التنسيق الان يفحص الملفات القديمه

اما التقديم الجديد المكتب اغلق ولكن روح الى التنسيق الرئيسى القاهره

وادخل على المدير وتوسل اليه علشان ياخد منك الملف

وارجو ان ترد على بعد الذهاب

اتمنى لك التوفيق
مصراوى22

بشرى هامه اجرى بسرعهلتعليم العالي وزارة
معهد ………………..

طلب
قبول الطلاب المتخلفين عن التقدم لمكتب التنسيق العام السابق
( كليات ومعاهد خاصة )

السيد الأستاذ الدكتور /عميد معهد ………………………………..
تحيه طيبة وبعد ،

مقدمة لسيادتكم الطالب …………………………………………………………………………. والحاصل على الثانوية ( عام / فنى / تجارى / صناعي ) عام 200 / 200
بمجموع درجات ………………………….……………………………………………………………
ولظروف لم أتمكن مــن التقـدم عن طريق مكتب التنسيق عام 200/ 200

برجاء التكرم بالموافقة على قبولي بمعهد ……………………………………………….
علما بأنني لم أتقدم فى العام الماضي لأي معهد آخر أو كلية على مسئوليتي وفى حالة ثبوت غير ذلك يلغى ترشيحي هذا العام.

ومستعد لتقديم المستندات والأوراق المطلوبة وسداد المصروفات المحددة .

وتفضلوا بقبول فائق الاحترام ,,

مقدم الطلب
تحريراً فى : / / 200
(………………………… )

إيصال
استلمت أنا ………………………………………… الطلب المقدم من السيد ……………………………
بشأن قبول الطلاب المتخلفين عن التقدم لمكتب التنسيق العام السابق (كليات ومعاهد خاصة ) مستوفيا كافة متطلبات طلب الحصول على الخدمة .
وقيد الطلب برقم ……………….. وبتاريخ / / 200
التاريخ المحدد لإنجاز الخدمة / / 200
توقيع الموظف المختص

( ……………………………… )

القواعد الحاكمة لإجراءات الحصول على الخدمة

وفقا لقرار رئيس مجلس الوزراء رقم 4248 لسنة 1998 في شأن تيسير الحصول على الخدمات الجماهيرية ومنها خدمة طلب (قبول الطلاب المتخلفين عن التقدم لمكتب التنسيق العام السابق (كليات ومعاهد خاصة)
تلتزم الجهات الإداريــة المعنية بتقديــم الخدمة وفقا للوارد بهذا النموذج الصادر بتاريخ 15/ 10 / 5 200 كثمرة للتعاون فيما بين الجهاز المركزي للتنظيم والإدارة ووزارة التعليم العالي من تحديد للمستندات والأوراق والمبالغ المطلوبة للحصول على الخدمة والتوقيتات الزمنية المحددة لإنجازها ، أو الإعلان عن رأيها في الطلب المقدم للحصول عليها ، وأية مخالفه لذلك ترتب المسئولية وذلك على النحو :-

أولا : المستندات والأوراق المطلوبة :

بعد موافقة السيد الدكتور الوزير على قبول الطلاب المتخلفين عن التقدم لمكتب التنسيق يرفق المستند التالى :
اصل استمارة النجاح ( ثانوية عامة بنوعيها / دبلوم تجارى / دبلوم فنى / دبلوم صناعي / دبلوم فندقي )

ثانيا : المبالغ المقررة للحصول على الخدمة :

- بدون .

ثالثاً : التوقيتات المحددة لإنجاز الخدمة :

موعد أقصاه أسبوعان من تاريخ تقديم الطلب .

في حالة عدم الحصول على الخدمة فى التوقيت المحدد أو طلب مستندات أو مبالغ إضافية تحت أي مسمى يمكنك الاتصال بإحدى الجهات الآتية :-
وزارة التعليم العالي ت : 7943696
هيئة الرقابة الإدارية : ت 2902728/02

مصراوى22
هام وعاجل جدا جدا جدا

الى كل من تخلف من تنسيق الدبلومات والمعاهد والثانويه

اخر فرصه اللهم بلغت اللهم فاشهد
p.u.m.p

الاخ الفاضل / موضوعك بسيط جدا

انت تروج المدرسه وتحضر شهاده الدبلوم + شهاده الميلاد+ 6 صور شخصيه

+ نموذج 2 جند + 40 جنيه + قلم ازرق + ورق ابيض + شهادات تفوق رياضى لو عندك

مكتب التنسيق الان يفحص الملفات القديمه

اما التقديم الجديد المكتب اغلق ولكن روح الى التنسيق الرئيسى القاهره

وادخل على المدير وتوسل اليه علشان ياخد منك الملف

وارجو ان ترد على بعد الذهاب

اتمنى لك التوفيق

يا باشا كتر الف خيرك لكن دلوقتى انا مش عارف فين العنوان بالظبط فى القاهره و المواعيد من امتة لامتة و اية نظام المواصلات فى القاهره بكرة او بعدة ياريت تكتبلى ايميلك ان تكرمت بسرعه
p.u.m.p
يا جماعه حد يرد عليا بالله عليكم
انا مسافر القاهره الفجر و مش عارف راسى من رجليا

انا جمعت كل الطلبات اللى مصراوى 22 كتبهالى الله يبارك فية
و مسافر النهاردة 25/8/2009 مكتب التنسيق فى القاهره فى صيام و حر و ربنا اللى يساعد
يا ريت اى مساعدة خصوصا انى عرفت ان باب التنسيق اتقفل
الله يبارك فيكم حد يرد و يساعد العبد لله
hamedahmed
يا جماعه حد يرد عليا بالله عليكم

انا مسافر القاهره الفجر و مش عارف راسى من رجليا

انا جمعت كل الطلبات اللى مصراوى 22 كتبهالى الله يبارك فية
و مسافر النهاردة 25/8/2009 مكتب التنسيق فى القاهره فى صيام و حر و ربنا اللى يساعد
يا ريت اى مساعدة خصوصا انى عرفت ان باب التنسيق اتقفل

الله يبارك فيكم حد يرد و يساعد العبد لله
ربنا معاك ياغالى , واتمنى حد من الاعضاء يدخل يساعدك , لكن هقولك توكل على الله واعمل الى عليك وان شاء الله ربنا مش هيضيع تعبك
p.u.m.p
يا جماعه انا متعكنن جدا جدا جدا جدا و وصلت لمرحلة انى تعبت نفسيا

انا النهاردة روحت المكتب فى القاهره و سافرت من الفجر بعد السحور على طول
و بعد البهدلة و التعب فى الصيام فرحت ان مكتب التنسيق لسة فاتح و هيفضل فاتح لحد اخر رمضان
قلت بركة يا جامع
و اشتريت المظروف و عملت الرغبات و كل حاجة و فرحان
اتفاجئت ان واحد من الناس اللى ربنا يباركلهم بيساعدوا الناس فى حوارات التنسيق و كدا و بيقولهم معلومات
بيقولى انت مجموعك كام % قلتلة 53 يا غالى بس انا هقدم كلية خاصة و بتقبل من 50% و مش فى بالى اى مفاجآت
لقيت بيقولى لا يا عسل مفيش الكلام دا للثانوى الفنى اخر حد للتنسيق فى المعاهد الخاصة ليكم هو 60%

طبعا اخدت كلامة محمل التهريج و ما صدقتش لكن الصدمة لما كملت الورق و روحت اقدم فى المكتب
و لقيت الراجل اللى ما يتسمى بيقولى ورقك مرفوض لانك حدك ماوصلش للحد الادنى 60% للمعاهد الخاصة

وشى احمر و اعصابى باظت
و قلتلة طيب يا فندم انا ممكن ادخل اية
قالى معهد سنتين و بفلوس و فى مدينة نصر و هتاخد شهادة خبرة غير معترف بيها

اخدت ديلى فى سنانى و مشيت و رجعت المنصورة و انا شايل هموم الدنيا كلها فوق كتافى

__________________________________________________ ___--

ناس قالتلى على حلول للقضية بتاعتى
1- انى اتصرف فى شهادات كفاءة رياضية ممكن تعلى مجموعى
2- ناس قالتلى احاول اتظلم للوزير ( لكن مفيش وقت)
3- ناس قالتلى بعد الجيش تدخل التعليم المفتوح ( و دا صعب لان انا عاوز ادخل كلية السنة دى )
4- ناس قالتلى تعيد السنة ( و انا معرفش اية الحكاية دى)

بالله عليكم حد يرد انا تعباااااااااااااااااااااان بالله عليكم بالله عليكم وحياة الشهر المفترج دا حد يعبرنى يا جدعان
انا مستقبلى بيضيع و انا مشلول و مش عارف اتصرف ازاى
ياريت اى مساعدة
tota2000
اخبار التنسيق ايه يا جامعه
الجنرال العاشق
يا جماعة انا كنت معهد فني تجاري
وجبت مجموع83 وقدمت كلية تجارة
وكل يوم والتاني ناس تقولي النتيجة ظهرت
وانا اعصابي باظت
يا ريت حد يقولي ايه اخبار النتيجة
titoooo
محدش يقلق اخوكم امير كنت زيكم الى عاوز هندسة مجموعه مايقل عن 88% فنون عمارةمن87% انا من فنون جميلة اسكندرية
titoooo
بالتوفيق مبررررررررررررررررررررررررك مقدما
hostes
محدش يقلق اخوكم امير كنت زيكم الى عاوز هندسة مجموعه مايقل عن 88% فنون عمارةمن87% انا من فنون جميلة اسكندرية

طيب انا جايب 86 وكتبت كليات الهندسه وبعديها المعهد العالى للتكنولوجيا ممكن تقولى انا ممكن ادخل ايه وهل مجموع الورشه بينضاف ولا لا
hostes
يارب ادخل كليه هندسهههههههههههههههههههههههه
hamedahmed
بالتوفيق لكل الطلاب وانتظرونا مع الجديد دوما
hamedahmed
بالتوفيق يجميع الطلبة والطالبات بمشيئة الله تعالى
مصراوى22

الى كل الاخوه

55% دبلومات تجاره من حقه التقدم للمعاهد العليا الخاصه

سرعه الذهاب الى التنسيق الرئيسى بالقاهره

استماره النجاح شهاده الميلاد 6 صور نموذج 2 جند

40 جنيه رمضان كريم
nada mmdoh
اخوتى الكرام لو تكرمتم تجوبوا على سؤالى
اريد معرفة نتائج التنسيق علماً بانى مرحله تانيه ثانويه تجاريه
كيف اعرفها عن طريق الانترنت او حتى كيف لى ان اذهب لمكاتب التنسيق
هل هو المكتب الموجود فى جامعة القاهره؟؟؟
ارجوا الرد سريعا وشكرا للجميع
samar.a
السلام عليكم
انا جايبة السنادى 81 المجموع التحريرى نفسى ادخل معهد فنى صناعى فى اسكندرية انا مش عارفة هو بقبل من كام ياريت حد يرد عليا
مصراوى22
بدء قبول طلاب الثانوية الفنية بالجامعة العمالية

صرح محمد النادري المدير العام للمؤسسة الثقافية العمالية ونائب رئيس الجامعة العمالية بأن الجامعة بدأت في قبول أوراق الدفعة الجديدة للعام الدراسي الجامعي 2009- 2010 من خريجي المدارس والمعاهد الفنية الصناعية نظام ثلاث سنوات وخمس سنوات وكذلك الطلاب الحاصلين علي الثانوية العامة وفقا لبرنامج مكتب التنسيق الجامعي. وقال النادري إنه تقرر قبول تحويلات الراغبين من طلاب المعاهد والجامعات الأخري المناظرة لها بالقاهرة وفروعها لافتا إلي أن رئيس الجامعة اعتمد مصروفات العام الدراسي في حدود 1500 إلي 2000 جنيه سنويا تسدد علي دفعات مراعاة للبعدين الاقتصادي والاجتماعي للأسرة المصرية. وأشار إلي أن المؤسسة الثقافية العمالية اتخذت خطوات كبيرة نحو تسجيل وحداتها التدريبية والتثقيفية بمراكز تحديث الصناعة وتشمل قطاع التدريب والتثقيف النقابي والمعاهد السبعة المتخصصة ومراكز التثقيف العمالي الـ 61 المنتشرة في محافظات الجمهورية ومعامل وورش الجامعة العمالية وفروعها.

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية بالاسم 2015 لطلاب الثانوية الفنية
نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2012 , ضع رقم جلوسك
تعرف على رابط نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2012 الان
الان نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011/2012
الان ظهرت نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011