نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تقييم كتاب ادسنس من الألف للياء للعضو alaa omar

قام العضو alaa omar بطرح موضوع بعنوان " فكر معي في إسم لكتابي الجديد وخذ نسخه مجانيه منه "
وكان هذا نص الموضوع :
"بسم الله الرحمن الرحيم
أنا بصدد الإنتهاء من تأليف كتاب يحوي أسرار جوجل أدسنس
الكتاب محتواه غير مسروق ,الكتاب بالكامل من تأليفي
قضيت قرابه ال6 شهور في تجهيزه وتأليفه
الكتاب قرابه المئه وخمسون صفحه
بالفعل لن تجد كتاب عربي يستطيع منافسه كتابي المنتظر هذا كله بفضل الله وبتوفيقه
الكتاب بمشيئه الله أنوي عرضه للبيع وبإذن رب العالمين لن يزيد السعر عن 150$ ولن يقل عن 100$ وهذا تيسيرا علي الإخوان لذلك إن شاء الله سأعرضه بهذا الثمن البسيط
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ولكن ما يحيرني هو إختيار إسم للكتاب
فالرجاء من الإخوان إقتراح أسم لكي أطلقه علي كتابي وأفضل إسم سأهدي صاحبه نسخه من كتابي مجانا
الكتاب محتواه عن الربح من الإنترنت والربح من أدسنس خصوصا
أنتظر إقتراحاتكم
دمتم بود "

وقام الكثير من الاعضاء بطرح اسماء للكتاب من ناحيه للمساعدة ومن ناحيه اخري طمعا في النسخه المجانيه

وبعد كده تكرم علينا العضو علاء ونزل الكتاب مجانا وحط رابط لمدونته اللي عليها الكتاب وكان طبعا شرط تنزيل الكتاب هو الاشتراك في المجموعه البريديه الخاصه به

اولا انا اقل مليون مره من اني اقيم اي كتاب في مجال الربح من النت والتجاره الالكترونيه
بس للاسف ده مينفعش يتقال عليه كتاب اصلا

الموضوع ببساطه ان الاستاذ علاء واخد بعض الفصول من بعض الكتب العربيه اللي بتتكلم في المجال ده وبعض المقالات اللي ماليه المنتديات ونسخهم بالنص وحطهم في كتاب وكان عايز يبيعه ب 150 دولار

وطبعا كان نصيب الاسد من الكتب اللي نسخ منها محتوي كتابه هو كتاب الكاش تو للاستاذ احمد محي الدين والكتاب ده له حقوق ملكيه يعني دي تعتبر سرقه

و انا اتحداك ان يكون الكتاب ده اخد منك وقت اكتر من 6 دقائق ,مش 6 شهور زي ما بتقول

يا اخي في الله انا معنديش مشكله معاك او مع الكتاب انا بس كان نفسي انك تاخد من وقتك شويه وتعمل كتاب مفيد للناس من تعبك ومجهودك انت وبأسلوبك انت مش تاخد تعب ناس تانيه وتنسخه علي الجاهز كده .

وطلب كمان ياريت تلغي موضوع انك تاخد فلوس من الناس علشان تعملهم حسابات علي ادسنس ده لان الكل عارف الطريقه واللي غالبا هتكون موقع فلكسيا او اي موقع تاني شبهه من رعاه جوجل ودي حاجه مش مستهله انك تاخد عليها فلوس والاحسن انك تقدمها لوجه الله

الشباب محتاجين اللي يساعدهم مش اللي ياخد منهم

المقال "تقييم كتاب ادسنس من الألف للياء للعضو alaa omar" نشر بواسطة: بتاريخ:
alex star
هو انت قريت الكتاب بتاعو ؟؟
ambsmmmah
ايوه انا قريت الكتاب , وعلي فكره هو في اخر الكتاب مقدم شكر للمنتديات اللي نسخ الكتاب حرفيا منها
ومقدم كمان شكر للاستاذ احمد محي الدين مع انه اكيد مأخدش اذن من منه في نشر جزء من محتويات كتاب الكاش تو في كتابه لأن كتاب الكاش تو لسه مطروح للبيع لغايه دلوقت . وحتي لو كان استأذنه , انا بصراحه اكتر حاجه استفذتني انه يقول انه بقاله 6 شهور بيألف في الكتاب وعايز الاعضاء تشوف اسم ينفع لهذا الكتاب الجبار والكلام ده وكان بيفكر يبيعه ب 150 دولار وكل الكلام ده وفي الاخر يطلع ناسخ شويه مواضيع كوبي وباست وحاططهم في كتاب واللي استفذني اكتر انه عايز يبيع اكونتات ادسنس مع ان 90% من الناس عارفه الطريقه وكل اللي ميعرفش هم شويه الشباب الغلبان اللي لسه بيبدأ في المجال ده وعايز يكسب اي حاجه من ورا النت يحل بيها شويه ازمه البطاله , يعني بالبلدي كده الضرب في الميت حرام.
alex star
والله يا باشا انا مقدرش احكم الا لما اقرى الكلام

ولو كلام حضرتك صح يبقى اللى هو عاملو دة غلط

ومش معنى كلامى ان كلام حضرتك غلط بس بردة انا مقدرش اتكلم عن حاجة الا لما اكون وائق منها

ربنا يهدينا جميعا
ganady
قام العضو alaa omar بطرح موضوع بعنوان " فكر معي في إسم لكتابي الجديد وخذ نسخه مجانيه منه "
وكان هذا نص الموضوع :
"بسم الله الرحمن الرحيم
أنا بصدد الإنتهاء من تأليف كتاب يحوي أسرار جوجل أدسنس
الكتاب محتواه غير مسروق ,الكتاب بالكامل من تأليفي
قضيت قرابه ال6 شهور في تجهيزه وتأليفه
الكتاب قرابه المئه وخمسون صفحه
بالفعل لن تجد كتاب عربي يستطيع منافسه كتابي المنتظر هذا كله بفضل الله وبتوفيقه
الكتاب بمشيئه الله أنوي عرضه للبيع وبإذن رب العالمين لن يزيد السعر عن 150$ ولن يقل عن 100$ وهذا تيسيرا علي الإخوان لذلك إن شاء الله سأعرضه بهذا الثمن البسيط

ولكن ما يحيرني هو إختيار إسم للكتاب
فالرجاء من الإخوان إقتراح أسم لكي أطلقه علي كتابي وأفضل إسم سأهدي صاحبه نسخه من كتابي مجانا
الكتاب محتواه عن الربح من الإنترنت والربح من أدسنس خصوصا
أنتظر إقتراحاتكم
دمتم بود "

وقام الكثير من الاعضاء بطرح اسماء للكتاب من ناحيه للمساعدة ومن ناحيه اخري طمعا في النسخه المجانيه

وبعد كده تكرم علينا العضو علاء ونزل الكتاب مجانا وحط رابط لمدونته اللي عليها الكتاب وكان طبعا شرط تنزيل الكتاب هو الاشتراك في المجموعه البريديه الخاصه به

اولا انا اقل مليون مره من اني اقيم اي كتاب في مجال الربح من النت والتجاره الالكترونيه
بس للاسف ده مينفعش يتقال عليه كتاب اصلا

الموضوع ببساطه ان الاستاذ علاء واخد بعض الفصول من بعض الكتب العربيه اللي بتتكلم في المجال ده وبعض المقالات اللي ماليه المنتديات ونسخهم بالنص وحطهم في كتاب وكان عايز يبيعه ب 150 دولار

وطبعا كان نصيب الاسد من الكتب اللي نسخ منها محتوي كتابه هو كتاب الكاش تو للاستاذ احمد محي الدين والكتاب ده له حقوق ملكيه يعني دي تعتبر سرقه

و انا اتحداك ان يكون الكتاب ده اخد منك وقت اكتر من 6 دقائق ,مش 6 شهور زي ما بتقول

يا اخي في الله انا معنديش مشكله معاك او مع الكتاب انا بس كان نفسي انك تاخد من وقتك شويه وتعمل كتاب مفيد للناس من تعبك ومجهودك انت وبأسلوبك انت مش تاخد تعب ناس تانيه وتنسخه علي الجاهز كده .

وطلب كمان ياريت تلغي موضوع انك تاخد فلوس من الناس علشان تعملهم حسابات علي ادسنس ده لان الكل عارف الطريقه واللي غالبا هتكون موقع فلكسيا او اي موقع تاني شبهه من رعاه جوجل ودي حاجه مش مستهله انك تاخد عليها فلوس والاحسن انك تقدمها لوجه الله

الشباب محتاجين اللي يساعدهم مش اللي ياخد منهم

مع احترامي الشديد لرأيك ، بس الراجل انا شايفع عمل إعادة صياغة للموضوعات ودا غير مخالف لحقوق النشر .

أما بالنسبة لانه ممكن يعمل حاجة بفلوس فدي مسألة عرض وطلب .

يعني ممكن تكون حضرتك اشتريت كتاب الكاش تو وبتكسب 30 دولار في اليوم مثلا
واحد تاني اشتري نفس الكتاب والاكونت بتاعه اتقفل .

الأول هيقول علي الكتاب انه يستاهل أكتر من ثمنه و الثاني هيقول ان صاحب الكتاب نصاب .

وتقبل مروري
ambsmmmah
يا باشا انت قريت الكتاب وشفت انه عامله اعاده صياغه للمواضيع ؟
طب ازاي دي المواضيع متاخده كوبي وباست بالنص , ده حتي في موضوع تقريبا المؤلف بتاعه لبناني او شامي بوجه عام وكاتب هيك كذا مره في الموضوع , بذمتك في مصري بيقول هيك .

وبعدين والله انا معنديش اي انتقاد للكتاب او المؤلف , انا بس استفذني انه يصورلنا هنا في المنتدي ان الكتاب ده هو الكتاب اللي مفيش زيه وفي الاخر يطلع حتي مكسل يكتب المعلومات بأسلوبه وصياغته .

وبعدين طبعا هو حر في انه يبيع المعلومات اللي عنده او ينشرها لوجه الله ويفيد اخواته العرب علشان نقدر ننافس الاجانب ونكسب بجد زيهم

يدهشني أن يقول الأجانب :

Share What You Can To benefit The Others

وقد عملوا بذلك فتقدموا !

وقد قالها قبلهم أشرف الخلق سيدنا محمد (لا يؤمن أحدكم حتى يحب لاخية ما يحب لنفسة)

أتمني أن لا نكون كالفراعنة القدامي أخفوا عِلمهم فمات معهم !

وبجد انا بتأسف لو كلامي زعل الاخ علاء او فهمه غلط

وشكرا لمرورك الكريم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
جهازك ياعروسة من الألف للياء
ح الشبكة الإجتماعية KliKot الربحية من الألف للياء لعام 2010
اشهار موقعك من الألف للياء
بالفيديوهات : ماكياجك من الألف للياء