نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

zapata انت حكاية يا راجل....ده اللى يتقال عليه خبير ادسنس بجد

امبارح كنت عملت موضوع عن ان جالى 5 ضغطات ب 15 سنت و دى اسعار عمرها ما كانت بتجيلى و جابتلى شلل روحت قريت موضوع عامله عن تجنب غلق حسابك و زيادة ارباحك و النتائج لحد دلوقتى مذهلة و الحمد لله ان معانا فالمنتدى واحد زيوا......فيفا زباتا :d
الموضوع
بسم الله الرحمن الرحيم

لقد لاحظت أن الكثيرين يجهلون كيفية التعامل مع ضبط اعداد أدسنس ، لذلك اردت كتابة هذا الموضوع للحديث عن عن كيفية حماية الحساب ، وزيادة سعر الضغطات .

وهذه صورة توضيحية يرجى اتباعها :

[img][/img]

لماذا نقوم بالسماح لبعض المواقع ونمنع مواقع أخرى من عرض اعلانات أدسنس الخاصة بحساباتنا ?

لنفترض أنني كنت اتعامل مع أحد مواقع اختصار الروابط ، هذه المواقع قد ثبتت مخالفتها لقوانين وشروط أدسنس ، لحماية حسابي يجب منع ظهور اعلاناتي بهذه المواقع ، وذلك بعدم ادراج اسم موقع اختصار الروابط داخل المربع المشار اليه في .

شخص آخر قد يلاحظ ضغطات غير شرعية بحسابه أي أن هناك من يضغط على اعلاناته قصد غلق حسابه ، كل ما عليك هو حذف اسم الموقع الذي تلاحظ به مثل هذه الحركة من المربع ثم حفظ التغييرات لمدة يومين او أكثر ثم تعيد اسم الموقع الى المربع مع حفظ التغييرات .

هناك من سيقول لي وما دخل موقع الفايس بوك الموجود بالمربع أعلاه ، انني اقوم بنشر مواضيعي على صفحات الفايس بوك وغيرها من مواقع الشبكات الإجتماعية لذلك وجب السماح لموقع الفايس بوك بعرض اعلانات ادسنس الخاصة بحسابي .
انجوجل أدسنس يحمي المعلنين لديه من الناشرين لأنه يجني المال من المعلن عن طريق الناشر اي ان اية مخالفة يرتكبها الناشر لدى جوجل تؤثر سلبيا على عائدات ادسنس التي يحصلها من المعلنين .

هذا بالنسبة لإعداد أدسنس الخاص بالمواقع المسموح بها .

نأتي الآن الى اعداد الحساب لرفع سعر الضغطات ، هناك بعض الشركات التي يتعامل معها أدسنس وهي لا تدفع أسعار عالية للضغطات ، وتوجد شركات أخرى اسعارها جيدة ، وقد تعبت كثيرا لضبط قائمة هذه الشركات لذلك يرجى اتباع التوضيحية في الأسفل :

بعدان تضغط على وصلة اعداد ادسنس مرة ثانية على مركز مراجعة الإعلانات

[img][/img]

ثم مثلما ستشاهد ب الأخيرة يجب القيام ب block اي منع جميع الشركات والسماح للشركات الظاهرة ب فقط :
[img][/img]

اتمنى ان تستفيدون من هذه الإعدادات ، بالتوفيق ان شاء الله .

المقال "zapata انت حكاية يا راجل....ده اللى يتقال عليه خبير ادسنس بجد" نشر بواسطة: بتاريخ:
zapata
شكرا لك أخي على هذا الكلام الطيب ، والله انا اتمنى السعادة للكل والربح الوافر .

لا تنسونا بالدعاء لنا ولوالدينا فقط
sasa_3dlat
جاري التجربه يا أحمد
تسلم الأيادى يا كبير
zapata
تسلم الأيادى يا كبير

الكبير الله ، وما نحن سوى بشر يساعد بعضنا البعض ، انا في خدمة الجميع ، كما ان تشجيعكم لي يدفعني الى البحث اكثر واكثر .

لا تنسونا بالدعاء لنا ولوالدينا
hema4ever
مفيش مشاكل
نجرب ونشوف النتايج
hema4ever
علي فكره انا عملت الموضوع ده قبل كده من موضوع برضه هنا ف المنتدي
والنتيجه ان الارباح كانت بالسنت فقط لا غير
بس ميمنعش اني عملتها تاني
ahmed814
بصوا للأمانة يا جدعان فى كده و فى كده يعنى سعات سنتات سعات دولارات...بس اللى انا ملاحظه ان الضغطة سعرها اتحسن جدااااا
عاشق الشعر
و الله عامل شغل عشرة على عشرة و مساعدة للاعضاء لله فى الله
ربنا يكرمك يا zapata
mib2xx2
يارب تنفع وبالتوفيق
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعه انا دخلت هنا وعشمان فى ربنا ثم فيكم خير انا بقالى سنتين بحاول اسجل وبرضو ادسنس بترفض انا من سنتين كان عندى حساب واتلغى ومن بعدها بحاول ومافيش فايده جربت كل الطرق وعملت مواقع لا تعد ولا تحصى وسجلت بأسم اخوى وبرضو ما فيش فايده ياريت لو حد يعمل فيا جميل وربنا يكافأه عليه خير يعملى الحساب انا فعلا فى احتياج لحساب ادسنس واقسم بالله ربنا يعلم مدى احتياجى ليه ومش هطول عليكم وبس انا قبل ما ادخل هنا قلت بسم الله وانا عارف ان ربنا مش هيكسفنى وهيبعتلى ان حلال يعملى الحساب وده اميلى [email protected] وجزاكم الله عنا كل خير ارجوا الاهتمام والسلام عليكم
بنت الشاطى
شكراااااااااااااااا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
70 صورة حصرية أحمد مالك " اللي مجنن البنات " وأصغر شاب في مسلسل حكاية حكاية رمضان 2013
الطريقة التي إعتمدها الأخ zapata لفبركة صور حسابه
بالفيديو :: عمرو أديب و حكاية أنته من رجالة مين + ن أنته يبقى لك راجل + أنا عايز أبقى راجل عند راجل