نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى كلية آداب

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اى واحد كلية الاداب جامعة بنها

......وبعدين هو علشان بتوع اللغات بيدفعوا فلوس كتير يبقى يعلموهم كويس
لكن الطلبة التانين يروحوا فى ستين داهية!!!!!يا سبحان الله... ما هو ده اللى جايبنا ل ورا والله

على فكرة كلامك دة مش صح المدارس اللغات هى هيا مدارس العادية وانا مدستى كانت تجريبى لغات و مكناش بنحضر حصص وسعات كنا بنطلع الفصل و المدرس يعمل نفسة عبيط لا بيشرح ولا بينيل المشكلة فى الطالب نفسة هو الى مش بيركز انا عن نفسى كنت باخد مع مدرس من برة المدرسة وكان بصراحة مدرس كويس لاكن فى طلبة يومو رايحين ياخدو فى مراكز عشان يظبطو مع بنات والحوارات دى و بيبقى عامل زى الجاموسة الى بتاكل برسيم وخلاص كل همو يقوم واخد ملزمة ويروح يرميها فى البيت ثانيا انتى طبعا زى اختى وانا واللة ما أختلفتش معاكى بس انا فى الاول لاقيتك بتقولى انك رايحة تانية فا افتكرت انك مثلا فى حدود 18 او 19 بس بعد كدة لاقيت انك عندك 17 يعنى قدى باظبط يعنى ممكن تقولى اخوات بس لو انت مصصمة ان ابقى اخوكى الصغير خلاص مفيش مانع
على فكرة انا قصدى على المدارس الخاصة
لانهم بجد بينهبوا اولياء الامور وكان على ايامنا فى المدرسة اللى كنا فيها كانوا بيخدوا من طالب Kg2 حوالى 2000 ودى تعتبر قليلة جداااااا بالنسبة لدلوقتى طبعا بس بصراحة كانوا بيهتموا بالطلبة ومكنش فى حاجة اسمها مدرس يحضر وميشرحش حاجة لان كان فى متابعة على طول وكمان فى عقاب لاى مدرس يتأخر على الحصة بتاعته

اما بقى موضوع السن ده انا عندى 17 سنة و 10 شهور و13 يوم
واحنا كدة كدة اخوات لاننا مسلمين والمسلمين كلهم اخوة
اه انا مش مصمصمة ولا حاجة وانا هاكبر نفسى ليه يلا بقى قدك قدك
انت اللى قولت انا مالى......ههههههههههههههههه

المقال "اى واحد كلية الاداب جامعة بنها" نشر بواسطة: بتاريخ:
MOHAB23
على العموم كل سنة وانتى طيبة انتى و كل الاعضاء:d الى فى المنتدى
moon star
وانت طيب يا مهاب
shgareldor
كل سنة وكل المنتدى طيب معلش بقولها متاخر
shgareldor
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. الاخوة والاخوات . كل الكلام اللي انتم بتقولوه جميل بس انا لاحظت حاجة ان من اول أنشيء هذا المنتدي الطموح .. وهو انكم عاملين تبرموا مقارنات ما بين بنها وعين شمس والقاهرة وشغلكم الشاغل هو محاولة إظهار الجامعة وسط هؤلاء الجامعات الضخمة ولكن مع عدم إظهار الفوارق الطبيعية يبنهم . احنا عمالين نقول "دي جامعة مش علي المستوي شوفوا طلبة القاهرة وعين شمس" وكأن الطلبة اللي في بنها من كوكب والطلبة التانية من كوكب تاني ومن الواجب علينا اننا نعرف العلل والمشاكل بتاعت الجامعة بتاعتنا ف نحددها ونحاول ايجاد دواء لهذه العلل أو حل لهذه المشاكل ولكن مايحدث في الواقع غير كده علي الاطلاق . جامعة بنها جامعة وليدة وكانت فرع من الزقازيق زي مانتم عارفين فمن الظلم الحكم عليها دلوقتي . كفاية كلام عن مستواها وتعالو مع بعض نعرف مشاكل علي الاقل الكلية بتعاتنا نحاول نعرضها ، يحاول كل واحد منا يعرض مشكلة واجهته ويحاول يدينا حل او علي الاقل طريقة لتفادي هذه المشكلة . اذا تحدثنا عن كلية الاداب ففيها مشكلات كتيرة واجهتني انا شخصيا علي مدار الثلاث سنوات وكل سنة لها مشكلاتها الخاصة بيها .
واللي احنا لازم نعرفه اننا كلنا في مركب واحده سواء القاهرة الاسكندرية عين شمس او حلوان ..التعليم في مصر عموما لسه بدري عليه شوية
والله عندك حق وهى كلها جامعات ف مصر واللى بيفرق الطلبة او الدكاترة وكتر خيرها جامعتنا لانها تعتبر حديثة الولادة بعد ما انفصلت عن جامعة الزقازيق وجزاك الله خيرا
dede
هاااااااااااااااااااااااى انا لسة جديدة معاكو انا دىدى كلية اداب قسم اعلام صحافة اتمنى ان يكون فى معسكرات استكشافية ثقافية لتفريغ الطاقات والاستفادة ايضا
MOHAB23
اهلا بيكى يا دىدى
roaa atif
اهلا بيكى يا دى دى فى المنتدى انا رؤى اداب اعلام بردو بس صغنونة عنك شوية لسة راحة تانية منورانا
dede
انا كنت عوزة اقول ان نفسى يكون فى معسكرات ثقافية وترفهية فى نفس الوقت وتكون لاماكن جامدة
shgareldor
اهلا بيكى يا دى دى معانا
وعلى فكرة فى نشاط جوالة دلوقتى ف الكلية لاستقبال السنة الجديدة
ولو اى حاجة اامرى (جوالة )
L!FE
السلام عليكم يا بنات ويا شباب
انا معيده في كليه الاداب
قسم الاعلام

طبعا قرات الموضوعات اللي انتم كاتبينها عن الدكاتره والمواد
اولا فكره انك تحب او تكره دكتور عشان مادته شيفاه مش صح
ممكن الماده رخمه نا معاكم وده في كل الجامعات وكل الاقسام
رغم ان عندنا في القسم اقل نسبه رسوب او دور تاني هو قسم الاعلام بس طبعا انتم بتشوفوا اللي قريب منكم
المواد فيها حاجات رخمه اه انا معاكم
لكن الشطاره انك تعرف تاخد ايه من الماده ,,, وتكتب ايه في الامتحان
انا كنت الاولي علي دفعتي
وكان في كتاب ولنفرض مثلا كتاب د\عبد البديع في اي ماده
ممكن الفصل يبقي 30 صفحه لكن انا الخصه في 8 ورقات بس يكون شامل كل الفصل وبنظام واحسس الدكتور اني فاهمه انا بكتب ايه
وقياسا علي كل المواد مع كل الاساتذه
مفروض ان طالب الفرقه التانيه خلاص فهم شخصيه استاذ الماده وعرف هو عايز ايه (بلاش الحجج بتاعتكم)
وبعدين ما احنا موجودين يا جماعه احنا 5 معيدين في القسم لو اي حد احتاج اي حاجه يجي عادي القسم مفتوح
لخصت حاجه او ترجمت او مش فاهم حاجه تعالي يا عم وجرب تسال حد فينا
احنا تحت امركم

والسنه دي رجع القسم الدكتور محمد العطار
طبعا محدش يعرفه لانه مسافر من يجي 4 سنين
وهيكون اضافه ليكم وللقسم
اي حاجه تحتاجوها انا تحت امركم
roaa atif
المنتدى منور بوجودك يا دكتور زوكلنا مبسوطين بانضمامك معانا بالمنتدى بس ممكن اعرف انتى معيدة بقسم ايه انا رؤى تانية اعلام
roaa atif
سورى يا دكتور انا الظاهر مقرتش العنوان كويس انا اسفة مرة تانية بس حضرتك مين بقى فيهم الدكتورة اسراء ولا الدكتورة دينا بصراحة انا معرفش غير المعيدتين دول فى القسم عندنا معرش انهم خمسة ولو حضرتك مش عاوزة تقولى ولا يهمك المهم ان انا وكل الى فى قسم اعلام قدى او اكبر منى كسبنا حضرتك فى المنتدى
monaliza
السلام عليكم
انا موناليزا جديده معكم
في اداب بنها
قسم اللغه الانجليزيه
moon star
السلام عليكم
انا موناليزا جديده معكم
في اداب بنها
قسم اللغه الانجليزيه
اهلا يا موناليزا منورة المنتدى يا قمر
انا كمان فى اداب بنها قسم انجلش
بس مقلتيش انتى الفرقة الكام يا قمر؟؟؟
pinky.pinky
اولا السلام عليكم
ثانيا انتو عقتوني قبل ما ادخل الكليه
انا اصل كنت عين شمس بس حولت علشان ادخل اداب اعلام
pinky.pinky
ميرسي جدا يا دكتوره لبف طمنتيني والله
وربنا يخليكي
roaa atif
ولا تتعقدى ولا حاجة يا بينكى حولى ده قسم حلو اوى وهيعجبك بس متركزيش مع الكلية اوى ومتعمليش مقارنة بينها وبين عين شمس لان مفيش وجه للمقارنة اصلا بس هو قسم حلو اوى وكل الدكاترة والمعيدين كويسين ما عدا ولا بلاش المهم هتنورى الكلية يا قمر
monaliza
انا المفروض الفرقه التانيه بس انا مازلت في الاولى
وعلى 3 مواد يلا منهم لله الدكاتره
حسبي الله ونعم الوكيل
monaliza
اهلا يا موناليزا منورة المنتدى يا قمر
انا كمان فى اداب بنها قسم انجلش
بس مقلتيش انتى الفرقة الكام يا قمر؟؟؟
انتي المفروض دفعتي صح
انا متعقده جدا من الدكتوره نازك
eman1
انا اسمى ايمان لسه دخله فرقه اولى وكلامكم ما شاء الله ما يطمنش خالص انا عاوزة اعرف نتيجه التنسيق بتاع الاقسام بيقولوا يوم السبت هو على طول بيتاخر كده ولا ايه وعاوزة اعرف منكم احسن قسم ايه وربنا يستر
eman1
انا ايمان لسه دخله فرقه اولى وكلامكم ما شاء الله مايطمنش خالص انا عاوزة اعرف هى نتيجه التنسيق بتاع الاقسام بتظهر امتى هما قالولى يوم السبت هى بتتاخر كده على طول ولا ايه وياترى ايه احسن قسم وربنا يستر
eman1
انا اسمى ايمان لسه دخله فرقه اولى وكلامكم ما شاء الله ما يطمنش خالص انا عاوزة اعرف نتيجه التنسيق بتاع الاقسام بيقولوا يوم السبت هو على طول بيتاخر كده ولا ايه وعاوزة اعرف منكم احسن قسم ايه وربنا يستر
طالبة اداب
أنا طالبه فى كلية الاداب جامعة بنها فىقسم اللغه الانجليزيه فرقه ثانيه مستجد
moon star
انتي المفروض دفعتي صح
انا متعقده جدا من الدكتوره نازك
اه يا قمر انا دفعتك
بس يا خسار انتى مش هاتبقى معانا السنة دى
يلا ربنا معاكى يا حبيبتى
بس ليه متعقدة منها؟
وكمان مواد ايه اللى انتى شيلاها؟؟
moon star
أنا طالبه فى كلية الاداب جامعة بنها فىقسم اللغه الانجليزيه فرقه ثانيه مستجد
اهلا بيكى يا قمر وان شاء الله
نبقى نتعرف على بعض
moon star
ياحبيبة قلبى سيبك من كل الكلام اللى بيتقال
ومتبنيش رأيك على رأى ووجه نظر ناس تانية
وكمان ركزى فى حاجة واحدة بس وهى هدفك اللى انتى دخلتى الكلية علشانه
اما بقى بالنسبة لموضوع التنسيق ده انا معنديش خلفية بس اللغات بيتأخر شوية اما باقى الاقسام بيظهر بدرى انتى بس تابعى واسألى
طالبة اداب
شكرا كتير ليكى يا moon star بس قولى تعرفى أيه عن الدكتور محمد أبو عرب أنتى خلصتى جامعه تقديرك أيه بس سنه ثانيه نظامه أيه أنا عرفت من كلمك أنك فى أداب انجليزى
moon star
شكرا كتير ليكى يا moon star بس قولى تعرفى أيه عن الدكتور محمد أبو عرب أنتى خلصتى جامعه تقديرك أيه بس سنه ثانيه نظامه أيه أنا عرفت من كلمك أنك فى أداب انجليزى
اظن دلوقتى بقى عرفتى مين هى مون ستار
ولا ايييييييه يااااااا...........مش هانقول اسامى بقى!!
الدكتور محمد
يا جماعة انامحمد من بنها وفى كلية الاداب جامعة بنها وداخل تمهيدى ماجستير لو حد عارف الجدول او مواعيد الدراسة يبلغنى جزاكم الله خيرا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة كلية الاداب جامعة بنها الترم الثاني 2013
حصريا نتيجة امتحانات كلية الاداب جامعة بنها 2012
نتيجة كلية الاداب جامعة بنها .... الترم الاول 2011
نتيجة كلية الاداب جامعة بنها اخر العام 2010
جدول جامعة بنها كلية الاداب قسم تاريخ فرقة ثانية