نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011

بس انا الى اقصدة ان بلدنا نظام التعليم فيها مش كويس ظالمين ثانوى عام ودبلومات

المقال "نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011" نشر بواسطة: بتاريخ:
خالد لبنة
اخي الكريم - اكثر من خمس ساعات مضت وانا اتنقل بين المواقع كلها للبحث عن نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية و لم يبق الا بوابة الحكومة الامريكية او حكومة موزمبيق حتي لا يتهمني احد بانني اميل الي امريكا - فهل يمكن ان تدلوني هل النتيجة ظهرت بالفعل ام لا - و اذا كانت ظهرت فلماذا يغلق باب الحكومة المصرية و موقع وزارة التربية و التعليم ووزارة التعليم العالي و مصراوي و منتدي المحطة و غيرها ( انما اشكو بثي و حزني الي الله )
ارجو افادتي فان اعصابي لم تعد تتحمل الكثير من الاحتراق
المسلمة
السلام عليكم
الحمد لله يا جماعة النتيجة ظهرت على موقع بوابة الحكومة المصرية بس اللى انته متعرفهوش ان النتيجة بتيجى لو بدلت رقم اول صفر اللى على الشمال الى 5 فى رقم الايصال وده بالنسبة للتجارى 5 سنين اما الصنايع بصراحة معرفش فممكن يكون فى حاجة غلط زى التجارى يعنى يبدلو رقم مكان رقم والله مش عارفة
يارب اكون افدتكم
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
المسلمة
السلام عليكم
الف مبروك

وزارة التعليم العالي

مكتب تنسـيق القبـول

بالجامعـات والمعاهــد

بطاقة الترشيح للقبول عام 2009م

الطالب : احمد محمد ابراهيم علوانى
يتـشـرف مكــتب التنســيق بإخطــــاركـم بأنه قد تم ترشيحكم

الكلية / المعهد: تجاره الاسكندريه
رقم الجلوس / الإيصال : 515243
شهادة الثانوية : الفنية شعبة :
تاريخ اعلان النتيجة :

ملحوظة هامة : في حالة وجود إختلاف في بيانات الطالب(رقم الجلوس أو المجموع او الشعبة)
لا يعتد بالترشيح المدون بها وعلى الطالب الرجوع لمكتب التنسيق الرئيسي بالقاهرة فوراً.

تعليمات هامة جدا

هذه البطاقة مجرد إخطار للطالب بالكلية (أو المعهد) التي رشح بها ولا تعتبر مستندا لقيد الطالب بها وعلى الطالب سرعة التوجه إلى الكلية (أو المعهد) لإتمام إجراءات القيد.
على إدارات شئون الطلاب بالكليات والمعاهد عدم اتخاذ أي إجراء لقيد الطالب أو إعطائه بيان حالة إعتمادا على بطاقة الترشيح بل عليها التأكد من وجود اسم الطالب ضمن كشوف ترشيحات مكتب التنسيق واستيفائه الحد الأدنى , مع التأكد من نوع الشعبة المرشح عليها ، وفي حالة عدم استيفائه أحد الشروط فعلى الكلية (أو المعهد) إخطار مكتب التنسيق خلال أسبوعين من تاريخ استلام الكليات لكشوف الترشيح.
أما الشهادات المعادلة
لا يختص المكتب بتحويل أو تعديل ترشيح الطلاب الحاصلين على الشهادات الفنية طالما أن الترشيح تم صحيحا وذلك وفقا لقواعد التوزيع الواردة بدليل الطالب ويتم التحويل بين الكليات والمعاهد بعضها البعض بموجب بيان حاله ووفقا للقواعد المنظمة لذلك.
نقل قيد طلاب الشهادات المعادلة (العربية والأجنبية) أو تعديل ترشيحهم لا يتم إلا عن طريق مكتب اتنسيق وفي حدود النسبة المقررة والحد الأدنى لكل شهادة.

المسلمة
السلام عليكم
وزارة التعليم العالي

مكتب تنسـيق القبـول

بالجامعـات والمعاهــد

الطالب : رحاب جمال محمد نور محمد

الكلية / المعهد: ش.تكنولوجيا عماليةراس بر
رقم الجلوس / الإيصال : 610309
تاريخ اعلان النتيجة :

ملحوظة هامة : في حالة وجود إختلاف في بيانات الطالب(رقم الجلوس أو المجموع او الشعبة)
لا يعتد بالترشيح المدون بها وعلى الطالب الرجوع لمكتب التنسيق الرئيسي بالقاهرة فوراً.

تعليمات هامة جدا

هذه البطاقة مجرد إخطار للطالب بالكلية (أو المعهد) التي رشح بها ولا تعتبر مستندا لقيد الطالب بها وعلى الطالب سرعة التوجه إلى الكلية (أو المعهد) لإتمام إجراءات القيد.
على إدارات شئون الطلاب بالكليات والمعاهد عدم اتخاذ أي إجراء لقيد الطالب أو إعطائه بيان حالة إعتمادا على بطاقة الترشيح بل عليها التأكد من وجود اسم الطالب ضمن كشوف ترشيحات مكتب التنسيق واستيفائه الحد الأدنى , مع التأكد من نوع الشعبة المرشح عليها ، وفي حالة عدم استيفائه أحد الشروط فعلى الكلية (أو المعهد) إخطار مكتب التنسيق خلال أسبوعين من تاريخ استلام الكليات لكشوف الترشيح.
أما الشهادات المعادلة
لا يختص المكتب بتحويل أو تعديل ترشيح الطلاب الحاصلين على الشهادات الفنية طالما أن الترشيح تم صحيحا وذلك وفقا لقواعد التوزيع الواردة بدليل الطالب ويتم التحويل بين الكليات والمعاهد بعضها البعض بموجب بيان حاله ووفقا للقواعد المنظمة لذلك.
نقل قيد طلاب الشهادات المعادلة (العربية والأجنبية) أو تعديل ترشيحهم لا يتم إلا عن طريق مكتب اتنسيق وفي حدود النسبة المقررة والحد الأدنى لكل شهادة.

المسلمة
السلام عليكم الف مبروك

وزارة التعليم العالي

مكتب تنسـيق القبـول

بالجامعـات والمعاهــد

الطالب : محمد عبد الرحمن حسين الجدى

الكلية / المعهد: ع.حاسب ش.نظم طنطا
رقم الجلوس / الإيصال : 608782
تاريخ اعلان النتيجة :

تعليمات هامة جدا

أما الشهادات المعادلة

mannon
ممكن لو سمحت تجيب النتيجة للإيصال دة 012718
تجارة خمس سنين
المسلمة
السلام عليكم
الف مبروك

وزارة التعليم العالي

مكتب تنسـيق القبـول

بالجامعـات والمعاهــد

الطالب : مرفت مجلى فانوس فهيم

الكلية / المعهد: تجاره انتساب م.بنى سويف
رقم الجلوس / الإيصال : 512718
تاريخ اعلان النتيجة :

تعليمات هامة جدا

أما الشهادات المعادلة

saharsasso
ياجماعه ممكن حد يقولى هى البطاقه بيجيلك على البيت ولا انت تعرف ازاى اصل انا لسه النتيجه مش ظهرت بتاعتى اصلى انا معهد خدمه اجتماعيه متوسطه
archooo
طب يااخت المسلمة
ياريت تشوفي لنا رقم الجلوس : 3463
معهد فني صناعي ( صناعي خمس سنين)
المسلمة
السلام عليكم
arcooo
من فضلك ابعت رقم الايصال الخمس سنين صنايع برقم الايصال
منتظرة الرد
وعليكم السلام ورحمة الله
evora
ياشباب انا جالى معهد هندسه بطموه جيزه وعايز احول منه للمعهد العالى للفنون التطبيقيه بـ 6 اكتوبر اتصلت بيهم قالولى هات مؤهلاتك وتعالا والامتحان فى نفس اليوم دلوقتى ورقى اللى قدمته للتنسيق طبعا فيه المؤهلات بتاعتى ( شهاده الاعداديه+شهاده الدبلوم ) اجيبه منين الورق ده ولا اعمل ايه عشان احول ممكن حد يساعدنى بسرعه
evora
وبعدين كل ماافتح النتيجه عشان اطبع الجواب يجيبلى دى فين الاسم وفين اسم المعهد؟؟؟؟؟
المسلمة
السلام عليكم
يا جماعة الصنايع والتجارى 3سنين برقم الجلوس
والصنايع 5سنين برقم الايصال بس تحط 60فى الاول
والتجارى خمس سنين برقم الايصال بس تحط 5بدل اول صفر
والتلمذة الصناعية تحط90 اقبل رقم الجلوس
وارجو اكون افدتكم
والسلام عليكم
evora
السلام عليكم
يا جماعة الصنايع والتجارى 3سنين برقم الجلوس
والصنايع 5سنين برقم الايصال بس تحط 60فى الاول
والتجارى خمس سنين برقم الايصال بس تحط 5بدل اول صفر
والتلمذة الصناعية تحط90 اقبل رقم الجلوس
وارجو اكون افدتكم
والسلام عليكم
انا عملت كده وجبتها وعرفت جالى ايه بس لما جيت افتح الصفحه تانى عشان اطبعها مش راضيه وجايبه زى ما فى
الجنرال العاشق
في واحد صاحبي كان في معهد سياحة وفنادق وقدم في الكلية
ومش عارف يجيب نتيجته
فلو ممكن اللي يعرف يجيبهالو

الاسم / موسي احمد موسي
رقم الجلوس / 70925
رقم الايصال / 020765

ولكم جزيل الشكر

اخوكم / احمد ماندو
المسلمة
السلام عليكم
الاخ evora
ممكن يكون عشان انت مش حاطط الرقم صح
يعنى انت كاتب رقم الجلوس004455
وهو مفروض 604455
يعنى لازم تحط 60بدل الصفر
ونتيجتك انا جبتها ودليل انه لازم تحط60

وزارة التعليم العالي

مكتب تنسـيق القبـول

بالجامعـات والمعاهــد

الطالب : احمد سيد حسين محمد

الكلية / المعهد: تكنو هندسه طموه الجيزه
رقم الجلوس / الإيصال : 604455
تاريخ اعلان النتيجة :

تعليمات هامة جدا

أما الشهادات المعادلة

الصفحة الرئيسية

ولا تنسانى من الدعاء
ارجو اكون افدت الكل
المسلمة
السلام عليكم
لما بنيجى نجيب النتيجة بتاعة التنسيق بيبقى فى بيان اسمه نوع الشهادة وانت بتختار منه سواء كنت صنايع او تجارى او زراعى او تلمذة صناعية ومش موجود حاجة اسمها سياحة وفنادق اعتقد لازم الذهاب لمكتب التنسيق اللى اقدمت فيه
وعليكم السلام
evora
متشكر مسلمه الموقع كان مهنج فعلا كام يوم بس المشكله دلوقتى انى امبارح مكتب التنسيق بسأل على التحويلات علشان انا عايز احول فنون تطبيقيه 6 اكتوبر
قالولى المكتب غير مختص بالتحويلات خد جواب الترشيح بتاعك واطلع على المعهد اللى انت عايز تحول له واديلهم جواب الترشيح و50 جنيه وهما هيبعتوا يجيبوا ورقك من المعهد التانى ويحولولك
قلت خير الواحد مصاب فى رجله اصلا وبمشى بعكز
روحت انهارده المعهد فى اكتوبر وقولتهم اللى قالهولى مكتب التنسيق قالولى لا انت بتختم الجواب من عندهم
وواحده موظفه هناك قالتلى ثوانى وخرجت من الاوضه وجت تانى بتقولى انت لازم تختم الجواب من مكتب التنسيق وبعدين تيجى نعملك التحويل
وبعديييين صبرنى يارب
طيب
رجعت مكتب التنسيق وبقول لواحد لو سمحت جواب الترشيح ده بيتختم منين
لقيته بيقولى ايه ايه جواب ترشيح ايه اللى بيتختم وكأنى شتمته وبهدلته وطلع فيا
المهم قولتله اهدا اهدا واقعد ورحت سايبه ورحت لواحد تانى نفس القصه كله مذهول قوى
حاسس انى بسألهم على مخدرات ولا بشتمهم
وكانت ردودهم مافيش ختم ليه
ده مابيتختمش وكده
قمت راكب مروح على البيت اسألكم اروح بكره اتخانق مع مين
المكتب ولا المعهد؟؟؟
mero show
مشكوووووووووووووووووور
المسلمة
االسلام عليكم
اعتقد انك لازم تروح الكلية اللى انت اتبلت فيها وتسحب الملف وبعدين تروح تقدم فى المعهد معدقش انهم حيحولولك ملفك
ولو دوخوك روح لرئيس مكتب التنسيق واشتكيله
وان شاء الله خير
الجنرال العاشق
يا ريت يا جماعة اللي يعرف يجيبلنا جدول محاضرات كلية تجارة جامعة اسكندرية
الفرقة الثانية انتظام
ولكم جزيل الشكر
Shaymaa Sayed
ديه الجداول من الموقع الرسمى للكليه"كلية التجاره" و فيها جداول الاربع فرق كل اللغات عربى و انجليزى و فرنساوى
و ده اللينك

http://www.alex-commerce.edu.eg/2009.html

المسلمة
السلام عليكم
الجدول موجود فى الموقع الرسمى لكلية التجارة جامعة اسكندرية

المجموعة{أ}
السبت
احصاء من 8-10 المكان مدرج د د.امتثال
مالية عامة من10-12 المكان مدرج د د.مها ويحيى
انتاج من12-2 المكان مدرج د د. الشرقاوى

الاحد
نظم معلومات من2-4 مدرج د د.منال وعلاء عباس
محاسبة من4-6 مدرج د د.احمد كامل وعبد الله
اقتصاد من6-8 مدرج د د. اسامة و واحد مش عارفة اسمه

وكمان كان فى امبارح محاضرة فى يوم الخميس والنهاردة على النت اتشطبت معرفش معناها ايه هى مكانها شطبين عليها بالاسود تقريبا معناها اتلغت
admin
think you
Shaymaa Sayed
شكرا لكم جميعا لتعاونكم فى الموضوع

وبالتوفيق للجميع بأذن الله تعالى
محمد999
السلام عليكم
يا جماعة انا خريج صنايع قسم زخرفة 2009
في ليه معاهد او كليات وانا نفسي اخش هندسة فبسئل ان كان ممكن وانا متسجل مخصوص علشان كده ارجو الرد
محمد999
السلام عليكم
يا جماعة انا خريج صنايع قسم زخرفة 2009
في ليه معاهد او كليات وانا نفسي اخش هندسة فبسئل ان كان ممكن وانا متسجل مخصوص علشان كده ارجو الرد
ارجو الرد شباب
Shaymaa Sayed

أسفه والله اخى فى الله محمد والله ما عندى فكره بس هحاول أشوفلك ورد عليك

شكرا لمرورك

جزاك الله كل خير
Shaymaa Sayed

أنتظروا معنا نتيجة تنسيق الدبلومات 2010 ومتابعه حصريه لها لوقت ظهورها بأذن الله تعالى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2014/2013 - تنسيق الدبلومات الفنية 2013 برقم الجلوس
الان نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011/2012
الان ظهرت نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011
نتيجة تنسيق الدبلومات الفنية 2011/2012
نتيجة واخبار تنسيق الدبلومات الفنية 2011