نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انت تسأل ونحن نجيبك ( ادسنس )

يمكن انسرق منك بس اذا كان في الياهو رح يعطوكي اسئلة الي جاوبتي عليهم يوم صنعتي الايميل ورح تجاوبي وتدخلي عادي انا كمان صار معي هيك

المقال "انت تسأل ونحن نجيبك ( ادسنس )" نشر بواسطة: بتاريخ:
د/حسن الشريف
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
بدايه احب اشكرك اخي الكريم علي مجهودك الرائع والمتميز في هذا الموضوع
واملي كبير في الله ثم فيك ان تساعدني في حل مشكلتي التي طالت منذ فتره ليست بالقصيره
مشكلتي هي انني في كل مره اقدم فيها طلب في ادسنس يرفض الطلب
المنتدي اللي بقدم بيه الطلب تابع لاحلي منتدي في البدايه كان مجاني وقد وضح زميل لي انه يتم الرفض بسبب انه مجاني
فقمت بشراء دومين وقدمت الطلب مره اخري
ولكن للاسف رفض مره اخري
فهل يمكنك مساعدتي اخي الكريم في التسجيل وهل يمكنني بوضع رابط للمنتدي للتوضيح فقط ولكي ترشدني اذا كان في المنتدي الخاص بي اي مخالفات لسياسه جوجل ادسنس
تحياتي لك
وفي انتظار ردك
جزاك الله خيرا
Randa 2000
السلام عليكم

أنا لسه جديدة فادسينس وعملت حساب ونزلت مواضيع فالمنتدى هنا وعليه مشاهدات كتيرة لكن بالحساب بيظهر عدد المشاهدات 5 بس وكمان العداد مش مشغال خااااااااالص ومش عارفه ايه سبب المشكلة بالظبط
ياريت حد يفدني الانى خاااااااالص حتجنن
karimmohamed987
السلام عليكم , انا عندى جوجل ادسنس وبنشر موضوعات فى المنتدى هنا , لكن حصلت معايا حاجة غريبة , العادى كل يوم كان بيبقى موجود ضغطة او ضغطتين يعنى تقريبا من 4 سنت الى 15 يوميا ده المعتاد وكان معظم الزوار من مصر لانى بنشر فى قسم اخبار مصر ,, الغريب بقى يوم الجمعة 3 مايو , لقيت حوالى 1200 زيارة للموضوعات بتاعتى وحوالى 217 ضغطة منهم حوالى 140 ضغطة من امريكا لوحدها ( حاجة غريبة جدا ) ده غير الضغطات اللى من بلغاريا وقبرص وبلاد كتير وبلاقى مشاهده واحد من بلد واحدة وضغطة واحده فى نفس المشاهدة مما يعرض حسابى انه يتوقف للشك فى انها ضغطات غير مشروعة بالرغم انى مانشرتش اى بوستات فى اليوم ده وكان صافى الربح 25 دولار , كانت مفاجاة بالنسبة لى , ازاى ده كله فى يوم واحد , انا متحير جدا وخايف على حسابى ان الشركة توقفه , ارجوكم ممكن تفسير للى حصلى ده , وياريت حد يفيدنى اازاى بعد ده كله انى احافظ على حسابى انه مايتوقفش بالرغم ان والله العظيم ماعملت شى وكله كان مفاجاة !!
underbux11
أنا أدير موقع لحزب سياسي
هل يمكنني أن أضع فيه إعلانات ادسنس أم لا ؟
يعني هل المواقع التابعة للأحزاب و المواقع الداعمة للثورة السورية مثلا هل تخالف سياسات ادسنس أو لا ؟
اميره بديني واخلاقي
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا عملت متل ماشرحتو بالشرح بس مافي اعلا جوجل ادسنس بالموضوع وكيف اعرف انو االاعلان مدرج بموضوعي ؟ بليززز لو توضحو لي الامر
a7meed3ly
ممكن توضح لي ايه حساب ادسنس المستضيف والفرق بينه وبين العادي ؟؟؟
اعرف ازاى نوع الحساب بتاعي ...؟
ALFROUN6
ليس لدى فيزا و اريد التسجيل فى ادسنس ارجو الحل؟
وشكرا ع الموضوع الرائع
a7meed3ly
السلام عليكم ...
انا شاكر جدا ع مجهدوك العظيم هذا ...
سؤالى ... هو عدد زوار البلوجي الخاصة بي كبير .. لكن الارباح ف ادسنس قليلة جداً .. وقد علمت ارشفة للموقع منذ يومين.. فما المشكلة في هذا ...؟
malossi2011
بخصوص ويستورن يونيون ارجوكم ساعدوني

هل في مشكلة في ويستورن يونيون اذا كان العنوان اللي انا مسجل بيه في ادسنس واللي هم بعتولي علية البن كود و وصلني والحمد لله
العنوان دة مختلف عن العنوان اللي في البطاقة هوية
هل في مشكلة عند استلام من ويستر يونيو

ارجو مساعدة

سلام
malossi2011
بخصوص ويستورن يونيون ارجوكم ساعدوني

هل في مشكلة في ويستورن يونيون اذا كان العنوان اللي انا مسجل بيه في ادسنس واللي هم بعتولي علية البن كود و وصلني والحمد لله
العنوان دة مختلف عن العنوان اللي في البطاقة هوية
هل في مشكلة عند استلام من ويستر يونيو

ارجو مساعدة

سلام
Legendary
سؤال : هل نظام الجروبات بتاعت تبادل النقرات لجوجل يعتبر قانوني ولا ممكن حسابي يتقفل بسببه ؟
bebo egypto
انا عندي حساب ادسنس مستضاف وجربت اكتر من مرة احوله عادي معرفتش ياريت لو اي حد يساعدني احوله عادي او اعمل واحد جديد خالص عادي مع العلم اني جربت اربطه بمدونه برده جاب منها دولار مستضاف مش عادي
وكمان انا معايا استضافة مدفوعة ودومين مدفوع فضلهم 3 شهور ممكن استخدمهم بس انا عملت كل حاجة وكل ما احط عليهم موقع واطلب الاستراك في ادسنس اترفض
ياريت حد يساعدني وليكم جزيل الشكر
sun_shine
ممكن اسال سؤال حضرتك
انا قريت فى مواضيع كتيرة ان ممنوع تسجيل برامج او افلام او مسلسلات وتحميلها على اليوتيوب ..بس انا بشوف فديوها لكدا نازل عليها اعلانات جوجل .. ازاى الموضوع ده مخالف؟
ارجو الرد
mohammedalsalman
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا لدي مدونة خاصة ومشترك في ادسنس لكن اتساءل اذا بامكاني ان اشترك من قناتي في اليوتيوب وادخال اعلانات قوقل على فيديوهاتي بحيث اربط حساب اليوتيوب بحسابي في ادسنس واستفيد اكثر من ظهور الاعلانات
اعلموني اذا كان هذا مخالف او لا وكيف الطريقة
saiedoth
السلام عليكم
المشكله اني مش فاهم الرسائل من ادسنس :
بعد ان حولت مدونتي من مجانيه وكانت حساب مستضاف ، الى نطاق مدفوع وقدمت طلب ترقيه لأدسنس جائتني الرساله :
تهانينا، تمت الموافقة على حسابك في AdSense لإظهار إعلانات AdSense على موقع الويب الخاص بك. في غضون ساعات قليلة، وسوف نبدأ في رؤية الإعلانات الحية.
وفعلا ظهرت الأعلانات وكل شيء تمام

لحد هون الأمور تمام : يعني تمت الموافقه وتحويل حسابي من مستضاف الى عادي ( هيك انا فهمت )

بعد ذلك وبما ان لدي مدونه اخرى
وهي http://tawjehimehani.blogspot.com/ ، سمحت لها بعرض الأعلانات على حسابي

لكن بعد ثلاثة ايام جائتني الرساله :

شكرًا لاهتمامك بتوسيع حسابك في Google AdSense لتطبيق شفرة الإعلان على موقعك. للأسف، بعد مراجعة طلبك، لا يمكننا الموافقة عليه في الوقت الراهن. لا يتأثر حسابك الحالي في AdSense الذي يسمح لك بعرض الإعلانات في المواقع الشريكة بهذا الرفض.
لم نقبل طلب اشتراكك للأسباب الموضحة أدناه.

المشاكل:

- <br />عدم التزام الموقع بسياسات Google

السؤال ماذا يعني هذا ؟ هل الرفض كان لموقع توجيهي مهني الذي سمحت له بعرض الأعلانات مع العلم انني ما زلت اعرض اعلانات عليه منذ اسبوعين بلأضافة الى موقعي الأساسي طبعا والأرباح محسوبه منه يعني عادي ما تغير شيء

ماذا تنصحوني هل استمر في عرض الأعلانات على موقع توجيهي مهني ؟؟
موقعي الأساسي هو : ( طبعا انا رجعت مره ثانيه للدومين المجاني لأني شفتو افضل )
http://alnaje7oon.blogspot.com/
moeissa
السلام عليكم ... كان عندي سوءال لو سمحتوا

انا عملت قناة على اليو تيوب واشتركت من خلالها على جوجل ادسنس وجالي الموافقة

السؤال : هل حساب ادسنس دة ممكن استفيد منه من خلال وضع اعلانات في مكان تاني ولا هو مقتصر فقط على اليو تيوب ... وهل يمكنني وضع كود ادسنس في المنتدى بتاعكم لمشاركة الارباح ولا دة غير مفعل في حسابي؟؟ ارجوا الرد

المهاجر الاول
ارجوكم افيدوني بالحل:
يوجد مبلغ في الويستريونيون وعندما ذهبت لاستلامه افادوني بان الاسم خطأ .

حاليا عندما اردت تعديل الاسم اتضح لي انه يتوجب الغاء الحساب ، وانشائ حساب اخر بالاسم الصحيح بالادسنس.

السؤال:
في حال انشئت حساب ادسنس ما ذا سيحل بالدفعه المتواجده حاليا بويستر يونيون.
A7med707
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اخواني الاعزاء
عندي مشكله في تسجيل حساب في قوقل ادسنس عبر المدونه حقي mbn707.blogspot.com
بس تظهر لي دي المشكله

ممكن تساعدوني في حلها
مصرى قرفاااااان .
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا شخص عندى حساب على جوجل ادسنس وعندى عضوية على المنتدى .
فكنت عايز اسئل سوالين وياريت حد يرد عليا فيهم .
انا حسابى على ادسنس كل 3 شهور تقريبا بيوصلوا ل100 دولار يعنى تقريبا كل 4 شهور بقبض فانا مسافر كمان اسبوع السعودية هعيش هناك وهدرس هناك وهاجى كل سنة شهر اجازة .
فسوالى دلوقتى :: انا عايز اعرف ينفع اعمل نظام دفعى على ادسنس كل سنة مش نظام شهرى يعنى / ولا اعمل ايه بظبط ؟؟؟
اما السوال التانى مرتبط بالاولانى .: هل ينفع اقبض من السعودية كل 3 شهور ال100 دولار من تحويل الاموال يونايتدد .؟؟
وهل ينفع اصلا انى افتح حسابى فى السعودية ؟؟ ياريت تردوا على اسئلتى واشوف رد بسرعة
وشكراااااااااا جدا ♥
mizoelessaly
كيفية تحويل ادسنس المستضاف الى عادى ارجو التكرم من الساده الكرام ويكتبو الطريقة الصحيحة علشان انا بجد تعبت من البحث والمحاولات وشكرا
islam afify
مشكله فى تحويل حسابى من المستضاف الى حساب عادى

حدثة معى مشكلة كبيرة
كنت اريد ان احول حسابى من الاستضافة الى حساب عادى
ولكن عندم قومت بادخال رابط الموقع ادخلت موقع بالخطآ وجوجل ينتظر منى الان وضع شفرة اعلانى على هذا الموقع الى ادخلته بالخطآ
هل هناك مدة معين اذا لما اضع شفرة الاعلان على الموقع يتم رفض طلب الترقيه؟
هل استطيع اعادة ادخال الموقع الى امتلكه الصحيح عن طريق مراسلة الدعم؟

Arabaffiliatesummit
مشكورررررررررررررررررررررررررررررررررررر
انا سوسن
السلام عليكم
لو عندي حساب ادسنس مستضاف عن طريق اليوتيوب
وطلبت اضافة مدونة بلوجر نفس الحساب لو رفض مدونة بلوجر لاي سبب هل سيعطل حساب الادسنس كل ولا ع المدونة بس ؟ ويضل شغال لاستخدامه فى يوتيوب واشياء اخري ؟
ارجو الرد
وشكرا مقدما
rahiche
هل shote.st مخالف لأدسنس
elokely
لدي قناة علي اليوتيوب مستثمرة ارباحها ومرتبطه با ادسنس مشاهدات 600000 وارباح صفر فحذفت الحساب ادسنس وربطها بحساب اخر كيف اعرف الارباح وهل يمكن ربط قناتي يوتيوب ببريدين مختلفين
elokely
ما هي ارباح 100الف زائر لموقع shrinkit4me
في الموقع نفسه وكم الارباح في حساب ادسنس
lndaa
السلامو عليكم اخي
جائتنى رساله من جوجل ادسينس بخصوص موقعكم نجوم مصرية
ولا اعلم كيف الحل
Judy
ارجو الرد السريع رجاءا
(الأرباح معرَّضة للخطر - لا يحتوي ملف أو أكثر من ملفات ads.txt على الرقم التعريفي للناشر في AdSense. أصلح هذا الخطأ الآن لتجنُّب حدوث تأثير بالغ في أرباحك.)

الرقم التعريفي للناشر مفقود من ملفات ads.txt
يجب إضافة الرقم التعريفي للناشر إلى ملفات ads.txt :
nmisr.com/ads.txt
سيؤدي ذلك إلى منع حدوث تأثير كبير محتمل في أرباحك. انسخ مقتطف الشفرة والصقه في كل ملف ads.txt:

مــــــــــــــــــــــــــــــــــا الــــــــــــــــــــــــــــــــحل
mony565
نظراً لكثرة الإستفسارات عن أدسنس من الأعضاء , وهناك أعضاء يكتبون موضوع خصيصا للاستفسار عن شئ معين قررنا عمل هذا الموضوع .

الرجاء التقيد بالأتى عند إدراج استفسار
1- استخدام خاصية البحث داخل المنتدى لتفادى تكرار الاستفسار إن كانت هناك إجابة له .
2 - استفسارات من الواقع - غير مفتعلة - وليست لمجرد المشاركة .

ارجو الالتزام من اجل الافادة للجميع
عندي مشكلة في حسابي ادسنس
ومش عارف ايه الحل ؟؟؟
Sites with ads.txt issues
error_outline
Publisher ID missing from ads.txt files
You need to add your publisher ID to the following ads.txt files:

nmisr.com/ads.txt

This will prevent a potentially severe impact on your earnings. Copy and paste the following code snippet into each ads.txt file:
mohmmed2010
الأرباح معرَّضة للخطر - لا يحتوي ملف أو أكثر من ملفات ads.txt على الرقم التعريفي للناشر في AdSense. أصلح هذا الخطأ الآن لتجنُّب حدوث تأثير بالغ في أرباحك.

كيف حل المشكلة هذا مع موقع نجوم مصرية والمراد اضافة ملف ads.txt ولا املك ذلك الرجاء حل المشكلة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اسال على سعر اى نوع اطار او بطارية ونحن نجيبك حالا
كيف تحافظين على بيئتك وجيبك
كيف تكتسب الاصدقاء ويحبك الناس باستخدام التكنولوجيا